Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
-
- N5
- Entrades: 108
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Bona tarda,
Voldria cridar l"atenció sobre el desgavell de circulacions a l'estació de l'Hospitalet de Llobregat.
Des de fa un parell d'anys que m'he mudat, aquesta estació s'ha convertit en la meva estació de capçalera. Les havia vistes de tots els colors a Rodalies però el mal funcionament d'aquesta estació és impressionant. No soc un usuari diari, però quan em toca usar-la és altíssima la probabilitat que hi hagi merder.
Perquè hi ha molts trens anunciats als panells amb una hora de sortida que acaben sortint més tard que d'altres grafiats per sortir després? Perquè no fan servir els panells per avisar que un tren sortirà des de la capçalera de tal o qual andana o, tot simplement dir que són els primers cotxes els que sortiran? On és la via 25? I la 00? Aquesta pregunta la vaig fer un cop al responsable de la guixeta i em va respondre que no existien (que no hi són rotulades és evident) i que era la idea d'algun controlador que no sabia on ficar els trens...
Amb les obres a Castellbisbal, el caos ha augmentat. Avui, la circulació de trens anava destarotada. Per la via 1, els trens circulaven en contra direcció (és una via de pas dels que vénen de Martorell, Vilafranca, Molins, etc.). No sé com s'ho fan...
Avui, cap a les 8, després d'intentar esbrinar quin tren sortiria abans, decideixo agafar un Arenys mal anunciat, a la capçalera de l'andana (sense anunci tampoc), amb una informadora dient que eren els tres cotxes de cap, amb el tren acoblat a una altra unitat i, en entrar, el maquinista que anuncia per megafonia: "Señores viajeros, tengo que hacer una maniobra" (literal). La maniobra era desacoblar una unitat de l'altra però hauríeu d'haver vist les cares de la gent...
Sort que hi ha l'enllaç al metro. Em fa l'efecte que això els salva de la foguera...
Salut,
MANEL
Voldria cridar l"atenció sobre el desgavell de circulacions a l'estació de l'Hospitalet de Llobregat.
Des de fa un parell d'anys que m'he mudat, aquesta estació s'ha convertit en la meva estació de capçalera. Les havia vistes de tots els colors a Rodalies però el mal funcionament d'aquesta estació és impressionant. No soc un usuari diari, però quan em toca usar-la és altíssima la probabilitat que hi hagi merder.
Perquè hi ha molts trens anunciats als panells amb una hora de sortida que acaben sortint més tard que d'altres grafiats per sortir després? Perquè no fan servir els panells per avisar que un tren sortirà des de la capçalera de tal o qual andana o, tot simplement dir que són els primers cotxes els que sortiran? On és la via 25? I la 00? Aquesta pregunta la vaig fer un cop al responsable de la guixeta i em va respondre que no existien (que no hi són rotulades és evident) i que era la idea d'algun controlador que no sabia on ficar els trens...
Amb les obres a Castellbisbal, el caos ha augmentat. Avui, la circulació de trens anava destarotada. Per la via 1, els trens circulaven en contra direcció (és una via de pas dels que vénen de Martorell, Vilafranca, Molins, etc.). No sé com s'ho fan...
Avui, cap a les 8, després d'intentar esbrinar quin tren sortiria abans, decideixo agafar un Arenys mal anunciat, a la capçalera de l'andana (sense anunci tampoc), amb una informadora dient que eren els tres cotxes de cap, amb el tren acoblat a una altra unitat i, en entrar, el maquinista que anuncia per megafonia: "Señores viajeros, tengo que hacer una maniobra" (literal). La maniobra era desacoblar una unitat de l'altra però hauríeu d'haver vist les cares de la gent...
Sort que hi ha l'enllaç al metro. Em fa l'efecte que això els salva de la foguera...
Salut,
MANEL
Nova jornada de retards en el servei de rodalia de Renfe
Es registren retards de més de quaranta minuts a l'R3 entre Figaró i Sant Martí de Centelles
https://www.vilaweb.cat/noticies/nova-j ... -de-renfe/
Es registren retards de més de quaranta minuts a l'R3 entre Figaró i Sant Martí de Centelles
https://www.vilaweb.cat/noticies/nova-j ... -de-renfe/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ni AVE ni Rodalies ni bus: més de 2 hores esperant a Llinars per tornar a pujar al tren
Passatgers recol·locats en trens de mitjana distància pel sabotatge de l'AVE es queden penjats entre Llinars i Granollers en tallar-se el servei de Rodalies
https://www.ccma.cat/324/ni-ave-ni-roda ... a/3165675/
Passatgers recol·locats en trens de mitjana distància pel sabotatge de l'AVE es queden penjats entre Llinars i Granollers en tallar-se el servei de Rodalies
https://www.ccma.cat/324/ni-ave-ni-roda ... a/3165675/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 24 de maig de 2022 ha escrit: Retards de més de 20 minuts a l'R4 per una incidència a la via
Técnics d'Adif treballen per resoldre l'avaria, que s'ha produït durant tasques de manteniment
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
El que és curiós que a quina hora ha hagut aquestes condicions adverses? A priori no sembla hi ha nuclis tempestuosos per la zona...
Perquè Adif sembla ara esta piulant per tempesa elèctrica. Que ha estat a la nit? I no s'ha notificat fins ara?
Perquè Adif sembla ara esta piulant per tempesa elèctrica. Que ha estat a la nit? I no s'ha notificat fins ara?
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 28 de juny de 2022 ha escrit: Restablerta la circulació de la línia R3 de Rodalies entre Sant Quirze de Besora i Ripoll
Es gestiona servei alternatiu per carretera entre Manlleu i Ripoll
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
S'ha estat a punt de repetir l'accident de fa tres anys a Castellgalí. Ara a Manresa. Per sort, aquesta vegada s'hi ha estat a temps, i no s'han de lamentar danys personals.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 15 d'agost de 2022 ha escrit: Aturats a temps dos trens que anaven de cara a l'estació de Manresa
La poca velocitat dels combois, els maquinistes i els sistemes de seguretat eviten el xoc frontal
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 16 d'agost de 2022 ha escrit: Adif no aclareix perquè dos trens anaven per la mateixa via a Manresa
El gestor de la infraestructura assegura que ho està investigant
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N9
- Entrades: 2378
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Borrador perteneciente al 03 de septiembre, hablando del día anterior.
02/09/2022 21:40 Estació de Sants.
Segundo día de billetes gratis para Rodalies de Catalunya. Por un asunto de documentación, me veo obligado, como ayer, a coger Renfe para ir desde Barcelona Sants, a Sabadell Centre, previo trasbordo y cambio de tren en Barberà del Vallès. Desde las nueve de la noche, en mi trabajo, iba actualizando las salidas desde Sants en la web Gencat, comprobando nuevamente como a partir de las 21:30, aún quedaban Terrassas por pasar, demorados de horas anteriores. Todos sabemos que a esa hora, los R4 cada día tienen retrasos importantes, pero el festival de retrasos de este verano ha sido de traca cada día. Tras ver cómo pasaban dos Terrassas seguidos a las 21:25, llegue a Sants sobre las 21:35.
La cantidad de gente en los andenes era importante. Un vistazo a los paneles me sirvió para comprobar cómo, al menos, uno de los dos Terrassas de las 21:25 no había pasado aún, y había otro, el demorado, previsto para las 22:15. El Manresa de las 21:28 paso a las 21:39, fue el que cogí. Me senté y me dispuse a realizar mi largo viaje hasta Barberá del Vallés,donde validaría de nuevo y cogería el siguiente tren, que gracias a los retrasos iba entre 4 y 8 minutos por detrás del mío.
Todo iba normal, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf... Sobre las 21:48 salimos de Arc de Triomf, y como la noche anterior, antes de la Bifurcación Marina-Vilanova, nos detuvimos para que el semáforo y el cambio de agujas abrieran vía a la Meridiana. Però esta vez fue diferente.
Pasaron los minutos y seguíamos detenidos. Ningún aviso, nada anormal. Finalmente, cuando el reloj del tren marcaba las 21:58, emprendimos la marcha a La Sagrera-Meridiana. Llegamos allí sobre las 22:03, más o menos. Se abren puertas, gente que sale, gente que entra.... De repente, más o menos un minuto después, se apagan muchas de las luces del vagón, quedando solo encendidas la mitad de las luces del techo. A partir de ahí, la gente se comenzó a mosquear.
Pasaron los minutos, y sobre las 22:13, la megafonia del andén indica retrasos en la R3 de 15 minutos, pero no dice nada de la R4 ni de por qué estamos parados. Pasa un R3 a Hospi por la otra vía, y pasan los minutos. Las 22:20, las 22:30... Ni un agente de seguridad, ni personal, nadie que diga qué está pasando. Me bajé del tren para tomar un poco de aire fresco, y me fijé en que los cuatro pantógrafos del tren estaban bajados. Sobre las 22:45, el maquinista se mete en cada vagón e informa a los usuarios que vamos a retroceder hasta Arc de Triomf, para desde allí tomar ruta por Clot, Sant Andreu Comtal, y por el Ramal de las Aguas, a Montcada Bifurcació. Entre pitos y flautas salimos de Sagrera sin cambiar de vía, es decir, circulando a contravía, hacia las 23:00, dejando paar primero un R4 a Sant Vicenç delante.
A eso de las 23:05 llegamos a Arco. Nuevamente se apagan la mitad de las luces allí y la gente se vuelve a mosquear. Nadie de seguridad, nadie de personal, el maquinista sólo, al bajar del tren para cambiar de cabina, va informando a la gente del andén que dicho tren circula con destino Manresa. Una vez llegado a cabina, otra vez avisa por megafonía "Tren con destino Manresa". Finalmente partimos hacia Clot Aragó. Llegamos allí hacia las 23:15, llegamos, el tren abre puertas, y mientras se meten un mogollón de guiris, veo que desde el andén se indica en la estación Tren destino Mataró. El maquinista vuelve a anunciar por megafonía "Tren con destino Manresa", salen todos los guiris, y reanudamos la marcha. Total, otros cinco minutos perdidos en la estación.
Llegamos a Sant Andreu Comtal 23:25, y lo mismo. El maquinista anuncia tren con destino Manresa, mientras los paneles de la estación marcan "Tren sin parada". Genial, pienso, vamos avanzando. Mejor eso a poner un destino equivocado. Esperamos, al salir de SAC a que pase un Aeroport y nos metemos en el Ramal de las Aguas. 23:35 más o menos, a Montcada Bifurcació. A partir de aquí, aparentemente, viaje normal.
Llegamos a Cerdanyola del Vallés a las 23:45, se bajan un montón de chavales jóvenes que seguramente se han quedado sin bus, sin taxi o lo que sea, porque empiezan a liarla junto a la cabina del maquinista. Diez minutos extra parados, y cuando arrancamos, el maquinista anuncia por altavoces "a ver si nos calmamos un poquito, por favor", mientras se escucha de fondo en el primer vagón que la gente de allí está armando barullos y fiesta.
Dado que por la hora, seguro que todos los R4 que iban detrás del nuestro ya tiraron millas por Clot delante de nosotros, ni me molesto en bajar en Barberá, tiro para Sabadell. En Sabadell Sud, otros cuatro o cinco minutos parados, y llegada a Sabadell Centre a las 00:05. Al subir las escaleras, me fijo que los indicadores de los trenes no funcionan. "Vaya, qué casualidad, encima eso".
Durante esa hora y media, compartí con el resto de usuarios una pregunta que todos nos hacíamos: ¿Y para esto tenemos billetes gratis en Renfe? (Yo tengo billete integrado, a precio 50%, pero para el caso, es lo mismo, y sabiendo lo que pasó ayer en FGC Vallès, y he escuchado de otros usuarios sobre el servicio de Renfe, cada vez tengo más claro que el "cobrar más barato o regalarte el billete", se hace a cambio de estas cosas. No estoy diciendo que haya sido intencionado, sólo digo eso: ¿para eso los viajeros obtienen el billete gratis o al 50%?)
02/09/2022 21:40 Estació de Sants.
Segundo día de billetes gratis para Rodalies de Catalunya. Por un asunto de documentación, me veo obligado, como ayer, a coger Renfe para ir desde Barcelona Sants, a Sabadell Centre, previo trasbordo y cambio de tren en Barberà del Vallès. Desde las nueve de la noche, en mi trabajo, iba actualizando las salidas desde Sants en la web Gencat, comprobando nuevamente como a partir de las 21:30, aún quedaban Terrassas por pasar, demorados de horas anteriores. Todos sabemos que a esa hora, los R4 cada día tienen retrasos importantes, pero el festival de retrasos de este verano ha sido de traca cada día. Tras ver cómo pasaban dos Terrassas seguidos a las 21:25, llegue a Sants sobre las 21:35.
La cantidad de gente en los andenes era importante. Un vistazo a los paneles me sirvió para comprobar cómo, al menos, uno de los dos Terrassas de las 21:25 no había pasado aún, y había otro, el demorado, previsto para las 22:15. El Manresa de las 21:28 paso a las 21:39, fue el que cogí. Me senté y me dispuse a realizar mi largo viaje hasta Barberá del Vallés,donde validaría de nuevo y cogería el siguiente tren, que gracias a los retrasos iba entre 4 y 8 minutos por detrás del mío.
Todo iba normal, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf... Sobre las 21:48 salimos de Arc de Triomf, y como la noche anterior, antes de la Bifurcación Marina-Vilanova, nos detuvimos para que el semáforo y el cambio de agujas abrieran vía a la Meridiana. Però esta vez fue diferente.
Pasaron los minutos y seguíamos detenidos. Ningún aviso, nada anormal. Finalmente, cuando el reloj del tren marcaba las 21:58, emprendimos la marcha a La Sagrera-Meridiana. Llegamos allí sobre las 22:03, más o menos. Se abren puertas, gente que sale, gente que entra.... De repente, más o menos un minuto después, se apagan muchas de las luces del vagón, quedando solo encendidas la mitad de las luces del techo. A partir de ahí, la gente se comenzó a mosquear.
Pasaron los minutos, y sobre las 22:13, la megafonia del andén indica retrasos en la R3 de 15 minutos, pero no dice nada de la R4 ni de por qué estamos parados. Pasa un R3 a Hospi por la otra vía, y pasan los minutos. Las 22:20, las 22:30... Ni un agente de seguridad, ni personal, nadie que diga qué está pasando. Me bajé del tren para tomar un poco de aire fresco, y me fijé en que los cuatro pantógrafos del tren estaban bajados. Sobre las 22:45, el maquinista se mete en cada vagón e informa a los usuarios que vamos a retroceder hasta Arc de Triomf, para desde allí tomar ruta por Clot, Sant Andreu Comtal, y por el Ramal de las Aguas, a Montcada Bifurcació. Entre pitos y flautas salimos de Sagrera sin cambiar de vía, es decir, circulando a contravía, hacia las 23:00, dejando paar primero un R4 a Sant Vicenç delante.
A eso de las 23:05 llegamos a Arco. Nuevamente se apagan la mitad de las luces allí y la gente se vuelve a mosquear. Nadie de seguridad, nadie de personal, el maquinista sólo, al bajar del tren para cambiar de cabina, va informando a la gente del andén que dicho tren circula con destino Manresa. Una vez llegado a cabina, otra vez avisa por megafonía "Tren con destino Manresa". Finalmente partimos hacia Clot Aragó. Llegamos allí hacia las 23:15, llegamos, el tren abre puertas, y mientras se meten un mogollón de guiris, veo que desde el andén se indica en la estación Tren destino Mataró. El maquinista vuelve a anunciar por megafonía "Tren con destino Manresa", salen todos los guiris, y reanudamos la marcha. Total, otros cinco minutos perdidos en la estación.
Llegamos a Sant Andreu Comtal 23:25, y lo mismo. El maquinista anuncia tren con destino Manresa, mientras los paneles de la estación marcan "Tren sin parada". Genial, pienso, vamos avanzando. Mejor eso a poner un destino equivocado. Esperamos, al salir de SAC a que pase un Aeroport y nos metemos en el Ramal de las Aguas. 23:35 más o menos, a Montcada Bifurcació. A partir de aquí, aparentemente, viaje normal.
Llegamos a Cerdanyola del Vallés a las 23:45, se bajan un montón de chavales jóvenes que seguramente se han quedado sin bus, sin taxi o lo que sea, porque empiezan a liarla junto a la cabina del maquinista. Diez minutos extra parados, y cuando arrancamos, el maquinista anuncia por altavoces "a ver si nos calmamos un poquito, por favor", mientras se escucha de fondo en el primer vagón que la gente de allí está armando barullos y fiesta.
Dado que por la hora, seguro que todos los R4 que iban detrás del nuestro ya tiraron millas por Clot delante de nosotros, ni me molesto en bajar en Barberá, tiro para Sabadell. En Sabadell Sud, otros cuatro o cinco minutos parados, y llegada a Sabadell Centre a las 00:05. Al subir las escaleras, me fijo que los indicadores de los trenes no funcionan. "Vaya, qué casualidad, encima eso".
Durante esa hora y media, compartí con el resto de usuarios una pregunta que todos nos hacíamos: ¿Y para esto tenemos billetes gratis en Renfe? (Yo tengo billete integrado, a precio 50%, pero para el caso, es lo mismo, y sabiendo lo que pasó ayer en FGC Vallès, y he escuchado de otros usuarios sobre el servicio de Renfe, cada vez tengo más claro que el "cobrar más barato o regalarte el billete", se hace a cambio de estas cosas. No estoy diciendo que haya sido intencionado, sólo digo eso: ¿para eso los viajeros obtienen el billete gratis o al 50%?)
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 106
Per avaria en el sistema de comunicacions, el servei de rodalies queda suspès. App de Rodalies:
Salut
A veure com evoluciona, però de moment caos total...09/09/2022 05:02h Incidència a:
Suspesa la circulació de tots els trens de Rodalia de Catalunya per una incidència en el sistema general de comunicacions d'Adif. Recomanem l'ús de transport alternatiu.
Salut
Sèrie EV-E801 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 09/09/2022 7:05, en total s’ha editat 1 vegada.
https://amp.elperiodico.com/es/sociedad ... o-75223177
Pel que llegeixo: El control de tots els trens de Catalunya depèn d'un servidor físic sense redundància, i això és el que es va contractar al 2015? Ara Adif tirarà la culpa la l'empresa contractada, però és com tenir un sistema que s'aguanta amb pinces, i el dia que cau dir que és culpa del tio que et va vendre les pinces.
La qual cosa és consistent amb tenir una presidenta que no entén per què serveixen les noves tecnologies
https://beteve.cat/mobilitat/avaria-rod ... ign=beteve
Pel que llegeixo: El control de tots els trens de Catalunya depèn d'un servidor físic sense redundància, i això és el que es va contractar al 2015? Ara Adif tirarà la culpa la l'empresa contractada, però és com tenir un sistema que s'aguanta amb pinces, i el dia que cau dir que és culpa del tio que et va vendre les pinces.
La qual cosa és consistent amb tenir una presidenta que no entén per què serveixen les noves tecnologies
https://beteve.cat/mobilitat/avaria-rod ... ign=beteve
Quan la circulació de trens era mecànica i el que es movien eren les agulles amb la mà, hi havia menys capacitat de trens, però els problemes mecànics se solucionaven més ràpid
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Just l'endemà que el president de renfe tragués pit elogiant les rodalies (de Barcelona, segons ell) millors que molts sistemes europeus passa això:
NacióDigital, 16 de setembre de 2022 ha escrit: Dues noves avaries provoquen retards en fins a vuit línies de Rodalies
El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, preveu que el servei trigui a normalitzar-se, almenys, dues hores
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
De fet, mirant les incidències d'aquest post, sembla que la majoria d'incidències "xungues" són de Adif, no de Renfe (que només opera els trens). El tren de l'aeroport de FGC tindria els mateixos problemes que els de Renfe.
El que s'hauria de demanar el traspàs, més que de Renfe, és de la infraestructura de Adif. Però sent la infraestructura tant cara, sembla una oportunitat per al govern central per dir "vale, aquí teniu la responsabilitat, però no us dono el diner que feia servir per aixó".
L'altre dia estava veient uns vídeos com aquest (per posar un exemple):
https://www.youtube.com/watch?v=VLKfpQp_dOs
I fins i tot sense que hi hagi "incidència", hi ha varis moments en que el tren es veu afectat per l'estat de la infraestructura.
- "Esta LTV es debido a que justo antes de Castellbisball hay un puente que no está en buen estado y su estribo esta muy cerca del gálibo de la vía."
- "Esta LTV se debe a que la vía del túnel de doble vía se encontraba en mal estado en su boca lado Martorell, de ahí la necesidad de rehabilitar el túnel antiguo"
- "En esta vía la LTV tiene mas metros que en la contigua, la vía estaba en peor estado..."
- "Esta LTV era por el mal estado de un desvío en el túnel de Martorell"
- "Esta LTV era por el estado de las agujas de la estación."
- "Esta LTV se debía al mal estado del terraplén."
El que s'hauria de demanar el traspàs, més que de Renfe, és de la infraestructura de Adif. Però sent la infraestructura tant cara, sembla una oportunitat per al govern central per dir "vale, aquí teniu la responsabilitat, però no us dono el diner que feia servir per aixó".
L'altre dia estava veient uns vídeos com aquest (per posar un exemple):
https://www.youtube.com/watch?v=VLKfpQp_dOs
I fins i tot sense que hi hagi "incidència", hi ha varis moments en que el tren es veu afectat per l'estat de la infraestructura.
- "Esta LTV es debido a que justo antes de Castellbisball hay un puente que no está en buen estado y su estribo esta muy cerca del gálibo de la vía."
- "Esta LTV se debe a que la vía del túnel de doble vía se encontraba en mal estado en su boca lado Martorell, de ahí la necesidad de rehabilitar el túnel antiguo"
- "En esta vía la LTV tiene mas metros que en la contigua, la vía estaba en peor estado..."
- "Esta LTV era por el mal estado de un desvío en el túnel de Martorell"
- "Esta LTV era por el estado de las agujas de la estación."
- "Esta LTV se debía al mal estado del terraplén."
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
És que el 99% de les LTVs s'eternitza la seva eliminació per manca d'inversió en manteniment (en aquest cas, correctiu) de la infraestructura. I aquí és on plora la criatura (Adif).
L'1% restant es deuen a causes sobrevingudes: cotxes que cauen a la via i trenquen la catenària o altres fenòmens imprevisibles.
Per això, alguns diem que les LTVs es podrien anomenar permanentment temporals o temporalment definitives.
Salut !!
L'1% restant es deuen a causes sobrevingudes: cotxes que cauen a la via i trenquen la catenària o altres fenòmens imprevisibles.
Per això, alguns diem que les LTVs es podrien anomenar permanentment temporals o temporalment definitives.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
I una setmana després de fer servir l'expressió "efecte papallona", ve un maquinista de la RENFE i diu el mateix en un fil de Twitter, fins i tot amb el mateix exemple del R7 creuant-se:
I aquí la sensació és que hi ha un forat en la responsabilitat. Un vàndal bloquejant una porta no hauria de tenir un impacte tan gran sobre tota la xarxa. És a dir, tot aixó milloraria si:
- Una porta bloquejada no hagués de parar un tren durant 10 minuts (renfe)
- Un tren parat durant 10 minuts no hagués de parar la línia completa, i fos possible avançar-lo com fan els busos (adif)
- Un tren de la R4 no fos afectat per un de la R7 a Cerdanyola (adif)
- Un tren de la R4 no fos afectat per un de la R3 (adif)
- Un tren de la R1 no afectés el possible aparcament de un R4 a l'Hospitalet (adif)
- No hi hagués tants trens intenant aparcar i fer maniobres a l'Hospitalet (renfe)
- Un maquinista tingués més marge d'error entre serveis consecutius (renfe)
Però clar, Renfe pot dir que els problemes que fan la diferència són els que no resol Adif, i Adif pot dir que la seva via funcionava perfecte, que tot el problema ha estat que els trens de Renfe han començat a anar fora d'hora. "Y unos por otros, la casa sin barrer".
Em comença a posar mosca que es digui tant que FGC ho fa millor que Renfe perquè donen un servei més simple. Doncs s'ha de simplificar els seveis de la Renfe, i algun àrbitre (la Generalitat?) hauria d'entrar a dir-li tant a Adif com a Renfe què han de posar de la seva part. Imagino que a FGC aixó no deu passar perquè al ser tot la mateixa empresa, ells mateixos s'arbitren entre la part de infraestructura i la d'operacions?
I aquí la sensació és que hi ha un forat en la responsabilitat. Un vàndal bloquejant una porta no hauria de tenir un impacte tan gran sobre tota la xarxa. És a dir, tot aixó milloraria si:
- Una porta bloquejada no hagués de parar un tren durant 10 minuts (renfe)
- Un tren parat durant 10 minuts no hagués de parar la línia completa, i fos possible avançar-lo com fan els busos (adif)
- Un tren de la R4 no fos afectat per un de la R7 a Cerdanyola (adif)
- Un tren de la R4 no fos afectat per un de la R3 (adif)
- Un tren de la R1 no afectés el possible aparcament de un R4 a l'Hospitalet (adif)
- No hi hagués tants trens intenant aparcar i fer maniobres a l'Hospitalet (renfe)
- Un maquinista tingués més marge d'error entre serveis consecutius (renfe)
Però clar, Renfe pot dir que els problemes que fan la diferència són els que no resol Adif, i Adif pot dir que la seva via funcionava perfecte, que tot el problema ha estat que els trens de Renfe han començat a anar fora d'hora. "Y unos por otros, la casa sin barrer".
Em comença a posar mosca que es digui tant que FGC ho fa millor que Renfe perquè donen un servei més simple. Doncs s'ha de simplificar els seveis de la Renfe, i algun àrbitre (la Generalitat?) hauria d'entrar a dir-li tant a Adif com a Renfe què han de posar de la seva part. Imagino que a FGC aixó no deu passar perquè al ser tot la mateixa empresa, ells mateixos s'arbitren entre la part de infraestructura i la d'operacions?
Jo també tinc aquesta sensació, que amb la excusa de separar coses entre Adif i Renfe, sembla que es vagin passant la pilota de un a l'altre i a vegades que potser no s'impliquen per a que l'altre faci actuacions.
A banda a les LAV si que es dóna una altra sensació diferent perquè hi circulen, i circularan, fins a 3 operadors diferents. Cosa que la xarxa ibèrica no passa.
Igual passa amb els avions, es difícil associar Iberia amb Aena perquè als aeroports circulen avions de companyies molt diferents i no una sola.
A banda a les LAV si que es dóna una altra sensació diferent perquè hi circulen, i circularan, fins a 3 operadors diferents. Cosa que la xarxa ibèrica no passa.
Igual passa amb els avions, es difícil associar Iberia amb Aena perquè als aeroports circulen avions de companyies molt diferents i no una sola.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... -trajecte/
Llencen pedres contra un tren a Ripoll i ha de cancel·lar el trajecte
Els passatgers van haver d’esperar-se una hora a l’estació
Les pedres que una o més persones van llençar contra el tren que sortia de Ripoll diumenge passat van obligar a cancel·lar el trajecte en direcció a Vic. Segons han explicat des de Renfe, els fets van passar a les 19.07h, quan les pedres van provocar desperfectes importants al comboi fins al punt que no pogués circular amb seguretat.
Els viatgers afectats es van haver d’esperar a l’estació de Ripoll, i finalment van continuar el recorregut amb el tren que baixava de la Tor de Querol i que va fer parada a la capital del Ripollès a les 8 del vespre. Des de Renfe confirmen que han presentat denúncia per aquests fets tot i que no van poder identificar-ne els autors. Els danys al tren s’han quantificat en 400 euros.
Llencen pedres contra un tren a Ripoll i ha de cancel·lar el trajecte
Els passatgers van haver d’esperar-se una hora a l’estació
Les pedres que una o més persones van llençar contra el tren que sortia de Ripoll diumenge passat van obligar a cancel·lar el trajecte en direcció a Vic. Segons han explicat des de Renfe, els fets van passar a les 19.07h, quan les pedres van provocar desperfectes importants al comboi fins al punt que no pogués circular amb seguretat.
Els viatgers afectats es van haver d’esperar a l’estació de Ripoll, i finalment van continuar el recorregut amb el tren que baixava de la Tor de Querol i que va fer parada a la capital del Ripollès a les 8 del vespre. Des de Renfe confirmen que han presentat denúncia per aquests fets tot i que no van poder identificar-ne els autors. Els danys al tren s’han quantificat en 400 euros.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Jo d'aquest parell de punts en discrepo. Si hi ha un problema amb el tren, el maquinista ha de sortir i mirar de solventar-lo (I això passa amb tots els operadors, sigui Renfe, TMB, FGC o Tram). Més sobretot quan sembla que ha estat un tercer qui ha bloquejat les portes per alguna raó.
Sobre Hospitalet, realment què pot fer renfe al respecte a dia d'avui? Quina és la alternativa? Reduir el nombre de trens? Traslladar el problema a Martorell? El tram Castellbisbal - Martorell està preparat per un augment de trànsit compaginat amb el trànsit de mercaderies? El cert és que amb el pas de les dècades Barcelona ha perdut moltes vies d'estacionament de trens pel tancament d'estacions, eliminació de terrenys ferroviaris o sonades obres de soterraments com la Sagrera i afortunadament ens ha quedat Hospitalet.
El metro de Barcelona amb motoristes!