Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 02/09/2013 21:44

Les ferides de la L-9

L'espai públic ocupat per quatre estacions més de trams paralitzats del metro ha estat recuperat per a ús ciutadà


R. C.
BARCELONA


Les ferides que deixa la paralitzada línia L-9/L-10 del metro al seu pas pel nord de Barcelona, l'Hospitalet, la Zona Franca i el Prat són tan grans i punyents com el seu recorregut quilomètric. Aquest és subterrani, però a la superfície de la quarantena d'estacions dels trams encara per acabar i a les enormes bases de les obres ara mudes hi ha molt d'espai públic segrestat des de fa anys. La cosa va per molt llarg.

El tram la Sagrera-Collblanc no té cap previsió i a més manté dues tuneladores enterrades en vida, una sota la plaça de Lesseps i una altra al subsòl de la cruïlla de Manuel Girona i Marquès de Mulhacén. En relació amb el sector de Collblanc a la T-1 del Prat es va parlar del 2016, però tot depèn d'una reprogramació de les obres anunciada fa molts mesos i encara més de la falta d'un pressupost, almenys fins al 2014. Finalment, al tram que transcorre des de la bifurcació de Gornal fins a la Zona Franca també s'ha renunciat a esbossar-li un termini, encara que haurà de funcionar en part com a via de servei perquè els combois de la ruta de l'aeroport puguin arribar a les gegantines cotxeres del carrer A.

D'aquesta manera, el desembre del 2011 una vegada assumit, fins i tot per l'alcalde barceloní Xavier Trias, que al metro automàtic li falten molts anys, es va decidir condicionar de manera provisional nombrosos dels espais ocupats per les boques i les obres de les estacions. Aquest agost s'han sumat a la llista quatre llocs més: Mandri a Barcelona i Collblanc, Torrassa i Gornal a l'Hospitalet. A Mandri s'ha recuperat l'amplitud de tot el carrer. Als altres tres s'han condicionat i s'han obert als ciutadans entre 1.200 i 1.500 metres quadrats a cadascun, col·locant il·luminació, plantes i mobiliari urbà. A més a més, a Collblanc s'han adequat amb panells unes grans parets laterals i a la Torrassa s'ha habilitat un aparcament per a 90 vehicles.

A l'Hospitalet, falta urbanitzar els entorns de les futures estacions de Provençana i Cerdà així com el pou de la bifurcació de Gornal que ha de començar a l'octubre. Els àmbits de les parades de Plaça d'Europa i Fira ja estan recuperats. A Barcelona, la normalitat ha tornat a Maragall, el Putxet i Sarrià. Mentre que la recuperació de Sanllehy, molt reivindicada en els últims temps pels veïns, segueix estant a l'espera

FONT: El Periódico


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 18/09/2013 12:12

FINAL DEL TÚNEL EN UN LARGO CONFLICTO URBANÍSTICO
BCN recupera Lesseps con la retirada de la tuneladora
El Govern invertirá 1,5 millones en extraer la máquina parada por la L-9
Los vecinos de la plaza llevaban año y medio exigiendo una solución

HELENA LÓPEZ
BARCELONA

El calendario, lo que llevan más de un año reclamando los vecinos y comerciantes de la plaza, por fin está marcado. Si nada falla, a finales del 2014, Lesseps, la eterna plaza en obras, será por fin, una plaza terminada. Fuentes del Departament de Territori de la Generalitat, responsable de la construcción de la ahora casi utópica L-9, informaron ayer a este diario de que han pactado con el ayuntamiento retirar la tuneladora que permanece bajo la plaza –operación harto complicada que costará 1,5 millones– y urbanizar el lugar con una actuación definitiva –que sumará otro millón de euros a la operación–, pero que no hipoteque, en un futuro aún por dibujar, seguir con los trabajos del suburbano.
El asunto podría leerse como una suerte de extraño efecto dominó. Los vecinos de la popular plaza de Sanllehy se movilizaron al ver cómo a los de la noble Joaquim Folguera les arreglaban el problema mientras que a ellos no; y los de Lesseps, hicieron lo propio al ver que las protestas de los de Sanllehy tenían sus frutos. El punto de partida de las tres luchas era exactamente el mismo: recuperar sus respectivas plazas, patas arriba durante meses por las obras de la línea 9 del metro, paradas sine die. La primera plaza –la de Sant Gervasi– ya es una realidad, la segunda ya tiene un proyecto consensuado con los vecinos a punto para ser ejecutado, y los vecinos y comerciantes de la tercera recibirán mañana en la reunión que tienen concertada con responsables del distrito y Territori –a la que asistirá el alcalde Trias– la noticia de que en breve se elaborará el proyecto ejecutivo para retirar la tuneladora del lugar, lo que permitirá urbanizar esa parte de la gafada plaza durante el año próximo.
La extracción de la tuneladora, según fuentes de la conselleria, se hará por ese mismo punto, para no desvestir un santo para vestir a otro.
«La manifestación del viernes [cortaron la Travessera de Dalt durante casi una hora] fue un primer aviso. No pensamos parar hasta que nos quiten las vallas. No somos ciudadanos de segunda», apuntaba ayer por la mañana Javier Navarro, miembro de la asociación de vecinos y comerciantes de la plaza de Lesseps, antes de conocer la noticia. Aunque todo el mundo tiene claro que el problema de fondo, el de ciudad, es que la L-9 esté parada –y la noticia de la retirada de la tuneladora no es precisamenteesperanzadora en ese sentido–, vivir tantos años en precario agota a cualquiera. «Fueron ocho años de obras de la plaza, más los cuatro que lleva inaugurada y estando como está. Esto es una chapuza. Queremos una solución global. Que por una vez trabajen de forma coordinada y el ayuntamiento responda por la parte que le toca, que es lo mal que se diseñó la plaza desde un principio, y la Generalitat por la suya, y que acabe las obras o tape el agujero», apuntaba también ayer Mireia Bargalló, presidenta de la asociación de vecinos y comerciantes de la plaza de Lesseps, pendientes de las explicaciones que les darán mañana en la reunión.
El hándicap de Lesseps respecto de otras plazas afectadas por los trabajos de la L-9, como las citadas de Joaquim Folguera y Sanllehy, es que no se trata solo de tapar el agujero, que también, sino de extraer la tuneladora, algo costoso, y que tiene un punto de reconocimiento de la derrota. De retirada de tropas.

SUMA DE DESPROPÓSITOS / La reforma de la plaza de Lesseps levantó quejas desde el primer día por su arriesgado diseño –la enorme grúa allí plantada casi pasa desapercibida al lado de las estructuras de hierro que decoran el espacio–, y su (mal) acabado, todavía más. «En el tiempo que lleva inaugurada ha habido decenas de caídas de personas mayores. El distrito al final nos ha dado la razón y va a cambiar el pavimento», prosigue la presidenta de los comerciantes mientras señala las baldosas mal pegadas y los incomprensibles desniveles. «Almuro de Berlín que nos divide [apunta refiriéndose a las descuidadas vallas] hay que sumarle el mal estado del césped y del pavimento. Parece que estemos en guerra. La gente de la parte de arriba de la plaza ya no baja por la incomodidad de cruzar el espacio», apunta Navarro, quien también se refiere a la pésima imagen que da la capital catalana a los cientos de turistas que bajan a diario en la estación de Lesseps para subir al parque Güell y al salir de la boca del metro se encuentran unas antiestéticas vallas.
El distrito de Gràcia, por su parte, ha proyectado un paquete de actuaciones, ya adjudicadas por 200.000 euros, que empezaran este octubre. Destaca la sustitución del césped, la eliminación de los escalones a la salida del metro y la instalación de una nueva zona de juegos infantiles en la parte inferior de la plaza.
http://www.elperiodico.com/es/barcelona/



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 18/09/2013 12:36

Pel poc que li quedava a la tuneladora per arribar al final, van i la treuen, suposo que quan es reprenguin les obres, el tram restant el farà l'altre tuneladora per que si no...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimecres 18/09/2013 14:30

Això és alarmant. Si extreuren la tuneladora es pot preveure que no s'acabi la L9, o almenys no sigui així previsiblement en els propers 10 anys pot ser??
A sobre ho fan amb l'excusa de que els veins de lesseps volen que es reurbanitzi la plaça, però si mai algun govern vol acabar l'L9 de nou, s'haurà de reobrir la plaça forsosament (ja sigui per extreure l'altre tuneladora o per ficar-ne una altre). Així que els veins de Lesseps mai acabaran de tenir obres (i ho dic perquè a la plaça lesseps ja s'hi han fet obres varies vegades en les últimes decades).
Després només faltarà que el govern de CiU es quexi que la factura de la L9 puja fins a 16000 milions d'euros, quan amb la seva gestió nefasta, només aconseguiràn que aquesta creixi (amb això no els hi vull treure culpa als governs anteriors).



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 18/09/2013 15:23

!0, 20 30....anys..depen de l'edat que tinguis la Linia 9 no la veuras acabada..

Treure la tuneladora val un dineral, deixant el tema....amb un "hasta siempre...!!!

Pero si d'aqui a unes decades el tema torna a tirar endavantel ...segur que valdra un dineral posar-ne una altre...pero tan es...mes dineral...mes posibilitats de "sucar".

Encara que si penses "algo malament" es posible que la rao no sigui la pressio del veins.. si no per la pressio del tema "tuneladora" ja que algun propietari te no?...en quin regim esta? i amb quin regim quedara ara?

Ja ho dic jo que abans veure'm acabada La Sagrada Familia.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 18/09/2013 17:03

Atenció: es tracta de El Periódico, diari no massa fiable.
Si algú pot donar aquesta noticia des d´una altra font, s´agraïria.



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimecres 18/09/2013 17:14

Jo ho he vist a TV3 aquest migdia.

per altre banda he trobat que a el puntavui també s'anuncia.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... aria-.html



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 18/09/2013 17:55

Yo no podía dejar de reír maniáticamente mientras leía ese artículo. Vía Layetana, Balmes, L2 y ahora la L9. La historia de la Barcelona moderna es la de los túneles de Metro dejados a medio hacer durante décadas. xD :'(



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 18/09/2013 19:20

Crec que quan es treu uan tuneladora per un pou, com es el cas a Lesseps, no es pot tornar a muntar de nou. Llavors si cal fer el túnel, segurament es faci mitjançant maqinaria normal amb un tipus de túnel austriac, si no recordo malament, que es treballa per seccions del tunel.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 18/09/2013 19:37

Propongo cambiar el nombre de este hilo a " seguimiento de la involución de las obras de la L9". :D

Ahora en serio:Olvidaros de que la otra tuneladora haga el tramo que le correspondería a esta que se va a sacar [las tuneladoras son distintas porque están diseñadas para perforar distintos tipos de suelo].
Apuesto a que la próxima noticia será el anuncio de la extracción de la tuneladora que queda..con lo cual por el tramo central de la L-9 viajarán los marcianos !

Y en cuanto al tramo Zona Universitària-El Prat-Zona Franca ya veremos si funciona en los próximos años o le pasa como a Paralel - Sagrada Familia de la L-2,túneles y estaciones abandonados por décadas y al retomar las obras reconstruir una buena parte por haber quedado obsoleto.

En fin,una perspectiva para llorar..

!!!! Y en Madrid hicieron el "metrosur" [ longitud similar a toda la L-9] en una sola legislatura !!!!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/09/2013 2:58

gracienc ha escrit:Jo ho he vist a TV3 aquest migdia.

per altre banda he trobat que a el puntavui també s'anuncia.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... aria-.html
La noticia que cites és de l´any 2007.
Si te l´haguéssis llegit, hauries vist que es parla del conseller Joaquim Nadal (PSC) com si fós l´actual conseller. :)



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dijous 19/09/2013 11:04

jejej, tens raó! la veritat és que vaig fer una cerca ràpida i vaig copiar l'enllaç equivocat. Hauria d'haver revisat el que penjava doncs.
Per compensar, aquí en deixo un altre:
http://www.europapress.cat/economia/not ... 72938.html
salut!



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dijous 19/09/2013 11:06




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/09/2013 12:18

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/09/ ... o-20-anys/

Trias assegura que el tram central de l’L9 trigarà a construir-se “entre 15 o 20 anys”

Actualitzat el 19.09.2013 a les 11:58

"Va per molt més llarg del que ens pensem". L'alcalde, Xavier Trias, creu que amb la situació econòmica actual, el tram central de la Línia 9 del metro trigarà a enllestir-se. Justament aquest dijous hi ha prevista una reunió amb els veïns de la plaça de Lesseps per comunicar-los la retirada de la tuneladora que hi ha sota la plaça.

La notícia es va saber a principis de setmana: “No sé qui ho ha filtrat, probablement hagi estat el Departament de Territori, perquè poques vegades poden donar bones notícies” ha ironitzat Xavier Trias en una entrevista a la Xarxa Ràdio. “És fruit d’un treball de mesos amb la Generalitat, a qui hem exigit que doni solució a aquells trams afectats per l’L9 amb expectatives de futur dolentes”. L’alcalde s’ha referit amb aquestes paraules a la pròrroga reiterada en el calendari d’execució de les obres de la infraestructura. “La part del mig en té per temps. Igual 15 0 20 anys, no ho sabem. Depèn de la situació econòmica del país o que tinguem algú que pugui fer aquesta inversió”.

La retirada de la tuneladora ha estat una vella reivindicació dels veïns i comerciants de Lesseps. La plaça podrà deixar la imatge d’espai eternament en obres. També s’urbanitzarà la superfície, però sense que la solució hipotequi la possibilitat de prosseguir amb els treballs de la línia de metro.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 19/09/2013 12:25

Ves per on, Barcelona devia de tenir enyorança d'una "no-línia" després que la L2 fos promoguda de "no-línia" a línia operativa aviat farà 20 anys :?

I, a manca d'una, "dues".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dijous 19/09/2013 13:00

metring ha escrit:http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/09/ ... o-20-anys/

Trias assegura que el tram central de l’L9 trigarà a construir-se “entre 15 o 20 anys”

Actualitzat el 19.09.2013 a les 11:58

...

La retirada de la tuneladora ha estat una vella reivindicació dels veïns i comerciants de Lesseps. La plaça podrà deixar la imatge d’espai eternament en obres. També s’urbanitzarà la superfície, però sense que la solució hipotequi la possibilitat de prosseguir amb els treballs de la línia de metro.
Dir que la retirada de la tuneladora ha estat una vella reivindicació dels veïns i comerciants, quan molts d'aquest amb prou feines deuen saber que és una tuneladora... sembla bastant aventurat pel periodista que ha redactat la noticia.

i dir que la solució no hipoteca la possibilitat de prosseguir amb els treballs de la línia de metro sembla de ciència ficció ara mateix.

La veritat és que em fa l'efecte que l'últim paràgraf transmet un missatge, que a banda de no ser veraç, té un contingut que fa entendre els fets de la noticia d'una forma totalment diferent (a la real).

Salut!



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 19/09/2013 13:50

Entonces, ¿que parte del tunel ha quedado foradada? Tengo entendido que había otra tuneladora, ¿eso es así? ¿donde queda?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 19/09/2013 14:54

metring ha escrit:http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/09/ ... o-20-anys/

Trias assegura que el tram central de l’L9 trigarà a construir-se “entre 15 o 20 anys”

No fa falta ser batlle per arribar a aquesta conlcusio i quan diuen 10 o 10 anys seran 20 a 30 com ja he dit abans.

Res ara a pels Jocs Olímpicsd'hivern Uhhhhquin fred-fred... de 2024 Barcelona-Lleida-Pirineus i les Valls del desproposits...



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 19/09/2013 15:24

està perdut en una de les 138 pàgines d'aquest topic*, però jo abans de la crisi ja ho vaig dir que la L9 acabaria com la L2 i tots em vau dir que no :D





*topic que hauria de tenir el seu propi subfòrum amb fils separats, com els altres tòpics de desenes de pàgines d'aquest fòrum :roll:


ES PELIGROSO ASOMARSE

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 20/09/2013 2:19

La pregunta que em passa pel cap és: per què s´han de gastar diners (un milió i mig d´euros) en treure-la fent un forat a Lesseps, en lloc de fer-la anar fins a Mandri, i treure-la per Mandri, que és un tros molt curt? Costaria molt més?
Ho dic perquè en el temps de fer el forat i poder treure-la, el bitxo ja estaria passat Putxet...

No ho entenc. Quina diferència de costos hi pot haver?

I per què només parlen de la tuneladora de Lesseps, i no de la de Manuel Girona? :? :|

Hem fet unes quantes passes enrera en transparència... :(



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”