Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Seguiment de les obres de la L9
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
El que passa és que l'afirmació no és certa. L'accés queda just davant de la porta d'entrada però a fora, no a dins del recinte.
Avui diumenge al vespre he provat la L9sud.
He fet el recorregut Sants Estació-El Prat Estació (L3+L9).
No m'ha agradat massa l'enllaç de Zona Universitària. Està mal indicat, és confús.
Tampoc m'acaba de deixar massa tranquil això de que a Zona Universitària precisament no hi hagi escales mecàniques per anar a la L9.
A El Prat Estació, l'enllaç amb Rodalies m'ha semblat que està raonablement bé.
Només que la rampa per PMR està a l'esquerra sortint del metro, quan la Renfe està a la dreta sortint del metro, la qual cosa, si vas amb maletes, obliga a fer una volta la mar de tonta.
Però en general bé, i per ser diumenge passades les 20:00 hores, força bé d'ocupació.
De fet, millor que no la L9nord o la L10nord a certes hores de dies feiners.
Hi havia turistes, però no gaires, i ja es veien "currantes" fent-la servir amb total normalitat, tot i que encara es veia algun friki tafanejant.
Les estacions amb menys passatgers, de menys a més: Parc Logístic (0), Mercabarna (0), Fira, Can Tries-Gornal, El Prat Estació.
Les estacions amb més passatgers, de menys a més: Zona Universitària, Les Moreres, Europa-Fira, Collblanc, Torrassa.
Demà més. Sospito que bastant més.
===========================================================================================================
ps: algú hauria d'organitzar una campanya per tal que les estacions "Cèntric" i "Parc Nou" es passin a dir "El Prat Centre" i "Sant Cosme".
La gent estaria agraïda.
He fet el recorregut Sants Estació-El Prat Estació (L3+L9).
No m'ha agradat massa l'enllaç de Zona Universitària. Està mal indicat, és confús.
Tampoc m'acaba de deixar massa tranquil això de que a Zona Universitària precisament no hi hagi escales mecàniques per anar a la L9.
A El Prat Estació, l'enllaç amb Rodalies m'ha semblat que està raonablement bé.
Només que la rampa per PMR està a l'esquerra sortint del metro, quan la Renfe està a la dreta sortint del metro, la qual cosa, si vas amb maletes, obliga a fer una volta la mar de tonta.
Però en general bé, i per ser diumenge passades les 20:00 hores, força bé d'ocupació.
De fet, millor que no la L9nord o la L10nord a certes hores de dies feiners.
Hi havia turistes, però no gaires, i ja es veien "currantes" fent-la servir amb total normalitat, tot i que encara es veia algun friki tafanejant.
Les estacions amb menys passatgers, de menys a més: Parc Logístic (0), Mercabarna (0), Fira, Can Tries-Gornal, El Prat Estació.
Les estacions amb més passatgers, de menys a més: Zona Universitària, Les Moreres, Europa-Fira, Collblanc, Torrassa.
Demà més. Sospito que bastant més.
===========================================================================================================
ps: algú hauria d'organitzar una campanya per tal que les estacions "Cèntric" i "Parc Nou" es passin a dir "El Prat Centre" i "Sant Cosme".
La gent estaria agraïda.
em consta que centric agrada i es representatiu pels que viuen al Prat.
lo mateix de parc nou, amb l'afegit que Sant Cosme te un component negatiu,
lo mateix de parc nou, amb l'afegit que Sant Cosme te un component negatiu,
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
...el mateix component negatiu que va menar a que Mina fos rebatejada, de manera absurda, com a Besòs Mar.
Vull dir que un bon pas per ajudar a sortir de la marginalitat és normalitzar l'ús dels topònims tal i com són, i no pas substituir-los per eufemismes.
Pel que fa a "Cèntric", la proposta d'en 437.001 sembla força sensata. Sí, ja sabem que no totes les estacions de la xarxa de metro ubicades fora de Barcelona reflecteixen bé el municipi on es troben ubicades, però algunes són més entenedores que d'altres, i "Cèntric" és un apel·latiu massa genèric.
Vull dir que un bon pas per ajudar a sortir de la marginalitat és normalitzar l'ús dels topònims tal i com són, i no pas substituir-los per eufemismes.
Pel que fa a "Cèntric", la proposta d'en 437.001 sembla força sensata. Sí, ja sabem que no totes les estacions de la xarxa de metro ubicades fora de Barcelona reflecteixen bé el municipi on es troben ubicades, però algunes són més entenedores que d'altres, i "Cèntric" és un apel·latiu massa genèric.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
uriol108 ha escrit:el Conseller Rull ha estat entrevistat avui als Matins de Tv3, i a dit entre d'altres moltes coses de la L9 i L10, que les obres del tram de la L10 a la Zona Franca es reprendran el proper 15 de Febrer.
Del tram central, a dit que el cost de manteniment de una Tuneladora aturada puja a 30 mil euros mensuals, i que n'hi ha dues d'aturades... podeu escoltar l'entrevista sencera, que ha parlat del desastre de les rodalies i altres temes d'infraestructures...
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/els-ma ... o/5583634/
Avui és 15 de febrer. Se sap si ja s'han représ les obres de la L10-sud a la Zona Franca?
Crec haver llegir que és el nom d'un equipament pròxim a l'estació de metro.Fran-Ikarus ha escrit:Pel que fa a "Cèntric", la proposta d'en 437.001 sembla força sensata. Sí, ja sabem que no totes les estacions de la xarxa de metro ubicades fora de Barcelona reflecteixen bé el municipi on es troben ubicades, però algunes són més entenedores que d'altres, i "Cèntric" és un apel·latiu massa genèric.
Ara, si fos per mi seria "El Prat-Plaça Catalunya". Està a la plaça del mateix nom i el fet que hi hagi casualment una estació a una plaça que té el mateix nom a Barcelona no ha de ser motiu perquè El Prat hi hagi de renunciar.
És un centre cultural, però no té rellevànica a nivell metropolità.Granolleri ha escrit:Crec haver llegir que és el nom d'un equipament pròxim a l'estació de metro.Fran-Ikarus ha escrit:Pel que fa a "Cèntric", la proposta d'en 437.001 sembla força sensata. Sí, ja sabem que no totes les estacions de la xarxa de metro ubicades fora de Barcelona reflecteixen bé el municipi on es troben ubicades, però algunes són més entenedores que d'altres, i "Cèntric" és un apel·latiu massa genèric.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Sí, aquí teniu la notícia de BTVcolomenc ha escrit:Avui és 15 de febrer. Se sap si ja s'han représ les obres de la L10-sud a la Zona Franca?
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/02/ ... na-franca/Els treballs de l’L10 a la Zona Franca se centren a construir la segona via del ramal
Actualitzat el 15.02.2016 a les 15:02
Tal com es va comprometre el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, les obres de la Línia 10 continuen. Als túnels que hi ha sota el passeig de la Zona Franca, ara els treballs consisteixen a construir la segona via i la segona catenària que donaran servei a un tram molt esperat pels veïns dels barris de la Marina.
Els camions i els operaris estan treballant de valent al túnel que hi ha sota el passeig de la Zona Franca. BTV ho ha pogut comprovar en una visita d’obres que ha tingut lloc aquest dilluns al matí. Ara els treballs se centren a construir la segona via i la segona catenària d’aquest ramal. Ja hi ha una via i una catenària en funcionament, que són les que permeten que els trens de la línia 9 a l’aeroport vagin als tallers i les cotxeres. Aquesta segona via estarà acabada en uns sis o set mesos, però això no vol dir que la línia estigui enllestida. L’última data que es va anunciar de la posada en marxa d’aquest ramal va ser l’any 2017.
A l’extrem de l’L10 que hi ha a la Zona Franca es troben les cotxeres. Des d’aquí la línia avança al damunt d’un viaducte fins que arriba a la ronda del Litoral, perquè evidentment ha de creuar-la per sota. Després, la línia avança per sota del passeig de la Zona Franca. Allà hi ha previstes les tres estacions (Motors, Foc Cisell i Foneria) que donaran servei als barris de la Marina.
Precisament per accelerar l’obertura d’aquesta línia hi ha sobre la taula la intenció d’enllestir primer aquestes estacions. A curt termini el que cal és posar data a la trobada entre la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, una reunió que ha de servir per establir quina inversió aporta cada administració. De moment, segons ha confirmat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, aquesta reunió no té una data fixada.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
MEEEEEC!!! En el cas de Besòs Mar el canvi de nom és correcte.Fran-Ikarus ha escrit:...el mateix component negatiu que va menar a que Mina fos rebatejada, de manera absurda, com a Besòs Mar.
L'estació de Besòs Mar es troba al costat mar del barri del Besòs (Barcelona ciutat). No es troba al barri de La Mina (Sant Adrià de Besòs).
En canvi, la parada del tramvia T6, que està al mig de La Mina, es diu La Mina, correctament.
Cèntric o Parc Nou ho entén un del Prat. Un de Barberà, de Cubelles, o d'Horta, no.Fran-Ikarus ha escrit:Vull dir que un bon pas per ajudar a sortir de la marginalitat és normalitzar l'ús dels topònims tal i com són, i no pas substituir-los per eufemismes.
Pel que fa a "Cèntric", la proposta d'en 437.001 sembla força sensata. Sí, ja sabem que no totes les estacions de la xarxa de metro ubicades fora de Barcelona reflecteixen bé el municipi on es troben ubicades, però algunes són més entenedores que d'altres, i "Cèntric" és un apel·latiu massa genèric.
Com que la L9 l'han feta a mida dels capricis de l'alcalde del Prat, ja no vindrà de la nomenclatura...437.001 ha escrit:Cèntric o Parc Nou ho entén un del Prat. Un de Barberà, de Cubelles, o d'Horta, no.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Gràcies per la informació. De vegades tinc la sensació que és més útil preguntar a fórums com aquests que mirar de parlar amb els organismes oficials...fgc113 ha escrit:Sí, aquí teniu la notícia de BTV
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/02/ ... na-franca/
Respecte al que diuen a la notícia, doncs si obren la L10 pel passeig de la zona franca fins a motors, serà una mica decepcionant per la gent que vagi a treballar al port o al ZAL. Espero que al menys obrin fins a la zona de la capitania marítima i/o que fiquin autobusos complementaris...
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Mirant-ho des de fora sembla que no té cap sentit gastar diners en les estacions inacabades, i un cop acabades, obrir només aquesta part del ramal, i deixar les estacions en viaducte, acabades, sense servei. Espero i desitjo que quan obrin la L10 sud ho faci amb totes les estacions, viaducte i túnel, excepte polígon pratenc.
Ja tindria gràcia (bé gràcia no en tidria cap ni una) que s'obrissin les estacions actualment inacabades i per falta de material mòbil no es poguessin obrir les del viaducte.
Ja tindria gràcia (bé gràcia no en tidria cap ni una) que s'obrissin les estacions actualment inacabades i per falta de material mòbil no es poguessin obrir les del viaducte.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Mirant els esquemes de vies de Trenscat i els de Carto Metro, no hi ha ni un sol canvi de nivell en tot el tram subterrani de la L10, i el primer canvi d'agulles que permet invertir la marxa és una bretelle just abans dels tallers (ja al viaducte). Per tant, veig molt poc probable que no s'obri aquesta (a no ser que vulguin tenir trens fent mitja línia en buit passant estacions acabades). Simplement seria inversemblant. Però vaja, que al final, vés a saber...bigcoaster ha escrit:Mirant-ho des de fora sembla que no té cap sentit gastar diners en les estacions inacabades, i un cop acabades, obrir només aquesta part del ramal, i deixar les estacions en viaducte, acabades, sense servei. Espero i desitjo que quan obrin la L10 sud ho faci amb totes les estacions, viaducte i túnel, excepte polígon pratenc.
Ja tindria gràcia (bé gràcia no en tidria cap ni una) que s'obrissin les estacions actualment inacabades i per falta de material mòbil no es poguessin obrir les del viaducte.
Comproveu-ho vosaltres mateixos (al final de tot): http://www.trenscat.com/tmb/metrol9_ct.html
No, això no està actualitzat. Als esquemes (Trenscat i CartoMetro) apareix una tercera via entre el túnel i el viaducte de la L10, pero aquesta al final no s'ha fet i al seu lloc s'ha instal·lat una agulla convencional. Al vídeo d'aquí es veu perfectament: https://www.youtube.com/watch?v=LKJLTeIQ_UI
Salut!
#volemL9
#volemL9
Oh, mira que havia pensat mirar-ho també al vídeo, però al final m'he confiat massa. Gràcies per la correcció!davroca5 ha escrit:No, això no està actualitzat. Als esquemes (Trenscat i CartoMetro) apareix una tercera via entre el túnel i el viaducte de la L10, pero aquesta al final no s'ha fet i al seu lloc s'ha instal·lat una agulla convencional. Al vídeo d'aquí es veu perfectament: https://www.youtube.com/watch?v=LKJLTeIQ_UI
Llavors és completament possible fer la inversió de marxa al final del túnel... Resem perquè no ho facin, seria una pena que utilitzessin l'agulla per falta de trens. Cada vegada és més evident que cal encarregar-ne de nous...
Avui he provat la L9Sud, trajecte d'anada a les 12:30 Z.Universitària>Mas Blau i la tornada a les 14:20 Mas Blau>Collblanc. He quedat francament sorprès i m'ha agradat molt!
Tant a l'anada com a la tornada la ocupació era força bona comptant que la línia no porta ni una setmana en funcionament. Impressonant l'estació de Z. Universitària. Encara es veien alguns curiosos. Ha pujat/baixat gent a totes les estacions, inclòs Parc Logístic i Mercabarna, on gent portava bicicletes, per acostar-los finalment a la seva destinació de feina. Ja es veia algun passatger amb maletes cap a l'Aeroport. He vist també que es genera una interessant demanda interna entre les estacions del Prat, sobretot a les Moreres han pujat força estudiants per baixar a altres estacions del Prat (desconec si allà hi ha un institut).
A la tornada venia força gent amb maletes des de l'Aeroport (n'he contat unes 30 persones aprox.). A Mas Blau, llògicament per la hora en la que hi he passat, la cosa estava bastant tranquil·la. A les estacions del Prat el metro s'ha anat omplint força, i hem arribat a la zona de Barcelona que anava força ple, amb 1/4 dels llocs per seure buits. No entenc com a Collblanc han posat tantes escales mecàniques i només dos ascensors, mentre que a Z.Universitària són només ascensors. Almenys han tingut la idea que surtis per la porta que surtis pots agafar escales mecàniques de pujada (quedant curiós com et creues la mateixa gent a cada tram ). Això sí, molta gent ja tirava cap als ascensors.
El trajecte no se m'ha fet excessivament llarg, i, per depèn de quina part de la ciutat vinguis, és una bona alternativa per anar a l'aeroport, sobretot a la T1 (més barat, ja que amb 4,50€ ja pagues el bitllet fins allà, mentre que amb l'Aerobús és un viatge de T-10+bitllet del bus, i més còmoda que l'Aerobus, sota el meu punt de vista, i sense dependre del trànsit en superfície, que depenent de l'hora pot ser una mica caòtic.).
Per exemple: he fet Mas Blau - Sagrada Família en 55 minuts. Compto 15 més fins a Aeroport. Total 70 minuts. Amb Renfe puc tardar una mica menys si vaig a la T2, però si vaig a la T1, entre esperar el tren a Sants (cada 20') arribar i entrar a la T2 i sortir i esperar el bus llançadora, ja acabaré tardant aproximadament els 70 minuts.
Si agafo L2+Aerobus (o L2+L1+Aerobus), comptant que porto una maleta, tant transbord amunt i avall només és que molèsties arrossegant una maleta. Gastaré un bitllet de T-10+el bitllet de l'Aerobus, i sense trànsit es pot fer en 60 minuts o menys, però molt més incòmode, sota el meu punt de vista, que fent un simple transbord amb el metro.
El que és una mica curiós és la megafonia. Entre dir la pròxima estació, la destinació i si para a totes les estacions amb els tres idiomes, quasi ja has arribat a la pròxima estació .
Tant a l'anada com a la tornada la ocupació era força bona comptant que la línia no porta ni una setmana en funcionament. Impressonant l'estació de Z. Universitària. Encara es veien alguns curiosos. Ha pujat/baixat gent a totes les estacions, inclòs Parc Logístic i Mercabarna, on gent portava bicicletes, per acostar-los finalment a la seva destinació de feina. Ja es veia algun passatger amb maletes cap a l'Aeroport. He vist també que es genera una interessant demanda interna entre les estacions del Prat, sobretot a les Moreres han pujat força estudiants per baixar a altres estacions del Prat (desconec si allà hi ha un institut).
A la tornada venia força gent amb maletes des de l'Aeroport (n'he contat unes 30 persones aprox.). A Mas Blau, llògicament per la hora en la que hi he passat, la cosa estava bastant tranquil·la. A les estacions del Prat el metro s'ha anat omplint força, i hem arribat a la zona de Barcelona que anava força ple, amb 1/4 dels llocs per seure buits. No entenc com a Collblanc han posat tantes escales mecàniques i només dos ascensors, mentre que a Z.Universitària són només ascensors. Almenys han tingut la idea que surtis per la porta que surtis pots agafar escales mecàniques de pujada (quedant curiós com et creues la mateixa gent a cada tram ). Això sí, molta gent ja tirava cap als ascensors.
El trajecte no se m'ha fet excessivament llarg, i, per depèn de quina part de la ciutat vinguis, és una bona alternativa per anar a l'aeroport, sobretot a la T1 (més barat, ja que amb 4,50€ ja pagues el bitllet fins allà, mentre que amb l'Aerobús és un viatge de T-10+bitllet del bus, i més còmoda que l'Aerobus, sota el meu punt de vista, i sense dependre del trànsit en superfície, que depenent de l'hora pot ser una mica caòtic.).
Per exemple: he fet Mas Blau - Sagrada Família en 55 minuts. Compto 15 més fins a Aeroport. Total 70 minuts. Amb Renfe puc tardar una mica menys si vaig a la T2, però si vaig a la T1, entre esperar el tren a Sants (cada 20') arribar i entrar a la T2 i sortir i esperar el bus llançadora, ja acabaré tardant aproximadament els 70 minuts.
Si agafo L2+Aerobus (o L2+L1+Aerobus), comptant que porto una maleta, tant transbord amunt i avall només és que molèsties arrossegant una maleta. Gastaré un bitllet de T-10+el bitllet de l'Aerobus, i sense trànsit es pot fer en 60 minuts o menys, però molt més incòmode, sota el meu punt de vista, que fent un simple transbord amb el metro.
El que és una mica curiós és la megafonia. Entre dir la pròxima estació, la destinació i si para a totes les estacions amb els tres idiomes, quasi ja has arribat a la pròxima estació .
Salutacions,
Oriol
Oriol
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Si, la veritat és que la megafonia la trobo un pel pesada, un pel excessivament alta, i tota l'estona gairebé enraonant...
Realment la L9 Sud es converteix en la "línia de les megafonies". Els frikis d'aquest tema han d'estar ben contents...uriol108 ha escrit:Si, la veritat és que la megafonia la trobo un pel pesada, un pel excessivament alta, i tota l'estona gairebé enraonant...
Crec que l'objectiu dels propers anys hauria de ser treure el màxim suc a aquesta fantàstica línia.
Oblidem-nos de la llançadora de Rodalies i destinem els diners a:
1. Potenciar Prat-Estació com a intercanviador.
2. Acabar L9 Z.Universitària-Sarrià FGC on la gent del Vallès la utilitzaria per anar a l'aeroport incrementant el num. de passatgers.
3. Urgent! L2 Poble Sec - Fira L9
4. Billet L9 T1/T2 des de estacions de Rodalies, FGC i Tram.
Per acabar, i referent al famós tema que no és una línia còmode per arribar a Pl. Catalunya, recordar que a Madrid per ex. per fer T4-Sol, s'han d'agafar 3 línies de metro.
Oblidem-nos de la llançadora de Rodalies i destinem els diners a:
1. Potenciar Prat-Estació com a intercanviador.
2. Acabar L9 Z.Universitària-Sarrià FGC on la gent del Vallès la utilitzaria per anar a l'aeroport incrementant el num. de passatgers.
3. Urgent! L2 Poble Sec - Fira L9
4. Billet L9 T1/T2 des de estacions de Rodalies, FGC i Tram.
Per acabar, i referent al famós tema que no és una línia còmode per arribar a Pl. Catalunya, recordar que a Madrid per ex. per fer T4-Sol, s'han d'agafar 3 línies de metro.
Tot i que a Madrid, l'alternativa més ràpida seria agafar el rodalies fins a Chamartín i allà fer canvi al tren que et porta a la T4.xevi ha escrit:Per acabar, i referent al famós tema que no és una línia còmode per arribar a Pl. Catalunya, recordar que a Madrid per ex. per fer T4-Sol, s'han d'agafar 3 línies de metro.