Unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Horta L5

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 11 gen. 2024, 23:49

Los redactores a veces no hablan con criterio. Para mi, unir 2 líneas, de toda la vida es, coger las 2 puntas y juntarlas. Esto que hace FGC puede tener cualquier verbo menos unir. Queda mejor y se ajusta más a la realidad “que tengan correspondencia entre ellas”


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23752
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 27 nov. 2025, 18:11

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ner-vinent

El muntatge de la tuneladora de l'L8 al pou d'introducció de la Gran Via començarà el gener vinent

Imatge

Tuneladora L8 FGC Llobregat - Anoia Vallès


Els treballs duraran uns sis mesos i l’inici de l’excavació està previst per a l’estiu de 2026

L’execució de pantalles profundes a la zona d’Hospital Clínic i a Francesc Macià s’allargarà fins els mesos d’estiu, moment en què es construirà la coberta de l’estació, per retornar dos carrils de circulació al carrer Comte d’Urgell la tardor de 2026

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica iniciarà els treballs de muntatge de la tuneladora del perllongament de l’L8 a finals del gener a l’entorn de la plaça d’Espanya (pou d’introducció de la Gran Via), a Barcelona. Aquesta actuació forma part de la fase prèvia a l’excavació del túnel, que s’iniciarà a l’estiu del 2026, un cop finalitzat el muntatge i les proves tècniques.


El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha explicat que “l’L8 va avançant a un ritme adequat. El que és més rellevant és que la tuneladora, que començarà els seus treballs de tunelació a l'estiu, ja està a Barcelona i s'està revisant, s'està posant a punt perquè pugui fer aquest inici d'obres al juny”. Un cop s’hagin completat aquestes tasques, la tuneladora es traslladarà per peces fins al pou d’atac de Gran Via.


El muntatge de la tuneladora es concentrarà a la Gran Via amb el carrer de Vilamarí, on també es completarà el muntatge de la nau acústica com a mesura de protecció acústica durant l’ excavació del túnel. En el moment de la posada en marxa, la tuneladora realitzarà una primera arrencada, ja que necessita avançar uns metres per tal de poder finalitzar el muntatge unes setmanes després.


En paral·lel a aquests treballs, a la zona logística per l’explotació de la tuneladora implantada al Parc Joan Miró es durà a terme el muntatge d’una microtuneladora, encarregada de construir una galeria de dimensions reduïdes que discorrerà sota el carrer Llançà, entre la Gran Via i el carrer Diputació. Permetrà l’extracció de les terres provinents de l’excavació del túnel des de l’extrem del pou d’atac fins al parc Joan Miró mitjançant una cinta transportadora de material instal·lada en el seu interior. Les terres s’evacuaran amb camions des del carrer Diputació cap al carrer Tarragona.


Aquesta nova fase de les obres a l’entorn del Parc de Joan Miró comportarà una reorganització de la mobilitat treballada conjuntament amb l'Ajuntament de Barcelona, amb l'objectiu de minimitzar les molèsties al veïnat i allunyar la circulació de vehicles pesants de la zona escolar i de la Biblioteca. Aquests moviments es concentraran en horari diürn i es canalitzaran pel carrer de Tarragona, amb l’objectiu de garantir un flux segur i controlat i reduir l’impacte en la mobilitat del barri.


Pel que fa a les estacions d’Hospital Clínic i Francesc Macià, els treballs continuen avançant en un entorn tècnicament molt exigent, atès que les pantalles dels pous de les estacions es construeixen a més de 80 metres de profunditat. L’execució d’aquests murs pantalla s’allargarà fins als mesos d’estiu, moment en què està previst iniciar la construcció de la coberta de l’estació; l’objectiu és retornar dos carrils de circulació al carrer Comte Urgell la tardor de 2026.


Amb un 50% de l’execució de les pantalles profundes ja executades en els dos àmbits, aquest desembre es podran retornar parcialment les voreres del costat Besòs (Hospital Clínic) i del costat Llobregat (Francesc Macià). L’actuació es farà amb una urbanització provisional i permetrà passar dels aproximadament 1,8 metres actuals d’amplada fins als gairebé 3m en el cas d’Hospital Clínic i fins als 2,40m en el cas de Francesc Macià.


A la zona de Muntaner, s’han restituït les voreres a la seva amplada original per facilitar la mobilitat durant la campanya de Nadal. Les tasques en aquest àmbit es reprendran a partir del gener, moment en què s’ha replanificat l’actuació per avançar en els treballs de desviament dels serveis afectats —com un col·lector d’aigües i línies de fibra òptica.


Un cop completada aquesta fase, començarà la construcció de les pantalles del recinte d’accés i del pou principal, el qual superarà els 85 metres de profunditat. La previsió és restituir dos carrils de circulació en el tram entre Laforja i Marià Cubí, a principis de 2027, moment en què es continuarà amb el buidat de les terres de l’interior del pou sota la coberta parcial ja instal·lada.


Nou punt d’atenció ciutadana


La Generalitat obrirà un punt d’atenció ciutadana, el 15 de desembre vinent, per a facilitar informació sobre l’actuació i l’execució de les obres, així com per a recollir suggeriments del veïnat i la ciutadania en general. Estarà ubicat al recinte de l’Escola Industrial, amb accés des del carrer de Rosselló.


El perllongament de l’L8


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en marxa les obres per a perllongar la línia d’FGC Llobregat-Anoia des de l’estació actual de plaça Espanya fins a connectar-la amb la línia del Vallès a l’àmbit de l’estació de Gràcia. Inclouen la construcció d’un nou tram de 4 quilòmetres i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC) i la remodelació de les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia. La inversió prevista és de més de 400 MEUR. Es preveu que el nou tram beneficiï 19,5 milions de persones usuàries cada any.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4587
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 27 nov. 2025, 20:19

Per què insisteixen en anomenar a la línia aquesta "L8" en lloc de "Llobregat-Anoia" o el clàssic "Catalans"?
Com que "L8" és el curt que acaba a la Ciutat Cooperativa, no representa la totalitat de la línia. :D


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7392
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 27 nov. 2025, 23:39

En totes les comunicacions es parla de només de "prolongació de la L8", i fins i tot en els plànols es posa com a estació de correspondència de la L8 amb la resta de línies l'estació de Plaça Espanya.
Si la idea és que només la L8 arribi fins a Gràcio... estaran cometent un error ENORME.
Espero que no sigui així i només es tracti d'un error de comunicació.



unÀnec
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: unÀnec » 28 nov. 2025, 11:56

Aprofito per repetir que és un error garrafal fer l'estació de gràcia sota la travessera en comptes de fer-la sota el carrer de Sant Marc



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 115
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » 28 nov. 2025, 21:16

Però... Com penses que haurien de fer l'estació de Gràcia sota el carrer de Sant Marc? Jo no hi veig espai. Per on extreus la tuneladora? On poses els accessos?

Jo penso que ja està ben fet a la travessera. Hi tens espai per a les obres i facilites continuar fins a Joanic més endavant.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23881
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 28 nov. 2025, 21:28

El que és imperdonable és que no s'hi prevegi cap enllaç amb Fontana L3. L'efecte xarxa o la intermodalitat, digueu-li com vulgueu, se la passen ben fregada pels dallonses.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1948
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 29 nov. 2025, 07:21

L'enllaç amb Fontana, tot i la seva llargada, i la possibilitat d'una nova estació de la L3, a La Travessera, malgrat la relativa poca distància amb Fontana. De fet fa anys va estar programada i fins i tot, amb inici d'obres.

Tanmateix crec que la millor solució seria la creació d'un segon vestíbul a Fontana, amb enllàç a Gràcia.

Podeu de mirar de traslladar aquesta pregunta al Sr. Manel Nadal, secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, a veure qué ens respon. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: 29 nov. 2025, 07:41, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1948
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 29 nov. 2025, 07:30

Ja els hi faig la consulta jo, a títol personal. Salut!



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1929
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 29 nov. 2025, 09:01

wefer ha escrit: 27 nov. 2025, 23:39 En totes les comunicacions es parla de només de "prolongació de la L8", i fins i tot en els plànols es posa com a estació de correspondència de la L8 amb la resta de línies l'estació de Plaça Espanya.
Si la idea és que només la L8 arribi fins a Gràcio... estaran cometent un error ENORME.
Espero que no sigui així i només es tracti d'un error de comunicació.
No crec, a mi em fa l'efecte que tenen en ment fer-ho servir també als suburbans, els R5 i R6 no sé si cabrien, potser aquests acabin encara a Pl.Espanya o desapareixin com a tal i acabin a Martorell (però si no m'equivoco ja van descartar aquesta idea polèmica)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23881
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 29 nov. 2025, 12:50

122-042-132 ha escrit: 29 nov. 2025, 07:21Tanmateix crec que la millor solució seria la creació d'un segon vestíbul a Fontana, amb enllàç a Gràcia.
Aquest segon vestíbul quedaria a l'alçada del carrer Montseny, cosa que ja l'acostaria considerablement a Gràcia FGC. A més, seria molt pràctic per cobrir tota aquella zona, que de per si ja genera força moviment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 115
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » 30 nov. 2025, 00:42

Sense ser Gràcia-centrics, en general, i aprofitant que el desplegament de les obres d'adaptació a PMR ja s'està finalitzant i que a la majoria d'estacions de metro convindria que hi hagués accessos amb vestíbuls adaptats per les dues bandes de l'andana.... No estsria malament que l'AMB engegués algun projecte per augmentar el número d'accessos a les estacions. Reduiriries el temps de viatge dels usuaris de-facto i descongestionaries els accessos actuals.
En tot cas el districte de Gràcia n'acumula unes quantes de molt transitades que en serien molt beneficiades (Gràcia fgc accés per travessera, Joanic accés nord, Fontana, Lesseps accés sud, Vallcarca accés pel pont)
Que per cert, per fer un accés sud de Fontana, que crec que seria super útil, em temo que caldria enderrocar algun(s) bloc(s) de pisos.

Salutacions

Roger



unÀnec
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: unÀnec » 01 des. 2025, 13:19

gracienc ha escrit: 28 nov. 2025, 21:16 Però... Com penses que haurien de fer l'estació de Gràcia sota el carrer de Sant Marc? Jo no hi veig espai. Per on extreus la tuneladora? On poses els accessos?

Jo penso que ja està ben fet a la travessera. Hi tens espai per a les obres i facilites continuar fins a Joanic més endavant.
Bé, l'enginyeria té solucions per a tot. Ascensors hi caben a Gal·la Placídia, I si la tuneladora fos un problema real doncs fent-la un carrer més amunt tens l'encreuament Augusta-Riera de Cassoles amb una molt bona plaça per treure la tuneladora i posar ascensors.
Fent-la a la travessera perdem un enllaç decent per anar a la zona nord de la ciutat, que fent una perllongació a Joanic seguiria sent útil si es fes un canvi de ramal L3-L4. Ara estem prenent la decisió per avançant prohibint-nos de fer mai el canvi L3-L4. Si es fes a ~Sant Marc com a mínim conservariem la possibilitat de fer el canvi i decidir per nosaltres mateixos si el fem o no.
No se en quants punts dues línies es creuen sense fer enllaç (enlloc?), però en general sempre és una mala decisió obviar connexions en una -->Xarxa<-- de metro.
Si han pres aquesta decisió l'única manera de salvar l'errada serà fer noves andanes per a Fontana 200 o 300 metres més abaix, i no se on els accessos



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1948
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 01 des. 2025, 17:10

A l'encreuament que tu proposes no hi ha espai pel pou de la tuneladora, pensa que hi tens el col.lector de la riera de Cassoles, d'en Malla o de Vallcarca, com li vulguis dir; i a més els tres túnels de FGC, un central per la línia de Sarrià, i els dos laterals pels dos sentits de la línia del Tibidabo, i tot queda per sobre del túnel i perllongament de la línia Llobregat-Anoia (L8), per tant no hi ha espai, impossible.

L'estació de Gràcia estarà situada entre Balmes i Via Augusta, sota la Travessera. El que cal demanar i esperem que ho facin és l'enllaç amb la L3, amb un nou vestíbul sud a l'estació de Fontana.

Tanmateix hem de tenir en compte el futur.
Els serveis S1 i S2, acabaran entrant a Barcelona per Gràcia?, segurament no. Segurament entraran per Joanic, o per Glòries, tot i que falten nous estudis per avaluar aquesta opció. Glòries amb els anys passarà a ser la plaça Catalunya, del segle XXII. I acabarà tenint també una estació de Rodalies (de fet ja la podrien començar a fer).

I Gràcia amb el temps, queden uns quant d'anys, quedarà amb la L7 i la L6 perllongada fins a St. Cugat. Falten encara molts d'anys, però aquest és i serà el futur.

Tot i que molts ja no ho veurem, però la ciutat i les noves generacions, ho gaudiran.

I li donarem la raó al l'Ildefons Cerdà.

Salut!



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 412

Entrada Autor: Elefant » 01 des. 2025, 21:53

122-042-132 ha escrit: 01 des. 2025, 17:10 Tanmateix hem de tenir en compte el futur.
Els serveis S1 i S2, acabaran entrant a Barcelona per Gràcia?, segurament no. Segurament entraran per Joanic, o per Glòries, tot i que falten nous estudis per avaluar aquesta opció. Glòries amb els anys passarà a ser la plaça Catalunya, del segle XXII. I acabarà tenint també una estació de Rodalies (de fet ja la podrien començar a fer).

I Gràcia amb el temps, queden uns quant d'anys, quedarà amb la L7 i la L6 perllongada fins a St. Cugat. Falten encara molts d'anys, però aquest és i serà el futur.
Una planificació seriosa ja tendria clar quin és el projecte de futur per planificar aquesta infraestructura. Però s'ha fet el perllongament de la LL-A amb preses tot ràpid ràpid, fins i tot més ràpid que l'unió dels tramvies, això diu molt. Després es ben possible que no encaixin bé les infraestructures i els serveis prestats. Lamentable fer així de malament les coses.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23752
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 03 des. 2025, 17:11




unÀnec
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: unÀnec » 04 des. 2025, 11:24

122-042-132 ha escrit: 01 des. 2025, 17:10 A l'encreuament que tu proposes no hi ha espai pel pou de la tuneladora, pensa que hi tens el col.lector de la riera de Cassoles, d'en Malla o de Vallcarca, com li vulguis dir; i a més els tres túnels de FGC, un central per la línia de Sarrià, i els dos laterals pels dos sentits de la línia del Tibidabo, i tot queda per sobre del túnel i perllongament de la línia Llobregat-Anoia (L8), per tant no hi ha espai, impossible.

L'estació de Gràcia estarà situada entre Balmes i Via Augusta, sota la Travessera. El que cal demanar i esperem que ho facin és l'enllaç amb la L3, amb un nou vestíbul sud a l'estació de Fontana.

Tanmateix hem de tenir en compte el futur.
Els serveis S1 i S2, acabaran entrant a Barcelona per Gràcia?, segurament no. Segurament entraran per Joanic, o per Glòries, tot i que falten nous estudis per avaluar aquesta opció. Glòries amb els anys passarà a ser la plaça Catalunya, del segle XXII. I acabarà tenint també una estació de Rodalies (de fet ja la podrien començar a fer).

I Gràcia amb el temps, queden uns quant d'anys, quedarà amb la L7 i la L6 perllongada fins a St. Cugat. Falten encara molts d'anys, però aquest és i serà el futur.

Tot i que molts ja no ho veurem, però la ciutat i les noves generacions, ho gaudiran.

I li donarem la raó al l'Ildefons Cerdà.

Salut!
Bé, no hi tinc gaire més a dir.
La tuneladora de la L8 fa 10 metres de diàmetre, hi ha prou espai, cabria només en el tros de vorera de davant de l'edifici indexa. Tampoc conec exactament on se separen els dos ramals sarrià/vallès però em sembla una mica més lluny. Tampoc veig segur que es s'hagin de desviar els s1 i s2, però tot i així és força indiferent, el que havia d'importar era l'enllaç en si mateix independentment de quantes linies hi passin.
Si fan una nova estació de la L3 més a vall em sembla bé, però ara mateix l'andana es troba a 430 metres de la travessera de Gràcia, un simple vestíbul no serveix ni de bon tros



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 412

Entrada Autor: Elefant » 04 des. 2025, 17:33

Un enllaç entre Fontana i Gràcia tornaria a ser un segon Pg. de Gràcia en un punt neuràlgic. Això s'hauria d'evitar com sigui. Però ja dic, tot entorn a aquest perllongament ha estat pèssimament planificat en relació a la totalitat de la xarxa de transport públic.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23752
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 06 des. 2025, 20:15

https://www.el3.cat/noticia/104247/les- ... cio-als-ca

Les obres de perllongament de l'L8 dels FGC preveuen ampliacions de l’ocupació als carrers de Diputació i Vilamarí

Aquest dijous ha tingut lloc una nova reunió de seguiment del treballs que van començar el gener de l’any passat i tenen previst unir l’estació de plaça Espanya i l’estació de Gràcia dels Ferrocarrils.

Divendres, 5 de desembre de 2025 - 19:35h

Imatge

Imatge

Imatge

Aquest dijous s’ha realitzat una nova reunió de seguiment de les obres de perllongament de la línia 8 de ls Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Els treballs van començar el gener de l’any passat amb l’objectiu d’unir l’estació de plaça Espanya i l’estació de Gràcia dels ferrocarrils mitjançant 4 quilòmetres de la línia que incorporaran tres estacions addicionals a Hospital Clínic, la plaça Francesc Macià i Gràcia. En aquesta última estació es permetrà fer un intercanvi amb la línia del Vallès dels ferrocarrils, mentre que a l’estació d’Hospital Clínic es podrà fer un intercanvi a la línia 5 de metro, i a l’estació de Francesc Macià, amb el tramvia.

Un any després, els responsables del projecte ha concretat l’estat actual dels treballs, que actualment estan localitzats a l’àrea del parc de Joan Miró i al punt d’introducció de la tuneladora a la Gran Via. A més a més, s’han especificat quines seran les properes actuacions de les obres, que començaran a partir de mitjans de gener i les afectacions que tindran per la ciutadania.

D’una banda, a la Gran Via entre els carrers de Llançà i Vilamarí en el sentit mar, s’està construint un pou on s’introduirà la tuneladora per poder excavar el túnel de doble via amb el qual es realitzaran els treballs de perllongació de la línia. Aquest pou es troba en fase d’excavació i es transformarà en una sortida d’emergència del metro en finalitzar les obres.

D’altra banda, l’àrea del parc de Joan Miró esdevindrà una zona logística d’extracció de les terres durant la construcció del túnel. Les terres es traslladaran des del pou de la Gran Via amb una cinta transportadora fins a arribar a aquest punt. Aquesta cinta estarà situada en unes galeries subterrànies que passaran per sota del carrer Llençà, i que sortiran a la superfície a l’alçada del parc de Joan Miró, però aniran cobertes en tot moment per minimitzar el soroll.

Actualment, ja està preparat el recinte on es dipositaran les terres extretes del túnel i s’han començat a preparar les proteccions acústiques necessàries per a disminuir les molèsties que provocarà la tuneladora durant el procés de tunelació. Per altra banda, s’està posant a punt i adaptant la tuneladora que realitzarà els quatre quilòmetres de túnel. “És una tuneladora de 10,6 metres de diàmetre d’excavació, són gairebé tres pisos d’alçada”, ha descrit Mireia Laguna, cap de la gerència de la línia 8 d’infraestructures.cat.

Les properes actuacions de les obres preveuen finalitzar l’obra civil a l’àrea del parc de Joan Miró a finals d’aquest any, per poder-hi instal·lar la cinta transportadora que hi traslladarà les terres que s’extrauran del túnel. A principis de l’any que ve,s’instal·laran proteccions acústiques a l’àrea del parc, per poder, posteriorment, donar pas a la microtuneladora que crearà les galeries subterrànies que passaran per sota del carrer Llançà i, finalment, a la tuneladora principal que excavarà el túnel de perllongació de la línia 8.

“Aquesta galeria de Llançà té un termini previst d’uns 2-3 mesos, és a dir, al llarg de la primavera s’ha de poder finalitzar. Un cop estigui construïda, donarem pas a l’excavació del túnel principal, que està prevista per l’estiu”, explica Laura Carrasco, responsable d’obres subterrànies de la direcció general d’infraestructures de mobilitat.

Aquestes properes actuacions de les obres provocaran una ampliació de l’ocupació al carrer Diputació, entre el carrer Llançà i el carrer Tarragona, i també al lateral mar del carrer Vilamarí, degut a la instal·lació d’unes pantalles de protecció acústica i la posterior configuració d’accés de camions de transportament de terres de l’obra.

Això implicarà que els vianants que passin pel carrer Diputació puguin circular només per la vorera del costat muntanya, on es situa el centre comercial Arenes. En quant a la circulació del trànsit, aquesta està garantida fins a Llançà-Diputació, però serà exclusiva pels veïns de la zona i els serveis essencials. La resta de vehicles que vulguin arribar a plaça Espanya hauran de desviar-se abans pel carrer Entença.

Pel que fa al bus, hi hauran dues afectacions. Una al bus D40, que mantindrà les seves parades actuals, però desviant-se pel carrer Llançà i el costat muntanya de la Gran Via, evitant passar pel carrer Tarragona en aquest tram. L’altra de les afectacions serà al bus V7, que traslladarà la parada que tenia just davant del centre comercial Arenes al carrer Vilamarí.

Per últim, també hi haurà afectacions per les bicicletes, ja que es tallarà el carril bici del carrer Diputació i se’n generarà un de provisional al Tarragona, ocuparà un tros de la rotonda de la plaça Espanya i es traslladarà entre la vorera del costat muntanya i la central de la Gran Via.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”