Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
21
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
54
61%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
9
10%
Altres
4
4%
 
Vots totals: 89
jgomezs
N7
N7
Entrades: 378

Re: Estació de Sagrera-TAV

Entrada Autor: jgomezs » 22 juny 2025, 13:15

Per cert, que aquest punt que es veu al vídeo és el que estan cobrint aquest cap de setmana, raó per la qual està tallada la circulació entre Clot i Sant Andreu. Quan es completi la urbanització, significarà la connexió de Rambla Prim amb Pare Manyanet i Onze de Setembre i que per fi el V31 deixi de donar voltes.
IMG_20250622_130819.jpg
IMG_20250622_130804.jpg



xevi
N8
N8
Entrades: 649

Entrada Autor: xevi » 24 juny 2025, 10:58

Crec que som la única societat del món on celebrem que una infraestructura porti 20 anys de retard, no tingui data de finalització, no tingui nom d'arquitecte i a sobre, anem celebrant com una inauguració, cada vega que entra en servei una via i passa un tren o ens ensenyen 4 imatges de les obres.
Realment els catalans tenim el que ens mereixem.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1941
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 24 juny 2025, 12:31

El projecte original de.la infraestructura de l'estació de La Sagrera és de l'equip TAC arquitectes.
Tot aixó és el que s'està fent ara

Dades
La Sagrera, Barcelona
Àrea: 300.000m2
Pressupost original: 131.000.000€
Arquitectes: Eduard Gascón, Jordi Roig
Associat: Lupe Álvarez
Equip: Alfredo Sarrias, Elies Rull, Gilberto Pérez
Enginyeria: TEC 4
Construction Systems: UPC
Facanes: Ferrés, arquitectes consultors (aquest tema, ara s'ha modificat)
Medi ambient: Societat Orgànica
Acústica: Arau Acústica

Descripció:
L'estació de la Sagrera constitueix un gran centre intermodal, intensament articulat amb la ciutat que l´envolta: 100 milions de viatgers podran circular anualment per les seves instal.lacions.
El seu desenvolupament en planta ocupa una franja rectangular de 600 metres de longitud i 130 d´amplada, amb una secció organitzada en cinc nivells principals – andanes i vestíbul de rodalies, andanes i vestíbul d´alta velocitat i coberta/ parc – i una posició semienfonsada que és la clau per entendre la seva dimensió urbana. En aquest sentit, l´expressió volumètrica de la coberta i la seva superfície enjardinada ofereixen l´imatge exterior més característica i construeixen un espai públic de primer ordre sobre l´estesa de vies, com per la seva capacitat per a restablir les relacions urbanes entre els barris de Sant Martí i Sant Andreu.

https://share.google/mZd1c5bYomeJpXG0y

Per a la superestructura i acabats és va fer un nou concurs per baixar despeses, guanyat per un equip de..... Madrid.

Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1941
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 25 nov. 2025, 12:21

Fa tres dècades va néixer el projecte ferroviari més ambiciós de la història de Catalunya. Al marge de Sants, en funcionament des de 1975, es va forjar la necessitat de construir l'estació més important a la zona de Barcelona amb més marge de creixement: La Sagrera.

A cavall entre els districtes de Sant Martí i Sant Andreu --sobretot en terrenys d'aquest darrer--, una superfície equivalent a la localitat de Martorell s'està convertint en "una ciutat dins d'una ciutat".

L'espai, en obres des de fa 15 anys, acollirà l'estació de la Sagrera i, al seu voltant, s'aixecaran unes 10.000 habitatges i molts altres serveis que faran de la zona una nova centralitat de Barcelona.

Al capdavant d'aquest ambiciós projecte hi ha Joan Baltà, director de La Sagrera Alta Velocitat --companyia en la qual concorren tres administracions públiques: la de l'Estat, l'autonòmica i la municipal--. Aquesta societat és l'encarregada de coordinar la transformació i assumir aquelles obres i redaccions de projectes necessaris per materialitzar la futura estació.

En conversa amb aquest digital, l'enginyer de formació remarca la complexitat de l'obra i la dificultat de posar data a la posada en marxa de l'espai, que es realitzarà en diferents fases.

En la següent entrevista amb Metrópoli, Baltà repassa les últimes actualitzacions de la nova estació de metro --a la qual arribaran tres línies--, el pla de mobilitat per garantir els accessos al voltant de l'espai o la inversió total de l'obra, entre moltes altres qüestions.

Aquest projecte es treballa des de fa més de 30 anys, just després dels Jocs Olímpics, sota la idea de fer ciutat. Estem a més de tres quilòmetres de la costa, però fa 20.000 anys tot això era mar. Ara és un delta en què s'ha generat un desnivell de deu metres entre Sant Martí i la Sagrera, que històricament ha servit per allotjar infraestructures.

Al segle XIX s'hi va instal·lar la línia ferroviària, i al XXI la d'Alta Velocitat. Aquesta operació preveu la cobertura i unificació d'aquest espai. A l'estació que estem fent s'ha alliberat espai on s'edificaran habitatges, oficines i hotels.

Quan finalitzarà l'obra ferroviària?

Adif està fent l'estructura de formigó de l'estació, amb finalització prevista per a finals de 2026, però encara no estaran acabades les instal·lacions i l'arquitectura que es necessiten perquè s'obri al públic.

S'ha establert una data per a aquesta obertura?

Ho anunciarà el Ministeri de Transports. A nosaltres se'ns ha encarregat un projecte d'uns 350 milions d'euros, amb un pla d'obra que possiblement es farà en sis anys, encara que és un objectiu molt ambiciós. La totalitat de l'estació haurà costat més de 1.000 milions.

L'estació vindrà acompanyada d'una gran transformació a tot l'àmbit de la Sagrera, amb especial dedicació en l'esmentada construcció d'habitatge. Quants pisos es construiran?

Unes 10.000 habitatges. El planejament fixa els metres quadrats de sostre que es podran construir, que es divideixen per establir un nombre de pisos aproximat. S'ha desenvolupat entre el 16% i el 20% del total.

Les instal·lacions compliran amb l'estimació d'acollir 100 milions de passatgers entre Alta Velocitat, Rodalies, metro i autobusos?

És una previsió d'ús variable. La Sagrera començarà amb menys viatgers, com és lògic, però s'incrementaran amb el pas dels anys. Els 100 milions de viatgers representen la capacitat de l'estació, que és subterrània i, per tant, no ampliable més enllà d'incrementar l'explotació ferroviària

Un cop estigui operativa l'estació de la Sagrera, quina serà la repartició amb Sants?

Centran-nos en l'Alta Velocitat, Barcelona tindrà dues estacions passants; Sants –al sud– i Sagrera –al nord–. Tots els serveis que tinguin el seu origen i final a Barcelona, pararan a Sants i acabaran a la Sagrera, o al revés, iniciaran viatge a Sagrera, pararan a Sants i continuaran.

A ambdues estacions se'ls prestarà servei amb tots els trens. Actualment, hi ha més trens cap a l'interior peninsular que cap al nord d'Europa, però un dia pot arribar a canviar. Per tant, Sagrera serà la terminal de molts més trens.

Tindrem un servei ferroviari que serveix la ciutat en dos punts i és el ciutadà qui decideix a quina estació es dirigeix.

La Sagrera serà l'estació de referència en Alta Velocitat?

Sí. L'estació de la Sagrera serà un servei de tota una àrea metropolitana i, fins i tot, d'una gran part de Catalunya.

Per això, una de les coses que estem construint són uns túnels que, des del nus de la Trinitat, permetin als cotxes arribar al pàrquing de la Sagrera sense molestar a la ciutat. Això també permetrà que els autobusos arribin a l'estació sense complicacions.

Serà, doncs, el punt de la ciutat amb més accessibilitat en transport públic?

En aquests moments, a tothom li vindria al cap dir que aquest punt és la plaça Catalunya: conflueixen els Ferrocarrils de la Generalitat, Rodalies, metro…

Nosaltres estem fent un punt d'alta accessibilitat, però a més gran escala: la Sagrera serà la nova plaça Catalunya a escala europea.

Com s'adaptarà l'entorn per justificar aquest concepte?

Més enllà de la construcció d'habitatge, als voltants de l'estació està prevista l'edificació de grans edificis: hotels, hospitals… Atrauran un públic europeu.

El servei de Rodalies està assenyalat per les incidències i retards dels darrers anys. Què suposarà l'existència d'una nova estació per a aquest servei?

És cert que totes les vies, carrils i l'electrificació seran totalment nous. Això significa que hi haurà menys avaries en aquest tram. Tot i així, en afegir una parada més, hi haurà usuaris als quals se'ls sumaran dos minuts de viatge. No obstant això, per als que necessitin fer connexions a través de la Sagrera serà una millora molt notable.

Es va anunciar que els accessos al metro de la L4, la L9 i la L10, amb una nova estació (Sagrera-TAV) estaran llestos el 2027. Creu que és viable mantenir aquesta data?

Sí, això és el que diu la Generalitat. La línia 9 i la línia 10 ja funcionen a la forquilla nord i a la sud, falta el tram central. A la forquilla nord, el metro acaba a Sagrera-Meridiana i passa pel que serà la futura estació, però òbviament encara no fa parada. De la línia 4 ja hi ha també un tram construït. Ja estem preparant l'entorn, ja que cal acondicionar el carrer que rebrà les entrades i sortides d'aquesta estació.

La parada de metro estarà connectada amb l'Alta Velocitat?

Sí, la boca de metro estarà al costat de l'estació d'Alta Velocitat i els vestíbuls estaran completament connectats per sota, fins i tot més que a Sants: serà encara més directa i d'accés més ràpid.

Hi haurà una parada d'autobusos dins de l'estació?

Sí, però només per a autobusos interurbans. Òbviament, els urbans pararan a pocs metres, però l'estació està pensada per donar servei a totes les ciutats de l'àrea metropolitana i de la Catalunya interior, entre d'altres.

Per anar a l'aeroport, la Generalitat ha pactat amb ADIF establir uns serveis llançadora fins a l'estació de Sant Andreu –l'antiga Sant Andreu Comtal--. Quan la Sagrera TAV estigui operativa, també farà parada a l'estació, de manera que la connectivitat serà total.

La Sagrera porta 15 anys en obres i les associacions veïnals s'han queixat en múltiples ocasions per les molèsties en el seu dia a dia. Existeix una comunicació amb aquests col·lectius per arribar a acords?

Sí, he tingut desenes de reunions amb veïns i és un diàleg que es canalitza des de l'Ajuntament de Barcelona, sobretot a través dels districtes de Sant Martí i Sant Andreu.

Des del districte s'han de donar explicacions i arribar a punts d'entesa. De fet, el proper 2 de desembre es traslladarà una formigonera que produïa molèsties als residents d'un dels nous blocs de pisos que ja s'ha construït a l'entorn.

S'ha perfilat un pla de mobilitat per garantir la integració de tots els modes de transport?

Sí, com en tot pla urbanístic. Per això comentava la necessitat d'instal·lar els túnels subterranis, per garantir la mobilitat dels viatgers sense ocupar espai de la “nova ciutat” que es construirà per sobre. Cal tenir en compte que hi haurà uns 25.000 veïns nous, amb uns 10.000 pisos més, que necessiten tenir infraestructures per a la seva mobilitat diària, que va més enllà de l'estació d'Alta Velocitat.

Enllaç a l'article:

https://share.google/Ku5KkGPQGJ3gIHtv3
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 nov. 2025, 10:29, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23877
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 25 nov. 2025, 12:39

Fa tres dècades va néixer el projecte ferroviari més ambiciós de la història de Catalunya.
Ho sento. Després de llegir aquest exemple sublim d'hipèrbole ignorant a la primera frase de l'article, no el puc seguir llegint.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jgomezs
N7
N7
Entrades: 378

Entrada Autor: jgomezs » 25 nov. 2025, 16:05

Aquest home està en gira donant entrevistes, així que aquí n'hi ha una d'altra. Només en cito alguns punts que em semblen interessants, que tampoc vull robar la audiència al mitjà de comunicació original:

https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... -123952880
El Periódico ha escrit: No sólo es la estación, es una operación muy compleja que tendrá más edificios de usos terciarios. Es como si construyéramos una ciudad entera como Martorell. Esto no se hace en cuatro días ni en cuatro años.
(...)
No digo que en seis años abra la estación, digo que se necesitan seis años para hacer las obras. Hay una complejidad que nos hace prever que antes de 2031 o de 2032 es imposible que esto esté a punto
(...)
De mi vida profesional es mi proyecto principal. Tengo 66 años, podría haberme jubilado y no lo he hecho. Cuando empecé con el proyecto tenía la edad que tienen ahora mis hijos, así que estamos hablando de una generación.
Ja sé que és acudit fàcil ficar-se amb els terminis d'execució de la obra, però està bé recordar aquest post de 2009. S'ha de reconèixer que no ha mentit:
metring ha escrit: 09 jul. 2009, 08:58 També, quan va dir que l'estació no estaria llesta fins d'aquí a 5 anys, es va sentir un rebombori a la sala, amb una sensació de decepció col·lectiva.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”