Rodalies R8
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1803
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Rodalies R8
Llum verda als intercanviadors de Renfe i FGC a Sant Cugat.
El Consell de Ministres ha donat llum verda a la signatura del conveni entre el Ministeri de Transports, la Generalitat i Adif que permetrà fer realitat els intercanviadors ferroviaris entre els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Rodalies al Vallès Occidental. A Sant Cugat, aquests intercanviadors se situaran a les estacions de FGC de l’Hospital General (línia S1, direcció Terrassa) i de Volpelleres (línia S2, direcció Sabadell). És una reivindicació històrica, que feia anys que estava promesa.
La construcció d’aquests intercanviadors suposarà una inversió aproximada de 36 milions d’euros, i serà la Generalitat de Catalunya qui s'encarregarà d'executar les obres. Tot i això, el finançament anirà a càrrec del govern espanyol: el Ministeri de Transports aportarà 20 milions d’euros en caràcter plurianual durant la vigència del conveni, i també destinarà 1 milió d’euros addicional per a la redacció dels estudis previs. Per la seva banda, Adif finançarà amb 15 milions d’euros les actuacions que assumeixi dins del projecte.
La voluntat d’aquestes actuacions és millorar la connectivitat ferroviària entre les dues xarxes a l'altura del Vallès, en especial a Sant Cugat del Vallès, on les línies coincideixen geogràficament, però no estan interconnectades. En aquest sentit, el projecte té una rellevància estratègica per a la ciutat. L’alcalde Josep Maria Vallès (Junts) va posar aquesta qüestió sobre la taula en la reunió que va mantenir dijous passat amb el president de la Generalitat, Salvador Illa. Aquesta infraestructura també es va acordar entre la Generalitat (ERC) i govern espanyol (PSOE)
A la línia S1 Terrassa, la parada de l’Hospital General de Catalunya es troba a escassos metres de la cruïlla de les vies, però la de Rodalies es troba força lluny, ja en el terme municipal de Rubí. Amb la línia S2 hi ha més facilitats, tot i que l’estació de Volpelleres (S2) es troba a un quilòmetre de la Renfe de Coll Favà.
- - - L’article continua
https://share.google/FA70eu1oyfYpBppV1
El Consell de Ministres ha donat llum verda a la signatura del conveni entre el Ministeri de Transports, la Generalitat i Adif que permetrà fer realitat els intercanviadors ferroviaris entre els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Rodalies al Vallès Occidental. A Sant Cugat, aquests intercanviadors se situaran a les estacions de FGC de l’Hospital General (línia S1, direcció Terrassa) i de Volpelleres (línia S2, direcció Sabadell). És una reivindicació històrica, que feia anys que estava promesa.
La construcció d’aquests intercanviadors suposarà una inversió aproximada de 36 milions d’euros, i serà la Generalitat de Catalunya qui s'encarregarà d'executar les obres. Tot i això, el finançament anirà a càrrec del govern espanyol: el Ministeri de Transports aportarà 20 milions d’euros en caràcter plurianual durant la vigència del conveni, i també destinarà 1 milió d’euros addicional per a la redacció dels estudis previs. Per la seva banda, Adif finançarà amb 15 milions d’euros les actuacions que assumeixi dins del projecte.
La voluntat d’aquestes actuacions és millorar la connectivitat ferroviària entre les dues xarxes a l'altura del Vallès, en especial a Sant Cugat del Vallès, on les línies coincideixen geogràficament, però no estan interconnectades. En aquest sentit, el projecte té una rellevància estratègica per a la ciutat. L’alcalde Josep Maria Vallès (Junts) va posar aquesta qüestió sobre la taula en la reunió que va mantenir dijous passat amb el president de la Generalitat, Salvador Illa. Aquesta infraestructura també es va acordar entre la Generalitat (ERC) i govern espanyol (PSOE)
A la línia S1 Terrassa, la parada de l’Hospital General de Catalunya es troba a escassos metres de la cruïlla de les vies, però la de Rodalies es troba força lluny, ja en el terme municipal de Rubí. Amb la línia S2 hi ha més facilitats, tot i que l’estació de Volpelleres (S2) es troba a un quilòmetre de la Renfe de Coll Favà.
- - - L’article continua
https://share.google/FA70eu1oyfYpBppV1
Bona notícia. M'hauria servit molt l'enllaç a Hospital General quan vivia a Rubí... fa 5 anys.
Per cert, que va passar al final amb l'R3-R8 a Sta Perpètua és farà finalment el desviament o es deixarà perdre aquella oportunitat?
Per cert, que va passar al final amb l'R3-R8 a Sta Perpètua és farà finalment el desviament o es deixarà perdre aquella oportunitat?
No em queda clar si ara la Generalitat ja pot licitar les obres o bé, si primer caldrà fer l'estudi informatiu i el projecte constructiu. Algú ho sap?
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1803
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Entenc que amb les aportacions dineràries de les diferents administracions és podrà iniciar el compte enrera, que serà llarg. De primer, la redacció dels projectes, l'executiu i el d'impacte ambiental. Desprès, l'exposició pública, i el consens municipal, l'aprovació inicial i definitiva, l'adjudicació de l'obra, i la seva realització. Per l'inici d'obres calcula uns dos anys, anant bé, i entre dos i tres anys d'obres. I ja veurem, perquè el pressupost és quedarà curt. Paciència. Salut!
Llavors si el 2030 han començat les obres ja serà molt...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7283
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sabeu que aquests intercanviadors ja apareixien el PDI de 2001?
És patètica la velocitat que porten les infraestructures en aquest país. I no, no és una qüestió de diners, perquè quan volen els troben (hola 700 m€ del soterrament de Montcada!).
És patètica la velocitat que porten les infraestructures en aquest país. I no, no és una qüestió de diners, perquè quan volen els troben (hola 700 m€ del soterrament de Montcada!).
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 68
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
La Laia Bonet ha presentat lo de Pont d'Esplugues de l'L3 a IG fa uns dies com si ho acabessin de treure del forn també. És el dia de la marmota.wefer ha escrit:Sabeu que aquests intercanviadors ja apareixien el PDI de 2001?
És patètica la velocitat que porten les infraestructures en aquest país. I no, no és una qüestió de diners, perquè quan volen els troben (hola 700 m€ del soterrament de Montcada!).
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7283
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
I espera que no vingui una altra crisi i amb l'excusa es quedi tot al calaix 15 anys més. Total, per fer quatre andanes i dos vestíbuls.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
No entenc que es trigui tant per uns miserables baixadors que porten un quart de segle planificats. Amb una obra major ho entendria, però és que es això, son quatre andanes i un parell d'escales i ascensors, a més en una zona no massa urbana. Hi hauria d'haver possibilitats d'accelerar obres aixís.122-042-132 ha escrit: ↑Dijous 03/07/2025 10:48 Entenc que amb les aportacions dineràries de les diferents administracions és podrà iniciar el compte enrera, que serà llarg. De primer, la redacció dels projectes, l'executiu i el d'impacte ambiental. Desprès, l'exposició pública, i el consens municipal, l'aprovació inicial i definitiva, l'adjudicació de l'obra, i la seva realització. Per l'inici d'obres calcula uns dos anys, anant bé, i entre dos i tres anys d'obres. I ja veurem, perquè el pressupost és quedarà curt. Paciència. Salut!