Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 135
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 23/06/2012 10:29

Com a curiositat, al suplement "Què Fem" de La Vanguardia d'ahir, en un reportatge de 4 pàgines, en Monzó resumeix de manera molt breu i molt contundent, alhora, la seva opinió:

"(...) Perquè si visqués en un poble no podria parlar-ne malament. La mentalitat de municipi petit fa que qualsevol cosa que critiquis tothom se la prengui com una ofensa personal. En canvi, vivint a Barcelona, per exemple, pots criticar la imbecil·litat aquesta dels tramvies, una de les estupideses més grans que ha fet aquesta ciutat en les últimes dècades, i allà es queda, perquè s'entén que m'estic cagant en l'estupidesa dels tramvies i no en la gent que viu a Barcelona."
Barceloní ha escrit:Ahir dimarts dia 11/05/2010, cap a les 17:30, al programa "Versió RAC1", el savi Quim Monzó em va tornar a il·luminar: NO ESTEM PARLANT D'UN TRAMVIA. ÉS UN TREN!! Els tramvies passen per les ciutats, peró quan no hi són els seus carrils són ocupats per cotxes, motos i autobusos. En el cas de Barcelona, encara que "sembli" un tramvia, encara que es digui "Tram" i encara que tingui els rails a nivell de terra, és un tren (amb uns quants passos a nivell). Sembla que volguem retrocedir un segle en el temps, quan el trens circulaven alegrement per Aragó i per Balmes.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

cornella
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: cornella » Dissabte 23/06/2012 13:22

Fran-Ikarus ha escrit:Com a curiositat, al suplement "Què Fem" de La Vanguardia d'ahir, en un reportatge de 4 pàgines, en Monzó resumeix de manera molt breu i molt contundent, alhora, la seva opinió:

"(...) Perquè si visqués en un poble no podria parlar-ne malament. La mentalitat de municipi petit fa que qualsevol cosa que critiquis tothom se la prengui com una ofensa personal. En canvi, vivint a Barcelona, per exemple, pots criticar la imbecil·litat aquesta dels tramvies, una de les estupideses més grans que ha fet aquesta ciutat en les últimes dècades, i allà es queda, perquè s'entén que m'estic cagant en l'estupidesa dels tramvies i no en la gent que viu a Barcelona."
Barceloní ha escrit:Ahir dimarts dia 11/05/2010, cap a les 17:30, al programa "Versió RAC1", el savi Quim Monzó em va tornar a il·luminar: NO ESTEM PARLANT D'UN TRAMVIA. ÉS UN TREN!! Els tramvies passen per les ciutats, peró quan no hi són els seus carrils són ocupats per cotxes, motos i autobusos. En el cas de Barcelona, encara que "sembli" un tramvia, encara que es digui "Tram" i encara que tingui els rails a nivell de terra, és un tren (amb uns quants passos a nivell). Sembla que volguem retrocedir un segle en el temps, quan el trens circulaven alegrement per Aragó i per Balmes.
No estic gens d'acord amb Monzó, quan a Barcelona els trens circulavent al aire lliure era una autèntica pasada! Per tant el tramvia és la gran oportunitat de poder tenir de nou un Tren en Superficie i amb els enyorats passos a nivell, Prou Soterraments!



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 23/06/2012 13:29

El transport públic no es construeix per a que sigui "una passada" per als aficionats. Ni el motiu pel qual s'ha de deixar de soterrar a llocs absurds tampoc és precisament aquest.

I, per cert, pregunta als veïns de la zona si realment enyoren aquests passos a nivell.
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 25/06/2012 0:12, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 23/06/2012 23:59

Però només un detall: Ara ja ens hem estampat contra terra, ara no tenim diners i veiem que la despesa que es va dur a terme era massa elevada. Critiquem precisament la opció més barata de transport de masses, alhora que menys contaminant (més barat que el metro, més sostenible que el bus, capacitat mitjana, si es volgués, tan alta com el Metro)... No, hauriem de criticar l'L9, l'L10... i sobretot, l'L11.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 24/06/2012 21:04

Javi M ha escrit:El transport públic no es construeix per a que sigui "una passada" per als aficionats. Ni el motiu pel qual s'ha de deixar de soterrar a llocs absurd tampoc és precisament aquest.

I, per cert, pregunta als veïns de la zona si realment enyoren aquests passos a nivell.
Està bé ser realistes però tampoc cal autoflagelar-se. El senyor Monzó diu una gran pocasoltada quan compara el pas del tramvia amb els antics pasos a nivell, que no tenen res a veure, i crec que no hem d'entrar en aquest debat (potser hauríem de reflexionar sobre la tramofòbia de la intel·lectualitat barcelonina,des dels temps de Néstor Luján, però això seria un altre fil). I pel que fa a la nostàlgia, és evident que la majoria de veïns no en tenen cap. Però hi ha de tot: Recordo una "carta al director" d'un diari (La Vanguardia?) d'un veí del carrer Aragó que demanava que tornessin a posar els trens, perquè el soroll dels cotxes el trobava insuportable.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 16/07/2012 7:31

Una altra Diagonal és possible. Així ho creu l'Ajuntament de Barcelona, ​​que ja ha començat a dibuixar la futura remodelació del tram central de l'avinguda. Més de dos anys després del fallit intent de l'anterior equip de govern per transformar-la, l'alcalde Xavier Trias ha decidit posar les bases d'una reforma diferent, suau, que aporti molt més espai per als vianants i sense tramvia. La principal modificació es veurà a les voreres, que s'ampliaran de manera significativa per aconseguir el principal objectiu: revitalitzar el passeig i rellançar-com un dels principals eixos cívics de la ciutat.

La proposta en la qual treballen els tècnics municipals recull les aportacions de veïns, comerços i entitats, plasmades en un preprojecte que s'ha fet arribar a Hàbitat Urbà i que aposta per un passeig que, mantenint l'essència de l'actual, resolgui els problemes que pateix sense escometre una obra costosa, i que sigui capaç d'unir el màxim de suports ciutadans.

Fonts de l'Ajuntament han confirmat que aquest document s'està estudiant a fons. L'alcalde i els seus dos principals col · laboradors en matèria urbanística-el tinent d'alcalde Antoni Vives i l'arquitecte municipal, Vicente Guallart-ho valoren perquè dóna resposta a les principals necessitats de l'avinguda. Ja s'han mantingut diverses reunions amb representants de Diagonal Centre-l'entitat que ha presentat el preprojecte-i altres operadors per tractar els aspectes clau de la transformació.

En aquestes converses s'han abordat qüestions tècniques, algunes de gran detall, com el pas de la Via Augusta, que és un dels enclavaments més complicats. També s'ha treballat en els aspectes econòmics. Les primeres estimacions indiquen que les obres entre les places Francesc Macià i Joan Carles I-el tram en què se centra aquesta proposta inicial-requereixen una inversió de 15 milions d'euros, una quantitat que podria ser sensiblement més gran si es toca el subsòl. Un portaveu de Hàbitat Urbà recorda que "en aquest moment s'estan definint les prioritats pressupostàries" i el projecte "s'abordarà dins de les possibilitats del context econòmic". En principi, es tracta d'una actuació que el govern de la ciutat es planteja dins d'aquest mandat. Més informació amb renders i infogràfia:

http://www.lavanguardia.com/vida/201207 ... gonal.html



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 06/03/2013 6:34

http://www.lavanguardia.com/vida/201303 ... gonal.html



[b]Vecinos de la Diagonal piden una reforma 'urgente' con tranvía
La propuesta diverge de la presentada por los comerciantes para atajar la constante fuga de negocios de la zona[/b]


Casi tres años después de la fracasada consulta de la Diagonal, resurge el debate sobre la necesidad de reformar la vía de cara a hacerla más atractiva para los transeúntes y evitar el goteo de cierres de locales comerciales. Esta vez ha sido la Asociación de Vecinos de la Dreta de l’Eixample quien ha reclamado que la remodelación se lleve a cabo de manera “urgente” y que figure entre “las principales prioridades” en el actual mandato. Los vecinos han presentado una propuesta que diverge en importantes aspectos de la sugerida hace unos meses por los comerciantes. Justifican las obras por “el valor añadido” que aportará a la ciudad una Diagonal “desestresada”.

Uno de los puntos más polémicos de la propuesta es que incluye la prolongación del tranvía en el tramo central -entre plaza Francesc Macià y calle Marina-, algo que se alejaría de los planteamientos del alcalde, Xavier Trias, y del proyecto ideado por la asociación Diagonal Centre, que aglutina una representación de los comercios de la zona. Pero para los vecinos es condición sine qua non alargar el ferrocarril “para enlazar el Tram Baix y el Tram Besòs” y porque es una opción de transporte “más ecológica”, según señala el presidente de la asociación, Sergi López-Grado.

Otro de los aspectos singulares es la distribución del ancho de las aceras. La del lado mar – la más sombreada-, mediría como mínimo cinco metros en los tramos “con capacidad comercial contrastada”, incorporando arbolado de nueva plantación. Esta acera, la más estrecha, contaría con la proximidad del carril de servicios, de carga y descarga, el parking de motos y el carril bici. “Sería la acera más dinamizada de la Diagonal”, aseguran los vecinos. Al otro lado –donde da más el sol- mediría unos 15 metros de amplitud, tendría una disposición tipo bulevar, pavimentada y enjardinada con parterres, plátanos y palmeras. Esta distribución, explican, “le permitiría asumir una buena parte del programa social y lúdico de la ciudad, de paseo y recreo”. En el centro de la vía, en los extremos, se ubicaría el carril bus y el paso del tranvía y, en el medio, habría dos carriles por sentido de circulación.

¿Dónde ubicar el carril bici?
El plano diseñado por la asociación de vecinos contempla un carril bici de doble sentido situado en el lado mar de la vía que estaría separado con cierto margen de las paradas de autobús. Los comerciantes, en cambio, prefieren la eliminación de este carril, por lo que en su propuesta las bicicletas pasarían a circular junto a los taxis, autocares y turismos en un carril lateral de servicios.

La intención de la Asociación de Vecinos de la Dreta de l’Eixample es sumarse al proceso consultivo anunciado por el alcalde Trias. En cuanto al coste económico –una de las cuestiones que más preocupan por el contexto de crisis-, la asociación estima que la intervención sería “low cost” ya que se mantendría intacta la calzada central y el resto de la obra requeriría un ensanchamiento de aceras y la incorporación del tranvía. No obstante, a diferencia de la propuesta de los comerciantes, que estimaban el coste de la reforma en unos 15 millones de euros, la asociación de vecinos no ha precisado cuánto dinero supondría esta remodelación.


La propuesta de los comercios
La asociación Diagonal Centre, que preside Marta Canut, propietaria de La Bul, ha alertado recientemente del constante cierre de establecimientos que ponen en peligro la pervivencia de este tradicional eje comercial de la ciudad condal. Por este motivo, han instado al Consistorio a ponerse manos a la obra e impulsar una remodelación que, al igual que los vecinos, también consideran “prioritaria”.

Su propuesta consistiría en una ampliación de las aceras, que pasarían de medir 2,60 metros a entre 7,5 y 8 metros; de las fachadas a la primera línea de árboles habría espacio para ubicar terrazas; a continuación se situaría una zona de aparcamiento para bicis y motos y se construiría un carril de servicio con velocidad limitada a 20 km/h, por donde también circularían las bicicletas; a la altura de la parada del autobús habría un segundo carril de carga y descarga y parking de motos, y en medio de la avenida se situarían dos carriles por sentido y los autobuses mantendrían su propio carril.

El ayuntamiento ha expresado voluntad de consenso con los diferentes actores sociales y económicos interesados. En este sentido el alcalde se ha comprometido a “impulsar” el proyecto durante este mandato y ejecutarlo al próximo. “La intención es hacer una reforma que no sea de mínimos”, comentan fuentes consistoriales, aunque Trias también ha dicho en alguna ocasión que la prisa del Consistorio para ejecutar el proyecto “es relativa”.

En lo que sí que hay consenso es en señalar cuáles son los puntos negativos de la avenida, donde no ha habido una reforma en profundidad desde hace 50 años. Estos elementos serían el exceso de tráfico y de ruido, el estrecho espacio para pasear en los laterales –donde se ubican los locales comerciales-, y la actual ubicación del carril bici.
Fitxers adjunts
La-propuesta-de-reforma-que-pl_54369014104_51351706917_600_226.jpg
La-propuesta-de-reforma-que-pl_54369014104_51351706917_600_226.jpg (44.24 KiB) Visualitzat 7832 cops



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 06/03/2013 12:29

Curioso, los únicos que hasta ahora han pedido explícitamente el tranvía son los vecinos del mismo Eixample, a los que más beneficiaría. Que triste me parece el egoismo de otros colectivos, que desprecian el Tram sin haberlo usado (muchas veces son automovilistas preocupados de que les quiten espacio de la calle). Esta propuesta me parece de las más sensatas hasta el momento. Tal vez el listillo de Hereu no debió haberse limitado a dar dos opciones que en esencia venían a ser lo mismo y que ambas implicaban una reducción demasiado drástica del tráfico rodado, limitandolo a un carril por sentido que no dos. Ahora todos vienen con el argumento de que la ciudadanía votó en contra del Tram, cosa que no tiene sentido. Se votó en contra de una reforma tan bestia como la que se propuso, no entiendo por qué se ve ahí una lectura en contra del Tram. Si hubiera habido una cuarta propuesta "dejar todo como está excepto acabar el Tram por la Diagonal" seguramente ésta hubiera ganado. Que en esencia viene a ser casi lo mismo que esta propuesta de ls vecinos. :plas



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/03/2013 12:53

El que em sembla escandalós és que l'Ajuntament, amb tants tècnics i altre personal, hagi sigut incapaç de publicar una proposta tan sensata com aquesta, bé per falta de capacitat imaginativa o perquè "no tocava".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 06/03/2013 13:46

Guigui ha escrit:El que em sembla escandalós és que l'Ajuntament, amb tants tècnics i altre personal, hagi sigut incapaç de publicar una proposta tan sensata com aquesta, bé per falta de capacitat imaginativa o perquè "no tocava".
No creo que sea cosa de "no poder", sino de "no querer". El alcalde Trias esta a muerte en contra del Tram por la Diagonal, y todos sabemos que esto únicamente porque ese fue su trampolín hacia la alcaldía, llevarle a Hereu la contra en el tema Diagonal. Así que ésto ya condiciona la propuesta oficial que haga el ayuntamiento. Tampoco creo que el alcalde quiera perder el voto de los automovilistas (en Barcelona eso son la mayoría), así que tampoco estará de acuerdo con una propuesta que reduzca demasiado los carriles de circulación. Y así con todo, viene a ser un combate entre objetivos políticos y sentido común. En España todo se planifica a un plazo de 4 años, no tiene sentido hacer mejoras en la ciudad que no se traduzcan directamente a votos en las siguientes elecciones.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 20/04/2013 15:15

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... gonal.html
Así será la nueva Diagonal

CiU y PP sientan las bases para la reforma entre Francesc Macià y paseo de Gràcia, que costará 17,5 millones | Las aceras se ensancharán y el carril bici finalmente se mantendrá y se alejará de los peatones

Evidentemente del Tram ni mú, aunque se trata de una reforma "parcial" hasta Pg. de Gràcia, tampoco se toma ninguna previsión para una eventual impementación de un derecho de vía. A todos nos encanta tener bulevares con amplias aceras, pero eso no es muy compatible con ser también una principal arteria de transporte público y tener 3 carriles por sentido para el vehículo privado. Se podría usar el espacio de uno de los carriles bici-servicio para el tram, y el otro para carril bici en ambas direcciones, y dejamos 2 carriles por sentido. O sino, quitamos carriles para la circulación del coche en el centro, y dejamos un carril y uno de servicio. Pero ésto... :nono



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/05/2013 11:27

Curiosa imatge de Twitter, repiulat per la PTP:

Petr Prokofiev ‏@PMProkofiev 21 May

#spain #catalonia #barcelona #barca #street #streetview #streetlight #daylight #sunlight #tram #city…



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 30/05/2013 18:14

metring ha escrit:Curiosa imatge de Twitter, repiulat per la PTP:

Petr Prokofiev ‏@PMProkofiev 21 May

#spain #catalonia #barcelona #barca #street #streetview #streetlight #daylight #sunlight #tram #city…
Aixo, està fet on hi ha un edifici en mig construcció, semi-abandonat.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 01/06/2013 19:32

metring ha escrit:Curiosa imatge de Twitter, repiulat per la PTP:

Petr Prokofiev ‏@PMProkofiev 21 May

#spain #catalonia #barcelona #barca #street #streetview #streetlight #daylight #sunlight #tram #city…
Curiosa per què? Es una imatge feta a la zona del Fòrum a un edifici (com be deia raulitinbcn) què està abandonat des de fa anys per la crisi.
Tot i així no es habitual veure tramvies des de dalt :)


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 02/06/2013 0:56

I tota aquesta maquinària que porten? Aire condicionat, equipament del pantògraf... I lo altre?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/06/2013 0:59

Bàsicament, el motor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 02/06/2013 1:28

També incorporen un sistema d'aprofitament d'energia a les frenades, on aquesta energia del tramvia que frena l'envii a la catenària perquè un tramvia que acceleri pugi aprofitar-la.
PER QUÈ GENEREN ENERGIA ELS TRAMVIES? QUÈ ES FA AMB L'ENERGIA GENERADA?

La setmana passada us vam explicar que el tramvia podia generar energia. Això és possible gràcies als motors elèctrics que porten, ja que quan els tramvies frenen, aquests motors tenen la capacitat de crear energia en comptes de consumir-la.
I què es fa amb aquesta energia? Hi ha una petita part que serveix per alimentar el convertidor d’auxiliars que us ensenyàvem la setmana passada. Però la majoria de les vegades aquesta energia torna a la catenària per alimentar a altres tramvies que estiguin circulant...mireu als dibuixos com funciona el procés de retorn d’energia a catenària.
En el nostre cas, les proves que hem realitzat demostren que amb les frenades dels tramvies generem el 30% de la energia total que consumeix un tramvia. Però abans de donar-vos més dades us volem explicar com monitoritzem el consum dels tramvies. Continuarem explicant-vos més coses sobre aquest tema.
Imatge

Link (Facebook):


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 02/06/2013 10:57

¿Quereis hacer el favor de dejar de hablar del tranvía como si tuviera alguna ventaja? Todo lo que hace un tranvía lo hace un bus, ¿vale? Y dejad de venir con cuentos chinos de frenos regenerativos. Eso es un trasto que no sirve para nada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/06/2013 12:28

alf_ ha escrit:¿Quereis hacer el favor de dejar de hablar del tranvía como si tuviera alguna ventaja? Todo lo que hace un tranvía lo hace un bus, ¿vale? Y dejad de venir con cuentos chinos de frenos regenerativos. Eso es un trasto que no sirve para nada.
Me encantaría leer una crítica constructiva y argumentada, en vez de decir tranquilamente que "no sirve para nada".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/06/2013 12:36

L'Alf s'ha deixat una cosa: [/mode irònic]


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”