Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 07/10/2022 12:09

Miquel ha escrit:
Dijous 06/10/2022 21:48
jgomezs ha escrit:
Divendres 30/09/2022 13:31
- Una porta bloquejada no hagués de parar un tren durant 10 minuts (renfe)
- No hi hagués tants trens intenant aparcar i fer maniobres a l'Hospitalet (renfe)
Jo d'aquest parell de punts en discrepo. Si hi ha un problema amb el tren, el maquinista ha de sortir i mirar de solventar-lo (I això passa amb tots els operadors, sigui Renfe, TMB, FGC o Tram). Més sobretot quan sembla que ha estat un tercer qui ha bloquejat les portes per alguna raó.
En el fons estic d'acord amb tu.
El punt de la porta serà sempre discutible perquè un incident, quasi per definició, és un imprevist. I no pots preveure tots els imprevistos, també per definició. Però aquí no sé si el procediment de tancar una porta bloquejada és massa complicat, si al conductor li faltava alguna eina, si el vàndal de la porta l'estava liant i calia trucar a seguretat, si li diem vandalisme però en realitat algú ha tingut un problema mèdic i algú altre ha bloquejat la porta per assegurar-se que vinguessin els primers auxilis, si és normal trigar deu minuts per anar i tornar de la cabina a una porta, etc... En tot cas Renfe és responsable de que els seus maquinistes sàpiguen què cal fer i decidir si 10 minuts per tot plegat és un temps acceptable.
Miquel ha escrit:
Dijous 06/10/2022 21:48
Sobre Hospitalet, realment què pot fer renfe al respecte a dia d'avui? Quina és la alternativa? Reduir el nombre de trens? Traslladar el problema a Martorell? El tram Castellbisbal - Martorell està preparat per un augment de trànsit compaginat amb el trànsit de mercaderies? El cert és que amb el pas de les dècades Barcelona ha perdut moltes vies d'estacionament de trens pel tancament d'estacions, eliminació de terrenys ferroviaris o sonades obres de soterraments com la Sagrera i afortunadament ens ha quedat Hospitalet.
Canviar els horaris per repartir els trens entre L'Hospitalet, Molins de Rei i Martorell? Però ben pensat, tenint en compte el que dius, llavors és culpa de Adif també per no tenir prous estacions on els trens puguin acabar recorreguts. I llavors seguim donant voltes al tema de que entre Renfe i Adif es poden anar tirant la culpa i cap dels dos es fa responsable de millorar res.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Diumenge 06/11/2022 9:56

3/24, 5 de novembre de 2022 ha escrit: Sis hores per anar en tren de Barcelona a Puigcerdà amb motí dels passatgers inclòs
Les incidències de Renfe han afectat un tren que ha quedat aturat a Ribes de Freser i que ha provocat l'amotinament de 200 viatgers
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 02/12/2022 11:09

Nació Digital, 2 de desembre de 2022 ha escrit: Retards de mitja hora o més a l'R4 entre Vilafranca i l'Hospitalet
Una avaria d'infraestructura a Castellbisbal provoca que els combois passin cada mitja hora
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 05/12/2022 10:59

Regió-7, 4 de desembre de 2022 ha escrit: Quarta incidència en 5 dies a la línia de Renfe de Manresa
Els usuaris que anaven a agafar el tren de les 8.27 s'han hagut d'esperar una hora
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 05/12/2022 17:33

Quelcom passava avui entre Clot i Badalona (i em sona va passar tambè no fa massa) que anaven els trens molt lents per Sant Adrià i Badalona.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/12/2022 8:32

Xoc entre dos trens a Montcada. Un tren ha xocat contra un altre aturat on estava pujant passatge, ferits de moment no se sap de quina consideració, portarà cua...




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/12/2022 8:46

Ara per ara es parla de 70 ferits.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 07/12/2022 9:14

"incidència"



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 07/12/2022 9:43

El cacau deu ser monumental: a més de l'accident, cal tenir en compte que la R2 i la R11 estan tallades per les obres de La Sagrera, que els trens "reboten" a Montcada i Reixac i que els usuaris de la R2 i R11 els encaminen cap a Montcada i Reixac - Manresa (l'estació de l'accident) per transbordar a la R4.

No vull entrar a especular amb les possibles causes directes de l'encalç, però sí que penso que no es pot pretendre tenir una altíssima freqüència de pas sense el recolzament dels sistemes de seguretat automàtics que impedeixen accidents. I això "només" costa diners.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 07/12/2022 9:57

Aquí foto d'on ha passat l'accident. És una corba sense visibilitat que impedeix frenar a temps si un tren es troba davant un altre parat. El que no s'entén çes com és possible que la senyalització i els sistemes de protecció han pogut deixar passar el segon tren, cosa que EN TEORIA és impossible:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 07/12/2022 11:09

wefer ha escrit:
Dimecres 07/12/2022 9:57
Aquí foto d'on ha passat l'accident. És una corba sense visibilitat que impedeix frenar a temps si un tren es troba davant un altre parat. El que no s'entén çes com és possible que la senyalització i els sistemes de protecció han pogut deixar passar el segon tren, cosa que EN TEORIA és impossible:
Discrepo i és el que apuntava en el meu anterior comentari sense dir-ho explícitament. Moltes vegades, massa pel meu entendre, els maquinistes han d'entrar els trens a les estacions amb els senyals en "rebase autorizado" i marxa a la vista. I amb marxa a la vista no hi ha sistema de seguretat que supervisi al maquinista. No vull entrar més a fons sense conèixer què ha passat.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dimecres 07/12/2022 14:21

genissimon ha escrit:
Dimecres 07/12/2022 11:09
wefer ha escrit:
Dimecres 07/12/2022 9:57
Aquí foto d'on ha passat l'accident. És una corba sense visibilitat que impedeix frenar a temps si un tren es troba davant un altre parat. El que no s'entén çes com és possible que la senyalització i els sistemes de protecció han pogut deixar passar el segon tren, cosa que EN TEORIA és impossible:
Discrepo i és el que apuntava en el meu anterior comentari sense dir-ho explícitament. Moltes vegades, massa pel meu entendre, els maquinistes han d'entrar els trens a les estacions amb els senyals en "rebase autorizado" i marxa a la vista. I amb marxa a la vista no hi ha sistema de seguretat que supervisi al maquinista. No vull entrar més a fons sense conèixer què ha passat.

Salut !!
Desde la barra del bar.

Ni "a la vista" ni leches, això ho crec una negligencia brutal. Si està el tren aturat, doncs al tram anterior semáforo en rojo tomatero. Ni excuses ni histories fins que el tren de davant no hagi avançat i abandonat el tram totalment doncs el semàfor/senyal del tram anterior allà es queda en plan Gandalf Vs. Balrog "No puedes pasar".

Una de bravas, Manolo.

Ara que s'investigui, clar. Pero ben segur que alguna catgada hutmana ha d'haver-hi



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dimecres 07/12/2022 15:42

Bon tarda,
Disclaimer: desconec què ha passat i la meva intenció no és donar les culpes a ningú.
campbell ha escrit:
Dimecres 07/12/2022 14:21
Ni "a la vista" ni leches, això ho crec una negligencia brutal. Si està el tren aturat, doncs al tram anterior semáforo en rojo tomatero. Ni excuses ni histories fins que el tren de davant no hagi avançat i abandonat el tram totalment doncs el semàfor/senyal del tram anterior allà es queda en plan Gandalf Vs. Balrog "No puedes pasar".
No és tan fàcil, ja que com ha mencionat genissimon els trens a vegades entren en marxa a la vista. Mirant el Google Maps, he vist que el cantó on han succeït els fets comença uns 900 metres abans de l'andana del baixador i està protegit amb un senyal permissiu, és a dir, té un cartell fix amb una P (foto del Google Maps: https://www.google.com/maps/@41.4826403 ... 384!8i8192). Això significa que si un tren es troba el senyal en indicació de parada, ha de realitzar una parada obligatòria, però després pot reprendre la marxa mitjançant el procediment d'ultrapassament autoritzat. Això implica que els trens han de circular en marxa a la vista i en condicions d'aturar-se davant de qualsevol cosa que impedeixi la circula (com un altre tren), sempre sense excedir de 40 km/h. Això no significa que els trens hagin de circular a 40, sinó que han d'anar en marxa a la vista sempre per sota de 40.
Amb això vull dir que tot és molt complicat...

Salut


:riure

campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dimecres 07/12/2022 22:29

Pel que he estat llegint, d'entre varis dels relats de la gent, varis han dit "que hi havia molta boira"...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 13/12/2022 13:46

Diari de Girona, 13 de desembre de 2022 ha escrit: Restablerta la circulació de trens entre Tordera i Maçanet
Havia aparegut un cadàver a les vies
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 28/12/2022 17:42

Sembla que ahir (27/12) al vespre va caure el CTC de l'Hospitalet. Aquest matí s'ha restablert.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dijous 29/12/2022 10:52

Ben repartida la loteria, el dimarts va tocar Hospitalet i la T1, R3 i R4.

Ara les de Bellvitge




França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 30/12/2022 11:56

albert28 ha escrit:
Dijous 29/12/2022 10:52
Ben repartida la loteria, el dimarts va tocar Hospitalet i la T1, R3 i R4.

Ara les de Bellvitge

Fåcil: que los manden a todos a Hospitalet por el túnel del Gornal. :riure :riure


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 10/03/2023 11:14

3/24, 9 de març de 2023 ha escrit: Un descarrilament sense ferits al túnel de la Sagrera provoca retards a Rodalies
A la zona on hi ha hagut l'accident hi havia uns grans blocs de formigó al mig de la infraestructura
[...]
Via única entre El Clot-Aragó i Sant Adrià de Besòs.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/03/2023 11:54

Sense ser capaç d'entrar en més detalls, la imatge fa pensar que l'empresa constructora que hi ha deixat els blocs de formigó ha comès una monumental potineria.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”