Propers talls del metro
- foronda 141
- N8

- Entrades: 874
- Membre des de: 14 ago. 2006, 21:14
- UbicaciĂł: Poblenou
Re: Propers talls del metro
No ho entenc. I per anar de Clot o Navas a Santa Coloma o Fondo com es fa ????
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Diagrama simple de alternativas del bus alternativo
Lo paso por aquà también.
SĂłlo lista las paradas de la L1 sin servicio más Onze de Setembre para que encaje la ecuaciĂłn. En las lĂneas listadas puede que haya más paradas intermedias, ¡cuidado!
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Diagrama simple de alternativas del bus alternativo
Petit off tòpic : he arreglat el missatge, perquè no es visualitzava el tweet, però recomano que llegeixisRenfe445 ha escrit:Lo paso por aquĂ tambiĂ©n. SĂłlo lista las paradas de la L1 sin servicio más Onze de Setembre para que encaje la ecuaciĂłn. En las lĂneas listadas puede que haya más paradas intermedias, ¡cuidado!
viewtopic.php?f=11&t=8011&p=277412&hili ... er#p277412
Tall d'estiu 2019 L1 i L5
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... uest-estiu
TMB inverteix 20 milions d’euros per renovar 9 km de vies de la lĂnia 1 de metro aquest estiu
L’actuació és la més important realitzada per Metro en infraestructura i posarà al dia un sector de túnel de més de 50 anys d’antiguitat. Els usuaris del tram Clot - Fondo, que estarà tancat del 29 de juny al 30 d’agost, podran combinar altres transports existents i dos serveis especials d’autobús
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarĂ aquest estiu una obra de renovaciĂł integral de la infraestructura a la lĂnia 1 de metro, amb la modernitzaciĂł de mĂ©s de 9 quilòmetres de vies, aparells i instal·lacions en el tram que va de l’estaciĂł de Clot a la de BarĂł de Viver. Aquesta actuaciĂł de manteniment extraordinari, la mĂ©s important mai realitzada a la xarxa, posarĂ al dia un sector de tĂşnel, situat sota la Meridiana, que tĂ© 65 anys d’antiguitat, i la seva continuaciĂł sota el barri de Sant Andreu, posat en servei fa 51 anys.
L’obra consistirà principalment en la renovació completa de 9.150 metres lineals de via simple, que actualment està muntada sobre balast i passarà a muntar-se sobre placa de formigó per facilitar el manteniment, amb les fixacions i els drenatges corresponents. A més, se substituiran i ampliaran els aparells de via (dispositius que permeten les maniobres i canvis de sentit dels trens), es renovarà tota la senyalització ferrovià ria per accionar els aparells en les noves posicions i se’ls afegiran funcionalitats amb vista a futurs increments d’oferta. En un tram de via pròxim a Santa Coloma s’aplicaran mesures per reduir vibracions.
Addicionalment, s’executaran millores en les estacions com ara la renovaciĂł de cambres de baixa tensiĂł, l’ampliaciĂł de cambres d’enclavament, la instal·laciĂł de noves lĂnies de peatge i la motoritzaciĂł de portes d’accĂ©s. El pressupost global ascendeix a 20 milions d’euros.
Treballs concentrats en dos mesos de tall
L’execuciĂł de tots aquests treballs Ă©s d’una elevada complexitat (comporta l’obertura de tres pous d’extracciĂł i entrada de materials) i resulta incompatible amb la circulaciĂł de trens. Sospesades totes les opcions, s’ha escollit la de menys afectaciĂł: concentrar les obres en el mĂnim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana. D’aquesta manera, el servei de metro a la lĂnia 1 haurĂ de quedar suspès temporalment entre les estacions de Clot i Fondo (a Santa Coloma de Gramenet) entre el 29 de juny i el 30 d’agost, tots dos inclosos. La resta de la lĂnia, entre Hospital de Bellvitge i Clot, funcionarĂ amb normalitat.
La interrupciĂł parcial del servei de la lĂnia 1 de metro suposa el tancament complet de nou estacions i el tancament parcial d’una altra, Clot, que es convertirĂ en terminal provisional. En aquest tram es registren unes 90.000 entrades els dies feiners del juliol, cosa que planteja un repte pel que fa al disseny de les alternatives de transport. Tant el volum de passatge com la configuraciĂł de la trama viĂ ria han obligat a descartar els autobusos llançadora com a alternativa principal i a recomanar en canvi l’aprofitament dels altres transports existents al districte de Sant Andreu de Barcelona i al municipi de Santa Coloma de Gramenet, especialment els ferroviaris.
AixĂ, la lĂnia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) i els trens de Rodalies seran les alternatives principals durant el tall, aquests a travĂ©s de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 / R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera - Meridiana (R3 i R4) i El Clot - AragĂł (R2 / R2 Nord), junt amb dos serveis especials d’autobĂşs que habilitarĂ TMB amb la funciĂł d’enllaçar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la lĂnia 1.
En els grĂ fics segĂĽents es representen els serveis de la lĂnia 9 Nord i les lĂnies de Rodalies R2/R2 Nord, R3 i R4 en relaciĂł amb el tram tallat de la lĂnia 1 de metro, d’una banda, i el paper de les dues llançadores de bus per facilitar la utilitzaciĂł dels serveis ferroviaris esmentats.


Els dos serveis complementaris d’autobús (Especial L1 Clot - Fabra i Puig i Especial L1 Onze de Setembre - Fondo) estaran dotats amb vehicles articulats que circularan amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners. Les llançadores funcionaran amb els mateixos horaris de la xarxa de metro, incloses les nits de servei continuat. Per fer l’enllaç entre el metro i els autobusos especials a primera i última hora, convindrà consultar les primeres i últimes sortides al web de TMB.
L’intercanviador de la Sagrera, punt d’arribada i sortida de nombroses lĂnies de bus interurbanes, es mantindrĂ en funcionament per a l’enllaç entre les lĂnies 9 Nord, 10 Nord i 5 de metro (que tambĂ© tindrĂ un paper rellevant durant el tall, com a segona lĂnia transversal de la xarxa) i les lĂnies R3 i R4 de Rodalies. SerĂ tambĂ© un punt de parada de la llançadora de bus Clot - Fabra i Puig.
Ă€mplia campanya informativa
L’abast i la complexitat de l’actuaciĂł han motivat que TMB desplegui des d’avui una campanya d’informaciĂł prèvia que inclou cartells en estacions i trens, missatges de megafonia en tota la xarxa de metro i en trens de la lĂnia 1, fullets, clips al sistema MouTV, enviament massiu de correus electrònics a travĂ©s de JoTMBĂ©, missatges en les pantalles dels autobusos i les parades, anuncis en mitjans de comunicaciĂł i missatges en xarxes socials. Les setmanes prèvia i posterior a l’inici dels treballs s’hi afegiran informadors a les estacions afectades, els quals orientaran els usuaris sobre la millor alternativa de què disposaran durant el tall segons el desplaçament que hagin de fer.
La informació sobre els recorreguts alternatius està detallada a la secció d’esdeveniments i avisos del web corporatiu de TMB, amb accés des de la portada. Una altra manera d’obtenir un suggeriment de trajecte recomanat és fer servir l’eina Vull Anar al mateix web i a la TMB App. També els elements de senyalització està tica situats en l’entorn de les estacions contindran informació sobre els transports alternatius disponibles en cada punt.
Els ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet també facilitaran informació a través dels seus canals.
Altres actuacions previstes
D’altra banda, aquest estiu el departament de Territori i Sostenibilitat executarĂ dues actuacions mĂ©s en la infraestructura del metro de Barcelona que comportaran suspensions parcials del servei durant cinc setmanes: a la lĂnia 2, entre Paral·lel i Sagrada FamĂlia, del 27 de juliol al 30 d’agost, per treballs de millora de les condicions mecĂ niques de la via, i a la lĂnia 5, entre Can Vidalet i Collblanc, del 29 de juliol a l’1 de setembre, per obres relacionades amb la futura estaciĂł d’Ernest Lluch.
TMB inverteix 20 milions d’euros per renovar 9 km de vies de la lĂnia 1 de metro aquest estiu
L’actuació és la més important realitzada per Metro en infraestructura i posarà al dia un sector de túnel de més de 50 anys d’antiguitat. Els usuaris del tram Clot - Fondo, que estarà tancat del 29 de juny al 30 d’agost, podran combinar altres transports existents i dos serveis especials d’autobús
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarĂ aquest estiu una obra de renovaciĂł integral de la infraestructura a la lĂnia 1 de metro, amb la modernitzaciĂł de mĂ©s de 9 quilòmetres de vies, aparells i instal·lacions en el tram que va de l’estaciĂł de Clot a la de BarĂł de Viver. Aquesta actuaciĂł de manteniment extraordinari, la mĂ©s important mai realitzada a la xarxa, posarĂ al dia un sector de tĂşnel, situat sota la Meridiana, que tĂ© 65 anys d’antiguitat, i la seva continuaciĂł sota el barri de Sant Andreu, posat en servei fa 51 anys.
L’obra consistirà principalment en la renovació completa de 9.150 metres lineals de via simple, que actualment està muntada sobre balast i passarà a muntar-se sobre placa de formigó per facilitar el manteniment, amb les fixacions i els drenatges corresponents. A més, se substituiran i ampliaran els aparells de via (dispositius que permeten les maniobres i canvis de sentit dels trens), es renovarà tota la senyalització ferrovià ria per accionar els aparells en les noves posicions i se’ls afegiran funcionalitats amb vista a futurs increments d’oferta. En un tram de via pròxim a Santa Coloma s’aplicaran mesures per reduir vibracions.
Addicionalment, s’executaran millores en les estacions com ara la renovaciĂł de cambres de baixa tensiĂł, l’ampliaciĂł de cambres d’enclavament, la instal·laciĂł de noves lĂnies de peatge i la motoritzaciĂł de portes d’accĂ©s. El pressupost global ascendeix a 20 milions d’euros.
Treballs concentrats en dos mesos de tall
L’execuciĂł de tots aquests treballs Ă©s d’una elevada complexitat (comporta l’obertura de tres pous d’extracciĂł i entrada de materials) i resulta incompatible amb la circulaciĂł de trens. Sospesades totes les opcions, s’ha escollit la de menys afectaciĂł: concentrar les obres en el mĂnim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana. D’aquesta manera, el servei de metro a la lĂnia 1 haurĂ de quedar suspès temporalment entre les estacions de Clot i Fondo (a Santa Coloma de Gramenet) entre el 29 de juny i el 30 d’agost, tots dos inclosos. La resta de la lĂnia, entre Hospital de Bellvitge i Clot, funcionarĂ amb normalitat.
La interrupciĂł parcial del servei de la lĂnia 1 de metro suposa el tancament complet de nou estacions i el tancament parcial d’una altra, Clot, que es convertirĂ en terminal provisional. En aquest tram es registren unes 90.000 entrades els dies feiners del juliol, cosa que planteja un repte pel que fa al disseny de les alternatives de transport. Tant el volum de passatge com la configuraciĂł de la trama viĂ ria han obligat a descartar els autobusos llançadora com a alternativa principal i a recomanar en canvi l’aprofitament dels altres transports existents al districte de Sant Andreu de Barcelona i al municipi de Santa Coloma de Gramenet, especialment els ferroviaris.
AixĂ, la lĂnia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) i els trens de Rodalies seran les alternatives principals durant el tall, aquests a travĂ©s de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 / R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera - Meridiana (R3 i R4) i El Clot - AragĂł (R2 / R2 Nord), junt amb dos serveis especials d’autobĂşs que habilitarĂ TMB amb la funciĂł d’enllaçar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la lĂnia 1.
En els grĂ fics segĂĽents es representen els serveis de la lĂnia 9 Nord i les lĂnies de Rodalies R2/R2 Nord, R3 i R4 en relaciĂł amb el tram tallat de la lĂnia 1 de metro, d’una banda, i el paper de les dues llançadores de bus per facilitar la utilitzaciĂł dels serveis ferroviaris esmentats.


Els dos serveis complementaris d’autobús (Especial L1 Clot - Fabra i Puig i Especial L1 Onze de Setembre - Fondo) estaran dotats amb vehicles articulats que circularan amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners. Les llançadores funcionaran amb els mateixos horaris de la xarxa de metro, incloses les nits de servei continuat. Per fer l’enllaç entre el metro i els autobusos especials a primera i última hora, convindrà consultar les primeres i últimes sortides al web de TMB.
L’intercanviador de la Sagrera, punt d’arribada i sortida de nombroses lĂnies de bus interurbanes, es mantindrĂ en funcionament per a l’enllaç entre les lĂnies 9 Nord, 10 Nord i 5 de metro (que tambĂ© tindrĂ un paper rellevant durant el tall, com a segona lĂnia transversal de la xarxa) i les lĂnies R3 i R4 de Rodalies. SerĂ tambĂ© un punt de parada de la llançadora de bus Clot - Fabra i Puig.
Ă€mplia campanya informativa
L’abast i la complexitat de l’actuaciĂł han motivat que TMB desplegui des d’avui una campanya d’informaciĂł prèvia que inclou cartells en estacions i trens, missatges de megafonia en tota la xarxa de metro i en trens de la lĂnia 1, fullets, clips al sistema MouTV, enviament massiu de correus electrònics a travĂ©s de JoTMBĂ©, missatges en les pantalles dels autobusos i les parades, anuncis en mitjans de comunicaciĂł i missatges en xarxes socials. Les setmanes prèvia i posterior a l’inici dels treballs s’hi afegiran informadors a les estacions afectades, els quals orientaran els usuaris sobre la millor alternativa de què disposaran durant el tall segons el desplaçament que hagin de fer.
La informació sobre els recorreguts alternatius està detallada a la secció d’esdeveniments i avisos del web corporatiu de TMB, amb accés des de la portada. Una altra manera d’obtenir un suggeriment de trajecte recomanat és fer servir l’eina Vull Anar al mateix web i a la TMB App. També els elements de senyalització està tica situats en l’entorn de les estacions contindran informació sobre els transports alternatius disponibles en cada punt.
Els ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet també facilitaran informació a través dels seus canals.
Altres actuacions previstes
D’altra banda, aquest estiu el departament de Territori i Sostenibilitat executarĂ dues actuacions mĂ©s en la infraestructura del metro de Barcelona que comportaran suspensions parcials del servei durant cinc setmanes: a la lĂnia 2, entre Paral·lel i Sagrada FamĂlia, del 27 de juliol al 30 d’agost, per treballs de millora de les condicions mecĂ niques de la via, i a la lĂnia 5, entre Can Vidalet i Collblanc, del 29 de juliol a l’1 de setembre, per obres relacionades amb la futura estaciĂł d’Ernest Lluch.
Re: Propers talls del metro
AtenciĂł:
http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... est-estiu/
AtenciĂł a mitjans en relaciĂł amb la renovaciĂł integral de la plataforma de via a la lĂnia 1 de metro: el conseller delegat de TMB i director de la Xarxa de Metro, Enric Cañas, atendrĂ aquesta tarda els mitjans de comunicaciĂł.
La trobada serĂ al vestĂbul central de l’intercanviador de la Sagrera, davant de l’oficina del Punt TMB d’atenciĂł al ciutadĂ , a les 16.30 hores.
http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... est-estiu/
AtenciĂł a mitjans en relaciĂł amb la renovaciĂł integral de la plataforma de via a la lĂnia 1 de metro: el conseller delegat de TMB i director de la Xarxa de Metro, Enric Cañas, atendrĂ aquesta tarda els mitjans de comunicaciĂł.
La trobada serĂ al vestĂbul central de l’intercanviador de la Sagrera, davant de l’oficina del Punt TMB d’atenciĂł al ciutadĂ , a les 16.30 hores.
Re: Propers talls del metro
Placa de formigĂł nooooo...
https://www.andreuenc.cat/economia/2019 ... o-integral
(Extracte)
La lĂnia 1 de metro, tancada durant 2 mesos de Clot a Fondo per renovaciĂł integral
L’obra consistirà en la renovació completa de 9.150 metres lineals de via simple, que actualment està muntada sobre balast i passarà a muntar-se sobre placa de formigó per facilitar el manteniment, amb les fixacions i els drenatges corresponents. A més, se substituiran i ampliaran els aparells de via, es renovarà tota la senyalització ferrovià ria per accionar els aparells en les noves posicions i se’ls afegiran funcionalitats amb vista a futurs increments d’oferta. En un tram de via pròxim a Santa Coloma s’aplicaran mesures per reduir vibracions.
Addicionalment, s’executaran millores en les estacions com ara la renovaciĂł de cambres de baixa tensiĂł, l’ampliaciĂł de cambres d’enclavament, la instal·laciĂł de noves lĂnies de peatge i la motoritzaciĂł de portes d’accĂ©s. El pressupost global ascendeix a 20 milions d’euros.
https://www.andreuenc.cat/economia/2019 ... o-integral
(Extracte)
La lĂnia 1 de metro, tancada durant 2 mesos de Clot a Fondo per renovaciĂł integral
L’obra consistirà en la renovació completa de 9.150 metres lineals de via simple, que actualment està muntada sobre balast i passarà a muntar-se sobre placa de formigó per facilitar el manteniment, amb les fixacions i els drenatges corresponents. A més, se substituiran i ampliaran els aparells de via, es renovarà tota la senyalització ferrovià ria per accionar els aparells en les noves posicions i se’ls afegiran funcionalitats amb vista a futurs increments d’oferta. En un tram de via pròxim a Santa Coloma s’aplicaran mesures per reduir vibracions.
Addicionalment, s’executaran millores en les estacions com ara la renovaciĂł de cambres de baixa tensiĂł, l’ampliaciĂł de cambres d’enclavament, la instal·laciĂł de noves lĂnies de peatge i la motoritzaciĂł de portes d’accĂ©s. El pressupost global ascendeix a 20 milions d’euros.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propers talls del metro

#L1 de #metro tallada 2 mesos i xapussa amb el servei substitutori, com de costum en els darrers 4 anys !!! I repetim alcaldessa, la que ens espera !!! Per estalviar-se 1 o 2 torns han fet aquesta lĂnia partida que fa perdre molt temps als qui van d'un troç l'altre del tram substituit.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 4837600764
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Diagrama simple de alternativas del bus alternativo
Gracias Maria José, lo tendré en cuenta para la próxima vez!metring ha escrit:Petit off tòpic : he arreglat el missatge, perquè no es visualitzava el tweet, però recomano que llegeixis
viewtopic.php?f=11&t=8011&p=277412&hili ... er#p277412
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Propers talls del metro
Ningú no diu res de què després de les obres, amb el formigó substituint el balast, serà una llauna de sorollós el tram de la L1? 
Re: Propers talls del metro
A Twitter l'usuari Òscar Sánchez @oscarsanchezdm ha esmentat un altre tall de la L1 després del d'ara:
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... p=30109100&
RedacciĂł de projecte de renovaciĂł de trams de via de LĂnia 1 entre Santa Eulalia i Clot
A l'enllaç trobareu documents del projecte i d'altres.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... p=30109100&
RedacciĂł de projecte de renovaciĂł de trams de via de LĂnia 1 entre Santa Eulalia i Clot
A l'enllaç trobareu documents del projecte i d'altres.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Propers talls del metro
Bueno, al menos cuando modernizaron la vĂa en placa entre BarĂł de Viver y Santa Coloma ahora es menos ruidoso.metring ha escrit:NingĂş no diu res de què desprĂ©s de les obres, amb el formigĂł substituint el balast, serĂ una llauna de sorollĂłs el tram de la L1?
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- oscsanchez6
- N5

- Entrades: 158
- Membre des de: 17 nov. 2013, 21:15
- UbicaciĂł: Barcelona, Catalunya
Re: Propers talls del metro
M'informen que no hi ha previst cap bus especial pel tall Sagrada FamĂlia - Paral·lel de la lĂnia L2. L'alternativa Ă©s el bus D50... veurem què passa a primera i Ăşltima hora, quan la D50 no circula. La campanya informativa pel tall començarĂ sobre el 17 de juliol (com tambĂ© començarĂ la campanya informativa pel tall de la lĂnia L5).
Pel que fa al tall de la lĂnia L1, en breus (no sĂ© si dilluns o abans) hi haurĂ informadors repartint pamflets informatius a les estacions afectades pel tall.
Pel que fa al tall de la lĂnia L1, en breus (no sĂ© si dilluns o abans) hi haurĂ informadors repartint pamflets informatius a les estacions afectades pel tall.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Propers talls del metro
Y quĂ© tiene de raro? La D50 ya cubriĂł el servicio Universitat-Paralel en su tiempo y excepto las franjas que no circulaba cumpliĂł su funciĂłn. HabrĂa que mirarse lo de los artis en la lĂnea. Por lo demás su fiable frecuencia y su puntualidad, siendo una de las lĂneas que mejor funcionan de la xarxa, no deberĂa dar muchos problemas. Los tramos que cubran lĂneas como la D50 o la 47 no deberĂan ser motivo de queja salvo en las franjas donde la lĂnea no circula.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Propers talls del metro
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ssion=true
Un document intern prepara la plantilla del metro per als retrets sobre els talls estivals
Explica com respondre a comentaris dels usuaris com "no heu avisat del tall"
AdriĂ Lizanda 26.06.2019 23.01 h.
Afrontar el tall estival de l'L1 i l'L2 serĂ un repte per als usuaris habituals d'aquestes lĂnies, especialment de l'L1. El tall del servei començarĂ el 29 de juny i acabarĂ el 30 d'agost, dos mesos desprĂ©s, i afectarĂ el tram comprès entre Clot i Fondo. Un document intern distribuĂŻt als treballadors de TMB a què ha tingut accĂ©s el TOT Barcelona informa la plantilla de totes les alternatives de transport perquè puguin respondre millor als usuaris. Fins i tot els prepararĂ per a retrets i preguntes incòmodes dels afectats, avançant-se a les queixes veĂŻnals que han començat a aflorar. Aquest diari ja va avançar a l'abril el tall de l'L1 aquest estiu, del que l'empresa metropolitana no ha informat fins al juny.
Per justificar que l'obra duri dos mesos, els treballadors hauran d'explicar que fer la intervenciĂł en dues fases l'allargaria un mes extra –perquè cada una duraria un mes i mig–, i a mĂ©s hauran de defensar que no es pot fer l'obra durant la pausa nocturna del servei perquè no hi hauria temps suficient. TambĂ© s'hauran de construir tres pous per extreure 30.000 m3 de balast –la grava que omple les vies–, que serĂ substituĂŻt per formigĂł. Finalment, els canvis d'agulla nous que s'instal·laran a Sagrera i Torras i Bages hauran de ser provats "Ăntegrament".
El document posa en situació els treballadors i els dona exemples de respostes a preguntes que els usuaris els puguin fer, com ara "per què han tallat un tram tan gran?". A aquesta hauran de respondre amb els detalls de la intervenció, que afectaran més de 9 quilòmetres de via. Altres comentaris per als quals l'escrit prepara els treballadors són "no heu avisat del tall", a la qual cosa hauran de contestar enumerant tots els canals que ha utilitzat TMB per informar-ne.
Un altre dels retrets per als quals TMB consciencia els empleats és "per què sempre es fan talls a l'agost o a l'estiu". La resposta que proposa als treballadors és que "els talls de metro es fan a l’estiu per minimitzar l’impacte als usuaris". !Per norma general, a l’estiu i sobretot a l’agost, els usuaris de la xarxa de metro es redueixen considerablement", recorda.
Fonts oficials de l'empresa justifiquen el document amb la necessitat de suport als treballadors, que "poden rebre requeriments d'usuaris" i han de disposar de dades suficients per respondre. "Es fa perquè tinguin la informació a mà ", sostenen, alhora que recorden que tots els detalls dels talls i dels transports alternatius estan disponibles a la pà gina web de TMB. A més, indiquen que durant la implantació de la nova xarxa de bus es va enviar un document similar als treballadors. També precisen que està dirigit al personal dels Punts TMB, dedicats a donar informació als passatgers; al del servei d'atenció telefònica, atenció al client i als empleats que estan en contacte amb usuaris de l'L1.
Com replicar les crĂtiques sobre els busos llançadora
L'escrit de TMB tambĂ© posa de relleu la importĂ ncia de justificar als passatgers per què s'han dissenyat dos busos llançadora substitutoris en comptes d'una Ăşnica lĂnia entre Clot i Fondo. "EstĂ sent un punt important de crĂtiques a xarxes socials", admet el document. L'explicaciĂł que hauran de donar Ă©s que cada metro que surt de Sagrera cap a Navas porta entre 500 i 600 viatgers i es necessitarien busos articulats cada 30 segons per assumir aquesta capacitat. Això, continua el document, "significaria mĂ©s de 80 busos per a tot el recorregut coincident amb el tram d'estacions afectades". Tants vehicles bloquejarien la circulaciĂł, conclou el document.
L'escrit insisteix en el discurs oficial de l'empresa, que insta els usuaris a utilitzar el servei de Rodalies perquè TMB no pot assumir la quantitat de passatgers que utilitzen el tram tallat de l'L1, que suposen entre 60.000 i 90.000​ validacions dià ries a l'estiu en aquest tram. La companyia també recomana l'ús de l'L9 i 10 nord per arribar a la Sagrera des de Santa Coloma o Fondo.
L'Ăşltim bus i l'Ăşltim metro podrien no coincidir
Al mateix document avisen els empleats que "no es garanteix la connexió entre l'últim bus i l'últim metro", cosa que podria perjudicar els passatgers que vulguin agafar el metro a Clot per la nit. Els dies feiners i festius els busos especials que cobriran el trajecte Fabra i Puig-Clot acabaran el servei a les dues de la matinada. El metro fa l'últim servei a la mitjanit. Fonts oficials de TMB insten els usuaris a consultar els horaris a través d'internet.

Freqüències de pas dels autobusos especials al juliol. | TOT Barcelona

Freqüència de pas dels busos llançadora a l'agost. | TOT Barcelona
Alternatives a l'L1
"Preguntarem el trajecte que vol fer l'usuari i li donarem la millor alternativa de transport", diu el document distribuĂŻt entre el personal. Les alternatives a l'L1 que el document intern explica als treballadors sĂłn:
- L5, L9 o L10 nord a Sagrera
- L9 nord a Fondo; o L9 nord o L10 nord a Onze de Setembre per enllaçar amb el bus especial
- Bus 62, que passa per Navas, La Sagrera, Fabra i Puig i Torras i Bages
- Bus H8, que va a La Sagrera
- V31, que circula per Onze de Setembre, Sant Andreu, Torras i Bages i Trinitat Vella
- Nitbus: N3, que passa per Clot, Navas, La Sagrera, Fabra i Puig i Trinitat Vella; i N9, que va per Clot, Navas, La Sagrera, Sant Andreu, Torras i Bages, Trinitat Vella, Santa Coloma i Fondo
- Rodalies: R3 i R4, que fan el recorregut Rambla Just Oliveres-Sants-Catalunya-Arc de Triomf-La Sagrera-Sant Andreu; i R2 i R2 nord, que van de Clot a Sant Andreu Comtal
Alternatives a l'L2
Pel que fa al tall que patirĂ l'L2, que deixarĂ sense servei el tram comprès entre Paral·lel i Sagrada FamĂlia del 27 de juliol al 30 d'agost, l'empresa tambĂ© dona informaciĂł als treballadors sobre les alternatives perquè puguin contestar les peticions dels usuaris. Tot i aixĂ, la intervenciĂł depèn del departament de Territori i Sostenibilitat i no de TMB.
- L3 per enllaçar amb Paral·lel
- L1 a Universitat
- L5 a Sagrada FamĂlia
- L3 i L4 per enllaçar a Passeig de Grà cia
- El bus D50, que va d'Universitat a Sagrada FamĂlia, però que no passa per Monumental
- H16, que circula entre Sant Antoni i Passeig de GrĂ cia
- H12: d'Universitat a Monumental
- Nitbus: N3 de Sagrada FamĂlia a Universitat, N6 de Passeig de GrĂ cia a Paral·lel i N9 de Sagrada FamĂlia a plaça Catalunya
Alternatives a l'L5
L'L5 tindrà també un tall entre Can Vidalet i Collblanc, que servirà per avançar en l'estrena de la futura parada d'Ernest Lluch. L'obra també la lidera Territori i Sostenibilitat i comportarà deixar fora de servei la parada veïna, Pubilla Cases. El servei alternatiu que TMB trasllada als treballadors és:
- Bus especial
- De Collblanc a Pubilla Cases: el bus LH2 i el 157.
- Can Vidalet: bus LH1 i 157
Un document intern prepara la plantilla del metro per als retrets sobre els talls estivals
Explica com respondre a comentaris dels usuaris com "no heu avisat del tall"
AdriĂ Lizanda 26.06.2019 23.01 h.
Afrontar el tall estival de l'L1 i l'L2 serĂ un repte per als usuaris habituals d'aquestes lĂnies, especialment de l'L1. El tall del servei començarĂ el 29 de juny i acabarĂ el 30 d'agost, dos mesos desprĂ©s, i afectarĂ el tram comprès entre Clot i Fondo. Un document intern distribuĂŻt als treballadors de TMB a què ha tingut accĂ©s el TOT Barcelona informa la plantilla de totes les alternatives de transport perquè puguin respondre millor als usuaris. Fins i tot els prepararĂ per a retrets i preguntes incòmodes dels afectats, avançant-se a les queixes veĂŻnals que han començat a aflorar. Aquest diari ja va avançar a l'abril el tall de l'L1 aquest estiu, del que l'empresa metropolitana no ha informat fins al juny.
Per justificar que l'obra duri dos mesos, els treballadors hauran d'explicar que fer la intervenciĂł en dues fases l'allargaria un mes extra –perquè cada una duraria un mes i mig–, i a mĂ©s hauran de defensar que no es pot fer l'obra durant la pausa nocturna del servei perquè no hi hauria temps suficient. TambĂ© s'hauran de construir tres pous per extreure 30.000 m3 de balast –la grava que omple les vies–, que serĂ substituĂŻt per formigĂł. Finalment, els canvis d'agulla nous que s'instal·laran a Sagrera i Torras i Bages hauran de ser provats "Ăntegrament".
El document posa en situació els treballadors i els dona exemples de respostes a preguntes que els usuaris els puguin fer, com ara "per què han tallat un tram tan gran?". A aquesta hauran de respondre amb els detalls de la intervenció, que afectaran més de 9 quilòmetres de via. Altres comentaris per als quals l'escrit prepara els treballadors són "no heu avisat del tall", a la qual cosa hauran de contestar enumerant tots els canals que ha utilitzat TMB per informar-ne.
Un altre dels retrets per als quals TMB consciencia els empleats és "per què sempre es fan talls a l'agost o a l'estiu". La resposta que proposa als treballadors és que "els talls de metro es fan a l’estiu per minimitzar l’impacte als usuaris". !Per norma general, a l’estiu i sobretot a l’agost, els usuaris de la xarxa de metro es redueixen considerablement", recorda.
Fonts oficials de l'empresa justifiquen el document amb la necessitat de suport als treballadors, que "poden rebre requeriments d'usuaris" i han de disposar de dades suficients per respondre. "Es fa perquè tinguin la informació a mà ", sostenen, alhora que recorden que tots els detalls dels talls i dels transports alternatius estan disponibles a la pà gina web de TMB. A més, indiquen que durant la implantació de la nova xarxa de bus es va enviar un document similar als treballadors. També precisen que està dirigit al personal dels Punts TMB, dedicats a donar informació als passatgers; al del servei d'atenció telefònica, atenció al client i als empleats que estan en contacte amb usuaris de l'L1.
Com replicar les crĂtiques sobre els busos llançadora
L'escrit de TMB tambĂ© posa de relleu la importĂ ncia de justificar als passatgers per què s'han dissenyat dos busos llançadora substitutoris en comptes d'una Ăşnica lĂnia entre Clot i Fondo. "EstĂ sent un punt important de crĂtiques a xarxes socials", admet el document. L'explicaciĂł que hauran de donar Ă©s que cada metro que surt de Sagrera cap a Navas porta entre 500 i 600 viatgers i es necessitarien busos articulats cada 30 segons per assumir aquesta capacitat. Això, continua el document, "significaria mĂ©s de 80 busos per a tot el recorregut coincident amb el tram d'estacions afectades". Tants vehicles bloquejarien la circulaciĂł, conclou el document.
L'escrit insisteix en el discurs oficial de l'empresa, que insta els usuaris a utilitzar el servei de Rodalies perquè TMB no pot assumir la quantitat de passatgers que utilitzen el tram tallat de l'L1, que suposen entre 60.000 i 90.000​ validacions dià ries a l'estiu en aquest tram. La companyia també recomana l'ús de l'L9 i 10 nord per arribar a la Sagrera des de Santa Coloma o Fondo.
L'Ăşltim bus i l'Ăşltim metro podrien no coincidir
Al mateix document avisen els empleats que "no es garanteix la connexió entre l'últim bus i l'últim metro", cosa que podria perjudicar els passatgers que vulguin agafar el metro a Clot per la nit. Els dies feiners i festius els busos especials que cobriran el trajecte Fabra i Puig-Clot acabaran el servei a les dues de la matinada. El metro fa l'últim servei a la mitjanit. Fonts oficials de TMB insten els usuaris a consultar els horaris a través d'internet.

Freqüències de pas dels autobusos especials al juliol. | TOT Barcelona

Freqüència de pas dels busos llançadora a l'agost. | TOT Barcelona
Alternatives a l'L1
"Preguntarem el trajecte que vol fer l'usuari i li donarem la millor alternativa de transport", diu el document distribuĂŻt entre el personal. Les alternatives a l'L1 que el document intern explica als treballadors sĂłn:
- L5, L9 o L10 nord a Sagrera
- L9 nord a Fondo; o L9 nord o L10 nord a Onze de Setembre per enllaçar amb el bus especial
- Bus 62, que passa per Navas, La Sagrera, Fabra i Puig i Torras i Bages
- Bus H8, que va a La Sagrera
- V31, que circula per Onze de Setembre, Sant Andreu, Torras i Bages i Trinitat Vella
- Nitbus: N3, que passa per Clot, Navas, La Sagrera, Fabra i Puig i Trinitat Vella; i N9, que va per Clot, Navas, La Sagrera, Sant Andreu, Torras i Bages, Trinitat Vella, Santa Coloma i Fondo
- Rodalies: R3 i R4, que fan el recorregut Rambla Just Oliveres-Sants-Catalunya-Arc de Triomf-La Sagrera-Sant Andreu; i R2 i R2 nord, que van de Clot a Sant Andreu Comtal
Alternatives a l'L2
Pel que fa al tall que patirĂ l'L2, que deixarĂ sense servei el tram comprès entre Paral·lel i Sagrada FamĂlia del 27 de juliol al 30 d'agost, l'empresa tambĂ© dona informaciĂł als treballadors sobre les alternatives perquè puguin contestar les peticions dels usuaris. Tot i aixĂ, la intervenciĂł depèn del departament de Territori i Sostenibilitat i no de TMB.
- L3 per enllaçar amb Paral·lel
- L1 a Universitat
- L5 a Sagrada FamĂlia
- L3 i L4 per enllaçar a Passeig de Grà cia
- El bus D50, que va d'Universitat a Sagrada FamĂlia, però que no passa per Monumental
- H16, que circula entre Sant Antoni i Passeig de GrĂ cia
- H12: d'Universitat a Monumental
- Nitbus: N3 de Sagrada FamĂlia a Universitat, N6 de Passeig de GrĂ cia a Paral·lel i N9 de Sagrada FamĂlia a plaça Catalunya
Alternatives a l'L5
L'L5 tindrà també un tall entre Can Vidalet i Collblanc, que servirà per avançar en l'estrena de la futura parada d'Ernest Lluch. L'obra també la lidera Territori i Sostenibilitat i comportarà deixar fora de servei la parada veïna, Pubilla Cases. El servei alternatiu que TMB trasllada als treballadors és:
- Bus especial
- De Collblanc a Pubilla Cases: el bus LH2 i el 157.
- Can Vidalet: bus LH1 i 157
Re: Propers talls del metro
https://beteve.cat/mobilitat/obres-l1-m ... ssion=true
El temps de trajecte alternatiu a l’L1 triplica l’habitual amb el metro
Les obres al tram de l'L1 entre Clot i Fondo, que s'allargaran fins al 30 d'agost, obliguen els viatgers a buscar rutes alternatives
Laura Oliver
Les rutes alternatives dissenyades per TMB per cobrir el tram en obres entre Clot i Fondo són més lentes que el recorregut amb metro. Tres equips de betevé han sortit al carrer a fer la prova amb l’ajuda d’un cronòmetre.
El trajecte habitual amb l’L1 des de Trinitat Vella fins a Universitat, sense les obres, comprèn 12 parades i el temps necessari per fer-lo és de 22 minuts i 25 segons.
Bus llançadora: 55 minuts i 39 segons
Des d’aquest dissabte, fer el recorregut amb la LĂnia 1 del metro no serĂ possible a causa de les obres per millorar-ne les vies. Una de les alternatives que proposa TMB per arribar fins al centre de la ciutat Ă©s un servei gratuĂŻt de bus llançadora, criticat pels usuaris.
Des de la Trinitat Vella, cal agafar un autobĂşs fins a Onze de Setembre, i des d’allĂ cal caminar uns 15 minuts per agafar un altre bus a Fabra i Puig que porta fins a la parada del Clot. Llavors, s’ha d’agafar la LĂnia 1 del metro i fer un trajecte de sis parades fins a Universitat. En total, aquest recorregut Ă©s de 55 minuts i 39 segons, mĂ©s del doble a l’habitual amb el metro.
Rodalies Renfe: 1 hora 8 minuts i 52 segons
Una altra alternativa plantejada per TMB Ă©s el servei de Rodalies de Renfe. En aquest cas, a Trinitat Vella cal pujar a un autobĂşs llançadora fins a Sant Andreu Comtal. Des d’aquest punt, l’opciĂł Ă©s agafar la LĂnia R2 de Rodalies fins al Clot. Finalment, cal pujar al metro fins a Universitat. Aquest Ă©s el trajecte mĂ©s lent: cal destinar-hi 1 hora 8 minuts i 52 segons.
El temps de trajecte alternatiu a l’L1 triplica l’habitual amb el metro
Les obres al tram de l'L1 entre Clot i Fondo, que s'allargaran fins al 30 d'agost, obliguen els viatgers a buscar rutes alternatives
Laura Oliver
Les rutes alternatives dissenyades per TMB per cobrir el tram en obres entre Clot i Fondo són més lentes que el recorregut amb metro. Tres equips de betevé han sortit al carrer a fer la prova amb l’ajuda d’un cronòmetre.
El trajecte habitual amb l’L1 des de Trinitat Vella fins a Universitat, sense les obres, comprèn 12 parades i el temps necessari per fer-lo és de 22 minuts i 25 segons.
Bus llançadora: 55 minuts i 39 segons
Des d’aquest dissabte, fer el recorregut amb la LĂnia 1 del metro no serĂ possible a causa de les obres per millorar-ne les vies. Una de les alternatives que proposa TMB per arribar fins al centre de la ciutat Ă©s un servei gratuĂŻt de bus llançadora, criticat pels usuaris.
Des de la Trinitat Vella, cal agafar un autobĂşs fins a Onze de Setembre, i des d’allĂ cal caminar uns 15 minuts per agafar un altre bus a Fabra i Puig que porta fins a la parada del Clot. Llavors, s’ha d’agafar la LĂnia 1 del metro i fer un trajecte de sis parades fins a Universitat. En total, aquest recorregut Ă©s de 55 minuts i 39 segons, mĂ©s del doble a l’habitual amb el metro.
Rodalies Renfe: 1 hora 8 minuts i 52 segons
Una altra alternativa plantejada per TMB Ă©s el servei de Rodalies de Renfe. En aquest cas, a Trinitat Vella cal pujar a un autobĂşs llançadora fins a Sant Andreu Comtal. Des d’aquest punt, l’opciĂł Ă©s agafar la LĂnia R2 de Rodalies fins al Clot. Finalment, cal pujar al metro fins a Universitat. Aquest Ă©s el trajecte mĂ©s lent: cal destinar-hi 1 hora 8 minuts i 52 segons.
Re: Propers talls del metro
DemĂ veure'm el pollastrot que es lia....
Sembla han hagut parcials per PMR Glòries-Clot.
Sembla han hagut parcials per PMR Glòries-Clot.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Era de esperar.
Esto es como decir "pintamos casas a domicilio" o "El Drogas reconoce que consumió sustancias psicotrópicas". ¿Qué se pensaban, que iba a ser igual o más rápido el trayecto?betevé ha escrit:El temps de trajecte alternatiu a l’L1 triplica l’habitual amb el metro
Les obres al tram de l'L1 entre Clot i Fondo, que s'allargaran fins al 30 d'agost, obliguen els viatgers a buscar rutes alternatives
Laura Oliver
Les rutes alternatives dissenyades per TMB per cobrir el tram en obres entre Clot i Fondo són més lentes que el recorregut amb metro. Tres equips de betevé han sortit al carrer a fer la prova amb l’ajuda d’un cronòmetre.
Los trenes van a velocidades que son impensables en un autobĂşs en superficie, con tráfico, semáforos y giros cerrados. SĂ, se podrĂan optimizar los servicios de reemplazo, pero nunca igualarán la agilidad del metro. TambiĂ©n la informaciĂłn, se podrĂa optimizar mejor la informaciĂłn de alternativas de refuerzo al servicio de reemplazo, pero lo mismo, no igualarás la eficacia del metro.
Y es curioso el refuerzo de Clot a Glòries dedicado a PMR. Hay que valorar este movimiento.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Propers talls del metro
albert28 ha escrit:DemĂ veure'm el pollastrot que es lia....
Sembla han hagut parcials per PMR Glòries-Clot.
Re: Era de esperar.
A ver si esto lo toman como ejemplo de lo que se gana un tranvĂa va autobuses que tiene cierta similitud con el metroRenfe445 ha escrit:Esto es como decir "pintamos casas a domicilio" o "El Drogas reconoce que consumiĂł sustancias psicotrĂłpicas". ÂżQuĂ© se pensaban, que iba a ser igual o más rápido el trayecto?betevĂ© ha escrit:El temps de trajecte alternatiu a l’L1 triplica l’habitual amb el metro
Les obres al tram de l'L1 entre Clot i Fondo, que s'allargaran fins al 30 d'agost, obliguen els viatgers a buscar rutes alternatives
Laura Oliver
Les rutes alternatives dissenyades per TMB per cobrir el tram en obres entre Clot i Fondo són més lentes que el recorregut amb metro. Tres equips de betevé han sortit al carrer a fer la prova amb l’ajuda d’un cronòmetre.
Los trenes van a velocidades que son impensables en un autobĂşs en superficie, con tráfico, semáforos y giros cerrados. SĂ, se podrĂan optimizar los servicios de reemplazo, pero nunca igualarán la agilidad del metro. TambiĂ©n la informaciĂłn, se podrĂa optimizar mejor la informaciĂłn de alternativas de refuerzo al servicio de reemplazo, pero lo mismo, no igualarás la eficacia del metro.
