Atemptat contra la boca de metro Liceu

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 05/05/2006 0:51

pel que jo sé, d'aquestes catalogacions s'encarreguen les intitats municipals, es a dir, l'ajuntament, encara que el procediment necessari el desconec. Encara que em sembla dificil que el catalogin com objecte d'interés històric els mateixos que han demanat/obligat a que se'l carreguessin (No oblidem quela normativa per les noves boques de metro son de l'ajuntament).

Total i resumint, que li hauríem de demanar clemència al butxí.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/05/2006 10:41

Sabent com són els d'El Terrat, dubto que ens fessin cas. Però sí que podem dir-ho a l'espai que hi ha a Caiga Quien Caiga, que serveix per a fer denúncies d'aquest tipus. A més, fins i tot, ens durien a l'Ajuntament o la Generalitat jejeje
Genial idea!!!!! El que fa allò de "Proteste usted" muntaria una de bona!!!!
No he trobat el mail a la web de Telecinco, algú el sap?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/05/2006 10:53

El LLOP ha escrit:pel que jo sé, d'aquestes catalogacions s'encarreguen les intitats municipals, es a dir, l'ajuntament, encara que el procediment necessari el desconec. Encara que em sembla dificil que el catalogin com objecte d'interés històric els mateixos que han demanat/obligat a que se'l carreguessin (No oblidem quela normativa per les noves boques de metro son de l'ajuntament).
Total i resumint, que li hauríem de demanar clemència al butxí.
Només cal recordar que es van carregar la boca de Correus, per la seva fantàstica política de "Supresió d'obstacles a la via pública", amb això está tot dit :vomit



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 05/05/2006 10:58

Així, boques com ara la d'Urquinaona (cantonada Bruc) també deuen estar en perill, no?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/05/2006 10:59

Si, realment al.lucino de que encara existeixi. Per cert, pregunta: Aquesta boca sempre va ser del Transversal? Ho dic perquè és semblant a les del GM



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 05/05/2006 11:52

Serie600 ha escrit:Hola:

Aquesta foto em recorda massa a una meva que hi ha per aqui al Forum de l'estacio de Karlaplan (si, Jamiro, si :D , d'Estocolm).... http://serie600.iespana.es/fotos/karlaplan.jpg. L'angle s'asembla molt, el disseny, s'assembla molt, l'unic que a la meva foto -es una estacio real- es una nau unica, no com pinta en aquesta foto "virtual".

Em sembla que algu ha "pillat" la meva foto, l'ha fet una sesio de Photoshop, ha variat l'angle de la camara i poca cosa mes. Massa "semblant".

Sal.lutacions:

Serie600
Vols dir, d'Estocolm? Tú hi has estat alguna vegada? No ho sabia...!

:D :D :D ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 05/05/2006 15:35

Fran-Ikarus ha escrit:Així, boques com ara la d'Urquinaona (cantonada Bruc) també deuen estar en perill, no?
Doncs segurament sí, tot i que Urquinaona, com les altres estacions d'enllaç, tardaran una mica més en adaptar-se a PMR.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/05/2006 19:01

Hola! Aquí teniu la direcció de l'Associació SOS Monuments, amb seu a l'UPC, que fan campanyes per a salvar elements com el que volem salvar, i des d'aquí agreïxo a Salvador García Fortes, professor de Belles Arts, que ha estat qui m'ha facilitat aquesta informació i de pas les seves dades per a la carta :plas :plas

http://sos-monuments.upc.es

I una altra adreça, que s'ha m'ha acudit ara: (19:53)

http://www.sindic.org/cat/consul_queixa.asp



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 06/05/2006 13:10

De El Punt:
--------------------------------------
Patrimoni artístic

MARÇAL GUARDIOLA I SÁNCHEZ I 12 SIGNATURES MÉS..
El 30 de desembre de 1924 S.M. el rei Alfons XIII inaugurà el primer ferrocarril metropolità de Barcelona, el Gran Metro, entre plaça Catalunya i Lesseps. El juliol de 1925 s’inaugurava la prolongació fins a l’estació de Liceu. Les entrades d’aquesta estació es decoraren amb preciosos forjats d’inspiració modernista, treballats amb el logotip de la companyia, tot recordant l’art nouveau que avui dia encara conserven les famoses entrades del metro de París. Amb el temps, les de l’estació de Liceu s’han convertit en les úniques boques de metro conservades en estat d’origen a Barcelona, erigint-se com una icona característica de la Rambla davant del Liceu, i objectiu de les càmeres dels turistes.

Fa poc, però, GISA (constructora pertanyent a la Generalitat) i Transports Metropolitans de Barcelona han decidit remodelar l’estació per modernitzar-la. Inexplicablement, l’empresa ha aprofitat aquesta millora, totalment necessària, per destruir les entrades històriques, substituint els forjats modernistes per vulgars peces de vidre i alumini estandaritzat, quan de cap manera calia fer-ho per poder instal·lar-hi un ascensor.

Com és possible que en ple s. XXI es continuï destruint el patrimoni històric de la ciutat com es feia en l’època del franquista Porcioles? Quan aprendrem dels nostres veïns del nord, que guarden escrupolosament els seus elements artístics en comptes de destruir-los? Arribarem a veure la substitució dels fanals del Passeig de Gràcia per modernes lluminàries al·lògenes de «disseny»?

Des del Fòrum del Transport Català, demanem respecte a la tradició artística de la ciutat i a la història dels seus mitjans de transport i, conseqüentment, la restitució íntegra de la decoració modernista de les entrades històriques a l’estació de Liceu.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 06/05/2006 14:33

:plas

Però ara, la pregunta del millón: i ara, què fem?


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 06/05/2006 15:44

Acabo d'agafar l'AVUI i també han publicat íntegrament la carta avui dissabte. Seguimos para bingo :D
JaMiRo! ha escrit::plas
Però ara, la pregunta del millón: i ara, què fem?
Què cal fer ara? Crec que cal que continuem actuem tots en el mateix sentit. Envieu cartes als mitjans en el mateix sentit que aquesta primera, a títol particular. Això sí, les cartes sempre han de ser més aviat serioses, i amb un to contundent però correcte.
De la mateixa manera, envieu cartes a les institucions, a entitats que conegueu... no sé, imaginació, tant és mentre tot es faci amb correcció i respecte.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 06/05/2006 16:00

i si trenquem la nova entrada, fem pancartes i ens atem a la antiga?
fora broma, crec que per moltes cartes que emviem no aconseguirm res, a la gent tant li fa una entrada de l'estil "nouveau" que vidre, avui dia la gent no es mou, tant li fa res, es com la cançó dels pets "no ni'hi prou am ser català"
que comença "Quin muermo, quin rotllo, quina caqueta de 6 milions.
No es mullen, no es mouen, no els molestis, no siguis plom.
Mentre tinguin la botigueta i un bon xec a final de més,
tant els hi fot que voti Fraga, Pujolet o el rei."



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 06/05/2006 17:02

Hola!

Jo ja he enviat un munt de cartes a l'Ajuntament, la Generalitat, GISA i TMB i sempre han fet el mateix: o passar-se la pilota o dir "ja ens ho mirarem..."...

Quant al tema enviament a medis, crec que és positiu. Però una bona idea seria, crec, repartir panfletillos al costat de la boca en qüestió. Sant Jordi haguès estat un bon dia per fer això, però ja és massa tard...

No se, que proposeu?

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 06/05/2006 17:34

JaMiRo! ha escrit:Hola!

Jo ja he enviat un munt de cartes a l'Ajuntament, la Generalitat, GISA i TMB i sempre han fet el mateix: o passar-se la pilota o dir "ja ens ho mirarem..."...

Quant al tema enviament a medis, crec que és positiu. Però una bona idea seria, crec, repartir panfletillos al costat de la boca en qüestió. Sant Jordi haguès estat un bon dia per fer això, però ja és massa tard...

No se, que proposeu?

Salut!
Bé, sempre podem anar-hi quan el Barça guanyi la Champions... (si la guanya, que se suposa que si). Mentre els boixos nois i similar fan destrosses, nosatres repartim les octavilles :P :P


I de totes formes, almenys ens han (han) publicat la carta! Tot i que no em convenç això de "i 12 signatures més". Jo no sóc una signatura!!!!! Sóc un friki!!!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 06/05/2006 19:33

Que, per cert, la nova entrada és més susceptible de ser destrossada que l'antiga... :?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 06/05/2006 19:43

Fran-Ikarus ha escrit:Que, per cert, la nova entrada és més susceptible de ser destrossada que l'antiga... :?
Això, que se'n donin compte que les antigues hi estaven millor...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/05/2006 12:01

Per a Wefer:
La carta va incloure l'última signatura, enviada el divendres? Com que deies que l'enviaries als diaris a principis de la setmana que ve, pensava que donava temps...

Jo provaré de posar-me en contacte amb els de SOS Monuments. I lo del CQC, potser sí que també...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/05/2006 18:13

Dit i fet, ja he enviat mails a SOS Monuments i als de Caiga quien caiga. Que Deu ens agafi confesats...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 07/05/2006 20:36

metring ha escrit:Dit i fet, ja he enviat mails a SOS Monuments i als de Caiga quien caiga. Que Deu ens agafi confesats...
A CQC???? Vols dir que 'això els hi va'????


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Diumenge 07/05/2006 23:36

No crec que els de CGC l'agafin :?


Amant de les 1000

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”