Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Línia R3. Gestionant servei alternatiu per carretera entre Manlleu i Ripoll per incidència que afecta instal·lacions subministrament elèctric.
Línia R3. Tren Puigcerdà 07:29 - L'Hospitalet 10:33 aturat entre Ripoll i Sant Quirze B. per incidència instal·lacions subministrament elèctric.
Edito: des de les 9.45 de la inicidència fins a les 10.45 no s'havia iniciat el servei substitutori.
Línia R3. Tren Puigcerdà 07:29 - L'Hospitalet 10:33 aturat entre Ripoll i Sant Quirze B. per incidència instal·lacions subministrament elèctric.
Edito: des de les 9.45 de la inicidència fins a les 10.45 no s'havia iniciat el servei substitutori.
Línia R3. Circulació restablerta entre Manlleu i Ripoll. Afectacions superiors 45 minuts sentit Barcelona.
Línia R3, R4, R1. Derivat de la incidència d'un tren entre l'estació de Sants i Plaça Catalunya afectacions que superen els 45 minuts.
Desprès de que es produís, en sentit nord circulaven per Passeig de Gràcia.
Desprès de que es produís, en sentit nord circulaven per Passeig de Gràcia.
De Rodalies de Catalunya:
Línia R3. Tren La Tor de Querol 13:34- L'Hospitalet 16:51 circula amb demora de 40 minuts.
Línia R8. Tren Granollers Centre 13:32 - Martorell 14:08 prevista sortida d'origen 14:32 amb demora de 60 minuts.
Línia R7. Tren Sant Andreu Arenal 12:24 - Cerdanyola Universitat 13:13, demora de 30 minuts per incidència en origen.
Línia R3. Tren L'Hospitalet 11:07 - Ripoll 13:24 circula amb 60 minuts de demora.
Línia R3. Tren L'Hospitalet 09:43 - La Tor de Querol 13:05- circula amb 60 minuts de demora.
Línia R3. Tren La Tor de Querol 13:34- L'Hospitalet 16:51 circula amb demora de 40 minuts.
Línia R8. Tren Granollers Centre 13:32 - Martorell 14:08 prevista sortida d'origen 14:32 amb demora de 60 minuts.
Línia R7. Tren Sant Andreu Arenal 12:24 - Cerdanyola Universitat 13:13, demora de 30 minuts per incidència en origen.
Línia R3. Tren L'Hospitalet 11:07 - Ripoll 13:24 circula amb 60 minuts de demora.
Línia R3. Tren L'Hospitalet 09:43 - La Tor de Querol 13:05- circula amb 60 minuts de demora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Línia R2 sud, R14, R13, R16, R15. Increments de temps de recorregut entre Vilanova i S.V. Calders que poden superar 20 minuts en sentit sud
Vaja, ara els retards són "increments de temps de recorregut".albert28 ha escrit:Línia R2 sud, R14, R13, R16, R15. Increments de temps de recorregut entre Vilanova i S.V. Calders que poden superar 20 minuts en sentit sud
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
que ha pasat a la R8? si no pasa per sants i alla ha sigut la incidencia ?
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Aquí què dimonis passa?? Els Rodalies cada vegada van a pitjor, he vist al 3/24 que n'hi ha hagut un retràs desde Sants a Pl.Catalunya, així és com funciona el país.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Doncs hi ha hagut una avaria mecànica d'un tren pel que sembla. Avaria que pot succeir habitualment a qualsevol operador amb trens (com també passa a FGC tot i que no se'n fa la propaganda habitual que quan passa a RdC), i que la probabilitat d'aparició pot ser més elevada quan tens molts més trens.Carlos González ha escrit:Aquí què dimonis passa?? Els Rodalies cada vegada van a pitjor, he vist al 3/24 que n'hi ha hagut un retràs desde Sants a Pl.Catalunya, així és com funciona el país.
I al tanto, no vull excusar l'avaria però tampoc crec que sigui sensat "criminalitzar-la" pel sol fet que aquesta ha passat a un operador i baixar els ulls quan passa a la resta. I no ve només pel comentari d'en Carlos. Aquesta tarda a Sant Andreu Comtal hi havia gent de l'ANC a l'entrada de l'estació repartint fulletons de propaganda sobre els greuges en matèria ferroviària i acusant a veu quan et donen el paper que la culpa de les 6 hores de retard d'avui (que s'ho deu haver inventat) eren culpa dels de Madrid. Hi he fet un cop d'ull al paper i bàsicament hi havia el tema de l'AVE, infraestructures no realitzades i les comparacions de sempre. Hi havia més contingut però he llençat el paper a la brossa tant bon punt he validat i no l'he acabat de llegir.
Està bé defensar la independència (jo en sóc partidari), però no trobo bé emprar aquestes situacions per fer campanya amb arguments falsos i "llegendes" urbanes que la gent porta implantada al cap pel sol fet de no tenir ni punyetera idea del sistema ferroviari.
A aquesta gent els hi cal dir que els trens són màquines, i per tant no són mai infal·libles, portin el logo que portin. Aquests mateixos problemes que hi ha a RdC també passen a la resta d'operadors però, evidentment la freqüència d'aparició sempre serà menor ja que les altres xarxes són petites en comparació amb la d'Adif. I com he dit abans, això no justifica tampoc que Renfe faci un manteniment "pel cap baix" en moltes ocasions.
Farà cosa d'un any va petar una 113 a Gràcia al cap vespre i es va muntar un cacau considerable, parcial fins a Muntaner, i després Provença. Mantenint l'estació de Catalunya blocada durant molta estona (una 112 va anar al rescat, acoblar-se, retirar els trens del davant, baixar fins a Catalunya, fer totes les maniobres, etc). No vaig veure l'ANC enlloc ni ningú va dir ni piu, i les molèsties pels usuaris són les mateixes a l'operador que sigui.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Però si la RENFE d'aquí es de les pitjors de l'estat, sempre tenen problemes als rodalies, i a més ni fan les infraestructures necessàries com el desdoblament de la R1 i R3, ara no parlo de quina operadora té que ser, ara parlo de que sempre passa als Rodalies i sempre n'hi han retrasos, avaries i etc. Aquests problemes ja sé que passen a qualsevol empresa ferroviària, però aquí a Catalunya sempre quan n'hi ha problemes és a la xarxa de Rodalies, que a més els Rodalies sí que son importants per Catalunya ja que arriba per Lleida, Girona i Tarragona, lo que tenen que fer es millorar la freqüència en aquestes parts.Miquel ha escrit: Doncs hi ha hagut una avaria mecànica d'un tren pel que sembla. Avaria que pot succeir habitualment a qualsevol operador amb trens (com també passa a FGC tot i que no se'n fa la propaganda habitual que quan passa a RdC), i que la probabilitat d'aparició pot ser més elevada quan tens molts més trens.......... (per no fer-lo més llarg)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Ya, y la R5 y la R6, ¿qué? La 5 a partir de Olesa y todo el ramal de la 6 es en vía única, si algo falla, ¡catapumblumblum!Carlos González ha escrit:i a més ni fan les infraestructures necessàries com el desdoblament de la R1 i R3, ara no parlo de quina operadora té que ser, ara parlo de que sempre passa als Rodalies i sempre n'hi han retrasos, avaries i etc.
Lo que tendrían que hacer es cambiar el concepto del servicio. Hay muchos servicios que deberían ser de regionales.Carlos González ha escrit:sempre quan n'hi ha problemas és a la xarxa de Rodalies, que a més els Rodalies sí que son importants per Catalunya ja que arriba per Lleida, Girona i Tarragona, lo que tenen que fer es millorar la freqüència en aquestes parts.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Aunque tienes razón de que la R5 y R6 necesitan ser desdobladas, esto es otro tema, es más, una propuesta de trensmat (creo que fue él) que me interesó mucho, en que la Llobregat-Anoia fuera como ampliación desde Lleida a IgualadaRenfe445 ha escrit: Ya, y la R5 y la R6, ¿qué? La 5 a partir de Olesa y todo el ramal de la 6 es en vía única, si algo falla, ¡catapumblumblum!
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Renfe445 ha escrit: Lo que tendrían que hacer es cambiar el concepto del servicio. Hay muchos servicios que deberían ser de regionales.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
@Miquel és la manera de gestionar els problemes. FGC els acostuma a solventar bastant bé (tampoc vull dir que sempre ho fan bé), en canvi, a Rodalies, qualsevol avaria, ja sigui de comunicacions, mecànica o el que sigui es tradueix en un cacau generalitzat afectant gran part de la xarxa, inclús de regionals.
Per cert, en certa manera si que és culpa de Madrit que quan passi això hi hagin aquests cacaus. Si es fessin les inversions necessàries (sal de moltó de la torrassa), o inclús un tercer túnel, quan passés alguna cosa afectaria de forma local, i no de forma total com passa ara. A més, Renfe s'ho munta d'allò més malament cada vegada que passa alguna cosa, i sempre s'acaben veient imatges de trens atapeïts que no saben on van, andanes plenes, i un caos total.
Per cert, en certa manera si que és culpa de Madrit que quan passi això hi hagin aquests cacaus. Si es fessin les inversions necessàries (sal de moltó de la torrassa), o inclús un tercer túnel, quan passés alguna cosa afectaria de forma local, i no de forma total com passa ara. A més, Renfe s'ho munta d'allò més malament cada vegada que passa alguna cosa, i sempre s'acaben veient imatges de trens atapeïts que no saben on van, andanes plenes, i un caos total.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
FGC les acostuma a solventar bé doncs la seva xarxa és tancada i és impossible que es vegin situacions de caos total com d'avagades ha passat a RdC. De totes maneres, qui decideix els itineraris en cas d'incidència és Adif i no crec que siguin menys experts que a FGC.bigcoaster ha escrit:@Miquel és la manera de gestionar els problemes. FGC els acostuma a solventar bastant bé (tampoc vull dir que sempre ho fan bé), en canvi, a Rodalies, qualsevol avaria, ja sigui de comunicacions, mecànica o el que sigui es tradueix en un cacau generalitzat afectant gran part de la xarxa, inclús de regionals.
Per cert, en certa manera si que és culpa de Madrit que quan passi això hi hagin aquests cacaus. Si es fessin les inversions necessàries (sal de moltó de la torrassa), o inclús un tercer túnel, quan passés alguna cosa afectaria de forma local, i no de forma total com passa ara. A més, Renfe s'ho munta d'allò més malament cada vegada que passa alguna cosa, i sempre s'acaben veient imatges de trens atapeïts que no saben on van, andanes plenes, i un caos total.
Per FGC el retard es solventa de cara al públic quan els serveis es realitzen dins de l'horari establert (igual que a Tram, o al FMB), però això no vol dir que no hi hagin trens amb retard. Posem el cas que un S1 surt a les 12:00 i és servit amb el tren 113.01 i el proper ho fa a les 12:12 amb la 113.02. Un retard es considera quan un tren qualsevol assignat a aquesta línia no aconsegueix arribar a l'hora establerta. Si el retard es de 6 minuts, a les 12:06 arribarà la 113.01 i a les 12:18 ho farà la 113.02.
Però quan el retard és igual (o gairebé igual) a la diferència de freqüència ja no es considera retard. Posem el cas que hi ha 12 minuts de retard i per tant a les 12:12 arriba la 113.01, de cara a l'usuari no hi ha retard doncs el servei a aquella hora s'està servint, però el tren va amb 12 minuts de retard. Per aquest motiu la percepció de retards a FGC és la que és, o quan hi ha incidències tot es resol màgicament en un obrir i tancar d'ulls.
En canvi a una xarxa com la de Rodalies això no es pot emprar doncs els retards van associat al tren i no al servei o hora de pas. Els trens d'una mateixa línia no fan el mateix recorregut (i parades) i per tant, el tren que vingui a les 12:12 està obligat a fer el servei de les 12:00. A partir d'aquí suma-li que hi ha trens més ràpids, més lents, efecte dominó, cisallaments, encreuaments, etc impossibilitant que el retard quedi camuflat en l'horari havent d'esperar a que el tren tingui temps suficient al terminal per sortir a l'hora.
I ja no en retards, altres incidències són més simples d'arreglar a FGC que a RdC, si s'avaria el tren que surt de Cervera cap a Lleida a primera hora del matí, s'ha d'esperar a que algun tren de Lleida estigui disponible per anar cap a Cervera amb maquinista inclòs. Si no n'hi ha cap, cal esperar a que vingui algun tren d'algun lloc i sumar-li el temps fins a l'origen. Si veus, si fa no fa es tant fàcil com treure un tren de Rubí per portar-lo a Terrassa en cas d'avaria.
Madrid no ha invertit gaire, però jo per aquí tampoc veig a gaire gent perdent el cul per tenir una xarxa ferroviària amb cara i ulls, més aviat al contrari, habitualment es mouen per treure'l del mig amb solucions que en molts casos perjudica al ferrocarril (vegi's el calaix de Sants a tall d'exemple).
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Em queixo de Madrit igual que ho faig de la Generalitat per l'aeroport d'Alguaire, autopistes que semblen ports de muntanys, i tantes altres. Però en el cas de Rodalies, poc hi té a veure la Gene, i per cert, això ja s'ha comentat moltes vegades.Miquel ha escrit:Madrid no ha invertit gaire, però jo per aquí tampoc veig a gaire gent perdent el cul per tenir una xarxa ferroviària amb cara i ulls, més aviat al contrari, habitualment es mouen per treure'l del mig amb solucions que en molts casos perjudica al ferrocarril (vegi's el calaix de Sants a tall d'exemple).
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Ayer cojí en Sant Vicenç el Regional procedente de Ribarroja...llegó con unos 20 de retraso....en la estación anunciaban la incidencia entre Sants y P. Catalunya..allí afectaba a la R4 en concreto...bueno salimos de SVC hacia Barcelona fuera de horario y pensando que el maquinista le daría algo digamos de "caña"...pues en vano fue mi pensamiento....de paseo tranquilamente hasta Sants donde tardamos algo mas de una hora en llegar...hasta se me ocurrió pensar que había como una huelga de brazos caidos por la lenta velocidad en todo el recorrido....al llegar en Sants ví algo el lio montado con el tren averiado...y al volver con otro Regional saliendo a la hora y viendo la poca marcha que llevaba también el retraso fue de mas de 5 minutos sin motivo aparente!!
La "poca marxa" deu ser per no menjar-se el Rodalies que deu anar davant amb més o menys parades; suposo per no trobar-se amb gaires senyals en preanunci de parada.
Que voleu, si entre Sants i SVC fins i tot els Talgo tenen la mateixa marxa que els R2 Sud Vilanova / SVC.
Que voleu, si entre Sants i SVC fins i tot els Talgo tenen la mateixa marxa que els R2 Sud Vilanova / SVC.
Avui dia 12 de setembre, he agafat el tren a l'estació de Renfe a l'Arc de Triomf, hi he vist que han desaparegut tots els bancs de les dues andanes. Algú, sap perquè els han tret?
jms
jms