Seguiment de les obres de la L9
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Una pregunta... Tenint en compte el trajecte de la Sagrera de la L9/L10 Ă©s provisional i faran un nou accĂ©s en les dues lĂnies per el tĂşnel passant. I aquest tĂşnel provisional de la Sagrera serĂ per la L4... no sĂ© amb exactitud perquè no tĂ© data aquesta obra o aquest projecte de perllongament de la L4 si gairebĂ© estĂ enllestida... No se sap mĂ©s al respecte?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
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victorcasta
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Recentment ha sortit a concurs la redacció dels estudis informatiu i ambiental per a la construcció del tram que falta i l’estació de Santander.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=
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Re: Seguiment de les obres de la L9
El problema d'entrada Ă©s que el tĂşnel que ha de fer servir la L9/10 es feia servir per a l'extracciĂł de terres de la tuneladora que a dia d'avui Ă©s morta a Lesseps. Per això de forma provisional es va fer que l'actual L9/10 anĂ©s pel de L4. Com que el de L4 era ocupat, doncs tampoc es que tinguessin cap pressa en fer la obra per a l'estaciĂł de Santader i accessos al TF (i suposo que tampoc hi havia gaires €). Que com ha posat en victorcasta ara comencen a moure els fils.Carlos González ha escrit: ↑22 nov. 2020, 13:08 Una pregunta... Tenint en compte el trajecte de la Sagrera de la L9/L10 Ă©s provisional i faran un nou accĂ©s en les dues lĂnies per el tĂşnel passant. I aquest tĂşnel provisional de la Sagrera serĂ per la L4... no sĂ© amb exactitud perquè no tĂ© data aquesta obra o aquest projecte de perllongament de la L4 si gairebĂ© estĂ enllestida... No se sap mĂ©s al respecte?
Crec recordar que la intenciĂł era tambĂ© prolongar L9/10 Nord fins a Maragall o GuinardĂł, ja que la tuneladora de Lesseps serĂ desumuntada. Però ara parlo de memòria i no se si Ă©s alguna cosa que es parlĂ©s fa anys i ja hagi quedat obsolet o realment eren intencions verĂdiques.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Estava mirant el plĂ nol de la licitaciĂł per intentar veure quina forma tindrĂ l'estaciĂł de Santander/Ca N'Oliva (com es digui al final). Sembla que serĂ una normal i corrent, tĂşnel L4 a executar amb pantalles, a cel obert.
El que em resulta curiós és que utilitzin un plà nol de desembre del 2007 on es veu el Pont del Treball original i el de Riera d'Horta, i tot estigui "a executar".
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs menys mal, segur que surt més barat que qualsevol de les opcions habituals que gastem avui dia.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
L'escĂ ndol de la lĂnia 9: ja acumula 14 anys de retard i 5.000 M€ de sobrecostos
Un nou informe de la Sindicatura de Comptes qĂĽestiona la contractaciĂł d'algunes obres
BARCELONA 25/11/2020 13:58 | XAVIER GRAU DEL CERRO
https://www.ara.cat/economia/escandol-L ... 43083.html
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Porta 16 anys de retard, perquè les primeres projeccions apuntaven que obria l'any 2004.jaezcurra ha escrit: ↑25 nov. 2020, 17:32 L'escĂ ndol de la lĂnia 9: ja acumula 14 anys de retard i 5.000 M€ de sobrecostos
Un nou informe de la Sindicatura de Comptes qĂĽestiona la contractaciĂł d'algunes obres
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Re: Seguiment de les obres de la L9
SegĂşn vuestras Ăşltimas noticias, vamos por partes, dijo Jack el destripador:
1. El tramo central de la L9 está licitado hasta Lesseps incluida, con paradas seguras en Guinardò y Lesseps. Este tramo es independiente de la apertura de Estaciò de La Sagrera.
2. Las paradas de Sanllehy y Pl. Maragall queda dudoso que entren en servicio inicialmente.
3. En el momento de abrir este tramo quedarĂa libre el tĂşnel desde Santander a La Sagrera, por lo que si hacen el tramo desde La Pau el mismo dĂa podrĂan abrir la L4 de La Pau a La Sagrera. Este tramo tambiĂ©n es independiente de la apertura de la Estaciò de La Sagrera. Pueden abrir la L4 más tarde ya que el proyecto de construcciĂłn de Santander es independiente de la L9, por lo que puede pasar que abran primero la L9 y más tarde la L4, pero por razones obvias no pueden hacerlo a la inversa (es decir, que abran primero L4).
1. El tramo central de la L9 está licitado hasta Lesseps incluida, con paradas seguras en Guinardò y Lesseps. Este tramo es independiente de la apertura de Estaciò de La Sagrera.
2. Las paradas de Sanllehy y Pl. Maragall queda dudoso que entren en servicio inicialmente.
3. En el momento de abrir este tramo quedarĂa libre el tĂşnel desde Santander a La Sagrera, por lo que si hacen el tramo desde La Pau el mismo dĂa podrĂan abrir la L4 de La Pau a La Sagrera. Este tramo tambiĂ©n es independiente de la apertura de la Estaciò de La Sagrera. Pueden abrir la L4 más tarde ya que el proyecto de construcciĂłn de Santander es independiente de la L9, por lo que puede pasar que abran primero la L9 y más tarde la L4, pero por razones obvias no pueden hacerlo a la inversa (es decir, que abran primero L4).
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo amb la L9/L10 em faig una pregunta que he repetit amb altres infrastructures i que segueixo sense trobar resposta. PerdĂł si ho considereu un off-topic:
- Perquè es comença pels extrems i no pel tram central, que de ben segur serà que farà més servei a la ciutadania?
- Perquè es comença pels extrems i no pel tram central, que de ben segur serà que farà més servei a la ciutadania?
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Teoria mia, en este caso por los votos del extraradio, Barcelona ciudad esta bien cubierta pero llevarlo a las zonas de las afueras y otros municipios da votos, por que al final todo se hace por eso.Sanato ha escrit: ↑26 nov. 2020, 19:20 Jo amb la L9/L10 em faig una pregunta que he repetit amb altres infrastructures i que segueixo sense trobar resposta. Perdó si ho considereu un off-topic:
- Perquè es comença pels extrems i no pel tram central, que de ben segur serà que farà més servei a la ciutadania?
Podras pensar que economicamente llevarlo al Aeropuerto y cobrar un billete con suplemento pueda ser una de las cosas de por que empezar por el extremo, pero vamos les da más redito decir que el Prat del llobregat tiene metro que dar servicio a turistas, por que esta claro que si era por economia y turistas con el tren de Renfe/ADIF tenian de sobras y las famosas obras de llegada a la T1 debieron estar terminadas junto con la terminal, asi que queda claro que por los Turistas y el suplemento no es.
El politico decide donde se invierte el dinero de todos y es por eso que deciden de manera poco logica en la mayoria de ocasiones, el Politico no invierte pensando en todos, invierte pensando en rascar votos que le perpetuen en la silla.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
A/ porque ya rulan la L5 y la L1.Sanato ha escrit: ↑26 nov. 2020, 19:20 Jo amb la L9/L10 em faig una pregunta que he repetit amb altres infrastructures i que segueixo sense trobar resposta. Perdó si ho considereu un off-topic:
- Perquè es comença pels extrems i no pel tram central, que de ben segur serà que farà més servei a la ciutadania?
B/ porque ya está el H6 desde hace años entre Zona y Onze de Setiembre.
C/ porque ya está desde hace años el H8 entre Collblanc y La Sagrera (y ahora a Bon Pastor)
D/ porque ya tenemos desde hace años el H4 entre Zona y Bon Pastor.
Teniendo alternativas era de cajĂłn hacer primero los extremos, que no cubrĂa ningĂşn servicio directo que el tronco central. Entre Sagrera y Gorg no habĂa nada y las Tusas no hacĂan mucho. Lo mismo para Can Zam. Respecto a la 10 lo más parecido era el V3 y respecto a la L9 el V1 creado hace apenas dos anos y sĂłlo hasta Fira.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Tambien porque las cocheras estan en los extremos. En la zona central hiperdensa no habia sitio para hacer cocheras.
ĂŤdem para abrir el pozo de ataque de la tuneraldora, sino el centro de entrada / salida de materiales (dovelas etc..)
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Lo Ăşnico parecido a la lĂnea 9 y 10 que habĂa de alternativa antes de que la propia lĂnea se estrenara en 2010 era la B 22. Era la antigua equivalente a, al menos, en las estaciones entre LlefiĂ y Sagrera. AquĂ está el por quĂ© la limitaron a Esperit Sant y la renombraron B 2 en 2011. Es decir aquĂ©l rediseño de 2011 era porque entrĂł en servicio la lĂnea 9 y 10.França451 ha escrit: ↑26 nov. 2020, 19:33A/ porque ya rulan la L5 y la L1.Sanato ha escrit: ↑26 nov. 2020, 19:20 Jo amb la L9/L10 em faig una pregunta que he repetit amb altres infrastructures i que segueixo sense trobar resposta. PerdĂł si ho considereu un off-topic:
- Perquè es comença pels extrems i no pel tram central, que de ben segur serà que farà més servei a la ciutadania?
B/ porque ya está el H6 desde hace años entre Zona y Onze de Setiembre.
C/ porque ya está desde hace años el H8 entre Collblanc y La Sagrera (y ahora a Bon Pastor)
D/ porque ya tenemos desde hace años el H4 entre Zona y Bon Pastor.
Teniendo alternativas era de cajĂłn hacer primero los extremos, que no cubrĂa ningĂşn servicio directo que el tronco central. Entre Sagrera y Gorg no habĂa nada y las Tusas no hacĂan mucho. Lo mismo para Can Zam. Respecto a la 10 lo más parecido era el V3 y respecto a la L9 el V1 creado hace apenas dos anos y sĂłlo hasta Fira.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Yo creo que el error fue querer hacer toda la lĂnea de un tirĂłn, si hubiesen comenzado por un lado y hubieran ido prolongando hacia el centro, ahora tendriamos tal y como están las obras casi toda la lĂnea en funcionamiento ya que en estos momentos hay mucho hecho por el medio pero nada acabado....
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si es por eso... Para qué c...França451 ha escrit: ↑26 nov. 2020, 19:33 A/ porque ya rulan la L5 y la L1.
B/ porque ya está el H6 desde hace años entre Zona y Onze de Setiembre.
C/ porque ya está desde hace años el H8 entre Collblanc y La Sagrera (y ahora a Bon Pastor)
D/ porque ya tenemos desde hace años el H4 entre Zona y Bon Pastor.
Teniendo alternativas era de cajĂłn hacer primero los extremos, que no cubrĂa ningĂşn servicio directo que el tronco central. Entre Sagrera y Gorg no habĂa nada y las Tusas no hacĂan mucho. Lo mismo para Can Zam. Respecto a la 10 lo más parecido era el V3 y respecto a la L9 el V1 creado hace apenas dos anos y sĂłlo hasta Fira.
Nos quedamos con lo que ya hay y nos gastamos el presupuesto en birras
Me creo más esta opciĂłn que la anterior... Aunque viendolo bien, han habido polĂticos de todos los colores desde que se iniciĂł esta faraĂłnica obra (ciu, tripartito, JxSi, JxCat...) y aĂşn pueden haber más... supongo que todos querrán apuntarse el tantoortegote ha escrit: ↑26 nov. 2020, 19:32 Teoria mia, en este caso por los votos del extraradio, Barcelona ciudad esta bien cubierta pero llevarlo a las zonas de las afueras y otros municipios da votos, por que al final todo se hace por eso.
Podras pensar que economicamente llevarlo al Aeropuerto y cobrar un billete con suplemento pueda ser una de las cosas de por que empezar por el extremo, pero vamos les da más redito decir que el Prat del llobregat tiene metro que dar servicio a turistas, por que esta claro que si era por economia y turistas con el tren de Renfe/ADIF tenian de sobras y las famosas obras de llegada a la T1 debieron estar terminadas junto con la terminal, asi que queda claro que por los Turistas y el suplemento no es.
El politico decide donde se invierte el dinero de todos y es por eso que deciden de manera poco logica en la mayoria de ocasiones, el Politico no invierte pensando en todos, invierte pensando en rascar votos que le perpetuen en la silla.
Me referĂa a otras obras, como por ejemplo el AVE Bcn-Madrid que empezĂł a construirse entre Zgza y Lleida, o el Bcn-Francia cuyo Ăşltimo tramo en construirse (precisamente el más necesario a mi entender) fue la salida de Bcn... O ya en otros ámbitos, la maravillosa autovĂa a ninguna parte que hubo durante unos años entre Alguaire y Almenar... Son cosas que escapan a mi entendimiento, no se si llegarĂ© algĂşn dĂa a ese nivel intelectual
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Les obres de l'L9 del metro ja tenen data d'acabament: l'any 2029
El Nacional | Barcelona. Dijous, 10 de desembre de 2020. 09:42
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 3_102.html
El Nacional | Barcelona. Dijous, 10 de desembre de 2020. 09:42
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 3_102.html
Re: Seguiment de les obres de la L9
La lĂnia 9 es farĂ a cĂ rrec dels pressupostos i estarĂ acabada el 2029
El Govern canvia el model de finançament i espera aconseguir fons europeus
BARCELONA 09/12/2020 20:48 | XAVIER GRAU DEL CERRO
https://www.ara.cat/economia/finalitzac ... 42360.html
El Govern canvia el model de finançament i espera aconseguir fons europeus
BARCELONA 09/12/2020 20:48 | XAVIER GRAU DEL CERRO
https://www.ara.cat/economia/finalitzac ... 42360.html
Re: Seguiment de les obres de la L9
Curiosamente vienen epocas de elecciones, creo que en Febrero y bueno algo tienen que prometer.
Se que algun dia la obra estara terminada pero yo por experiencia no daria fecha que luego pasa lo que pasa y lo que se hiba a realizar en 4 años van a ser 30 y ...
Se que algun dia la obra estara terminada pero yo por experiencia no daria fecha que luego pasa lo que pasa y lo que se hiba a realizar en 4 años van a ser 30 y ...
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Re: Seguiment de les obres de la L9
+1. En efecto, ahora vienen elecciones, y toca promocionar la L9 para conseguir votos. Lo que sĂ coincido con la noticia es en una sola cosa: que cuando el tĂşnel central estĂ© terminado, sea el año que sea, luego irán abriendo estaciones que quedaron a medias, poco a poco y en muy pocos años desde la apertura del tronco central, tendremos todas, o al menos todas las esenciales. Básicamente es repetir la historia de la lĂnea 10 Sur. Primero, abrir el tĂşnel con lo esencial, que pasen los trenes, y luego, poco a poco, abrir esta o aquella estaciĂłn que se quedaron por el camino.ortegote ha escrit: ↑10 des. 2020, 18:53 Curiosamente vienen epocas de elecciones, creo que en Febrero y bueno algo tienen que prometer.
Se que algun dia la obra estara terminada pero yo por experiencia no daria fecha que luego pasa lo que pasa y lo que se hiba a realizar en 4 años van a ser 30 y ...
Se tardarán años en ver abierto el tronco central de la lĂnea. Una vez dado ese paso, los pasos siguientes van a ir cayendo cada dos o tres meses, como mucho cada medio año, porque com o todos sabemos, lo que cuesta caro es abrir el tĂşnel y hacer circular los trenes, ir abriendo estaciones que en su mayorĂa tienen al menos el hueco de la estaciĂłn y de los accesos hechos, realmente cuesta cuatro duros comparado con lo que cuesta poner el tĂşnel en servicio y en circulaciĂłn. No soy experto en presupuestos, y si me equivoco, que me corrijan, pero la experiencia de la L10 sur me dice a juzgar por lo que costĂł poner en funcionamiento esto o aquello, que lo caro fue poner en servicio el tĂşnel, y abrir las estaciones posteriores lo hicieron con la gorra. Cuando la L10 entrĂł en servicio, Ciutat de la JustĂcia y Provençana no estaban precisamente muy avanzadas, y en pocos meses desde que se pusieron a mover las obras de cada estaciĂłn, se inauguraron. Lo cual me dice que abrir una estaciĂłn que está empezada a hacer, ni cuesta tanto ni supone tantos recursos. Por lo que si en 2026 abren el tronco central, si de verdad lo abren ese año, las aperturas posteriores me creo que estĂ©n listas en tres años.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Sala de premsa Territori i Sostenibilitat
Territori i Sostenibilitat reinicia les obres del tram central de l'L9 de metro amb treballs preparatoris a la futura estaciĂł de Mandri
Comencen obres de cobertura definitiva de la prĂ ctica totalitat del pou i tasques de reurbanitzaciĂł, amb un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos
El Govern va aprovar a inicis de desembre un nou Pla Econòmic Financer (PEF) d’Ifercat per a programar treballs al tram central a partir del 2021
El Departament de Territori i Sostenibilitat reprèn aquesta setmana els treballs de construcciĂł del tram central de l’L9 del metro amb un conjunt de treballs previs a la futura estaciĂł de Mandri. En concret, es duran a terme la cobertura definitiva de la prĂ ctica totalitat del pou de la futura estaciĂł de Mandri i tasques de reurbanitzaciĂł de la seva superfĂcie. Aquesta fase de treballs, que tĂ© un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos, permetrĂ preparar l’espai necessari per a continuar posteriorment l’excavaciĂł del pou i seguir l’obra de l’estaciĂł.
Aquests treballs, que ara no impliquen obres d’infraestructura ferrovià ria, s’emmarquen en el nou Pla Econòmic financer (PEF) d’Ifercat, aprovat pel Govern el passat desembre, que possibilita reprendre i finalitzar les obres del tram central de l’L9/L10 del metro, entre Sagrera i Zona Università ria, valorades en 946 MEUR. Els primers treballs i projectes s’impulsen enguany. En aquest sentit, durant aquest mes i el vinent s’adjudica la redacció dels projectes d’obra civil de les estacions de Lesseps, Guinardó, Sanllehy, Maragall i Putxet.
Les obres que ara comencen consisteixen en la cobertura definitiva del 90% del pou de l’estaciĂł de Mandri i la reurbanitzaciĂł d’una part de la superfĂcie ocupada, que correspon a uns terrenys privats. En concret, es cobriran 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarĂ una superfĂcie total de 600 metres quadrats. AixĂ mateix, es retirarĂ el pont-grua ubicat en aquest Ă mbit, per donar pas a la nova fase de l’obra.
Aquests treballs comportaran diverses afectacions a la mobilitat; entre d’altres:
Al carrer Mandri, a partir del dissabte 30 de gener: Ocupació de la vorera costat Llobregat i del carril en sentit mar. El carrer tindrà un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar la parada d’autobús. Es reprogramarà semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.
Al passeig Bonanova, a partir del diumenge 31 de gener: OcupaciĂł de la vorera i carril dret, sentit Besòs, de la banda mar del passeig. La secciĂł del carrer serĂ d’un carril de circulaciĂł sentit Llobregat i dos carrils de circulaciĂł sentit Besòs. Es traslladarĂ la parada de bus de les lĂnies 70, 123, H4, V11 i N8.
Treballs al tram central
Per a connectar les branques sud i nord de les lĂnies L9 i L10, entre les estacions de Sagrera i Zona UniversitĂ ria, cal acabar poc mĂ©s de 4 km de tĂşnel entre les futures estacions de Manel Girona i Lesseps. En aquests dos Ă mbits, es troben aturades dues tuneladores. En aquest traçat es trobaran, entre d’altres, les noves estacions de Campus Nord, SarriĂ , Mandri, Putxet, Lesseps, Sanllehy, GuinardĂł-Hospital de Sant Pau, Maragall o Sagrera TAV.
Territori i Sostenibilitat reinicia les obres del tram central de l'L9 de metro amb treballs preparatoris a la futura estaciĂł de Mandri
Comencen obres de cobertura definitiva de la prĂ ctica totalitat del pou i tasques de reurbanitzaciĂł, amb un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos
El Govern va aprovar a inicis de desembre un nou Pla Econòmic Financer (PEF) d’Ifercat per a programar treballs al tram central a partir del 2021
El Departament de Territori i Sostenibilitat reprèn aquesta setmana els treballs de construcciĂł del tram central de l’L9 del metro amb un conjunt de treballs previs a la futura estaciĂł de Mandri. En concret, es duran a terme la cobertura definitiva de la prĂ ctica totalitat del pou de la futura estaciĂł de Mandri i tasques de reurbanitzaciĂł de la seva superfĂcie. Aquesta fase de treballs, que tĂ© un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos, permetrĂ preparar l’espai necessari per a continuar posteriorment l’excavaciĂł del pou i seguir l’obra de l’estaciĂł.
Aquests treballs, que ara no impliquen obres d’infraestructura ferrovià ria, s’emmarquen en el nou Pla Econòmic financer (PEF) d’Ifercat, aprovat pel Govern el passat desembre, que possibilita reprendre i finalitzar les obres del tram central de l’L9/L10 del metro, entre Sagrera i Zona Università ria, valorades en 946 MEUR. Els primers treballs i projectes s’impulsen enguany. En aquest sentit, durant aquest mes i el vinent s’adjudica la redacció dels projectes d’obra civil de les estacions de Lesseps, Guinardó, Sanllehy, Maragall i Putxet.
Les obres que ara comencen consisteixen en la cobertura definitiva del 90% del pou de l’estaciĂł de Mandri i la reurbanitzaciĂł d’una part de la superfĂcie ocupada, que correspon a uns terrenys privats. En concret, es cobriran 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarĂ una superfĂcie total de 600 metres quadrats. AixĂ mateix, es retirarĂ el pont-grua ubicat en aquest Ă mbit, per donar pas a la nova fase de l’obra.
Aquests treballs comportaran diverses afectacions a la mobilitat; entre d’altres:
Al carrer Mandri, a partir del dissabte 30 de gener: Ocupació de la vorera costat Llobregat i del carril en sentit mar. El carrer tindrà un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar la parada d’autobús. Es reprogramarà semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.
Al passeig Bonanova, a partir del diumenge 31 de gener: OcupaciĂł de la vorera i carril dret, sentit Besòs, de la banda mar del passeig. La secciĂł del carrer serĂ d’un carril de circulaciĂł sentit Llobregat i dos carrils de circulaciĂł sentit Besòs. Es traslladarĂ la parada de bus de les lĂnies 70, 123, H4, V11 i N8.
Treballs al tram central
Per a connectar les branques sud i nord de les lĂnies L9 i L10, entre les estacions de Sagrera i Zona UniversitĂ ria, cal acabar poc mĂ©s de 4 km de tĂşnel entre les futures estacions de Manel Girona i Lesseps. En aquests dos Ă mbits, es troben aturades dues tuneladores. En aquest traçat es trobaran, entre d’altres, les noves estacions de Campus Nord, SarriĂ , Mandri, Putxet, Lesseps, Sanllehy, GuinardĂł-Hospital de Sant Pau, Maragall o Sagrera TAV.



