Atemptat contra la boca de metro Liceu

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23603
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Atemptat contra la boca de metro Liceu

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/02/2009 23:44

cristian26 ha escrit:Que maco. S'assembla als Métropolitain de Paris :ok
Més aviat, digue's s'assemblava :'( :'( :'(



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dimecres 22/04/2009 22:21

Al periodcio, d'avui sort una carta del lector, on parla de les antigues boques de Liceu, i les noves... dient el que diem al fòrum des de fa temps.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23603
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 23/04/2009 9:58

I això que ahir ja va fer 3 anys aquest fil! :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23603
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/04/2012 19:20

Atenció que, després de 6 anys, el fil reflota! Ho recolzem?

http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/04/ ... del-liceu/

La síndica vol recuperar els elements modernistes de l’estació de metro del Liceu

Actualitzat el 30.04.2012 a les 13:48

La síndica de Barcelona recomana a l'Ajuntament que recuperi els elements decoratius d'aire modernista de l'estació de metro del Liceu, retirats ara fa uns sis anys. Maria Assumpció Vilà assegura que TMB no té potestat per decidir sobre la importància del llegat històric de la ciutat.

Concretament es tracta d’unes columnes de ferro forjat d’uns tres metres d’alçària retirades per TMB ara fa uns sis anys, quan va considerar que no tenien interès historicoartístic i que no s’adequaven al disseny del projecte de reforma de l’estació. La síndica assegura que, segons fonts de l’Ajuntament, es troben en un dipòsit municipal.

Tot i que la Direcció de Patrimoni no s’ha pronunciat sobre la qüestió, l’empresa TMB descarta tornar-hi a instal·lar els forjats amb l’excusa que no s’adeqüen al nou estil arquitectònic de la parada. D’altra banda, la síndica sosté que aquests elements decoratius estaven plenament integrats al paisatge urbà de Barcelona i que, actualment, hi ha la possibilitat d’encaixar estructures més modernes amb elements antics. Assegura també que la supressió d’aquestes columnes perquè eren pròximes als ascensors que s’havien d’instal·lar ara fa sis anys no es pot utilitzar com a justificació.

Maria Assumpció Vilà diu que el consistori no ha tingut la sensibilitat necessària per protegir les estructures de les entrades de les estacions del metro de Barcelona com a llegat cultural i modernista. A més, ho qualifica de fet paradoxal, ja que es tracta d’una ciutat capdavantera d’aquest corrent artístic.

De moment, el regidor de Cultura, Jaume Ciurana, ha comunicat a la síndica que la Taula del Patrimoni estudiarà les seves recomanacions.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23831
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 30/04/2012 19:52

Per molt que ho repeteixin, no serà veritat:
Els forjats de Liceu no són modernistes, sinó noucentistes!

Dit això, és cert que l'Ajuntament i TMB encara han de recórrer molt camí pel que fa a la sensibilitat històrica. Però cal anar amb compte amb l'ús d'afirmacions falses, ja que qualsevol cosa és usada pels seus detractors per carregar-se de raons per negar-la.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23603
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/04/2012 20:02

Siguin com siguin, el que importa és si es poden recuperar. I de pas, si els forjats de Rocafort o Urgell, guardats, es tornaran a instal·lar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23603
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/07/2025 17:19

:plas :plas :plas Ara a pel Museu del Transport!

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... liceu.html

Cierre temporal de dos de los accesos de la estación de metro Liceu

Debido a las obras para recuperar los pináculos originales de esta parada


Cierre temporal de dos de los accesos de la estación de metro Liceu por las obras para recuperar sus pináculos originales. A partir de mañana uno de los accesos, el de dirección Trinitat Nova que se encuentra frente al Liceu, permanecerá cerrado hasta el 27 de julio, ha informado Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Estas obras servirán para mejorar y arreglar el estado actual de los elementos de dos de los cuatro accesos de la estación situados en la Rambla para acomodarlos de nuevo a los pináculos originales de 1925 que volverán a vestir la estación de metro de Liceu con motivo del centenario del metro, ha detallado TMB.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1825
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 21/07/2025 8:31

Una informació més completa sobre la instal.lació dels antics pinacles, i sobre la història de l'estació Liceu. Article força interessant. Salut!

https://www.totbarcelona.cat/societat/t ... al-640464/

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tancarà dos dels quatre accessos de l’estació Liceu de la línia 3 del Metro de Barcelona per reinstal·lar els pinacles originals. L’accés en direcció Trinitat Nova, que es troba davant del Gran Teatre del Liceu, romandrà tancat des d’aquest dilluns fins diumenge que ve, i l’accés en direcció Zona Universitària, a la mateixa banda que l’altre, del diumenge 27 de juliol al diumenge 3 d’agost.

Es milloraran els accessos per acomodar la zona on es col·locaran els pinacles originals del 1925 de l’estació, amb motiu del Centenari de Metro, de manera que es recuperarà l’aspecte original de les dues entrades a l’estació quan es van inaugurar. Aquestes intervencions també serviran per arranjar la xapa frontal oxidada, pintar l’estructura metàl·lica lateral amb signes de corrosió i substituir el vidre lateral interior. Aquest tancament dels accessos coincideix amb el mes amb menys flux de passatge en aquesta estació.

L’estació de Liceu es va inaugurar el 5 de juliol de 1925, ara fa tot just 100 anys, una obra que va servir per materialitzar també la primera ampliació del pioner tram del Gran Metro de Barcelona, que avui es coneix com a L3. L’estació de Liceu està situada a 6 metres de fondària, al subsol de la Rambla, entre el Mercat de la Boqueria i el Gran Teatre del Liceu, i disposa d’un sol nivell on hi ha dues vies amb andanes laterals, sense cap mena d’intercomunicació entre elles.

L’estació es va inaugurar amb només dos accessos
Originàriament, Liceu només tenia dos accessos al costat mar, si bé amb el pas dels anys aquesta estació ha sofert nombroses modificacions, com l’obertura dels dos accessos del costat muntanya –inaugurats el 15 d’abril de 1946 i l’11 de novembre de 1947–, la supressió de les bigues metàl·liques centrals o la modernització de les andanes realitzada el 1968 i que va comportar durant un temps l’establiment d’una estació provisional dins del mateix túnel en direcció Catalunya, equipada amb una sola via i una andana de fusta.

Els quatre accessos de l’estació no es van modificar fins a la tardor de 2005, quan arran de les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR) es van construir dos ascensors, situats a banda i banda de la Rambla a l’altura del Liceu. També es van obrir unes noves escales, configurant l’aspecte definitiu que avui presenten els accessos, dins d’un projecte de rehabilitació integral d’aquest equipament que va finalitzar el 2008.

Aquestes actuacions van convertir Liceu en la primera estació del metro de Barcelona amb una decoració temàtica, on a través de les fulles de plataner que revestien els plafons de les andanes es volia traslladar l’ambient de l’entorn urbà de la Rambla. En els treballs d’aquesta reforma també es van retirar les decoracions de ferro forjat originals que lluïen els accessos de Liceu, uns ornaments que es recuperaran aprofitant les obres de reforma de la Rambla i coincidint amb la celebració del centenari de l’estació.
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 21/07/2025 10:06, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1825
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 21/07/2025 8:36

Ara potser caldria canviar el titòl del fil, i posar que és recuperen. Salut!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23831
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/07/2025 9:44

A mi em sembla que, mentre l'ajuntament i TMB continuïn donant mostres de total indiferència (si no d'animadversió) envers el patrimoni històric, està justificat mantenir el títol com a recordatori de les seves malifetes.

Que ara, vint anys després, decideixin recuperar els forjats dels accessos, no amaga amb quina displicència van despatxar el tema, tal com ho continuen fent amb altres relacionats amb el patrimoni històric: sense anar més lluny, el material rodant o el museu del transport.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1825
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 21/07/2025 10:03

D'acord, em sembla correcte, per denunciar la manca de sensibilitat vers el Patrimoni.
Ara caldria recuperar les del Transversal, d'Urgell i/o Rocafort.
I lluitar pel Museu.
Salut!



xevi
N7
N7
Entrades: 638

Entrada Autor: xevi » Dilluns 21/07/2025 13:24

Per una banda TMB crec que ha fet un petit canvi, recordem que fa 20 anys o menys, es van carregar la rajola blanca Gran Metro de les voltes de Catalunya i Diagonal i ara tenim Passeig de Gràcia, Lesseps i Urquinaona lluint-les i esperem que ben aviat, Fontana (com es pot veure en aquesta foto del 2005 de trenscat). Aquest és un canvi important.
Fitxers adjunts
P050510018.jpg
P050510018.jpg (105.99 KiB) Visualitzat 593 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23603
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/07/2025 21:10

122-042-132 ha escrit: Dilluns 21/07/2025 8:36 Ara potser caldria canviar el titòl del fil, i posar que és recuperen. Salut!
No, no ho farem. Aquest és un fil històric, des del qual es fa seguiment d'una circumstància concreta. Si voleu, podem fer un nou fil, movent els missatges sobre la recuperació.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4535
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 21/07/2025 21:29

Celebro que no ho feu, donat que aquest fòrum és una peça clau en quant a investigació de la història recent del transport.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

xevi
N7
N7
Entrades: 638

Entrada Autor: xevi » Dilluns 28/07/2025 11:19

S'hauria de començar a veure alguna cosa dels pincles del 1925 no??



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1825
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 29/07/2025 21:02

Encara no, únicament han fet intervenció als tancaments (baranes) de la boca del Metro, més propera a la sortida del Liceu, direcció Catalunya; i han posat les pletines on hauran d'ancorar els antics pinacles. Salut!
IMG_20250729_190241.jpg



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”