Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 135
Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimarts 07/06/2016 20:57

El TramBaix funciona de meravella. Al TramBesòs sí que estem parlant d'unes altres xifres (encara que tampoc pot dir-se que funcioni malament). És obvi que el dia que hi hagi tramvia per tota la Diagonal, totes les línies tindràn un boom de passatge, tant com pels trajectes nous dins de Barcelona, com per l'atractiu afegit que tindrà agafar-lo des d'altres punts de l'Àrea Metropolitana (cosa que cap línia de bus no aporta, a no ser que posin la D30 des de Sant Feliu fins a BadaLONA
És evident que una línia de tramvia per la Diagonal tindrà passatge. Un altre cosa és l'efecte real de descongestió o de reducció del nombre de cotxes que això provoqui (i que és el que repetidament se'ns vol vendre). El tramvia no reduirà res, sinó que es superposarà al sistema actual i molt pocs dels vehicles que actualment hi transiten deixaràn de fer-ho per la presència del tramvia (com a molt ho faran per un altre carrer ,segons i com es munti tot plegat).

Jo crec que el tramvia va bé en entorns de densitat mitjana però no en entorns d'altíssima densitat de tránsit, com és el cas de la Diagonal i de tot Barcelona en general. Ara bé, si se li donen totes les prioritats i es treu "per la força" tot el que li faci nosa, molt dolent haurà de ser perquè la foto de la Diagonal no sigui maca. Però, la resta de carrers seguiran igual de congestionats que ara (o potser més).

És la meva opinió, esclar.


Amb la tracció sang això no passava

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 07/06/2016 21:50

Oriolix ha escrit:Un consell de franc per a l'Ajuntament. Vistos els problemes que planteja fer el tramvia de Glòries a Francesc Macià, controvèrsia política inclosa, que facin el tram Glòries - Verdaguer (i, si m'apures, una mica més, fins Girona o Bruc). Seria aprox 1,8Km, equivalent a la meitat del traçat, i podria anar per superfície sense cap polèmica. I un cop finalitzat i posat en servei, els dos extrems del tramvia només quedarien separats per 1,8 km, i la connexió seria més fàcil, fos quin fos la solució triada (superfície, túnel superficial, túnel profund, túnel amb tirabuixó, aeri...) o el recorregut final (Diagonal, Provença, o el que sigui.

A més, serviria per urbanitzar la cruïlla Diagonal - Marina - Aragó... que actualment és un autèntic desastre per als vianants

Avantatges:
- Feina feta, i permet avançar en el proejcte
- Barat
- Sense polèmiques
- Dóna servei a un tros de la Diagonal sense bus
- Enllaçaria amb L2 a Monumental i L4 i L5 a Verdaguer

Inconvenients
- No s'aconseguirien en un sol cop tots els beneficis previstos per a la connexió per la Diagonal

I els partits polítics es presentarien a les noves eleccions ja amb la idea de fer la part que falta, o no.
No em sembla mala solució, doncs des de la zona de S. Família, Verdaguer i Monumental l'oferta de transport cap a la zona de Glòries i més avall de la Diagonal escasseja, havent de fer o una gran volta o múltiples combinacions.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 07/06/2016 23:22

Baró de MunChausson ha escrit:Jo crec que el tramvia va bé en entorns de densitat mitjana però no en entorns d'altíssima densitat de tránsit, com és el cas de la Diagonal i de tot Barcelona en general.
Doncs jo el que crec és que el trànsit privat va bé a entorns d'àmbit rural i de mitjana densitat, però no en entorns d'altíssima densitat, com és el cas de la diagonal i de tot Barcelona en general.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/06/2016 9:25

Oriolix ha escrit:Inconvenients
- No s'aconseguirien en un sol cop tots els beneficis previstos per a la connexió per la Diagonal

I els partits polítics es presentarien a les noves eleccions ja amb la idea de fer la part que falta, o no.
Interessant proposta. De partida, sensata (com ho és tot allò que proposi fases més o menys lògiques i operatives per a grans projectes costosos/polèmics).

T'has deixat, però, un gran inconvenient: el polític. "No ven" res dir que es farà X (100%) i posar-se a fer Y (ni que sigui més del 50%)

Evidentment fer publicitat "a màxims" ("ho farem i ho farem tot") té aquests inconvenients. Dit això, governant en minoria té tota la lògica del món haver de negociar i arribar a posicions intermitges o parcials. Però clar, això dóna part del "rèdit" a les formacions amb les quals negocies...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/06/2016 9:29

Javi M ha escrit:
Baró de MunChausson ha escrit:Jo crec que el tramvia va bé en entorns de densitat mitjana però no en entorns d'altíssima densitat de tránsit, com és el cas de la Diagonal i de tot Barcelona en general.
Doncs jo el que crec és que el trànsit privat va bé a entorns d'àmbit rural i de mitjana densitat, però no en entorns d'altíssima densitat, com és el cas de la diagonal i de tot Barcelona en general.
No va gens bé per a la ciutat en cap sentit, efectivament, però la qüestió és implantar el tramvia o no, i si és que sí com. El trànsit no és res a implantar, ja existeix, i si de cas és quelcom a disminuir.

I allò que sospitem alguns és que el tramvia, amb totes les seves virtuts, no és l'element que la gran majoria de la gent que transita per allà està esperant per deixar d'agafar el cotxe. De fet, molta gent no espera res: senzillament, no estan disposats a deixar d'agafar el cotxe (a menys que els posessin un taxi "entre gratis i a preu de cotxe", de porta a porta)

Per tant:
Baró de MunChausson ha escrit:És evident que una línia de tramvia per la Diagonal tindrà passatge. Un altre cosa és l'efecte real de descongestió o de reducció del nombre de cotxes que això provoqui (i que és el que repetidament se'ns vol vendre). El tramvia no reduirà res, sinó que es superposarà al sistema actual i molt pocs dels vehicles que actualment hi transiten deixaràn de fer-ho per la presència del tramvia (com a molt ho faran per un altre carrer ,segons i com es munti tot plegat).
hi sóc plenament d'acord.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dimecres 08/06/2016 10:39

Ara jo em posare ecològic i saludable.

1a Rao per implantar el tramvia (i mes transport publics elèctrics): No contamina, no produeix partícules en suspensió, i recordem que Barcelona actualment mor mes gent per causes respiratories derivades de la contaminacio que a Berlin, que es força mes gran.

2a Rao el transit privat s'ha de reduir si o si, es insostenible el model de ciutat del segle passat. Si tota la gent que pogues venir en Transpor public a barcelona ho acabes fent, el transit es reduiria de forma important. Ara no vull entrar en el tema de les deficiencies de rodalies i similars, que aixo es un altre tema.

I com a toc personal, a mi m'importa ben poc el transit privat, es un privilegi que es considera dret per molts, per desgracia aixo sense educació i molts anys costara canviar. Personalment crec que forçar aquest canvi creant infraestructures de transport public en detriment del transport privat es un cami correct, encara que impopular. Per por desgracia ja sabem que la majoria no dona la rao.



premixero
N8
N8
Entrades: 783

Entrada Autor: premixero » Dimecres 08/06/2016 10:47

Yo sigo pensando que para reducir el trafico privado hay que implantar un buen servicio metropolitano con buenos horarios, tanto Renfe, FFGG y Buses, adaptados de verdad a las necesidades de la gente y si puede ser con la maxima prioridad, ya que la mayoria del trafico de la diagonal viene y va fuera de la ciudad,ademas de hacer aparcamientos disuasorios en la estaciones que se pueda, como ejemplo aqui en Terrassa desde que se puso en marcha la estación de Terrassa Est con el aparcamiento hay gran cantidad de gente que va con el coche a la estación y dede alli en el tren.
Asi el tranvia no tendria tanta polemica ademas como se reformarian lineas como serian por ejemplo el 7, 33 y 34 tambien mejoraria el trafico del bus al estar menos colapsado el carril bus



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 08/06/2016 12:43

Khirareg ha escrit:Ara jo em posare ecològic i saludable.

1a Rao per implantar el tramvia (i mes transport publics elèctrics): No contamina, no produeix partícules en suspensió, i recordem que Barcelona actualment mor mes gent per causes respiratories derivades de la contaminacio que a Berlin, que es força mes gran.

2a Rao el transit privat s'ha de reduir si o si, es insostenible el model de ciutat del segle passat. Si tota la gent que pogues venir en Transpor public a barcelona ho acabes fent, el transit es reduiria de forma important. Ara no vull entrar en el tema de les deficiencies de rodalies i similars, que aixo es un altre tema.

I com a toc personal, a mi m'importa ben poc el transit privat, es un privilegi que es considera dret per molts, per desgracia aixo sense educació i molts anys costara canviar. Personalment crec que forçar aquest canvi creant infraestructures de transport public en detriment del transport privat es un cami correct, encara que impopular. Per por desgracia ja sabem que la majoria no dona la rao.
Perjudicar el trànsit privat ha de venir acompanyat d una millora equivalent del transport públic, sinó estàs perjudicant a milers de persones. I quan dic equivalent no vull dir el tramvia, que només serveix al trànsit local, sinó el global del transport públic: tramvia, rodalies, suburbans i metro. Només amb el tramvia soluciones una part molt petita del problema.



Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dimecres 08/06/2016 13:00

Hi ha una proprocio ben elevada de la gent que entra a Barcelona que te un sistema de transport publica adequat (no perfecte) per venir a Barcelona.
El problema del transit es la suposada "comoditat" del cotxe, que a la gent no li agrada renunciar a aquest "dret". No dic que no hi hagi gent que necessita el cotxe per necessitat, pero dubto que sigui la majoria.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 08/06/2016 13:03

Khirareg ha escrit:Hi ha una proprocio ben elevada de la gent que entra a barcelona que te un sistema de transport publica adecuat (no perfecte) per venir a barcelona.
Completament fals. Mentre Rodalies falli més que una escopeta de fira i a molts pobles el servei d'autobús sigui pràcticament testimonial anar en cotxe no és un caprici, sinó l'única opció existent.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/06/2016 13:58

Granolleri ha escrit:
Khirareg ha escrit:Hi ha una proprocio ben elevada de la gent que entra a barcelona que te un sistema de transport publica adecuat (no perfecte) per venir a barcelona.
Completament fals. Mentre Rodalies falli més que una escopeta de fira i a molts pobles el servei d'autobús sigui pràcticament testimonial anar en cotxe no és un caprici, sinó l'única opció existent.
No vas mal encaminat :| Cal un transport públic més eficient, i a més, molts llocs per a aparcar els cotxes a l'entrada de la ciutat, ho tenim pelut...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 08/06/2016 14:33

Oriolix ha escrit:Un consell de franc per a l'Ajuntament. Vistos els problemes que planteja fer el tramvia de Glòries a Francesc Macià, controvèrsia política inclosa, que facin el tram Glòries - Verdaguer (i, si m'apures, una mica més, fins Girona o Bruc). Seria aprox 1,8Km, equivalent a la meitat del traçat, i podria anar per superfície sense cap polèmica. I un cop finalitzat i posat en servei, els dos extrems del tramvia només quedarien separats per 1,8 km, i la connexió seria més fàcil, fos quin fos la solució triada (superfície, túnel superficial, túnel profund, túnel amb tirabuixó, aeri...) o el recorregut final (Diagonal, Provença, o el que sigui.

A més, serviria per urbanitzar la cruïlla Diagonal - Marina - Aragó... que actualment és un autèntic desastre per als vianants

Avantatges:
- Feina feta, i permet avançar en el proejcte
- Barat
- Sense polèmiques
- Dóna servei a un tros de la Diagonal sense bus
- Enllaçaria amb L2 a Monumental i L4 i L5 a Verdaguer

Inconvenients
- No s'aconseguirien en un sol cop tots els beneficis previstos per a la connexió per la Diagonal

I els partits polítics es presentarien a les noves eleccions ja amb la idea de fer la part que falta, o no.
La trobo una proposta prou interessant, ja que consolida la part que no presenta controvèrsia, i mentre anem avançant. Salut!



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 08/06/2016 20:58

Khirareg ha escrit:Ara jo em posare ecològic i saludable.

1a Rao per implantar el tramvia (i mes transport publics elèctrics): No contamina, no produeix partícules en suspensió, i recordem que Barcelona actualment mor mes gent per causes respiratories derivades de la contaminacio que a Berlin, que es força mes gran.

2a Rao el transit privat s'ha de reduir si o si, es insostenible el model de ciutat del segle passat. Si tota la gent que pogues venir en Transpor public a barcelona ho acabes fent, el transit es reduiria de forma important. Ara no vull entrar en el tema de les deficiencies de rodalies i similars, que aixo es un altre tema.

I com a toc personal, a mi m'importa ben poc el transit privat, es un privilegi que es considera dret per molts, per desgracia aixo sense educació i molts anys costara canviar. Personalment crec que forçar aquest canvi creant infraestructures de transport public en detriment del transport privat es un cami correct, encara que impopular. Per por desgracia ja sabem que la majoria no dona la rao.
Tot això no són més que els llocs comuns de moda.

1a Rao. El mateix argument és vàlid per al bus elèctric, per al metro, per al tram soterrat, pel taxi elèctric i pel cotxe i les bicis elèctriques (aquest dos últims "privats"). Per cert, Berlin és molt més gran però té una densitat de població infinitament més petita que Bcn. Dona'm la densitat de població de Berlín i et poso el tramvia.

2 Rao. Ignores que hi ha moltíssima gent que treballa fora de Bcn i no té un sistema de transport prou eficaç, entre elles jo mateix. Si tu creus que algú poc invertir cada dia una hora més de temps en cada viatge per utilitzar el transport públic és que potser tens molt temps lliure. La gent té moltes ocupacions i problemes, no només el transport. Se li ha de posar mínimament fàcil. A més a més, que sigui privat és algún pecat? Perquè, per exemple, les bicis són majoritàriament privades. I les motos també.

El toc personal crec que ja queda prou contestat....


Amb la tracció sang això no passava

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 08/06/2016 21:16

Khirareg ha escrit:Hi ha una proprocio ben elevada de la gent que entra a Barcelona que te un sistema de transport publica adequat (no perfecte) per venir a Barcelona.
El problema del transit es la suposada "comoditat" del cotxe, que a la gent no li agrada renunciar a aquest "dret". No dic que no hi hagi gent que necessita el cotxe per necessitat, pero dubto que sigui la majoria.
La suposada "comoditat" del cotxe és molt relativa si tens en compte com d'emprenyadors són els embussos en hora punta i com de complicat resulta aparcar segons on. Malgrat això, segur que hi ha "irreductibles del cotxe" que els fa basarda el sol fet de pensar a agafar el metro, però també hi ha moltíssima gent que no té alternatives raonables en el transport públic.

I una altra consideració. En un altre post una persona comparava Barcelona amb Berlín. Si us plau, comparem coses homogènees. Si en 1 quilòmetre quadrat de Berlin hi viuen 10.000 persones (m'invento la xifra) i en un un quilòmetre quadrat de Barcelona hi viuen 40.000 és lògic i normal que Barcelona estigui més contaminada. I una altra derivada; els barcelonins necessiten quatre vegades més transport públic que els berlinesos. O sigui, que prou ja de culpabilitzar la gent. Si s'han de buscar solucions busquem-les però a partir de la realitat.


Amb la tracció sang això no passava

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 08/06/2016 21:25

Javi M ha escrit:
Baró de MunChausson ha escrit:Jo crec que el tramvia va bé en entorns de densitat mitjana però no en entorns d'altíssima densitat de tránsit, com és el cas de la Diagonal i de tot Barcelona en general.
Doncs jo el que crec és que el trànsit privat va bé a entorns d'àmbit rural i de mitjana densitat, però no en entorns d'altíssima densitat, com és el cas de la diagonal i de tot Barcelona en general.

Si el que pretens és contestar els meus arguments permete'm aclarir-te que jo dic que "el tramvia va bé en entorns de petita i baixa densitat", no dic que "el transport públic va bé en entorns de petita i baixa densitat". Dit d'una altra manera, el que jo dic és que crec que en entorns de gran densitat calen mitjans de transport col.lectius de més capacitat, agilitat i rapidesa que el tramvia (metro).

Quan aquest (o qualsevol altre sistema) sigui prou atractiu potser hi ha gent que deixa el cotxe, la moto o la bici i agafa el transport "no privat".


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 09/06/2016 18:04

Ganz ha escrit: Aquest és el problema: no entendre que el transport de Rodalies és un transport local quan aquest es converteix en suburbà. Amb FGC Vallès en tenim un exemple ben clar, sense anar més lluny.
L'exemple dels FGC no es gaire bò, justament un principal problema es la difícil convivència dels serveis locals amb els suburbans, que en tot cas compleixen la funció de "Metro ràpid" tipus RER (com diu més endevant).
Ganz ha escrit:La profunditat d'un soterrament que vindria preparat des de la Sagrera i des de Sant Feliu del Llobregat no suposa un problema tècnicament excessiu, si de cas econòmicament.
Per millorar el transport local, cal deslligar-lo del suburbà, aquesta és una altra premissa que sembla que no acabi d'entrar al cap. Com molt bé s'ha dit amb anterioritat, un tramvia sense rodalies a la Diagonal mor d'èxit i de mala premsa, pels arguments ja exposats.
Per al transport local no es convenient un servei tipus FGC (només serveis S que no paren a totes) o RER, doncs hi ha molta demanda de trajectes curts que quedan penalitzats per estacions molt distants i andanes profundes. El temps que es guanya amb la major velocitat es perd arribant i accedint a l'estació. Com ja s'ha dit, aquest tipus de servei juga en un altre lliga. El tramvia tindria dues funcions clares: Transport local/urba/com li vulguem dir, al llarg de l'avinguda, i accés al centre i unió de TramBaix i TramBesòs. Un transport ràpid per l'avinguda seria un tema apart, pèro es frívol dir que el tramvia moriria d'èxit. Si els estudis solen ser molt optimistes i preveuen que la capacitat seria idònia, no veig raò de pensar que quedaria desbordat. A més, els busos que s'alliberarien a la Diagonal reforçarien les altres línies de bus.
Ganz ha escrit:Per començar, més respecte. A vostè no li he faltat en cap moment.
No li he faltat pas al respecte. He fet un símil: Que no a la nostra percepció veiem com si el sol girés al voltant de la terra? Pèro igualment si ens expliquen la ciència darrera d'aixó, veiem que en contra d'aquesta percepciò es més lògic que som nosaltres que girem al voltant del sol. Doncs per què insistim en que la reducció de carrils portarà al col·lapse viari quan aixó s'ha demostrat que no es cert?
Ganz ha escrit:En segon lloc, qui ha dit que les millores en el transport públic no fan que la gent deixi el cotxe? Això és absolutament fals, i en tenim clars exemples en relacions com ara Barcelona-Girona, allà on metro i tramvia han arribat a Lió ... . Utilitzant el seu to, ara aporti algun fonament per dir que una cosa no implica l'altre, si el té.
Doncs de la mateixa manera l'ampliació del tram ajudaria a reduir el tràfic, no? Estem parlant de perdre 1 carril per sentit i de reordenar el trànsit per itineraris més eficients, no hi veig el gran problema.
Ganz ha escrit:Una vegada aclarat aquest apartat, expliqui'm com ho fem perquè, entre Francesc Macià i Gràcia, transformem els laterals en dos carrils traient espai als peatons quan tota la superfície (asfalt inclòs al tronc central) ha estat remodel•lat recentment. Màgia? Potser sí.
Treure els armadillos i pintar línies no es pas una reforma, dic jo. Son obres menors, pèro molt menors, complementàries al tramvia. Tampoc penso que l'asfaltat d'un vial es pugui considerar una gran reforma, en tot cas doncs és un mal menor veient les avantatges.
Ganz ha escrit:Jo sóc el primer que estic a favor d'aquest tramvia, però siguem seriosos: en una ciutat on les tres (!) rondes i tots els accessos pels vehicles privats es troben col•lapsats, la pitjor decisió que es pot prendre és la de col•lapsar els laterals de la Diagonal encabint-hi trànsit local/taxis/vehicles càrrega i descàrrega i tota la gran massa de trànsit alhora, excepte si es decideix deixar els laterals pel mateix tipus de trànsit que actualment, que llavors ja seria una catàstrofe. Insisteixo: has d'aconseguir reduir el trànsit de vehicles en la mesura del possible a la Diagonal, les Rondes i el Túnel de Vallvidrer si vols que un futur tramvia encaixi correctement en aquesta via, i això només s'aconsegueix amb una eficient xarxa ferroviària suburbana.
Em sembla molt naif pensar que només arriba en cotxe la gent que vé des-de lluny, com si ara resulta que som una societat tan cívica que ningú no agafa el cotxe excepte que realment absolutament totalment no tingui cap altra opció. Va home, va. S'ha estudiat que bona part dels cotxes a la Diagonal venen del Baix Llobregat. Amb una menor conveniència amb la pèrdua de carrils i la major conveniència del tram unificat no sembla il·lògic preveure una reducciò de trànsit. El tram no es la solució a tot, ni res semblant, pèro faria la seva part, que al menys hauria de compensar per la reducció de carrils.
Després, aquesta insistència en lo terrible que es la xarxa suburbana és un tòpic. Si, hi han dies que peta tot, i la R3 va com el cul, i la R1 va molt plena, i cal calcular uns 5-10 minuts de retard sistemàtic, pèro jo vaig fer servir durant 5 anys l'R4 per anar a Terrassa, i el servei era generalment satisfactori, nada pa echar cohetes, pèro s'aguantava. Mai em vaig plantejar passar-me a l'S1, amb el que trigava uns 15 minuts més en total pel trajecte. Les freqüencies de 15m estan bé, quan van cadenciar (maomeno) ja era força pràctic. I a més, a diferència dels FGC, quasi vaig haver d'anar d'empeus. Hi ha una xarxa suburbana, antiqüada i per parts sí es cert que força fotuda, pèro en molts llocs no es de lluny tan terrible com per que molta gent no pugués passar-se al tren amb raonable comoditat.
Ganz ha escrit:Ja que m'ho ha demanat, li respondré: quan estic per Barcelona, la regió on faig la meva vida és, sobretot, el barri de Sants. Al carrer de la Creu Coberta i de Sants, en successives remodel•lacions s'ha anat reduint progressivament l'espai pel vehicle privat, amb la supressió de carrils. Si tenim present que es tracta d'un eix comercial greument ferit per causa de la crisi econòmica, el fet és que, per un costat, la nova xarxa de bus (supressió dels busos 30, 56, 57 i 157 i reemplaçament pels busos 50 i D20, amb notable reducció de la circulació de busos articulats i empitjorament en certs casos de la freqüència de pas) i, per l'altre, aquestes remodel•lacions que ja he descrit anteriorment, el trànsit s'ha convertit en un problema més gran que el que hi havia abans de la crisi econòmica. Pot parlar amb els veïns del barri, veurà el que li explicaran. Heus ací un fonament basat en la meva experiència personal a la ciutat comtal que demostra que, a reducció de carrils, més congestió.
Vostè mateix ho diu: No hi ha hagut millora del transport públic, sino que ha empitjorat! Si estem d'acord que aixó cal conjuntament amb la reducció de carrils, doncs aixó aquí no s'ha complert, llavors te sentit que hi hagi problemes de tràfic. En el cas de la Diagonal parlem de treure carrils alhora d'introduir un transport públic de gran capacitat, que a més té la millor valoració ciutadana. Sembla un al·licient molt millor per deixar el cotxe que no un bus lent i plè de gom a gom.
Ganz ha escrit:Ja li he posat l'exemple de Ginebra, ara li poso un de peninsular: Porto. En primer lloc, calia millorar les comunicacions viàries i la xarxa de rodalies, cosa que es realitzà. Posteriorment, amb les bases ja assentades, es procedí a transformar la xarxa d'ample mètric i a construir totalment nou a la vegada una xarxa de tramvia que, aquest any, ha arribat a uns nivells de rentabilitat econòmica espectaculars. El résultat és que Porto, sent una ciutat secundària i amb menys mitjans que Lisboa, s'ha tornat una ciutat model en matèria de mobilitat. Servidor ho ha comprovat aquest mateix any.
Llavors jo nego la major de que calgui aquest nou túnel ferroviari. Amb l'encreuament de La Torrassa es podrien reordenar les línies i aprofitar molt millor la capacitat dels túnels urbans, doncs ara mateix hi ha un solapament dels R1 a un túnel, i els R2sud per l'altre, que passarien a ser una línia unificada, que només ocuparia l'espai de l'R1. També es podrien fer morir els regionals del nord a l'Estació de França alliberant encara més espai del túnel urbà d'Aragó. Amb un esquema de R1 i R4 al túnel de Pl. Cat, i R2, R3 i regionals al túnel d'Aragó hi hauria molt marge per millorar el servei. Llavors es podrien fer moltes altres millores en altres llocs, que no fer un tercer túnel de Rodalies. El tercer túnel no caldria ni tan sols programar-lo fins que no es vagin saturant les travesies molt millor aprofitades. Llavors no hi veig tampoc cap raó d'aturar el tramvia en espera d'aquest itinerari.
Ganz ha escrit:En aquesta conclusió (com n'arriben a ser, d'útils, ho sintetitzen tot) es llegeix clarament que no ho ha entès. Es tracta de demorar un projecte local per afavorir aquest projecte! No es pot començar la casa per la teulada! S'ha de començar pel treball brut, és a dir, pels fonaments de l'edifici. Sense el projecte metropolità, el projecte local mor per ineficaç, perquè seria com un viaducte sense els pilars, i seria molt perillós pel tramvia, sobretot en una ciutat amb una mentalitat porciolana tan present encara. El que em sap molt greu és que molts protramvia no ho esteu veient.
Ho sento, crec que es vostè qui no ho ha entès. Un servei tipus RER es clar que es un servei urbà també, pèro un servei ràpid que no seria convenient per al tipus demanda de la Diagonal, que es en bona mesura desplaçaments curts. No hi ha raò per pensar que la demanda seria massa, si els estudis sempre son optimistes en aquest respecte i no pronostiquen res semblant. L'afirmació de que moriria d'ineficaç o d'èxit, com es vulgui, sencillament no té en què basar-se.
I veient com està la situació d'aprofitament dels túnels, es vostè qui vol començar la casa per la teulada, doncs l'encreuament de La Torrassa seria molt més econòmic i ràpid de fer, i permetria un aprofitament que faria innecessari aquest nou túnel en un curt, mig i potser fins i tot llarg termini. 18 circulacions per R1+R4, i 18 circulacions per R2(interior), R3 i regionals (només sud) sembla suficient per una bona estona.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 09/06/2016 18:33

Baró de MunChausson ha escrit: I una altra consideració. En un altre post una persona comparava Barcelona amb Berlín. Si us plau, comparem coses homogènees. Si en 1 quilòmetre quadrat de Berlin hi viuen 10.000 persones (m'invento la xifra) i en un un quilòmetre quadrat de Barcelona hi viuen 40.000 és lògic i normal que Barcelona estigui més contaminada. I una altra derivada; els barcelonins necessiten quatre vegades més transport públic que els berlinesos. O sigui, que prou ja de culpabilitzar la gent. Si s'han de buscar solucions busquem-les però a partir de la realitat.
Llavors que pinta el bus a la Diagonal? El bus es un "pegot" que tindrem que suportar durant anys mentre esperem el Metro? Doncs podrem esperar molt de temps, veient com va l'L9. El que a mi no em sembla una solució a partir de la realitat es ficar-hi Metro a tot arreu. I per millorar Rodalies, com ja explico al altre post, es pot fer molt amb La Torrassa i no cal en un curt termini cap tercer túnel de Rodalies.
Si els barcelonins agafen tant el transport públic el que no té sentit es tirar tant del bus com s'està fent, sobre tot a la Diagonal.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dijous 09/06/2016 19:36

Don Ramón ha escrit:
Baró de MunChausson ha escrit: llavors que pinta el bus a la Diagonal? El bus es un "pegot" que tindrem que suportar durant anys mentre esperem el Metro? Doncs podrem esperar molt de temps, veient com va l'L9. El que a mi no em sembla una solució a partir de la realitat es ficar-hi Metro a tot arreu. I per millorar Rodalies, com ja explico al altre post, es pot fer molt amb La Torrassa i no cal en un curt termini cap tercer túnel de Rodalies.
Si els barcelonins agafen tant el transport públic el que no té sentit es tirar tant del bus com s'està fent, sobre tot a la Diagonal.
Doncs hi ha tant de bus per una raó molt senzilla: la gent va a diferents llocs i, per tant, calen diferents línies. Algunes d'aquestes línies continuaran existint encara que s'hi posi el tramvia o el metro. El que no passarà és el que diu la propaganda: un tramvia equival a tants busos o tants cotxes. Això només és veritat suposant que tothom faci el mateix trajecte. Per tant si volem millorar el transport públic a la Diagonal amb un nou mitjà de més capacitat que els busos (que hi continuaran passant) hem de triar entre metro o tram. Jo sóc partidari del metro i si no del tram soterrat. D'aquesta manera assegurem que no hi haurà interferències amb altres mitjans , assegurem una velocitat competitiva, el fem més segur i deixem més espai lliure en superfície que pot ser utilitzat segons el criteri que es vulgui: mantenir com ara, fer més peatonal o peatonalitzar totalment. El que no trobo lògic és fer-lo per superfície.


Amb la tracció sang això no passava

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dijous 09/06/2016 19:44

Don Ramón ha escrit:
Ganz ha escrit: Em sembla molt naif pensar que només arriba en cotxe la gent que vé des-de lluny, com si ara resulta que som una societat tan cívica que ningú no agafa el cotxe excepte que realment absolutament totalment no tingui cap altra opció. Va home, va.
El que és naif és pensar que determinades persones són més o menys cíviques o més o menys egoistes o més o menys insolidàries en funció del mitjà de transport que fan servir. Evidentment hi ha gent que agafa el cotxe per anar a compra el pà. Com també hi ha ciclistes que a les sis de la tarda surten a les carreteres a fer curses fent-ne un ús esportiu i lúdic i , per tant, totalment "privat" i "individual" que res no té a veure amb un l´ús "més de necessitat" que en fan molts automobilistes que a aquella hora tornen de la feina.

De la mateixa manera els motoristes agafen la moto i no el transport públic per raons totalment personals, individuals i pràctiques, no per solidaritat amb la resta de ciutadans ni amb el planeta (segurament molts també l'agafen només per anar a comprar el pá).

Per tant, deixem de culpabilitzar sistemàticament el cotxe i pensem la mobilitat sense prejudicis i aplicant criteris homogenis a tothom.


Amb la tracció sang això no passava

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 09/06/2016 21:00

Oriolix ha escrit:Un consell de franc per a l'Ajuntament. Vistos els problemes que planteja fer el tramvia de Glòries a Francesc Macià, controvèrsia política inclosa, que facin el tram Glòries - Verdaguer (i, si m'apures, una mica més, fins Girona o Bruc). Seria aprox 1,8Km, equivalent a la meitat del traçat, i podria anar per superfície sense cap polèmica. I un cop finalitzat i posat en servei, els dos extrems del tramvia només quedarien separats per 1,8 km, i la connexió seria més fàcil, fos quin fos la solució triada (superfície, túnel superficial, túnel profund, túnel amb tirabuixó, aeri...) o el recorregut final (Diagonal, Provença, o el que sigui.

A més, serviria per urbanitzar la cruïlla Diagonal - Marina - Aragó... que actualment és un autèntic desastre per als vianants

Avantatges:
- Feina feta, i permet avançar en el proejcte
- Barat
- Sense polèmiques
- Dóna servei a un tros de la Diagonal sense bus
- Enllaçaria amb L2 a Monumental i L4 i L5 a Verdaguer

Inconvenients
- No s'aconseguirien en un sol cop tots els beneficis previstos per a la connexió per la Diagonal

I els partits polítics es presentarien a les noves eleccions ja amb la idea de fer la part que falta, o no.
Però amb això què faries a Glòries? Recorda que la plaça està feta un crist i durant un parell d'anys estarà encara així, i jo no m'atreveixo a ficar allà el tramvia ara mateix. Tot i així, tens dues opcions:

-ficar la parada provisional de Glòries entre Castillejos i Cartagena (per exemple).
Inconvenient: et carregues l'enllaç directe amb el metro i amb l'afegit que, com que la plaça està dividida per la Gran Via, es tardaria una mica fer l'enllaç entre Glòries provisional, Glòries actual i l'enllaç amb L1.

-ficar les vies pel mig de la Gran Via.
Avantatges: termines el tramvia a Glòries actual, permetent enllaç directe amb el metro i amb altres línies de TramBesòs.
Inconvenients: satures més la parada actual de Glòries i caotitzes la plaça una mica més al haver de creuar la Gran Via (només cal veure la por que fa en hora punta).

La veritat és que com a idea seria genial, però a l'hora de realitzar-se... buf. Quasi que per fer això no es faci res. I, a més, basta que hi hagi un mínim problema amb el tramvia en aquesta fase inicial del tramvia per la Diagonal per a que totes les veus anti-tramvia per la Diagonal (incloent mitjans de masses) s'afanyin per fotre més caqueta encara sobre el projecte.


Salut!
#volemL9

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”