Nous noms d'estacions ferroviàries

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Sanato
N6
N6
Entrades: 206

Re: Nous noms d'estacions ferroviàries

Entrada Autor: Sanato » 22 feb. 2026, 13:32

No canviaríeu "La Bonanova" per "Ganduxer"?
122-042-132 ha escrit: 21 feb. 2026, 15:39 En canvi dues estacions que caldria canviar fes de fa anys, no hi ha manera:

Maragall, pels Quinze. Ara ja oficialment el passeig és diu així, i a més a més, l'any vinent tindrem l'estació de Plaça Maragall.

I Virrei Amat, cal que la plaça, i també l'estació, és diguin Salvat Papasseit.

Salut!

Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

LeoMetropol  
N5
N5
Entrades: 80
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » 22 feb. 2026, 14:44

Sanato ha escrit:No canviaríeu "La Bonanova" per "Ganduxer"?
122-042-132 ha escrit: 21 feb. 2026, 15:39 En canvi dues estacions que caldria canviar fes de fa anys, no hi ha manera:

Maragall, pels Quinze. Ara ja oficialment el passeig és diu així, i a més a més, l'any vinent tindrem l'estació de Plaça Maragall.

Salut!
Si ens basem en la localització als Barris sí que és veritat que el barri de la Bonanova no és on està l'estació de La Bonanova.

L'estació de La Bonanova està al barri de Sant Gervasi | Galvany, però:

També l'estació de Muntaner està al barri de Sant Gervasi | Galvany havent-hi ja una estació de Sant Gervasi però Muntaner es situa just a prop de Can Galvany i de la plaça Galvany. Si seguissim aquesta lògica jo li posaria Galvany.

I l'estació que precisament està al barri de la Bonanova és la que s'anomenarà se suposa Mandri que se li podria canviar el nom si has fet un canvi previ a les estacions de la L6, igual que es va fer amb Roquetes.

L'estació de les Tres Torres està entre els barris de les Tres Torres i Sarrià i com ja hi ha una de Sarrià no la tocaria.

Jo personalment sóc més partidari de posar noms a les estacions que representin al barri i no pas a carrers, excepte quan una estació està entre dos o tres barris i els noms es poden convertir en quilomètrics, que aquí buscaria solucions més curtes i de consens.

Total, que Ganduxer seria una opció (vaya parrafada per donar-te la raó).

Proposta:

L6
Sant Gervasi (o Sant Gervasi Plaça Molina pels pulcres)
Galvany (o Sant Gervasi Galvany)
Ganduxer
Les Tres Torres
Sarrià

L9
El Putxet
Bonanova
Sarrià

unÀnec
N4
N4
Entrades: 65

Entrada Autor: unÀnec » 22 feb. 2026, 17:55

Salut!
i Cèntric per Lleida (que carai és cèntric :llengua )

Guigui
Administrador
Entrades: 23921
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 22 feb. 2026, 19:44

Més enllà de propostes concretes, hi ha una qüestió de mètode: la nomenclatura de les estacions de ferrocarril metropolità en el seu conjunt denota un provincianisme extrem, destinada a satisfer la parròquia local per perdre la visió de conjunt.

Per exemple, amb el perllongament d'FGC a Sabadell, van posar sense cap necessitat "Gràcia" a una estació, quan una altra (i, a sobre, de la mateixa línia) ja duu el mateix nom. Ara, es veu que amb "Vall d'Hebron" no n'hi ha prou per identificar un indret, que cal afegir-hi "Sant Genís". Vejam, jo visc a tocar de l'estació de "Penitents", però el barri que porta aquest nom queda just al costat oposat de la Ronda de Dalt que el meu, i no per això em molesta o em sento desarrelat. Senzillament, sé quina estació em toca a mi i a la gent que em ve a visitar, i amb això ja m'identifico, en ser la referència de l'indret.

Tant costa als "responsables" d'entendre això? Que va d'identificació inequívoca (cosa que inclou un mateix nom per a diferents modes que concorren en un mateix lloc) i no de satisfer el personal per esgarrapar quatre vots escadussers a les properes eleccions?

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”