Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
65
19%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
60
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
42
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
35
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
5
1%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 351
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Remodelació d'estacions de metro

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 12/11/2010 6:30

Kane_84 ha escrit: pero con la pared enteramente blanca.
això es per que sigui més fàcil pintar-les i més difícil netejar-les. Tot té un perquè.
Per cert, ahir vaig passar per Vall d'Hebron L5 i per Taixonera i els vidres ja estan plens d'scratching (rallades al vidre) i les estacions amb restes de graffitti fet amb àcid que es menja el color del metall. Tot preciós.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 12/11/2010 20:59

L'altre dia vaig passar per Virrei Amat, i realment, vaig quedar meravellat, al veure que TMB no ha canviat l'estil dels rètols informatius del vestíbul amb la prolongació d'aquest estiu.
Es conserva dons, el fons blau amb lletres blanques i primes indicant Vall d'Hebron, o el termòmetre actualitzat sobre el fons gris, que molt ràpidament han anat desapareixent de la xarxa, per les actuals amb fons negre i el marc de vidre.
Potser no es un gran patrimoni històric, com ho podrien ser les tanques de sortida, que per sort, encara estan en servei, però és un detall, mantindre en alguns llocs, la retolació antiga, sobretot en una estació, on la reforma és a la vora, i que espero que es mantinguin.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 12/11/2010 21:13

la reforma de l'estació de Virrei Amat suposarà la desaparició de l'estació tal com la coneixem ara.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 12/11/2010 22:42

Por cierto,¿cuando está previsto que empiezen de una puñetera vez las obras de remodelación de dicha estación ?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 13/11/2010 21:04

La reforma de Virrei Amat L5 va lligada a la construcció PER FI de Virrei Amat L4?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 13/11/2010 21:13

437.001 ha escrit:La reforma de Virrei Amat L5 va lligada a la construcció PER FI de Virrei Amat L4?
En principi, sembla que no, millor preguntar a DPTOP (quan passin les eleccions).



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 13/11/2010 21:22

437.001 ha escrit:La reforma de Virrei Amat L5 va lligada a la construcció PER FI de Virrei Amat L4?
No. Ni es preveu preparar cap calaix per acollir en un futur l'estació de l'L4.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/11/2010 14:20

Per cert, una resposta del Bloc de DPTOP:

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments

#

ptop ha respost el/l’ 10 Nov 2010 a les 13:12

Benvolgut,
Efectivament, es tracta d’un tram entre estacions més llarg que els habituals. De totes maneres, realitzar una nova estació és una obra de molt més abast i un cost molt més important que el que executarem a Virrei Amat. De totes maneres, el Govern estudia aquesta possibilitat en el marc del futur túnel d’Horta.
Moltes gràcies,
Bloc del DPTOP



Madrid Subway
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: Madrid Subway » Diumenge 21/11/2010 21:40

¡Hola! Me presento, jo soc David, ciudada madrileny, resident a Madrid, quiero decir, que toda mejora en vuestro metro debe ser bienvenida aunque suponga un poco de molestia, aqui en Madrid cada verano cortan algún tramo para hacer obras, ya puestos a mejorar vuestro Metro propongo por ejemplo instalar pasillos rodantes en ese laaaargo pasillo de la Estació de Paseig de Gracia, no está de mas rebajar las vias o subir el nivel de los andenes para que tren y andén quede a la misma altura, cosa que normalmente ocurre en Madrid, aquí en Madrid un fallo que hay es en las estaciones en curvas en las líneas de gálibo pequeño, pues queda un gran hueco entre tren y andén dificil de cubrir, de echo al anunciar la estación sueltan el siguiente aviso: "Atención, estación en curva, al salir tengan cuidado de no introducir el pie entre coche y andén" que a veces utiliza cercanias renfe. Estaría bien mejorar un poco la iluminacion pero sin llegar al nivel de Madrid, que en ocasiones tiene exceso de luz, incluso instalar doble juego de escalas mecánicas y ascensor. Son propuestas para remodelar estaciones de Metro, de vuestro Metro, espero visitar de nuevo vuestra maravillosa ciudad y ver los nuevos tramos inaugurados.

Un saludo de este fan de Barcelona y su Metro. ;)


Propera parada: La Felicitat.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 21/11/2010 22:06

Gracias por tus propuestas y bienvenido al FTC! ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 21/11/2010 23:39

Madrid Subway ha escrit:ya puestos a mejorar vuestro Metro propongo por ejemplo instalar pasillos rodantes en ese laaaargo pasillo de la Estació de Paseig de Gracia
Això és un projecte que ningú no sap exactament quan es realitzarà. Més sobre el tema a http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8833


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dilluns 22/11/2010 10:33

Bé, sé que no és cap garantia, però al web del DPTOP hi diu que les obres començarien al gener del 2013 (font).

David, te paso un par de enlaces sobre el tema que me parecen muy interesantes, del blog de "el bandero":
http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... ia-el.html
http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... ia-la.html

Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/11/2010 11:10

Però que no l'havien acabat ja?? :?

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 3378.shtml

L'estació de Sant Andreu posa fi a un any de reformes

Dilluns, 22 de novembre del 2010 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EL PERIÓDICO
BARCELONA

La nova arquitectura subterrània té des d'aquest cap de setmana un nou exponent a l'estació de metro de Sant Andreu. Nou vestíbul, parets reforçades, andana més ampla per garantir l'accés a les persones amb discapacitat, millor senyalització, materials de més qualitat i un disseny més modern; tot, amb l'objectiu de rejovenir la línia 1 i potenciar una de les parades més concorregudes.

El projecte es va iniciar el mes de novembre del 2009 i el cost final (2,5 milions d'euros) ha superat en 400.000 euros el pressupost inicial. Les obres s'han realitzat sense necessitat de tallar el servei i l'única afectació va ser el tancament, durant dos mesos i mig, d'una de la sortides pel carrer de Joan Torras. En aquesta aposta per vigoritzar l'estació, Transports Metropolitans de Barcelona ha destinat una part del sostre de l'andana -la volta a sobre de la via- per a la projecció de vídeos i vistosos jocs de llums.

En les pròximes setmanes s'espera l'estrena de la millora de l'estació de Santa Coloma (L-1).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 23/11/2010 0:14

Hola.

Avui he recorregut (entre d´altres coses) el tram La Pau-Ciutadella de la L4.
M´ha sorprès no veure cap obra a les estacions del tram Bogatell-Selva de Mar.
Em pensava que com a mínim dues d´elles estaven en obres per crear-hi un nou vestíbul d´accés.
Dec haver corregut massa.

Per cert, algú s´ha mirat de prop les parets de l´estació de Ciutadella?
Estan una mica cutres, per no dir cutres del tot... si te les mires amb atenció i de prop.
Si no te les mires o no hi pares atenció, psè, encara, són blanques, però si te les mires...
No diré més, aneu a passejar al port olímpic i doneu-hi una ullada, ja direu el què. :bleah


:hola



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 23/11/2010 8:38

437.001 ha escrit:Per cert, algú s´ha mirat de prop les parets de l´estació de Ciutadella?
Estan una mica cutres, per no dir cutres del tot... si te les mires amb atenció i de prop.
Si no te les mires o no hi pares atenció, psè, encara, són blanques, però si te les mires...
No diré més, aneu a passejar al port olímpic i doneu-hi una ullada, ja direu el què.
Sí, fa com dos anys que es va retirar tot l'enrajolat de tota l'estació de Ciutadella (no només les andanes) i encara que no s'ha reposat.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 23/11/2010 21:48

Però per què el van haver de treure, l´enrajolat?
Consti que ara com ara, si no et fixes en les parets, es veuen blanques i una mica brutes, passi...
Però si te les mires veus totes les marques on hi havia les rajoles antigues, i fa un efecte lleig, lleig.
Tenint en compte que és una de les estacions de metro més turístiques de tot BCN, dóna mala imatge, perquè l´estació CLARAMENT no està en obres.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 23/11/2010 22:21

Algun motiu n'hi deu haver, segur, perquè no hi ha cap rajola en tota l'estació (i tot el revestiment d'andanes, vestíbul i passadissos estava fet amb aquestes rajoles)...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/11/2010 19:49

Part de la notícia de http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... llobregat/

Ampliació i adaptació dels vestíbuls de l’estació de l’L5 de Virrei Amat

D’altra banda, Gisa ha adjudicat per 8,1 MEUR les obres d’ampliació, adaptació, remodelació i millora de l’estació de l’L5 de Virrei Amat. L’actuació permetrà incrementar la qualitat del servei, facilitar la seva accessibilitat i millorar la comoditat dels viatgers d’aquesta estació, que concentra habitualment un volum considerable de desplaçaments, amb 3.000 passatgers diàriament. Es preveu que les obres s’iniciïn l’any vinent amb un termini d’execució de 20 mesos.

Actualment, l’estació compta amb dos vestíbuls independents: un a prop del passeig de Fabra i Puig, amb dos accessos, i un altre a prop del carrer de Felip II, amb un accés, amb escales fixes per comunicar els diferents nivells.

Les obres inclouen l’ampliació d’un dels dos vestíbuls existents, el proper al passeig de Fabra i Puig, per encabir els nous ascensors i les escales mecàniques, i la reforma de tota l’arquitectura interior. A més, es construirà un nou accés adaptat, s’adaptarà i renovarà el nivell d’andanes i s’habilitarà una nova sortida d’emergència.

Un vestíbul amb el doble de superfície

Concretament, les obres que ara s’adjudiquen comprenen els treballs següents:

* Ampliació i remodelació del vestíbul del passeig de Fabra i Puig: les obres inclouen l’ampliació de la superfície existent, passant dels 200 m2 actuals als 500 m2 previstos, la qual cosa suposa més del doble d’espais per als viatgers. A més, es renovarà l’arquitectura interior d’aquest vestíbul, amb nou paviment i revestiments, i noves màquines validadores adaptades.

* Nou accés adaptat: s’habilitarà un tercer accés al vestíbul del passeig de Fabra i Puig, amb escales fixes, mecàniques i un ascensor que connectarà l’exterior amb el vestíbul. Aquest accés s’ubicarà al vestíbul nord situat a la plaça Virrei Amat, totalment accessible a persones amb mobilitat reduïda.

* 3 nous ascensors i escales mecàniques: a banda del nou ascensor al carrer, es col·locaran 2 elevadors més que enllaçaran el nivell del vestíbul amb les andanes laterals per a la millora de l’accessibilitat.

* Ampliació de l’accés existent al carrer del Doctor Pi i Molist: l’accés actual del carrer del Doctor Pi i Molist s’ampliarà per encabir escales mecàniques que facilitaran la connexió amb el vestíbul.

* Renovació del nivell d’andanes: es renovarà la plataforma de la via, per passar de via sobre balast actual, a via sobre placa de formigó. A més, s’executarà el recreixement de les andanes, per tal de situar-les al mateix nivell que els combois, i facilitar les maniobres d’entrada i sortida dels viatgers, superant l’important desnivell existent a l’actualitat.



Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Dissabte 04/12/2010 0:43

Me alegro que de que por fin Virrei Amat le hagan una reforma, pero eso de l ' any vinent que començaran les obres, pero en que mes?, porque en Enero lo dudo, porque conociendo como son estas cosas se lo tomaran con mucha calma y haran marear a la gente como a un servidor, usuario sufridor de esa estacion que la evito usar siempre que puedo. Y hala 20 meses para reformar la estacion, que pretenden tirar al suelo la estacion y hacerla de nuevo, porque eso en un año podria estar acabado y sera que no hay gente en el paro para trabajar y hablemos de estaciones aun pendientes por adaptar a PMR y de muchas cuales no se sabe cuando les llegara la hora de empezar a reformar, aunque de por mi habria que reformar 3/4 partes de las estaciones actuales del metro que ya pueden tener ascensores, que las instalaciones dan pena.
En Drassanes que me baje ayer en ella, los andenes nuevos se están resquebrajando eso la buena calidad de los materiales, y el ascensor no me daba buen aspecto adema shi pintado todo de negro.
Voy por lineas :
Linea 1: Clot, Urquinaona, Catalunya (El pasillo de enlace entre líneas no está adaptado), Espanya, Plaça de Sants, Torrasa y Rambla Just Oliveras.
Linea 3: Vallcarca, Passeig de Gracia, Catalunya ( Pasillo sin accesos para PMR), Poble Sec, Espanya, Sants estacio( Enlace con Renfe innacesible, Zona Universitaria.
Linea 4: Maragall, Verdaguer, Urquinaona, Jaume I, Ciutadella-Vila Olimpica, Bogatell, Llacuna, Poblenou, Selva de Mar.
Linea 5: Virrei Amat, Maragall, Verdaguer, Sants estacio( Enlace con Renfe innacesible), Plaça de Sants, Collblanc.
Linea 6: Gracia, Sarria
Linea 7: Gracia, El Putxet
En total 33 estaciones que no están adaptadas a PMR completamente y muchas de ellas son con enlaces con otras líneas o de alto volumen de pasaje y ahí están a verlas venir, muchas con proyecto pero sin fecha de obras.
Muchas estaciones que teóricamente son adaptadas pero que empezando por las maquinas de validar no lo están y ya eso supone una barrera importante o que incorporan Rampas metálicas para el acceso al tren, supuestamente “provisionales” desde que las empezaron a poner en 2003 y que se han extendido con rapidez por ahorrar dinero en poner 4 baldosas y elevar los andenes.
Si hay algún responsable de la empresa leyendo esto, que se de cuenta de la realidad y que el metro de Barcelona esta viejo y necesita un reforma completa.

Saludos, Ismael



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/12/2010 12:54

Tú pensarás que el metro en Barcelona está viejo, pero si vas a Londres, París o Nueva York, verás que el nuestro les da mil vueltas a éstos, que tienen poquísimas estaciones adaptadas. Aquí se ha hecho un esfuerzo enorme, comparado con lo que se ha hecho en esas redes, no hay comparación posible.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”