Noves pantalles de temps d'espera al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Noves pantalles de temps d'espera al metro

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 26/09/2024 19:48

No he pogut trobar el tema on es parli de les noves pantalles de temps d'espera "dels 2 propers trens" que estan començant a substituir les tradicionals, al metro.

Si n'hi ha un, us prego que hi mogueu aquest missatge.

Bé, fins aquests dies de la Mercè no havia tingut ocasió de veure-les. Les he vistes en tres estacions de L4 (Ciutadella-Vila Olímpica, Jaume I i Selva de Mar), i la meva primera impressió és força bona. Sobretot pel que fa a les pantalles "de vestíbul", ja que et serveixen molt per valorar si val la pena apressar-se o no pas (per exemple en el cas de Ciutadella-Vila Olímpica, on el recorregut des de la boca fins que arribes a l'andana és força llarg)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 26/09/2024 22:37

Les noves pantalles de vestibul nomes mostren els metro que fa encara no ha arribat a la estació o falta menys 1 min o 30 segons per arribar (encara no he pogut observar quin es el temps minim)
A estacions on desde el vestibul es veu l'andana com Virrei Amat, a la pantalla no anuncien els metro que estan arribant a l'estació i si vas rapid i baixes les escales immediatament encara ets a temps d'agafar.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 364
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 27/09/2024 0:13

Jo ja les he vist també, podrien haver fet l'hora una mica més gran pels que la mirem a l'antiga des del tren mentre passa. No n'he vist cap a vestíbul encara.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Trenofílic
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: Trenofílic » Divendres 27/09/2024 7:20

També les he vist en algunes estacions de la L5 però les pantalles del vestíbul no indiquen molt bé el temps del següent metro, més aviat indiquen el temps del segon metro, no el del primer.



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Divendres 27/09/2024 16:57

Jo les vaig començar a veure a principis d'estiu, a la L4 entre Selva de Mar i Urquinaona (a totes les estacions per les quals vaig passar), i ja estan molt esteses per les línies 4 i 5.
Una millora en relació a les anteriors, com a mínim a les de les andanes, és que no perden el temps amb missatges inútils o obvis (tipus "Baixar a la via comporta risc de mort" o "Si es troba malament dins del tren i en pot baixar, utilitzi els interfons de l'andana") i que, que han de mostrar missatges rellevants (tipus el tall entre La pau i Selva de mar d'aquest estiu), aquests ocupen només la meitat dreta d'aquesta i els dos temps d'espera s'apilen a l'esquerra, de forma que sempre pots consultar el temps d'espera per a la propera circulació.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 364
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 27/09/2024 17:27

Avui estaven amb problemes primer, però després (un cop recuperades) hi ha hagut una aturada breu de servei i ha donat un missatge de freqüències alterades al mateix moment que l'indicador d'horari al costat dels discs deia STOP. Això m'agrada més, així no cal treure el cap per veure quan es repren el servei des del CCM (és a dir quan l'indicador d'horari retorna a normal).
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 27/09/2024 18:10

Bona tarda,
Estic a la feina i així practico. A veure, les pantalles noves del vestíbul, jo las he vist en la estació Entença, i les vegades que las he vist marcaven el temps bé, peró les dues vegades quan baixava a l'andana, passava un tren en el moment, quan la pantalla del vestíbul indicava 3 minuts pel proper tren.

Salut (i perdó si alguna paraula O comentari sencer está escrit malament).


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 27/09/2024 18:46

He anat comprobar a Virrei Amat la diferencia entra pantalles d'andana i de Vestibul. En aquest estacio es veu tot des del vestibul
La primer impresio es:
- Pantalles vestibul nomes mostren trens que falta mes de de 1 minut per arribar. arrodonit a minuts. Si a l’amdana posa 2:45 o 2:05 al vestibul mostra 2min
- Les pantalles de vestibul podrien ser molt utils als usuaris que sabe que si van rapids agafen el metro (sobretot a horaris de baixa frequencia)
- TMB no vol que corri la gent per agafar el proper tren.
Per tant les pantalles de vestibul han perdut la seva utilitat principal ja que els usuaris no veuen que hi ha un metro apunt d'arribar.


Pista. Si el temps del segon metro no apareix es que esta arribant un metro



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 29/09/2024 19:36

A Sant Antoni també hi són, així que van arribant també a la L2.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4529
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 29/09/2024 22:39

ojo! demà ho veuré


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 01/03/2025 19:27

davida ha escrit: Divendres 27/09/2024 18:46Pista. Si el temps del segon metro no apareix es que esta arribant un metro
Passats uns mesos, faig el següent càlcul mental: si el temps que queda pel "primer metro" és el mateix que la diferència entre el "primer" i el "segon", és força probable que efectivament estigui arribant en uns segons aquest "metro número zero" que ja no hi apareix anunciat.

En aquests casos, camino a pas força normal (actualment sóc una persona sense problemes de mobilitat), i gairebé sempre hi arribo a temps d'agafar-lo, sense corredisses ni arriscar la meva integritat física baixant amb presses les escales.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: Adrià Grande » Dimarts 04/03/2025 15:49

Es bastant senzill d'entendre. Com les pantalles només indiquen el temps restant en minuts, per conveni es decideix que es veurà a pantalla el minut X si el temps restant es troba entre X:00 i X:59. Per exemple, si a la pantalla veus que el pròxim tren ve en 2 minuts, significa que vindrà entre 2:00 i 2:59 minuts. Posar "0 minuts" podria causar confusió i per això surt el text de "esperant informació". Però sí, a efectes pràctics si veus aquest text significa que al metro li falta menys d'un minut per arribar.



davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 04/03/2025 21:41

El que no entenc es perque aquest pantalles uns minuts abans de finalitzar el servei deixen de funciona i es queden amb el missatge
"Esperant informació"
El passat divendres vaig a arribar a Plaça Sants L1 a les 2:11, suposava que el ultim metro no havia pasat direccion Fondo. Pero no hi ha cap pantalla que ho indiqui. L'ultim metro va pasar a les 2:15. A les següents estaciones les pantalles de les dues andanes seguia el missatge "Esperant informació" . Quan inclus les llums en sentit contrari estaven mig apagades.

¿Perque aquest pantalles no indiquen quan circula l'ultime tren o si aquest ja ha pasat?



Avatar de l’usuari
Trenofílic
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: Trenofílic » Dimecres 05/03/2025 11:30

Doncs a la L3 no funciona molt bé el sistema, després d'arrancar el primer metro et surt 3 minuts 38 segons i després conforme passa el temps és torna a incrementar el temps, arribant perfectament a 4 minuts i 20 segons. A més que es queda una bona estona a l'estació tot i haver baixat tota la gent, sobretot a la nova sèrie 7000 que a més sembla que li falti potencia per arrancar.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 364
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dimecres 05/03/2025 15:34

Coses de llençar els 3000 i 2000. Que rar això, i és tota la línia o només una estació? Pel que sé va amb les balisses i si és així la posició del tren és sempre coneguda.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Trenofílic
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: Trenofílic » Dijous 06/03/2025 7:39

M1171-M1172-M1169... ha escrit: Dimecres 05/03/2025 15:34 Coses de llençar els 3000 i 2000. Que rar això, i és tota la línia o només una estació? Pel que sé va amb les balisses i si és així la posició del tren és sempre coneguda.
Sandy
Doncs sí, passa en diferents estacions de la L3 en les que m'he pujat, no crec que el problema sigui exactament les pantalles noves ja que passa també el que a vegades es queda estona a l'estació. Més que res em refereixo que aquestes pantalles són més fiables en altres línies com la L1, L2, L5 i sobretot a les automàtiques L9/L10 que és on funcionen millor.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23825
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/03/2025 8:16

Quan un tren es queda estona aturat a una estació, és per regulació del carrusel, causada per una demora en un altre tren pel motiu que sigui. Com que és un fet en principi imprevisible, és normal que el compte enrere de les pantalles salti.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23586
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 10/07/2025 11:40

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... a-lusuari/


Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

10/07/2025


El desplegament massiu s’ha fet en un any i ha comportat la instal·lació de 770 dispositius en 128 estacions de sis línies de metro, les cinc convencionals i l’L11
Les noves pantalles ofereixen als usuaris i usuàries més informació de servei i més clara. El projecte té un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu



Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha finalitzat el desplegament massiu de les noves pantalles d’informació a les persones usuàries iniciat l’estiu passat, el juliol de 2024, i ha completat així la instal·lació dels 770 dispositius al 100% d’estacions de la xarxa de metro on està prevista la seva implantació. El projecte ha complert amb les dates previstes i suposa un salt endavant en la informació a les persones usuàries. En total s’han renovat les pantalles digitals de 128 estacions de les cinc línies convencionals de la xarxa (L1, L2, L3, L4 i L5) i de l’automàtica L11. A l’L9 i l’L10 no s’han renovat perquè ja disposen de panells informatius digitals. El projecte ha tingut un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que les noves pantalles “és una millora més en l’àmbit de la innovació” i que permetran “donar millor informació i millor servei”. Bonet va explicar que s’havia completat la instal·lació de les noves pantalles en l’acte institucional del centenari del metro celebrat la setmana passada i on va fer un “reconeixement i agraïment a tots i totes els i les professionals que fan que cada dia el metro funcioni i que fan que els barcelonins i barcelonines estiguem orgullosos del nostre metro, que està entre els millors d’Europa”.



Més informació de servei i més clara

Les noves pantalles permeten donar diferents tipus de missatges en un format que millora la llegibilitat i que és més amable, amb colors i imatge més nítida que els anteriors dispositius de leds. A més de l’hora i del temps que falta perquè arribin els dos propers trens, permeten informar també amb facilitat d’alteracions del servei, de recomanacions i també de contingut corporatiu. En el futur s’afegirà també informació sobre l’ocupació dels diferents vagons del tren, la circulació de l’últim tren i finalització del servei, la via de circulació a les estacions finals de línia, la disponibilitat dels ascensors i d’altres missatges de servei.

Les pantalles d’informació estan presents a totes les andanes de la xarxa i als vestíbuls, de manera que les persones usuàries poden tenir totes les dades sobre el servei abans de validar el seu títol de viatge. També se situen dispositius als passadissos d’enllaç.



Desplegament tecnològic progressiu

El projecte va començar amb la col·locació de les tres primeres pantalles a Can Boixeres i Cornella Centre de l’L5. Després de les proves, el juliol de 2024 va començar el desplegament a les estacions de l’L4, la línia groga, fent la presentació oficial del projecte a l’estació de Selva de Mar, tot seguit la instal·lació dels dispositius va continuar per les línies 5, 2, 1 i 3. L’última estació on han arribat les pantalles ha estat Sants Estació (L3 i L5) i el primer intercanviador on es va instal·lar el primer dispositiu de 55” va ser a Verdaguer L4, el passat mes de desembre.

El procés d’instal·lació comença amb el muntatge del suport on va la nova pantalla, s’instal·len els circuits electrònics, es penja el dispositiu digital, es desconnecta l’antic i es posa en funcionament el nou. Els tècnics van començar equipant les estacions sense correspondència i que no són finals de línia. La forquilla de pantalles que s’instal·len a les estacions és entre 5 i 12 dispositius, depenent del tipus d’estació (si té andana central, nombre de vestíbuls, passadissos d’enllaç…). La instal·lació dels monitors s’ha realitzat primer en estacions on ja s’han fet els treballs tècnics previs (cablejat, connexions…) i sempre es fan en horari nocturn.



Nova tecnologia digital

Les 770 noves pantalles s’han instal·lat a totes les línies convencionals i l’L11. Han quedat excloses les línies automàtiques 9 i 10, que ja disposen de panells informatius digitals. Les pantalles són de format panoràmic i TFT de tecnologia digital (1920 píxels x 540 píxels), la gran majoria de les noves pantalles tenen unes dimensions similars a les actuals de gairebé 50”, tot i que n’hi haurà algunes de 55” que s’han col·locat en alguns vestíbuls. La distribució és la següent: 544 pantalles de doble cara a les andanes, 190 pantalles d’una cara i 36 TFTs que seran els més grans (55”).

El monitor de 55” instal·lats als intercanviadors són més grans per facilitar la llegibilitat ja que mostren informació de les dues o més línies que té l’estació, el temps d’espera per als dos pròxims trens en totes dues direccions, a banda d’indicar l’hora actual i missatges corporatius. Pel que fa a les estacions de final de línia, a diferència de les instal·lades a la resta d’andanes, emeten una senyalització que només aplica als terminals de línia, on s’ha d’indicar al passatge per quina via es fa la sortida del següent tren.



Finançament europeu

El projecte neix de la necessitat d’evolucionar el sistema d’informació a l’usuari a tota la xarxa de metro amb l’objectiu clar de millorar la qualitat de la informació adaptant-se a les seves necessitats i expectatives. En aquest sentit, aquest no és l’únic sistema d’informació al client que està actualitzant TMB a les seves xarxes, també s’hi sumen altres projectes similars com les pantalles dinàmiques a l’interior dels nous trens o les de l’interior dels autobusos.

El projecte completat forma part del contracte de licitació amb la UTE ADMIRA-DOVER per a la instal·lació de pantalles amb l’objectiu de renovar l’actual sistema d’informació a l’usuari present a la xarxa del metro de Barcelona. Tot el projecte té un pressupost de 5,2 M € i compta amb fons provinents del Pla NextGenerationEU inclòs en el Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la UE.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”