Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 06/03/2021 0:15

wefer ha escrit:
Dijous 04/03/2021 10:06
Sant Andreu Orinal... vull dir Arenal, una estació en plena ciutat de Barcelona, enllaç amb metro i estació d'autobusos, té andanes baixes, no té ascensors i per tant no té possibilitat d'accés a PMR. I mira que seria relativament fàcil adaptar-la. Increïble en ple segle XXI.
Crec que es mereix un lloc privilegiat a la llista d'estacions infames de Rodalies Barcelona.
Comparat amb Montcada-Bifurcació? Home, no sé...

Entenc que evidentment s'ha de reformar, però també entenc que Montcada-Bifurcació s'ha de reformar primer que Sant Andreu Arenal... a mi em sembla evident, tot i que hi ha gustos per a tothom, suposo...
Per començar, a Sant Andreu Arenal, si plou, no et mulles. A Montcada-Bifurcació, si plou, doooooncs... et fots. :?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 06/03/2021 15:26

https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... stacio-vic

VIC
​Adjudiquen per més de 300.000 euros les obres de remodelació de l'edifici de l'estació de Vic

El termini d'execució dels treballs és de set mesos i no hi ha data prevista per l'inici
per Osona.com , 5 de març de 2021 a les 15:55 |

Renfe ha adjudicat les obres de millora de l'edifici històric de l'estació de Vic a l'empresa Vilor per un pressupost de 316.440 euros. El termini d'execució dels treballs serà de set mesos i encara no hi ha data fixada per al seu inici.

Segons informa Renfe, les principals actuacions consistiran principalment en la recuperació integral de l'edifici històric i reparacions puntuals a la coberta. L'estació de Vic compta amb serveis de la línia R3 que, abans de la pandèmia, utilitzaven més de 4.000 viatgers de mitjana en un dia laborable.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 30/03/2021 22:20

Comenten a un altre fòrum que han iniciat obres de reforma a Mollet-Sant Fost (R2/R8).
Pel què sembla, estan recreixent l'andana direcció Barcelona/Martorell.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 19/04/2021 23:41

NOTA DE PREMSA (19/04/2021)

En el marco del Plan de Estaciones de las cercanías de Barcelona.

Renfe finaliza las obras de rehabilitación de la estación de Cabrera de Mar

- Se han rehabilitado las marquesinas de la estación.

- Este proyecto ha representado una inversión de más de 210.000 €.


Renfe ha finalizado las obras de rehabilitación de las marquesinas de la estación de Rodalies de Catalunya Cabrera de Mar - Vilassar de Mar. Estas actuaciones han dispuesto de un presupuesto de 212.522,89 € (sin IVA) que permiten que las marquesinas vuelvan a tener su completa funcionalidad, mejorando la calidad de la iluminación.

La estación de Cabrera está situada a primera línea marítima y formada por dos vías generales, con dos andenes laterales cubiertos parcialmente por marquesinas.

Las principales actuaciones de estas obras han consistido en:

- Sustitución completa de la cubierta, chapa grecada, canaleta de recogida y correas metálicas de apoyo.
- Rehabilitación de los anclajes de los pilares.
- Saneamiento y pintado de la totalidad de la estructura de apoyo (pilares, vigas, correas y canaleta).
- Instalación de nueva iluminación LED.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 22/04/2021 13:45

No és ben bé una remodelació d'estació, però sí que pot incidir en una millor resposta a incidències patides pels trens amb origen a Manresa:
Regió-7, 21 d'abril de 20201 ha escrit: Foment planifica crear un taller per als trens de Renfe a l'estació de Manresa
La proposta és al Pla de Rodalies 2020-2030 i, tot i que no hi ha un projecte concret, seria una base de manteniment com les de Cornellà, Montcada i Mataró
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Funikram
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: Gelida Estació Superior

Entrada Autor: Funikram » Dilluns 03/05/2021 11:50

Aquest matí, a l'estació del Papiol estaven canviant la cartelleria antiga de Cercanías Renfe per l'actual de Rodalies de Catalunya (ja era hora).

Vist des del tren.


"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/05/2021 9:18

Pugem el fil perquè hem afegit enquesta proposada per en 437.001.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 17/05/2021 19:23

http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... icle-05619

Renfe finalitza les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Vacarisses

En el marc del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030

Renfe finalitza les obres de millora de l’estació de Vacarisses un cop els ascensors estan en funcionament permetent que l’estació sigui totalment accessible a persones amb mobilitat reduïda. Aquest projecte ha suposat la renovació i modernització dels equipaments de l’estació amb un pressupost d’1.367.402 euros.

Les principals actuacions d’aquestes obres han consistit en:

Construcció d'un pas elevat que connectarà les dues andanes de l’estació
Instal·lació d’ascensors per tal de garantir la mobilitat dels clients
Recrescut de l’alçada de les andanes per arribar als 68 cm sobre la cota del carril
Prolongació de l’andana a 200 metres per facilitar l’estacionament de trens en doble composició.
Actuacions de rehabilitació de la marquesina de l’edifici de viatgers
Tancament perimetral de l'estació
Instal·lació de màquines autovenda, validadores de bitllets, així com nous teleindicadors
Millora en matèria d’eficiència energètica canviant per llum amb tecnologia LED


Millores als sistemes d’informació i atenció al client

Coincidint amb les actuacions de millora de l’accessibilitat, també s’ha realitzat la instal·lació dels nous sistemes d’informació i atenció al client. Aquests equipaments consisteixen en teleindicadors LED a cadascuna de les andanes amb missatges de les properes parades que realitza així com el temps estimat d’arribada. A més també s’ha instal·lat una pantalla amb informació en temps real de les properes circulacions. L’estació de Vacarisses disposa de 34 serveis diaris de Rodalies de Catalunya.

Inversió i millores a la línia R4

Aquesta actuació complementa d’altres emmarcades en el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030. El Pla preveu programes per millorar la fiabilitat del servei, la informació i l’atenció al client; augmentar la capacitat i les prestacions de la xarxa ferroviària, incrementar el confort i l’accessibilitat de trens i estacions.

A més, en el marc de la primera fase del pla d’estacions per a rodalia de Barcelona, Renfe està invertint prop de 100 milions d’euros en actuacions centrades principalment en la millora de l’accessibilitat, així com altres tasques de modernització de 39 estacions de la rodalia de Barcelona.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 18/05/2021 4:50

He votat a l'enquesta per les següents estacions (tot i que les votaria totes :) ).
L'ordre d'aparició no indica res, totes necessiten la reforma:

-Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4)
Perquè és bona cosa obrir l'accés al metro Universitat (es guanyaria un transbordament directe a la L2, ara inexistent, i també a Universitat L1, cosa que escurçaria una mica certs trajectes i ajudaria a des-saturar una mica tant l'estació Catalunya de la L1, com l'andana de Rodalies).

-Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7)
Perquè no té ascensors, i té andanes 100% baixes. A més, si es decidís convertir-la en terminal de la R1 (si la R1 absorbís la R7), hi hauria un augment de passatgers.

-Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
És, i de llarg, l'estació de zona 1 en pitjor estat. Andanes entre baixes i ultrabaixes, amb un sol tram d'andana alta més curt que una 465 en simple, sense ascensors, marquesina només a l'andana direcció Barcelona de la R3, andana que la gent no fa servir perquè l'andana de la R4/R7 sentit Barcelona, que per a més inri és súper estreta i 100% baixa, també dóna accés a la R3. Un desastre.

-Vacarisses-Torreblanca (R4)
És actualment l'estació en pitjor estat de tot Rodalies Barcelona. Pitjor encara que Montcada-Bifurcació.
Absolutament indigna d'un país desenvolupat.
Perillosa, ja que està en un tram en doble via a la sortida d'una corba i no té pas a desnivell (i hi ha bastants trens sense parada).
Andanes altes només a la llargada d'un sol cotxe (i hi tenen que coincidir les portes, que si no, res), i les parts sense elevar són ultrabaixes...
Avantatge: està adjudicada. :D

-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
Tot i que està actualment en la primera fase de reforma, és molt urgent que hi instal.lin ascensors, i un nou pas inferior intern per evitar el frau (a l'actual pas inferior s'hi accedeix només des del carrer).
Potser no sigui l'estació que globalment està en pitjor estat, pero tenint en compte el nombre de passatgers que té, la reforma és molt necessària.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 18/05/2021 12:42

Adjudicada la mejora de las instalaciones de climatización en la estación de Barcelona-Sants

Se instalarán cuatro nuevas unidades de frío más eficientes y fiables, que supondrán un menor coste de mantenimiento

Adif ha adjudicado a la empresa Grupo Render Industrial Ingeniería y Montajes el contrato de ejecución de obras de la primera fase del proyecto de adaptación y mejora de las instalaciones de climatización de la estación de Barcelona-Sants por un importe de 786.262 euros y un plazo de ejecución de cuatro meses.

(18/05/2021) El objetivo de esta actuación es ofrecer unas óptimas condiciones de climatización en las instalaciones de la terminal barcelonesa, garantizando en todo momento su correcto mantenimiento, disponibilidad y durabilidad.

Para ello, se instalarán cuatro unidades de frío que sustituirán a las dos bombas de calor y las dos enfriadoras existentes, con las mismas prestaciones y características en cuanto a tipología y potencia.

Dadas sus características, las nuevas enfriadoras aportan un menor consumo como consecuencia de su mayor eficiencia y un menor coste de mantenimiento por ser equipos más avanzados, además de la necesaria fiabilidad para ofrecer al edificio de la estación las condiciones de climatización deseables.

Actuaciones contra el cambio climático

Esta actuación se encuentra incluida en la línea de Eficiencia energética del Plan de Lucha Contra el Cambio Climático 2018-2030 de Adif y Adif Alta Velocidad, una iniciativa que tiene como objetivo último aumentar la contribución del ferrocarril a combatir este importante reto ambiental.

Asimismo, la renovación de la climatización de la estación de Barcelona Sants contribuye a la consecución del Objetivo de Desarrollo Sostenible (ODS) número 13 (Acción por el clima), que insta a adoptar medidas urgentes para combatir el cambio climático y sus efectos.

https://www.vialibre-ffe.com/noticias.a ... 21&cs=infr



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 19/05/2021 1:20

NOTA DE PREMSA (17.05.2021) -inclou fotos-

En el marco del Plan de Estaciones

Renfe finaliza las obras de cerramientos en las estaciones de Sant Vicenç de Calders y Segur de Calafell

Este proyecto ha representado una inversión de más de 89.000 €.

Se aumenta la protección antigrafiti de los trenes en las estaciones.


Renfe ha finalizado las obras de cerramientos en las estaciones de Sant Vicenç de Calders y Segur de Calafell.

Estas actuaciones han supuesto una inversión de 89.268,97 € (sin IVA)

El objetivo de estas obras de cerramiento es aumentar la seguridad de los viajeros en ambas estaciones e intentar hacer lo posible para evitar la entrada de los grafiteros en la estación de Sant Vicenç de Calders.

Las principales actuaciones de estas obras han consistido en:

Demolición y retirada de cerramientos existentes
Excavación de nuevas cimentaciones
Instalación de los nuevos cerramientos y puertas de acceso
Saneamiento y pintura de muro de bloques de hormigón existente



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 19/05/2021 15:26

437.001 ha escrit:
Dimarts 18/05/2021 4:50


-Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
És, i de llarg, l'estació de zona 1 en pitjor estat. Andanes entre baixes i ultrabaixes, amb un sol tram d'andana alta més curt que una 465 en simple, sense ascensors, marquesina només a l'andana direcció Barcelona de la R3, andana que la gent no fa servir perquè l'andana de la R4/R7 sentit Barcelona, que per a més inri és súper estreta i 100% baixa, també dóna accés a la R3. Un desastre.

No sé de qué te quejas. El andén de la R3 no lo usa nadie porque la mayoría dde las veces que un R3 llega a Bifurca, o va a llegar un R4/R7 por el otro andén o ya está en el andén, por lo que desde el otro andén puedes pillar el primero que salga echando un vistazo a los paneles, que por suerte funcionan bien. Si estás en el andén de la R3 te toca coger el R3 y si sale después poner cara de :cop

Por cierto... ¿Alguien se ha fijado lo que han hecho en Ocata?

Lo veo y no me lo creo... Reformar la estación... Para eso.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 19/05/2021 16:30

França451 ha escrit:
Dimecres 19/05/2021 15:26
Por cierto... ¿Alguien se ha fijado lo que han hecho en Ocata?

Lo veo y no me lo creo... Reformar la estación... Para eso.
¿Qué es lo que se supone que han hecho en Ocata?

No sabía que hubieran iniciado obras ahí...



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 21/05/2021 13:53

437.001 ha escrit:
Dimecres 19/05/2021 16:30
França451 ha escrit:
Dimecres 19/05/2021 15:26
Por cierto... ¿Alguien se ha fijado lo que han hecho en Ocata?

Lo veo y no me lo creo... Reformar la estación... Para eso.
¿Qué es lo que se supone que han hecho en Ocata?

No sabía que hubieran iniciado obras ahí...
Hace tiempo estaba como siempre. Hace dos semanas me encontré que han quitado los tornos viejos, han pintado y adecentado las paredes de los accesos y han puesto las máquinas esas grises verticales como las de la EDF para validar. Una a cada lado de la pared, y entre medias espacio para pasar.

Vamos, un coladero en toda regla.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/05/2021 15:54

Que a aquestes alçades de la pel·lícula no estigui adaptada i amb ascensors Sant Andreu Arenal és que és de jutjat de guàrdia, i no em val que diguin que ja hi ha La Sagrera-Meridiana, que no tots els trens arriben a aquesta darrera ni té quatre vies. I les andanes, baixíssimes encara, amb la d'estacions amb andanes pujades... I com no allarguin andanes a Arc de Triomf per quan arribin els nous trens... I Catalunya ja és una altra lliga, allò s'hauria d'aixecar de nou, perquè riu-te'n tú de la reforma d'Espanya per adaptar.la comparat amb el què s'hauria de fer allà.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 26/05/2021 4:39

A L'Arboç (R4):





A Manresa (R4):





A La Granada (R4):





A Parets del Vallès (R3):





A Mollet-Sant Fost (R2/R8):




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 30/05/2021 5:48

A Arenys de Mar (R1):





A Calafell (R2):




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 04/06/2021 5:25

A Palautordera (R2):

:o Guau, quina metamorfosi...




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 04/06/2021 5:43

NOTA DE PREMSA (01.06.2021)

Renfe finaliza las obras de mejora de los cerramientos en la estación de Torre del Baró

Las actuaciones no han afectado la movilidad de los viajeros en esta estación.

La inversión ha superado los 160.000 €.


Renfe ha finalizado las obras de mejora de los cerramientos en la estación de Torre del Baró. Estas actuaciones han contado con un presupuesto de 160.326,85 € (sin IVA).

El objetivo de estas obras de cerramientos complementa las realizadas en 2019 que supusieron una inversión de más de medio millón de euros. La tipología del nuevo cierre permitirá que no sea escalable.

Estas actuaciones no han afectado la movilidad de los usuarios y se ha mantenido el servicio ferroviario habitual.

La estación de Torre del Baró cuenta con los servicios de las líneas R3, R4, R7 y R12 de Rodalies de Catalunya.




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 04/06/2021 5:49

437.001 ha escrit:
Divendres 04/06/2021 5:43
Renfe finaliza las obras de mejora de los cerramientos en la estación de Torre del Baró

Las actuaciones no han afectado la movilidad de los viajeros en esta estación.
Això en vermell no és exacte, perquè si per una banda els nous tancaments anti-frau són més efectius, cosa particularment necessària a una estació amb un nivell de frau elevat, també han comportat l'eliminació de la porta giratòria de sortida al carrer que hi havia a l'extrem costat Sant Andreu Arenal de l'andana direcció Sants, cosa que comporta fins a 400 metres de més a recórrer per qui vol anar cap als barris de Torre Baró o Vallbona, o... cap al metro. :|

Torre Baró potser es beneficiaria d'un segon vestíbul d'accés, més petit que el que hi ha a l'extrem Montcada de les andanes.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”