Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El túnel d’FGC entre la plaça d’Espanya i Gràcia es construirà a 50 metres sota terra
El projecte fa encarir l'obra un 20% i l'endarrereix dos anys, fins al 2028
ACN | 04/03/2021 11:04 am
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ra-120140/
El projecte fa encarir l'obra un 20% i l'endarrereix dos anys, fins al 2028
ACN | 04/03/2021 11:04 am
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ra-120140/
2028al ritmo de obras de Catalunya quiere decir máso menos 2040 y eso que no se paralice o abandone la obra por cambio de gobierno (no creo pero todo puede pasar), tengo poca fe en que puedan cumplir lo que prometen en el tiempo en que lo dicen.jaezcurra ha escrit: ↑Dijous 04/03/2021 11:28 El túnel d’FGC entre la plaça d’Espanya i Gràcia es construirà a 50 metres sota terra
El projecte fa encarir l'obra un 20% i l'endarrereix dos anys, fins al 2028
ACN | 04/03/2021 11:04 am
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ra-120140/
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Visualitza "Vídeo-proposta; La connexió d'FGC Vallès-Baix Llobregat" a YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=1CfAbeg ... e=youtu.be
FGC té dues línies que connecten Barcelona amb les comarques circumdants; la línia Barcelona Vallès amb ample de via internacional i la línia Llobregat Anoia amb ample de via mètric. Aquestes dues línies acaben en cul de sac a Barcelona i no es connecten entre elles. La Generalitat de Catalunya preveu unir-les prolongant la línia Llobregat-Anoia fins a l'Estació de Gràcia de la línia Barcelona-Vallès. Però aquesta opció no fa sinó crear un nou cul de sac a Gràcia, allargant una via d'ample mètric obsolet.
Una opció millor és fer un enllaç d'ample internacional compatible amb l'ample mètric que uneixi les dues línies a l'Estació de Provença i que passant per la Diagonal acabi connectant amb Sarrià. Aquest enllaç seria la primera fase d'una nova doble via que de forma soterrada connectaria directament en el futur Sarrià amb Sant Cugat.
Els avantatges d'aquesta opció són:
-L'estació de Roma dóna accessibilitat a un lloc on ara no hi ha metro.
-L'estació de Provença dóna més centralitat que la de Gràcia.
-La connexió passant duplica la línia del Vallès, reforçant-la en cabuda i capacitat. Descarregant pressió sobre l'estació de Plaça Catalunya.
-Es prioritza l'ample internacional, propiciant que en el futur s'hi adapti la línia Llobregat-Anoia.
-La realització d'aquest esquema aconseguiria que la connexió passant per Barcelona de les dues línies fos realment completa i amb visió de futur.
Més informació a https://www.femvalles.cat/
https://www.youtube.com/watch?v=1CfAbeg ... e=youtu.be
FGC té dues línies que connecten Barcelona amb les comarques circumdants; la línia Barcelona Vallès amb ample de via internacional i la línia Llobregat Anoia amb ample de via mètric. Aquestes dues línies acaben en cul de sac a Barcelona i no es connecten entre elles. La Generalitat de Catalunya preveu unir-les prolongant la línia Llobregat-Anoia fins a l'Estació de Gràcia de la línia Barcelona-Vallès. Però aquesta opció no fa sinó crear un nou cul de sac a Gràcia, allargant una via d'ample mètric obsolet.
Una opció millor és fer un enllaç d'ample internacional compatible amb l'ample mètric que uneixi les dues línies a l'Estació de Provença i que passant per la Diagonal acabi connectant amb Sarrià. Aquest enllaç seria la primera fase d'una nova doble via que de forma soterrada connectaria directament en el futur Sarrià amb Sant Cugat.
Els avantatges d'aquesta opció són:
-L'estació de Roma dóna accessibilitat a un lloc on ara no hi ha metro.
-L'estació de Provença dóna més centralitat que la de Gràcia.
-La connexió passant duplica la línia del Vallès, reforçant-la en cabuda i capacitat. Descarregant pressió sobre l'estació de Plaça Catalunya.
-Es prioritza l'ample internacional, propiciant que en el futur s'hi adapti la línia Llobregat-Anoia.
-La realització d'aquest esquema aconseguiria que la connexió passant per Barcelona de les dues línies fos realment completa i amb visió de futur.
Més informació a https://www.femvalles.cat/
La propuesta de FGC es terrible, simplemente un intento de establecer la LL-A más como Metro urbano y así tener sobre el papel mayor rentabilidad, a costa principalmente de otros transportes urbanos como el Metro y bus de TMB. Cuando además es bien sabido que Barcelona tiene por lo general bastante buen transporte público, y en cambio es el extrarradio que necesita mejores servicios.
La otra propuesta también es terrible, aunque la idea de crear una línea pasabte que combina las dos redes de FGC es correcta, esto es extremadamente complicado por loa diferentes anchos de vía, alturas de andenes, gálibos, etc.. Además se daría el efecto R4, de que pese a ser pasante no es práctica para trayectos de un extremo al otro, porque hace forma de U (con la R4 esto es menos grave porque son líneas ya previamente conectadas, osea una línea pasante remedial y no intencionada, si me explico).
La voluntad de dar más penetración urbana a la LL-A me parece sensata porque el término en Pl. Espanya no es ideal, pero seamos realistas con el tema de coste-beneficio, estamos hablando de una obra monumental en pleno centro de BCN para una línea en esencia suburbana. En todo caso me quedaría con el trazado de FGC, primera fase a Gràcia por F. Maciá (aunque quizás pasando por Sants, ya puestos), y luego una segunda fase otra vez hacia abajo, para formar un bonito semicírculo que sirva de línea perimetral menor. Pero dejando esto como prioridad posterior a una mejora sustancial en el servicio suburbano.
Por la misma razón me parece más interesante la propuesta de un nuevo acceso a Barcelona deste St. V. dels Horts a lo largo de la Autopista y llegando a Zona Universitaria, donde enlazar con L3 y Tranvía. Esto recortaría alrededor de 20 minutos del trayecto a Barcelona, lo cual ligado con mejores semidirectos podría ofrecer un servicio a Manresa e Igualada competitivo con el autocar. La construcción se podría hacer mayormente en viaducto sobre la autopista, reduciendo costes respecto a túnel, y se podría hacer una parada intermedia en Esplugues a la altura de la Ctra. Laureano Miró, donde está pensado que pase el tranvía T3, y otorgando a Esplugues una parada de tren. La relación coste-beneficio sería sin duda infinitamente mejor que meter otro cacho de Metro en el queso Suizo que ya es el subsuelo de Barcelona.
La otra propuesta también es terrible, aunque la idea de crear una línea pasabte que combina las dos redes de FGC es correcta, esto es extremadamente complicado por loa diferentes anchos de vía, alturas de andenes, gálibos, etc.. Además se daría el efecto R4, de que pese a ser pasante no es práctica para trayectos de un extremo al otro, porque hace forma de U (con la R4 esto es menos grave porque son líneas ya previamente conectadas, osea una línea pasante remedial y no intencionada, si me explico).
La voluntad de dar más penetración urbana a la LL-A me parece sensata porque el término en Pl. Espanya no es ideal, pero seamos realistas con el tema de coste-beneficio, estamos hablando de una obra monumental en pleno centro de BCN para una línea en esencia suburbana. En todo caso me quedaría con el trazado de FGC, primera fase a Gràcia por F. Maciá (aunque quizás pasando por Sants, ya puestos), y luego una segunda fase otra vez hacia abajo, para formar un bonito semicírculo que sirva de línea perimetral menor. Pero dejando esto como prioridad posterior a una mejora sustancial en el servicio suburbano.
Por la misma razón me parece más interesante la propuesta de un nuevo acceso a Barcelona deste St. V. dels Horts a lo largo de la Autopista y llegando a Zona Universitaria, donde enlazar con L3 y Tranvía. Esto recortaría alrededor de 20 minutos del trayecto a Barcelona, lo cual ligado con mejores semidirectos podría ofrecer un servicio a Manresa e Igualada competitivo con el autocar. La construcción se podría hacer mayormente en viaducto sobre la autopista, reduciendo costes respecto a túnel, y se podría hacer una parada intermedia en Esplugues a la altura de la Ctra. Laureano Miró, donde está pensado que pase el tranvía T3, y otorgando a Esplugues una parada de tren. La relación coste-beneficio sería sin duda infinitamente mejor que meter otro cacho de Metro en el queso Suizo que ya es el subsuelo de Barcelona.
-
- N6
- Entrades: 168
Ja es hora que el Ferrocarril del Bages-Anoia deixi de ser d'ample metric i transformar-lo al mateix ample UIC que te el Metro del Vallès Occidental.
No es normal que FGC mai s'hagin plantejat transformar l'infraestructura del ferrocarril Anoia-Bages a l'ample UIC, canviar la catenària per una que sigui apte per velocitats de 160 KM per hora i unes vies UIC que siguin aptes per aquestes velocitats.
No es normal que FGC mai s'hagin plantejat transformar l'infraestructura del ferrocarril Anoia-Bages a l'ample UIC, canviar la catenària per una que sigui apte per velocitats de 160 KM per hora i unes vies UIC que siguin aptes per aquestes velocitats.
Lo digo de oidos, pero si lo plantearon y Yo siempre he creido en que esta union se realizaria con mismo ancho, despues no se por que decidieron alargar la linea metrica y dejarla en metrica.Railjet OBB ha escrit: ↑Dimarts 01/06/2021 15:02 Ja es hora que el Ferrocarril del Bages-Anoia deixi de ser d'ample metric i transformar-lo al mateix ample UIC que te el Metro del Vallès Occidental.
No es normal que FGC mai s'hagin plantejat transformar l'infraestructura del ferrocarril Anoia-Bages a l'ample UIC, canviar la catenària per una que sigui apte per velocitats de 160 KM per hora i unes vies UIC que siguin aptes per aquestes velocitats.
Ahora la unificación de las dos lineas va a ser a nivel de carteleria donde sabemos que ha ganado la B V.
FGC tenia potencial para unificar material todo a UIC y poder tirar una via hasta Rubi por donde van las vias de ADIF y conectar los dos grandes talleres, pero no quieren arriesgarse y la deriva por lo menos en el ramal de Igualada pasa por reconversion a ftrafico local hasta martorell o definitivamente quitar los trenes, cosa que no entenderia por el gasto realizado en modernización.
No veo a FGC desdoblando via en la LL A y permitiendo mejoras en los tiempos de viaje que es todo lo contrario a crear un servicio de Metro cosa que esta enquistada en FGC desde hace ya varios años.
-
- N6
- Entrades: 168
Exactamente, la idea de metro no se puede aplicar en líneas como la R5 y R6 del ferrocarril Anoia-Bages.ortegote ha escrit: ↑Dimarts 01/06/2021 16:30Lo digo de oidos, pero si lo plantearon y Yo siempre he creido en que esta union se realizaria con mismo ancho, despues no se por que decidieron alargar la linea metrica y dejarla en metrica.Railjet OBB ha escrit: ↑Dimarts 01/06/2021 15:02 Ja es hora que el Ferrocarril del Bages-Anoia deixi de ser d'ample metric i transformar-lo al mateix ample UIC que te el Metro del Vallès Occidental.
No es normal que FGC mai s'hagin plantejat transformar l'infraestructura del ferrocarril Anoia-Bages a l'ample UIC, canviar la catenària per una que sigui apte per velocitats de 160 KM per hora i unes vies UIC que siguin aptes per aquestes velocitats.
Ahora la unificación de las dos lineas va a ser a nivel de carteleria donde sabemos que ha ganado la B V.
FGC tenia potencial para unificar material todo a UIC y poder tirar una via hasta Rubi por donde van las vias de ADIF y conectar los dos grandes talleres, pero no quieren arriesgarse y la deriva por lo menos en el ramal de Igualada pasa por reconversion a ftrafico local hasta martorell o definitivamente quitar los trenes, cosa que no entenderia por el gasto realizado en modernización.
No veo a FGC desdoblando via en la LL A y permitiendo mejoras en los tiempos de viaje que es todo lo contrario a crear un servicio de Metro cosa que esta enquistada en FGC desde hace ya varios años.
Lo que FGC tiene que hacer, es dejar de hiperconectar el Vallès Occidental (sin ofender) durante una buena temporada y centrarse con la renovación del ferrocarril de Anoia-Bages al ancho UIC.
Jo crec que li dius "Regional Exprés" a la direcció de Ferrocarrils i es tornen bojos.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Quin és el benefici real de canviar l'ample a Llobregat Anoia?
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
La idea que va defensar relativament poc l'associació de FEMVallès em sembla també correcte, però jo no veig cap inconvenient amb l'ampliació de Gràcia...
A més que tenint en compte que es suposa que no s'han de gastar millonades en xorrades, jo no veig cap justificació de canviar d'ample al Llobregat-Anoia sempre i quan es posi en marxa aquesta perllongació que proposa FEMVallès, però tenint en compte que ja s'ha decidit que es farà i no penso que es pensi en canviar d'ample... és simplement una línia dibuixada més
A més que tenint en compte que es suposa que no s'han de gastar millonades en xorrades, jo no veig cap justificació de canviar d'ample al Llobregat-Anoia sempre i quan es posi en marxa aquesta perllongació que proposa FEMVallès, però tenint en compte que ja s'ha decidit que es farà i no penso que es pensi en canviar d'ample... és simplement una línia dibuixada més
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N6
- Entrades: 168
En connectar les dues de FGC i en millorar la velocitat del servei.victorcasta ha escrit: ↑Dimarts 01/06/2021 18:56 Quin és el benefici real de canviar l'ample a Llobregat Anoia?
Penso que la velocitat no te res a veure amb l'ample. Tinguin l'ample que tinguin, si la gestió és la mateixa d'ara, els temps de recorregut serien els mateixos.Railjet OBB ha escrit: ↑Dimarts 01/06/2021 19:55En connectar les dues de FGC i en millorar la velocitat del servei.victorcasta ha escrit: ↑Dimarts 01/06/2021 18:56 Quin és el benefici real de canviar l'ample a Llobregat Anoia?
Alhora, haver de baixar a Barcelona des de no se, Quatre Camins, per rebotar cap a Sant Cugat o Terrassa sense sortir del tren (o canviant a Gràcia) tampoc penso que sigui cap millora, doncs crec que la millora real seria anar-hi amb rodalies sense haver de fer la volta per Barcelona (i l'enorme gast de temps que implica)
Penso que la prioritat de la línia hauria de ser la d'augmentar la velocitat fent un servei suburbà i rodalies més decent per tal de trigar menys temps en fer el recorregut, i la penetració a Barcelona ciutat, que penso que és el destí de gairebé tothom. Que la línia pugui endinsar-se més permet estalviar el canvi a L1 o L3 obligat a Espanya, i des d'aquestes dues, a una altre línia de metro per arribar a destí.
Pel que crec que és molt més profitós que la línia, de forma independent segueixi cap a Gràcia, que permet la connexió a L5 i FGC, i que en un futur segueixi cap a Joanic, ja que permetria connectar de L3 i L4 Nord cap a la zona sud oest de forma més ràpida.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Com a segon perllongament pensaven en ampliar la L8 fins a Parc del Besòs... i probablement fent aturar els serveis suburbans cap a Glòries... però estem parlant de serveis massa futurístics.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
L'únic avantatge que li veig seria poder connectar amb la LAV per fer semidirectes a R5 i R6, però sabem que això no passarà.victorcasta ha escrit: ↑Dimarts 01/06/2021 18:56 Quin és el benefici real de canviar l'ample a Llobregat Anoia?
Ja sabeu, metro a l'àrea metropolitana i la resta... bé, concessions de bus, suposo.
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
Ample a banda, hi ha el problema de la tensió. El cost per cànon que pot tenir posar un tren de 50 metres de llarg a 90km/h per una línia d'AV, i veure també a quin lloc se'ls pot estacionar. Adaptar els trens a ERTMS i suposo que ASFA, maqunistes amb l'habilitació corresponent. L'alçada de les andanes és el mateix? etc.jmroig ha escrit: ↑Dimecres 02/06/2021 18:02L'únic avantatge que li veig seria poder connectar amb la LAV per fer semidirectes a R5 i R6, però sabem que això no passarà.victorcasta ha escrit: ↑Dimarts 01/06/2021 18:56 Quin és el benefici real de canviar l'ample a Llobregat Anoia?
Ja sabeu, metro a l'àrea metropolitana i la resta... bé, concessions de bus, suposo.
No tot és agafar un tren i posar-lo per un lloc on per ample hi entri.
Penso que una millor inversió seria adaptar el Martorell - Barcelona per a permetre avançaments a més punts, que seria una actuació que afavoriria a tota la línia en el seu conjunt i no només als usuaris de la R5 i R6.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Per què no hi ha metro a Francesc Macià? (i per què trigarà a haver-n'hi?)
Una ràpida ullada al plànol de Metro de Barcelona revela diversos espais buits, és a dir, aquelles zones de la ciutat on no hi arriba aquest servei. Una mirada més acurada constata que en la majoria de casos es tracta de zones poc poblades, com ara la muntanya de Montjuïc o d’accés difícil com tota l’àrea a l’entorn dels Tres Turons -Rovira, Carmel i Creueta del Coll-, però també es pot comprovar que hi ha una zona que no presenta cap dificultat geogràfica i que és eminentment urbana i que, malgrat això, no té metro: la plaça de Francesc Macià i els seus entorns.
Article del Nacional: https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 0_102.html
Una ràpida ullada al plànol de Metro de Barcelona revela diversos espais buits, és a dir, aquelles zones de la ciutat on no hi arriba aquest servei. Una mirada més acurada constata que en la majoria de casos es tracta de zones poc poblades, com ara la muntanya de Montjuïc o d’accés difícil com tota l’àrea a l’entorn dels Tres Turons -Rovira, Carmel i Creueta del Coll-, però també es pot comprovar que hi ha una zona que no presenta cap dificultat geogràfica i que és eminentment urbana i que, malgrat això, no té metro: la plaça de Francesc Macià i els seus entorns.
Article del Nacional: https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 0_102.html
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
La Generalitat blinda el finançament per prolongar l’L8 de FGC
Les obres de plaça Espanya a Gràcia requeriran una inversió de 400 milions d’euros
https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... rrils.html
Les obres de plaça Espanya a Gràcia requeriran una inversió de 400 milions d’euros
https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... rrils.html
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... oia-d-fgc
Comencen les obres per a la connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia d'FGC
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori iniciarà la setmana vinent els treballs de desviament de serveis afectats en el marc de la connexió de les línies Llobregat - Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), a Barcelona. Es preveu que aquests treballs, amb una inversió de 6,4 MEUR, tindran una durada de 14 mesos. Així mateix, aquests dies es desenvolupen sessions informatives amb el veïnat i representants municipals.
Els treballs consisteixen en el desviament de diversos serveis –xarxa d’aigua, de sanejament, telefonia, cable, gas i electricitat– que es veuen afectats per l’execució de les obres previstes per a perllongar la línia des de plaça Espanya fins enllaçar amb la línia del Vallès d’FGC, a l’estació de Gràcia. Les reposicions de serveis abasten tres àmbits: la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrer de Llançà i el carrer de Vilamarí, on s’ubicarà el pou d’atac de la tuneladora que perforarà el túnel; la futura estació d’Hospital Clínic; i la nova estació de Gràcia. Entre principis de juliol i principis de setembre, s’efectuarà la campanya de cales al terreny per a la detecció dels serveis existents i afectats per les obres del perllongament en aquests tres àmbits. A continuació, començaran de forma progressiva les actuacions pròpiament de desviament dels serveis.
Més cobertura en transport públic
El perllongament de la línia Llobregat-Anoia millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.
Permetrà connectar les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). El projecte s’emmarca en l’estratègia del Departament d’incrementar els usuaris del transport públic i reduir en un 25% l’ús del vehicle privat a l’àrea metropolitana de Barcelona i, d’aquesta manera, contribuir a la descarbonització de la mobilitat. Es preveu que l’actuació beneficiï 70.000 persones usuàries diàriament.
Amb una inversió total estimada en 430 MEUR, la prolongació d’aquesta línia constarà d’un túnel que s’executarà mitjançant tuneladora. Aquesta obra comportarà la construcció de 4 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació dels intercanviadors de Plaça Espanya i Gràcia.
Comencen les obres per a la connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia d'FGC
- Els treballs previs per a la prolongació de la línia entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia s’inicien la setmana vinent, amb un pressupost de 6,4 MEUR.
- Es preveu licitar l’obra civil del túnel i les estacions aquesta tardor.
- L’actuació millorarà la intermodalitat i la cobertura del sistema de transport públic en l’interior de Barcelona i les comunicacions de la regió metropolitana.
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori iniciarà la setmana vinent els treballs de desviament de serveis afectats en el marc de la connexió de les línies Llobregat - Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), a Barcelona. Es preveu que aquests treballs, amb una inversió de 6,4 MEUR, tindran una durada de 14 mesos. Així mateix, aquests dies es desenvolupen sessions informatives amb el veïnat i representants municipals.
Els treballs consisteixen en el desviament de diversos serveis –xarxa d’aigua, de sanejament, telefonia, cable, gas i electricitat– que es veuen afectats per l’execució de les obres previstes per a perllongar la línia des de plaça Espanya fins enllaçar amb la línia del Vallès d’FGC, a l’estació de Gràcia. Les reposicions de serveis abasten tres àmbits: la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrer de Llançà i el carrer de Vilamarí, on s’ubicarà el pou d’atac de la tuneladora que perforarà el túnel; la futura estació d’Hospital Clínic; i la nova estació de Gràcia. Entre principis de juliol i principis de setembre, s’efectuarà la campanya de cales al terreny per a la detecció dels serveis existents i afectats per les obres del perllongament en aquests tres àmbits. A continuació, començaran de forma progressiva les actuacions pròpiament de desviament dels serveis.
Més cobertura en transport públic
El perllongament de la línia Llobregat-Anoia millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.
Permetrà connectar les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). El projecte s’emmarca en l’estratègia del Departament d’incrementar els usuaris del transport públic i reduir en un 25% l’ús del vehicle privat a l’àrea metropolitana de Barcelona i, d’aquesta manera, contribuir a la descarbonització de la mobilitat. Es preveu que l’actuació beneficiï 70.000 persones usuàries diàriament.
Amb una inversió total estimada en 430 MEUR, la prolongació d’aquesta línia constarà d’un túnel que s’executarà mitjançant tuneladora. Aquesta obra comportarà la construcció de 4 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació dels intercanviadors de Plaça Espanya i Gràcia.
- Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
- Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
- Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès. A més, l’estació actual es remodelarà.
- Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4