Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
-
- N1
- Entrades: 2
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Avui a Castelldefels, tothom dins el tren direcció Granollers, que hauria d'haver sortit fa 15 minuts, quan diu el maquinista que sortirà abans el següent cap a Barcelona. Tothom canvia de tren i, 3 minuts més tard, surt el de Granollers en servei però sense cap passatger dins. Quina mena de servei és aquest? Sembla que interessa anar movent els trens per cobrar el sou a final de mes, però si hi ha gent dins o no, és igual.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7250
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Renfe sempre ha sigut un caos, no és una novetat.
Hi ha maquinistes que intenten fer bé la feina... i altres que els importa tot un rave. A qualsevol empresa n'hi ha d'aquests, que jo m'he trobat també amb casos similars a autobusos de Barcelona que n'hi ha per llogar-hi cadires.
El que és més indignant és que després, per fer vaga, reclamar augment de sou o queixar-se del traspàs, sí que sempre hi estan disposats.
Hi ha maquinistes que intenten fer bé la feina... i altres que els importa tot un rave. A qualsevol empresa n'hi ha d'aquests, que jo m'he trobat també amb casos similars a autobusos de Barcelona que n'hi ha per llogar-hi cadires.
El que és més indignant és que després, per fer vaga, reclamar augment de sou o queixar-se del traspàs, sí que sempre hi estan disposats.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1778
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Retiren el tren avariat a l’Arc de Triomf de Barcelona que ha causat endarreriments de 40 minuts
La incidència ha afectat les línies R1, RG1, R3 i R4
Els tècnics han retirat el tren de Rodalia avariat que ha causat endarreriments de més de quaranta minuts entre les línies R1, RG1, R3 i R4 a l’altura de l’estació de l’Arc de Triomf de Barcelona.
El tren ha estat prop de dues hores aturat, obligant els combois a circular per via única en aquest tram.
https://www.vilaweb.cat/noticies/tren-a ... reriments/
La incidència ha afectat les línies R1, RG1, R3 i R4
Els tècnics han retirat el tren de Rodalia avariat que ha causat endarreriments de més de quaranta minuts entre les línies R1, RG1, R3 i R4 a l’altura de l’estació de l’Arc de Triomf de Barcelona.
El tren ha estat prop de dues hores aturat, obligant els combois a circular per via única en aquest tram.
https://www.vilaweb.cat/noticies/tren-a ... reriments/
Això ho hem d'agrair als altaveus que fabulen de "ferides urbanes" per esgarrapar quatre vots. Passa que els únics que ho recordem som els que mai ens hem deixat entabanar per aquestes facècies. Mentrestant, els que aplaudeixen les gracietes d'aquest nivell tan pobre segueixen fent, com si pensar no anés amb ells.
La democràcia va d'educació bona. Però també de bona educació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs a Munic tenen només un túnel urbà amb via doble, ni tan sols dos com a Barcelona. I a Zuric només recentment van fer una segona travessia urbana, també amb via doble igual que la primera. Evidentment en aquells llocs tenen una infraestructura més ample per altres costats, però lo que vull dir és que no és pas estrany que hi hagi travessies urbanes estretes, habitualment pensades únicament per als trens de rodalies. Criticable? Sí. De tercer món? No realment. I sí, segurament hi han exemples més positius.
Els túnels urbans de Barcelona daten principalment del s. XIX (Aragó) i dels anys 30 (Pl. Catalunya), realment no es pot dir que la situació d'aquests tingui res a veure amb la penya de les "ferides urbanes". A Barcelona històricament sempre les vies van estar encaixonades. En tot cas jo criticaria la reducció de vies a l'entrada de Sants i la desaparició de la línia de la costa, però allò tampoc no hauria sigut directament una solució per al tema dels túnels urbans.Guigui ha escrit: ↑Divendres 16/05/2025 16:20Això ho hem d'agrair als altaveus que fabulen de "ferides urbanes" per esgarrapar quatre vots. Passa que els únics que ho recordem som els que mai ens hem deixat entabanar per aquestes facècies. Mentrestant, els que aplaudeixen les gracietes d'aquest nivell tan pobre segueixen fent, com si pensar no anés amb ells.
La democràcia va d'educació bona. Però també de bona educació.
Amb millors enllaços entre les travessies i un millor sistema de senyalització potser en casos aixis es podria reaccionar més ràpidament desviant trens i evitar grans col·lapses. També seria un objectiu més proper que no ampliar els túnels urbans o fer-ne de nous.
Per criticar falta d'educació, jo també criticaria que sovint només es demanen solucions de màxims i no solucions pragmàtiques de compromís, que per culpa d'aquestes demandes de màxims al final s'acaba no fent res.
Al final, tot el tema de les ferides urbanes sempre ha estat emprenyat també per una dolenta integració del ferrocarril. Si la gent veuria que es pot integrar millor el tren a l'urbanisme, les demandes de soterrament serien menys.
Molt d'acord amb tu aquí.Elefant ha escrit: ↑Dissabte 17/05/2025 10:19Doncs a Munic tenen només un túnel urbà amb via doble, ni tan sols dos com a Barcelona. I a Zuric només recentment van fer una segona travessia urbana, també amb via doble igual que la primera. Evidentment en aquells llocs tenen una infraestructura més ample per altres costats, però lo que vull dir és que no és pas estrany que hi hagi travessies urbanes estretes, habitualment pensades únicament per als trens de rodalies. Criticable? Sí. De tercer món? No realment. I sí, segurament hi han exemples més positius.
Per criticar falta d'educació, jo també criticaria que sovint només es demanen solucions de màxims i no solucions pragmàtiques de compromís, que per culpa d'aquestes demandes de màxims al final s'acaba no fent res.
Al final, tot el tema de les ferides urbanes sempre ha estat emprenyat també per una dolenta integració del ferrocarril. Si la gent veuria que es pot integrar millor el tren a l'urbanisme, les demandes de soterrament serien menys.
De fet Barcelona és de les poques ciutats que conec que van construir un túnel de ferrocarril quadruplicat. El resultat va ser que, des del dia 1, un dels dos parells de vies es dedicava a transport local (la L1 del metro).
Durant força temps es podia fer servir material mòbil normal de RENFE a la L1, de fet. Si les línies de Rodalies no fan servir les vies del metro, és perquè el metro dona un servei d'alta intensitat i criticalitat a moltíssima gent i destarotaries tot el sistema ficant-hi trens amb dissenys i règims de parada diferents, que no pots apuntar al segon ni sovint al minut quan t'arribaran. Si això s'assembla molt a la descripció de per què Rodalies és difícil, doncs prenem nota...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7250
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
No és així.
Ni Zurich ni Munich són comparables amb Barcelona. Zurich té 1,3 milions d'habitants a la seva àrea metropolitana, i Munich 1,6 milions. Són gairebé dos "pobles" comparats amb l'àrea metropolitana de Barcelona (5 milions). https://worldpopulationreview.com/citie ... ent/europe
Barcelona s'ha de comparar amb àrees similars, com Madrid, Sant Petersburg o Berlín. Ara us emplaço a que mireu les infraestructures ferroviàries d'aquestes ciutats, sobretot la quantitat de vies que entren a les ciutats, i després compareu amb Barcelona. Aquesta ciutat fa riure (per no plorar).
Ni Zurich ni Munich són comparables amb Barcelona. Zurich té 1,3 milions d'habitants a la seva àrea metropolitana, i Munich 1,6 milions. Són gairebé dos "pobles" comparats amb l'àrea metropolitana de Barcelona (5 milions). https://worldpopulationreview.com/citie ... ent/europe
Barcelona s'ha de comparar amb àrees similars, com Madrid, Sant Petersburg o Berlín. Ara us emplaço a que mireu les infraestructures ferroviàries d'aquestes ciutats, sobretot la quantitat de vies que entren a les ciutats, i després compareu amb Barcelona. Aquesta ciutat fa riure (per no plorar).
I si comparem amb Madrid, ells tenen dos túnels passants com nosaltres (Sol i Recoletos), un túnel passant d'alta velocitat totalment desaprofitat, una futura mega-estació en obres des de fa dècades (Chamartín), i si comptes Rodalies + FGC, una quantitat de corredors suburbans comparable, potser amb la diferència que a Barcelona hi ha molts més serveis Regionals perquè a Madrid un cop surts de la província ja està quasi tot buit.
Berlin no conec gaire, però pel que veig al mapa sembla que bàsicament tenen dos túnels passants també?
El que em sembla tercermundista és el tenir trens "pijos" que poden malgastar la disponibilitat de infrastructura, mentre els que fan el 90% de la feina de portar passatgers es cauen a pedaços. Aquesta ciutat no fa plorar perquè tot sigui un desastre sinó que és frustrant per la quantitat d'oportunitats perdudes.
Berlin no conec gaire, però pel que veig al mapa sembla que bàsicament tenen dos túnels passants també?
El que em sembla tercermundista és el tenir trens "pijos" que poden malgastar la disponibilitat de infrastructura, mentre els que fan el 90% de la feina de portar passatgers es cauen a pedaços. Aquesta ciutat no fa plorar perquè tot sigui un desastre sinó que és frustrant per la quantitat d'oportunitats perdudes.
Berlín si no recordo malament té dos túnels nord-sud passants, un que és per S-Bahn i l'altre nou pels trens regionals. Estan fent un tercer túnel on anirà una nova línia de S-Bahn, que porta dècades en obres 

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1778
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Desastre total a, com a mínim a la R4.
Retards de més d'una hora, aquest matí, i ara us escric des d'un R4 aturat a Terrassa, i ja veurem. Salut!
Retards de més d'una hora, aquest matí, i ara us escric des d'un R4 aturat a Terrassa, i ja veurem. Salut!
A les 21:50
A les 21:58
I els últims trens a Martorell (no Hi ha St Vicenç/Vilafranca) estan acabant a Hospitalet i zero informació a l'estació d'Hospitalet.
On està el pla de xoc relatiu a la informació al viatger?
A les 21:58
I els últims trens a Martorell (no Hi ha St Vicenç/Vilafranca) estan acabant a Hospitalet i zero informació a l'estació d'Hospitalet.
On està el pla de xoc relatiu a la informació al viatger?