Accident amb cancel·ladora de FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Accident amb cancel·ladora de FGC

Entrada Autor: DonToni » Diumenge 29/07/2012 12:25

Fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9174

Estimats amics, porto llegint-vos molt de temps (sobre tot el forum d'història) i mai m'havia decidit a escriure, però arran d'un accident que vaig patir a la UAB l'altre dia he vist la necessitat de compartir la informació i fer algunes preguntes.

El passat divendres 27 de juliol cap a les 10:30 vaig anar a la UAB (on treballo) a fer algunes gestions laborals. Quan vaig sortir per la validadora que porta a la Pl Civica (la de l'arc a l'andana direcció Sabadell) se'm va caure el bitllet a terra després de validar-lo per sortir.

Al ajupir-me per recollir-lo de terra (diguem-ne que es una T-Trimestre dues zones, i des de que van treure l'ajut al transport a la UAB em surt per una morterada) les cél·lules fotoelèctriques decideixen que allà enmig no hi ha ningú, i la validadora tanca les seves portes abruptament.

Resultat: rebo un fort cop al cap i el qual em queda atrapat entre les dues fulles, a més estant ajupit i sense poder moure'm. L'escena provoca un pànic col·lectiu -uns 30 estudiants van ser testimonis-, doncs em fa molt de mal, crido tot el que puc i les portes continuen apretant en comptes de retirar-se o afluixar.

Em treu finalment el cap d'estació, que m'atén molt correctament i em fa un escrit d'accident -malgrat que el part d'accident ho he de gestionar encara amb la seva mútua-. Em fa molt de mal el cap i estic en estat de xoc. Mentre arriba l'ambulància em comenta que les validadores de la UAB, de fabricació belga, a partir d'una alçada determinada no llegeixen res. He vist que al metro tenen 3 bandes i llegeixen a diferentes alçades. Crec que el risc es evident. Jo tinc el cap molt dur i al final tinc només dos bonys sota les orelles, un TCE lleu i cap alteració cerebral. Però el moment de pànic i les dues hores de xoc no me les treu ningú, a més que enlloc diu que "no t'ajupeixis al sortir" Qué passaria amb un nen o amb un animal de companyia (un gos per cecs, per exemple)? És denunciable? És pot fer alguna cosa contra aquestes màquines -jo les veig un perill- en concret?

Vull afegir que tinc tots el papers, així com testimonis, de que el que va passar és rigorossament cert. Qualsevol ajut ho garairia. Moltes gràcies per avançat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 29/07/2012 12:41

Hola, benvingut al FTC!

Lamentem molt el teu accident, però sort que ha quedat en poca cosa, tot i que l'ensurt no li treuen ni a tu ni a cap dels testimonis.

Jo recomanaria una carta a diversos mitjans de comunicació ja que, com has dit, això li passa a un nen o a una persona cega, i se'n surten pitjor, no m'ho vull ni imaginar :( .

Espero que senti precedent, i canviïn el sistema, o que avisin abans.



DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Diumenge 29/07/2012 14:59

Gràcies per l'atenció! Jo mateix no ho veia clarament al fil de retards e incindències... però crec que així como está colcoat ara passa menys desapercebut. Les cartes als mitjans ho tenia en ment, sens dubte.

Salutacions i gràcies.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 29/07/2012 17:10

Benvingut. És una llàstima que hagi hagut de passar aixo perquè t'animis a escriure per aquí, però ara que ja hi ets, si dius que acostumes a passar-t'hi, pel subfòrum d'Història, entenc que ets aficionat a aquells temes i espero que t'animis a anar-hi escrivint de tant en tant ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Dilluns 30/07/2012 13:56

Explico com evoluciona l'assumpte.

Primer de tot, avui he tornat a la UAB i he fet unes fotos a les cancel·ladores. No mostren cap sorpresa, tenen només una línia de cel·lules fotoeléctriques a uns 70-75 cm d'alçada., per tres línies al metro o dos a rodalies. Hi ha una excepció: Provença FGC on han estat recentment substuides i són idèntiques al metro.

El tema de salut, tinc un TCE lleu i faig vida normal, però estic en vigilància durant uns dies. El problema que tinc és que les urgències del CAP Sant Fèlix em demanen un part d'accident -on expliqui els fets- , i porto dos dies barallant-me amb la mútua dels FGC (que diuen que ells no ho fan, perque no ho han presenciat), amb FGC-UAB (que afirmen no són metges (sic) i no han de fer un part d'accident) i atenció al client FGC (que diuen que no fan parts d'accident excepte en casos greus, de morts etc (!) )

L'únic document signat és un full que que em van facilitar a FGC-UAB, on posa "vosté ha patit un accident", explica els meus drets inclosos al SOV i la data. No explica res més concret, i és un model únic.

Em consta que a altres mijtans de transport públics SÍ que el fan, de fet al CAP Sant Felix, en demanar-me el part d'accident, els vaig facilitar el ful abans esmentat i em van dir "FGC mai no ho fa bé" amb una petició de reclamació d'aquest document.

Estic realment perplex.



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimecres 15/08/2012 18:58

Acabo de llegir l'incident que vas patir i això que dius sobre el part d'accident, no te'l va fer l’ambulància? o no podries contactar amb l'empresa de les ambulàncies perquè te'l facilitin?
Espero que les ferides se’t curin aviat.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”