122-042-132 ha escrit: ↑21 feb. 2026, 15:39 En canvi dues estacions que caldria canviar fes de fa anys, no hi ha manera:
Maragall, pels Quinze. Ara ja oficialment el passeig és diu així, i a més a més, l'any vinent tindrem l'estació de Plaça Maragall.
I Virrei Amat, cal que la plaça, i també l'estació, és diguin Salvat Papasseit.
Salut!
Nous noms d'estacions ferroviàries
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
No canviaríeu "La Bonanova" per "Ganduxer"?
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- LeoMetropol
- N5

- Entrades: 80
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Si ens basem en la localització als Barris sí que és veritat que el barri de la Bonanova no és on està l'estació de La Bonanova.Sanato ha escrit:No canviaríeu "La Bonanova" per "Ganduxer"?
122-042-132 ha escrit: ↑21 feb. 2026, 15:39 En canvi dues estacions que caldria canviar fes de fa anys, no hi ha manera:
Maragall, pels Quinze. Ara ja oficialment el passeig és diu així, i a més a més, l'any vinent tindrem l'estació de Plaça Maragall.
Salut!
L'estació de La Bonanova està al barri de Sant Gervasi | Galvany, però:
També l'estació de Muntaner està al barri de Sant Gervasi | Galvany havent-hi ja una estació de Sant Gervasi però Muntaner es situa just a prop de Can Galvany i de la plaça Galvany. Si seguissim aquesta lògica jo li posaria Galvany.
I l'estació que precisament està al barri de la Bonanova és la que s'anomenarà se suposa Mandri que se li podria canviar el nom si has fet un canvi previ a les estacions de la L6, igual que es va fer amb Roquetes.
L'estació de les Tres Torres està entre els barris de les Tres Torres i Sarrià i com ja hi ha una de Sarrià no la tocaria.
Jo personalment sóc més partidari de posar noms a les estacions que representin al barri i no pas a carrers, excepte quan una estació està entre dos o tres barris i els noms es poden convertir en quilomètrics, que aquí buscaria solucions més curtes i de consens.
Total, que Ganduxer seria una opció (vaya parrafada per donar-te la raó).
Proposta:
L6
Sant Gervasi (o Sant Gervasi Plaça Molina pels pulcres)
Galvany (o Sant Gervasi Galvany)
Ganduxer
Les Tres Torres
Sarrià
L9
El Putxet
Bonanova
Sarrià
i Cèntric per Lleida (que carai és cèntric122-042-132 ha escrit: ↑21 feb. 2026, 15:39 En canvi dues estacions que caldria canviar fes de fa anys, no hi ha manera:
Salut!
Més enllà de propostes concretes, hi ha una qüestió de mètode: la nomenclatura de les estacions de ferrocarril metropolità en el seu conjunt denota un provincianisme extrem, destinada a satisfer la parròquia local per perdre la visió de conjunt.
Per exemple, amb el perllongament d'FGC a Sabadell, van posar sense cap necessitat "Gràcia" a una estació, quan una altra (i, a sobre, de la mateixa línia) ja duu el mateix nom. Ara, es veu que amb "Vall d'Hebron" no n'hi ha prou per identificar un indret, que cal afegir-hi "Sant Genís". Vejam, jo visc a tocar de l'estació de "Penitents", però el barri que porta aquest nom queda just al costat oposat de la Ronda de Dalt que el meu, i no per això em molesta o em sento desarrelat. Senzillament, sé quina estació em toca a mi i a la gent que em ve a visitar, i amb això ja m'identifico, en ser la referència de l'indret.
Tant costa als "responsables" d'entendre això? Que va d'identificació inequívoca (cosa que inclou un mateix nom per a diferents modes que concorren en un mateix lloc) i no de satisfer el personal per esgarrapar quatre vots escadussers a les properes eleccions?
Per exemple, amb el perllongament d'FGC a Sabadell, van posar sense cap necessitat "Gràcia" a una estació, quan una altra (i, a sobre, de la mateixa línia) ja duu el mateix nom. Ara, es veu que amb "Vall d'Hebron" no n'hi ha prou per identificar un indret, que cal afegir-hi "Sant Genís". Vejam, jo visc a tocar de l'estació de "Penitents", però el barri que porta aquest nom queda just al costat oposat de la Ronda de Dalt que el meu, i no per això em molesta o em sento desarrelat. Senzillament, sé quina estació em toca a mi i a la gent que em ve a visitar, i amb això ja m'identifico, en ser la referència de l'indret.
Tant costa als "responsables" d'entendre això? Que va d'identificació inequívoca (cosa que inclou un mateix nom per a diferents modes que concorren en un mateix lloc) i no de satisfer el personal per esgarrapar quatre vots escadussers a les properes eleccions?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.