Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Ui, quina vertebració!

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/11/2015 19:18

El paper vertebrador i relligador de la línia 9 en la xarxa de transport de l'àrea metropolitana comença a ser palpable
Oi tant! Dues crosses pels extrems, i el tronc central ben ficat al fons del darrer calaix!

En fi, què no es fa per la propaganda...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 22/11/2015 18:04

Falten 3 mesos màxim per la inauguració del tram sud de la L9 !

De l'Acord Ajuntament-MWC
"La línia 9 de l'aeroport a la Gran Via i a la ciutat de Barcelona ha de ser completament operativa per al congrés del 2016. Els combois de la L9 han de passar almenys cada tres minuts"

Del web del MWC
"Mobile World Congress is the world’s largest gathering for the mobile industry, organised by the GSMA, & held in the Mobile World Capital Barcelona, 22-25 February 2016."



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 22/11/2015 18:46

A la pàgina web de TMB han creat un apartat anomenat Metro automàtic, on apareix informació i documents interessants sobre les línies automàtiques, inclosa la L9 Sud.
Entre d'altres hi ha això :o :

Imatge

L9 SUD:

El proper mes de febrer es posarà en servei un nou tram de la línia 9 de metro, des de Zona Universitària fins a l’Aeroport de Barcelona-El Prat, amb la denominació L9 Sud. El tram entre Santa Coloma de Gramenet i la Sagrera passarà a denominar-se L9 Nord.
La L9 Sud passarà pels municipis de Barcelona, l’Hospitalet i el Prat de Llobregat. El tram unirà la Zona Universitària amb la terminal 1 de l’Aeroport del Prat, i donarà servei a zones que ara no disposen de connexió amb transport públic ferroviari. El nou tram afegirà 20 km (19,6 km) a l’actual xarxa de metro i 15 noves parades.
Parades de la L9 Sud: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries/Gornal, Europa Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T2 i Aeroport T1.
Les estacions Camp Nou, La Ribera i Aeroport terminal de càrrega entraran en servei en fases posteriors.

Característiques especials

-Dimensions del tram: el nou tram de metro que entrarà en servei té una dimensió sense precedents, ja que amb el que s’obrirà suposarà una prolongació de 20 km, una llargada comparable a la de la línia 1.
-Més metro automàtic: la línia 9/10 disposarà de 31 km i 27 estacions en funcionament. La xarxa de metro tindrà 122 km en total, el 25% dels quals de funcionament automàtic sense conductor.
-Metro a l'aeroport: el metro arribarà fins a l'aeroport, una autèntica fita per al transport públic de Barcelona. També connectarà zones de l'àrea metropolitana que no disposaven de metro fins ara, especialment àrees industrials i d'important activitat econòmica i social. D’aquesta manera s’aconseguirà una millor vertebració del territori metropolità.
-Repte d’infraestructures: de l’Aeroport a Europa Fira les estacions seran convencionals, com les habituals al metro de Barcelona. De Can Tries/Gornal a Zona Universitària les estacions tindran el format característic de la L9, amb estructura en forma de pou i túnel de 12 m de diàmetre per on els trens circularan en dos nivells de via, amb una llosa intermèdia.
-Nous models de servei i informació: aquesta prolongació comportarà l’estrena de nous models de servei i de gestió de metro, així com de nous sistemes d’informació al client més actius i dinàmics.

Fase de proves

Durant la fase de proves s’estan comprovant aspectes com ara les instal·lacions elèctriques i de seguretat, les estacions, la ventilació, l'energia, les comunicacions i les portes automàtiques. En total, cal desenvolupar fins a 3.700 protocols al llarg de diversos mesos. A les proves també s’hi estan incorporant els trens (14 unitats) que donaran servei a la nova línia. Finalment, es portarà a terme la fase de marxa en blanc, la simulació del funcionament del servei sense passatgers.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Com veieu, TMB ja es comença a preparar per l'arribada de la Sud.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 23/11/2015 1:17

Halaaaa! Y ponen la etiqueta de la estación de Torrassa encima del trazo de la línea 9.

El plano necesita un cambio de look ya! Hola, TMB, aquí hay alguien que lo puede hacer! :hola



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dilluns 23/11/2015 9:00

El problema que tiene este mapa está en la zona de l'Hospitalet y Cornellà, que están muy apelotonadas. Con ensancharlas, ya se solucionaría. Si un día tengo tiempo, intentaré hacerle un restyle... :D



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 23/11/2015 9:21

Yo ya hice 4033 versiones del plano y no paro. xD



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 23/11/2015 14:59

Renfe445 ha escrit:El plano necesita un cambio de look ya! Hola, TMB, aquí hay alguien que lo puede hacer! :hola
L'únic que ha de fer TMB és abandonar el seu plànol i fer servir el de l'ATM de zona 1, com ja ténen a les andanes.



Orlaz
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Orlaz » Dimarts 24/11/2015 22:49

Si ens hi fixem bé (es veu molt molt petit) podem veure que finalmente també anomenaran la L10 com L10 Nord i no esperaran a obrir el tram sud. Així ens estalviem haver de canviar dos cops les enganxines de pràcticament els mateixos llocs. Clar que una cosa és el que digui un mapa del web de TMB i una altra el que passi realment...

Imatge



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 25/11/2015 8:57

Jo penso que Renfe te que fer parar uns quants regionals al Prat del Llobregat procedents de les terres de Ponent i de les Terres de l'Ebre, aixi els usuaris podrien fer el transbordament en el Prat per agafar la L9 Sud per anar a les terminals de L'aeroport del Prat sense anar a Sants.

Després penso que la L9 Sud tindria que haver finalitzat a Sarrià i no a la Zona Universitària ja connectaria amb FGC.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 25/11/2015 14:20

trensmat ha escrit:Jo penso que Renfe te que fer parar uns quants regionals al Prat del Llobregat procedents de les terres de Ponent i de les Terres de l'Ebre, aixi els usuaris podrien fer el transbordament en el Prat per agafar la L9 Sud per anar a les terminals de L'aeroport del Prat sense anar a Sants.

Després penso que la L9 Sud tindria que haver finalitzat a Sarrià i no a la Zona Universitària ja connectaria amb FGC.
Sobre els regionals al Prat, no la veuria una mala idea sincerament. Amb fer parar 1 de cada 4, ja està bé.

Després, l'L9 Sud no pot finalitzar a Sarrià, degut a que el tram central (on pertany Sarrià), es troba parat per falta de diners, i sense acabar les obres, com comprendràs, no es pot posar en servei l'L9 fins allà...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 25/11/2015 16:15

trensmat ha escrit:Després penso que la L9 Sud tindria que haver finalitzat a Sarrià i no a la Zona Universitària ja connectaria amb FGC.
Ya conecta con FGC, en la estación de Europa, Fira. :D



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 25/11/2015 16:24

Doncs els que venim de Terrassa, per exemple, no podem agafar l'L9 Sud amb un sol transbordament.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 25/11/2015 16:28

victorcasta ha escrit:Doncs els que venim de Terrassa, per exemple, no podem agafar l'L9 Sud amb un sol transbordament.
Tendréis que ir a Provença y de allí coger la línea 5 hasta Collblanc.

Vamos, creo que sería la forma más rápida de llegar a la línea, de momento*.

*En 761 años se arregla todo esto.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 25/11/2015 17:17

Renfe445 ha escrit:
victorcasta ha escrit:Doncs els que venim de Terrassa, per exemple, no podem agafar l'L9 Sud amb un sol transbordament.
Tendréis que ir a Provença y de allí coger la línea 5 hasta Collblanc.

Vamos, creo que sería la forma más rápida de llegar a la línea, de momento*.

*En 761 años se arregla todo esto.
O anar a Catalunya amb l'R4 de Rodalies o amb FGC, i des d'allà agafar L1 del metro fins a Torrassa, però això seria una mica més llarg...



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 25/11/2015 19:26

Orlaz ha escrit:Si ens hi fixem bé (es veu molt molt petit) podem veure que finalmente també anomenaran la L10 com L10 Nord i no esperaran a obrir el tram sud. Així ens estalviem haver de canviar dos cops les enganxines de pràcticament els mateixos llocs. Clar que una cosa és el que digui un mapa del web de TMB i una altra el que passi realment...

Imatge
Per desgràcia, a la licitació del canvi de nomenclatura només hi apareixia L9 Nord i Sud :(
Per cert, us heu fixat que a l'estació d'Ildefons Cerdà està marcat l'enllaç amb L10? Això significa que potser tenen també preparat un plànol de la L10 Sud sense noms.


Salut!
#volemL9

Orlaz
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Orlaz » Dimecres 25/11/2015 20:00

Més aviat semblen places que s'han deixat sense eliminar, hi ha moltes més per tot el plànol. Ni Valldaura ni Joanic tindran cap enllaç pròximament! En quant al tema de la licitació, sí és cert que només apareixien les dues L9, però em resulta curiòs que a aquest mapa també hi surti l'L10 Nord. I més quan no es fa cap referència de canvi de nom a cap lloc. Només parlen de L9 Nord. Una simple anècdota, potser.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 26/11/2015 10:05

Segueixo sense estar d'acord amb això de nord i sud, si estiguessin a punt d'inaugurar el tram central ok, però així només confón i serveix perquè a a gent no li doni tant la sensació de projecte fracassat, es tindrien que anomenar L12 i L13, o L19 i L20, com han fet a Berlín, que mentre no s'obre el tram central de la U5 un troç es diu U5 i l'altre U55



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dijous 26/11/2015 10:49

Ja, jo crec que hauria sigut la opció més logica, encara que les línies L12 i L13 tinguessin el mateix color que l'L9 i l'L10. Però en aquest gran país ple d'oportunitats i diners sota les pedres (ironia, mode on), és més addient cambiar la cartelleria de l'L9 nord i l'L10 nord (i fins i tot l'L9 sud, que ja té instalada la cartelleria), per després haver de canviar tot un altre cop a L9 i L10 a seques. I no ens oblidem de que les altres línies amb enllaç amb les L9s i L10s hauran de canviar també la cartellería (o no crec que es vegi l'indicatiu Nord i Sud).

Conclusió: vivim en un país de pandereta que només pensa en gastar més del que és necessari.

PD: A més, si les haguem nomenat L12 i L13, podriem haver dit, fins i tot, que tenim més línies de Metro que Madrid per satisfer el nostre ego. :) Aquí els polítics han perdut una oportunitat d'or!!



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 26/11/2015 11:37

marc_bcn_2 ha escrit:Ja, jo crec que hauria sigut la opció més logica, encara que les línies L12 i L13 tinguessin el mateix color que l'L9 i l'L10. Però en aquest gran país ple d'oportunitats i diners sota les pedres (ironia, mode on), és més addient cambiar la cartelleria de l'L9 nord i l'L10 nord (i fins i tot l'L9 sud, que ja té instalada la cartelleria), per després haver de canviar tot un altre cop a L9 i L10 a seques. I no ens oblidem de que les altres línies amb enllaç amb les L9s i L10s hauran de canviar també la cartellería (o no crec que es vegi l'indicatiu Nord i Sud).

Conclusió: vivim en un país de pandereta que només pensa en gastar més del que és necessari.

PD: A més, si les haguem nomenat L12 i L13, podriem haver dit, fins i tot, que tenim més línies de Metro que Madrid per satisfer el nostre ego. :) Aquí els polítics han perdut una oportunitat d'or!!
Home, independentment de la numeració que haguessin portat, la cartelleria s'hagués hagut de canviar igual. De totes maneres tothom sap el projecte de L9, per tant es comprensible que s'hagi mantingut el mateix número.

A més, si la gent es confon és perquè vol, mentre la nomenclatura sigui clara, poc importa si s'anomena L9 Sud, L9B, L12, L0, LAeroport o Lelquevulgui. Aquí del que es tracta és d'agafar un plànol i llegir-lo correctament.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/12/2015 14:54

Ja us podeu inscriure a les proves de la L9 Sud!!

http://www.tmb.cat/ca/proves_l9_sud



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”