Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Tram El Papiol/Rubí-Castellbisbal-Martorell-Bifurcació S

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/03/2019 12:28

ortegote ha escrit:Segundo cada vez que hablamos de este tramo yo lo entiendo peor, quereis decir que al final de todas las obras quedara con triple via
Sí, quedará con triple vía.
ortegote ha escrit:y que las 3 vias pasaran por el actual tunel de Castellbisbal de doble via?
No.

El actual túnel de Castellbisbal quedará en doble vía, pero con un gálibo mayor que ahora.

El antiguo túnel de Castellbisbal será de vía única, aunque también le tienen que ampliar el gálibo.



Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Diumenge 10/03/2019 20:52

Hi haurà triple via emprant els dos túnels.
Ja que els han d'arreglar tots dos...



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dilluns 11/03/2019 1:59

¿Queréis decir que volverán a utilizar el otro túnel abandonado entre Castellbisbal y Martorell? Allí hay curro para adecuarlo a la circulación...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/03/2019 10:32

El Maño amañado ha escrit:¿Queréis decir que volverán a utilizar el otro túnel abandonado entre Castellbisbal y Martorell?
Sí.
El Maño amañado ha escrit:Allí hay curro para adecuarlo a la circulación...
Un poco, sí.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 12/03/2019 19:25

Buenas,
Ahora ya me queda claro y era lo que entendia desde un principio.

Ahora solo faltara verlo echo una realidad que en este pais nunca se sabe.
Saludos.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/03/2019 0:29

Entre L'Arboç i Els Monjos:
[des del tren]

-Ja es torna a circular per totes dues vies.

Entre Els Monjos i Vilafranca del Penedès:
[des del tren]

-Tall parcial per obres, es circula en via única per la via costat mar. Sembla que estan instal.lant els nous pals d'electrificació.

A Vilafranca del Penedès:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
-A la sortida del túnel costat La Granada ho han fet d'una manera que s'hi intueix... una futura via en cul de sac?
-Avistada maquinària d'obres a la via... 5, crec.

Entre Vilafranca del Penedès i La Granada:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

A La Granada:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

Entre La Granada i Lavern-Subirats:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

Entre Lavern-Subirats i Sant Sadurní d'Anoia:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

A Sant Sadurní d'Anoia:
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Sant Sadurní d'Anoia i Gelida:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

A Gelida:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

Entre Gelida i Bifurcació Seat:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

Entre Martorell i Bifurcació Seat:
[des del tren]

-Res de nou.

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

Entre Castellbisbal i Martorell (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A Castellbisbal (R4/R8):

-Res de nou.

Entre Rubí i Castellbisbal (R8):
[des del tren]

-Res de nou.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/03/2019 16:53

Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0053
SUMINISTRO Y TRANSPORTE DE CARRIL PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRÁNEO. TRAMO CASTELLBISBAL VILASECA. SUBTRAMOS: CASTELLSBISBAL MARTORELL Y SAN VICEÇ DE CALDERS-VILASECA
Número de Licitadores: 1
Adjudicatario-NIF: ARCELORMITTAL ESPAÑA SA - A81046856
Importe de Adjudicación: 7.344.978 Euros
Plazo de ejecución: 12 Meses

Fecha de Adjudicación: 20/12/2018
Fecha de Publicación: 25/03/2019

Pliego



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 01/04/2019 15:04

Entre El Papiol i Castellbisbal (R4):
[des del tren]

-Ni rastre d'obres, les travesses de doble ample estan criant herbes.

Entre Castellbisbal i Rubí, direcció Rubí (R8):
[des del tren]

-Les trinxeres d'aquest tram es troben en pèssim estat, i l'esllavissada de la trinxera de just després de passar sota la LAV i la via direcció Martorell de la R4 encara no ha estat reparada, el carrer segueix tallat, i d'això ja en fa bastants mesos. >:(



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 08/04/2019 2:41

Entre Gelida i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Limitació de velocitat per obres, em sembla que aquesta vegada són de catenària.

Entre Vilafranca del Penedès i Els Monjos (R4):
[des del tren]

-Limitació de velocitat per obres, em sembla que aquesta vegada són de catenària.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Hem tardat exactament una hora de Sants a L'Arboç. No sé si és per la renovació de via, però juraria que abans es tardava més...

Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-El tren va molt a poc a poc entre El Vendrell i Sant Vicenç... I no sembla que sigui per les obres, més aviat sembla que sigui per costum... De tota manera, em fa la impressió que últimament es tarda menys entre Barcelona i Sant Vicenç per Vilafranca, i això que encara queden moltes obres per fer... Així de malament estava la línia. Com s'estalvïi gaire més temps amb les següents renovacions, quasi que es tardarà el mateix per Vilafranca que per Vilanova, la qual cosa és xocant. Avui hem tardat 01:12 per fer Sants-Sant Vicenç per la R4. Amb parada a totes, és clar.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dilluns 08/04/2019 15:12

El tren va molt a poc a poc entre El Vendrell i Sant Vicenç... I no sembla que sigui per les obres, més aviat sembla que sigui per costum... De tota manera, em fa la impressió que últimament es tarda menys entre Barcelona i Sant Vicenç per Vilafranca, i això que encara queden moltes obres per fer... Així de malament estava la línia. Com s'estalvïi gaire més temps amb les següents renovacions, quasi que es tardarà el mateix per Vilafranca que per Vilanova, la qual cosa és xocant. Avui hem tardat 01:12 per fer Sants-Sant Vicenç per la R4. Amb parada a totes, és clar.
437.001
N10


Hace unos días explicaba que el miércoles pasado volví con un doble 448 por Vilafranca..y desde que arrancó en Sants y pusé el pie en Sant Vicenç se tardó una hora justa...el tramo Els Monjos y SVC fue cómo una flecha...y si se perdió algo fué hasta Molins por llevar un Mataró delante...ya decía que si por Vilanova son unos 45 minutos y por Vilafranca tardamos una hora justa...si quitamos menor velocidad hasta Molins y el tramo Castellbisbal Martorell seguro que se tarda cincuenta y algo minutos..no mucho más que por la costa!!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 10/04/2019 1:15

Entre Vilafranca del Penedès i Els Monjos (R4):
[des del tren]

-Avui estava tallada la via costat mar, amb dresines i personal treballant per la tarda i per la nit. Obres de catenària i pals d'electrificació.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 12/04/2019 18:47

Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0072
SUMINISTRO DE APARATOS DE VÍA PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRRÁNEO.
TRAMO CASTELLBISBAL-VILASECA (3 LOTES) lote 1. castellbisbal - martorell

Adjudicatario-NIF: AMURRIO FERROCARRIL Y EQUIPOS SA - A01061373
Importe de Adjudicación: 19.655.987,85 Euros
Plazo de ejecución: 18 Meses

Fecha de Adjudicación: 30/01/2019
Fecha de Publicación: 12/04/2019

Pliego
Imatge


Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0073
SUMINISTRO DE APARATOS DE VÍA PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRRÁNEO.
TRAMO CASTELLBISBAL-VILASECA (3 LOTES) lote 2. tramo martorell - sant vicenç de calders.

Adjudicatario-NIF: DURO FELGUERA RAIL SAU - A74079070
Importe de Adjudicación: 19.791.221,85 Euros
Plazo de ejecución: 18 Meses

Fecha de Adjudicación: 30/01/2019
Fecha de Publicación: 12/04/2019

Pliego
Imatge



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 12/04/2019 18:57

Ramal de Gornal de nou en servei.
Ja hi circulen trens.

Ho poso en aquest fil perquè es tracta d'una mesura complementària per les obres del Corredor Mediterrani.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 12/04/2019 22:28

El túnel actual de Castellbisbal una vez arreglado quedará con doble vía, pero el otro túnel quedará rehabilitado de refuerzo para mercancías.
Esta noche ya se ha visto por Cornellà las primeras circulaciones de mercancías por la línea de la costa para probar el túnel de Gornal, en concreto una doble 253 con un cerealero de 1600T y una 335 de Transfesa habilitando maquinistas.
Lo que voy a decir son suposiciones mías pero no podemos descartar que estos días haya más circulaciones de este estilo, sobretodo entre Rubí y el Prat, el punto de la línea de la costa con más pendiente.

Por lo que sé la arcilla roja de Castellbisbal tiene unas propiedades algo problemáticas para construir (de ahí que el túnel haya dado tantos problemas) aunque sea buena para otras cosas y por eso haya tantas canteras.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 07/05/2019 17:13

Les obres del corredor del Mediterrani recuperen un túnel tancat des de 2007.

Els talls de circulació que es faran entre Martorell i Castellbisbal aquest estiu han obligat a habilitar el túnel del Gornal, a l'Hospitalet, per al pas de trens de mercaderies.

Aquest estiu tornaran a circular trens per un túnel que porta 12 anys tancat. Es tracta del túnel del Gornal, que està a l'Hospitalet del Llobregat, i que va quedar en desús quan es van fer les obres de l'alta velocitat i es va construir un ramal entre Can Tunis i Castellbisbal. Ara es recupera com un recorregut alternatiu per als trens de mercaderies que no podran circular entre Martorell i Castellbisbal per les obres del corredor del Mediterrani.

Les obres per implantar l'ample europeu entre Martorell i Castellbisbal obligaran aquest estiu a reduir al màxim la circulació de trens. S'està treballant en un pla de transport alternatiu per als viatgers i en el cas de les mercaderies s'ha recuperat aquest túnel al Gornal que permet que els trens passin de la línia de Vilafranca a la de Vilanova i puguin esquivar així el tram afectat.

Des d'Adif, el responsable de l'area de manteniment de Barcelona, Carlos Sarabia, ha explicat que aquest és l'únic recorregut possible per als trens que des de Tarragona van cap a França o al revés. De moment, no saben com seran les restriccions de circulació en el tram afectat per les obres ni quant de temps duraran. Però diu Sarabia que estan treballant "amb una previsió de 60 trens a la setmana" pel túnel del Gornal.

Aquesta galeria d’enllaç entre les vies de Vilanova i Vilafranca (va de l’estació de Bellvitge a la de l’Hospitalet) té més de 700 metres de llarg. Per posar-lo a punt s'ha hagut de treure la brutícia acumulada en aquest espai durant tots aquests anys; s'han instal·lat tres quilòmetres i mig de cable perquè l'havien robat; s'ha canviat la catenària, travesses i senyalització.

Ara ja estan circulant trens de proves i s'està formant els maquinistes que han de circular per aquest traçat.

El túnel del Gornal es va inaugurar l'any 1973 i es va tancar l'any 2007 quan es va construir la línia de mercaderies entre Castellbisbal i Can Tunis.

https://cadenaser.com/emisora/2019/05/0 ... tml?ssm=tw


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4476
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 07/05/2019 17:48

Se podría abrir a pasajeros? Se podría repetir esta imagen?


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 07/05/2019 18:08

Renfe445 ha escrit:Se podría abrir a pasajeros? Se podría repetir esta imagen?
Sembla que nomes sigui per els trens de mercaderies.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2399
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 08/05/2019 9:47

A més a més, la sortida en sentit Gornal es farà a contravia... per on entren a Barcelona tots els trens que venen per la línia de Vilanova (la R2, els R1x abans coneguts com a regionals, i tots els llarga distància d'ample convencional, inclós l'Euromed)!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

albe6
N8
N8
Entrades: 1036
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 08/05/2019 14:21

A contravia com a molt fins Bellvitge

De totes maneres, crec que el túnel Gornal el volen fer servir "d'entrada".
Per les obres de Martorell - Castellbisbal desviaran els mercaderies per la linia de Vilanova, tunel Gornal i per la R4 fins a Castellbisbal, per invertir marxa allí i agafar el ramal del port.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 08/05/2019 20:10

Bones,
Abans si no fallo, nomes el feia servir un tren de rodalies a ultima hora d'Hospitalet a Vilanova i la geltru amb passatgers, la resta o eren de buit o trens de mercaderies.
albe6 ha escrit:A contravia com a molt fins Bellvitge

De totes maneres, crec que el túnel Gornal el volen fer servir "d'entrada".
Per les obres de Martorell - Castellbisbal desviaran els mercaderies per la linia de Vilanova, tunel Gornal i per la R4 fins a Castellbisbal, per invertir marxa allí i agafar el ramal del port.
Aquesta es l'idea i també cap a Port Bou / Cerbere

Salutacions.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”