Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Estalvis

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/04/2012 13:38

http://www.ara.cat/societat/metro-linia ... 32706.html

La línia 9 estalvia fins en el mínim detall

Les obres interiors de les estacions posen pintura en lloc de plaques metàl·liques, eliminen trams d'escales mecàniques i tanquen accessos per concentrar la inversió

ALBERT BALANZÀ
Barcelona | Actualitzada el 02/04/2012 01:43

El Govern va anunciar ara fa deu dies l'acord estratègic amb les constructores FCC i ACS, principals responsables del desplegament de la línia 9 de metro, per concentrar tota la inversió disponible i fer arribar en el termini màxim de dos anys la línia des de Zona Universitària a l'Aeroport del Prat. Les ordres de concentració de la inversió, però, han anat molt més enllà i han baixat als nivells més pràctics dels treballs que estan fent els operaris: per exemple, a Amadeu Torner s'han pintat parets on hi anava recobriment metàl·lic i a Gornal s'ha eliminat un dels quatre blocs d'escales a cadascuna de les cinc plantes.

Podeu trobar la informació completa a l'ARA PREMIUM.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 07/04/2012 23:46

Imatge
Estació Mercabarna. Font: Mercabarna.es

Imatge
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat: Premios Cerámica

Imatge
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat: Premios Cerámica

Imatge
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat: Premios Cerámica

Imatge
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat: Premios Cerámica



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/04/2012 11:31

Realment, amb tanta "pijada", no m'estranya que el cost s'hagi disparat tant. Encara que ara només pintaran les parets, enlloc de posar plaques metàl·liques. Calia tanta història?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 08/04/2012 17:25

metring ha escrit:Realment, amb tanta "pijada", no m'estranya que el cost s'hagi disparat tant. Encara que ara només pintaran les parets, enlloc de posar plaques metàl·liques. Calia tanta història?
Calgués o no, a mi la decoració m´agrada.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1183
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 08/04/2012 18:30

A mí este interiorismo me parece muy agradable y atractivo y, a lo mejor, no ha resultado tan caro.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 08/04/2012 19:42

jaezcurra ha escrit:A mí este interiorismo me parece muy agradable y atractivo y, a lo mejor, no ha resultado tan caro.
Ja et dic jo que l'interiorisme de FIRA-PEDROSA ha estat prohibitiu , Parc Logísitic i Mercabarna ja van patir l'època de crisi en quant a interiorisme i són bastant austeres. Però l'anada d'olla de FIRA per adequar-la a l'entorn va ser de tamany descomunal.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 08/04/2012 22:36

No només han estat caríssims els materials utilitzats per a fer-la sinó que la reposició de qualsevol d'aquestes rajoles també ho serà...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/04/2012 0:13

I és clar, no serà Fira de Barcelona qui assumeixi el cost d'aquesta animalada, quan han de fer-ho els organitzadors de determinats esdeveniments lúdics o esportius perquè TMB ni la Generalitat estan disposats a apoquinar 30.000 euros.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 09/04/2012 19:22

Hola a tothom.

Si fèssim una estació de metro (o de tren, es igual) per quatre duros tots ens queixariem, i si és maca, també, massa cara.
En alguns llocs del metro de Madrid, les parets sol folrades amb planxes de ferro fets amb motlles de sorra, procés molt car. Crec que molt més que els enrajolats d'aquesta estació.

Ara bé, jo trobo una estació preciosa i el que encareix els terres, son les rajoles bicolor. Res més.
No se si cal una estació d'aquestes mides, però com que no hi entenc gaire, callo.

Pintar les estacions, es una idea pobre, tot i que ara per ara potser siqui l'única opció. Però amb espais soterrats i humitats, les pintures cauen. També vull deixar clar, que tot i que l'enrajolat sigui preciós, aquest refreda i molt l'ambient. Si voleu comprobar-ho, toqueu la rajola de casa vostra amb una ma i amb l'altre, toqueu la pared. Tenint en compte que tot es a la mateixa temperatura, tindreu la sensació de fredor en la rajola y no en el guix o paper de paret. Com que en aquests espais cal ventilar i sempre sol ser un problema l'excés de temperatura, penso que no serà un inconvenient.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/04/2012 19:24

I el tema de les plaques metàl·liques a les parets, no és pitjor pel tema de l'electricitat estàtica?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 09/04/2012 21:01

Hola Metring.

Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 09/04/2012 21:36

gatvell ha escrit:Hola Metring.

Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.
Exacte, tots els elements estructurals que compossen les estacions , murs pantalla i lloses, tenen un cable perimetral terra i una cua o cable individual que arrenca a l'armat de les pantalles



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/04/2012 22:16

mikado ha escrit:
gatvell ha escrit:Hola Metring.

Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.
Exacte, tots els elements estructurals que compossen les estacions , murs pantalla i lloses, tenen un cable perimetral terra i una cua o cable individual que arrenca a l'armat de les pantalles
Però per exemple, no es pot fer alguna cosa així als trens? Perquè m'he enrampat un munt de cops agafant-me a les barres, o anant a obrir la porta.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 10/04/2012 0:25

metring ha escrit:Però per exemple, no es pot fer alguna cosa així als trens? Perquè m'he enrampat un munt de cops agafant-me a les barres, o anant a obrir la porta.
És que la metring és bona conductora.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 10/04/2012 2:52

Això passa, perquè a vegades, especialment a l'estiu, la ventilació és dolenta: massa aire condicionat, i cap humidificador: quan l'humitat baixa del 50%, la gent es carrega més fàcilment. I pensar que, abans que hi hagués aire condicionat només calia una finestreta per on entrava tota la frescor dels vents del túnel.

També passa perquè som tan moderns i cosmopolites que les barres han de ser d'acer vist ben brillant, polit i maco.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 10/04/2012 21:00

Es senzill evitar enrrampar-se en baixar del tren (o metro). Només cal estar agafat a una part metàl·lica i no deixar-la fins se a terra; d'aquesta manera hom no s'enrrampa en baixar. Per pujar al tren, hauries de "descarregar" la càrrrega estàtica del teu cos abans, un exemple, seient en una cadira (que no sigui de fusta) i aixecar-te agafat-hi a ella amb una mà.
Com diu en "Lluita17114" si l'humitat es baixa afavoreix la càrrega estàtica del cossos i objectes, però també els jerseis i altres peces típiques d'hivern.

Espero haver-te ajudat, Metring


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/04/2012 14:32

Avui he sentit per megafonia que els caps de setmana del 21-22 i 28-29, hi haurien obres per a l'estació de Sagrera-AV, i que afectarien a les línies L-9 i L-10, encara que no sé com.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 20/04/2012 14:45

Al web diu això:
L9 i L10: actuacions en infraestructura per les obres del tren d'alta velocitat a la nova estació de La Sagrera els dies 21 i 22, i 28 i 29 d'abril. A la parada de metro Onze de Setembre la circulació de trens s’efectuarà per una única via, caldrà fer canvi de tren per continuar el trajecte.
Entenc que no es suprimeix el tram entre La Sagrara i Bon Pastor, però es fa canvi de tren a Onze de Setembre.
Suposo que per les obres una de les dues vies quedarà sense servei. I pel que sembla, el més divertit, es que cal canviar de tren, però no d'andana.

Si es així, aquest cap de setmana, ja tenim activitats per visitar, rampes amunt i avall, i a contravia :riure


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 20/04/2012 15:05

Exacte. Els tren arribaran per una via i caldrà esperar a la mateixa andana la llançadora fins a La Sagrera.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 20/04/2012 23:34

I per fer això no seria millor que un de cada 2 trens segueixi a Sagrera i l'altre acabi a onze de setembre? P.ex. la L10 que vagi a Sagrera i la L9 ja que te l'enllaç de Fondo que sigui la que acabi a onze de setembre



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”