ATO a L3

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 22/12/2006 23:31

La L1 encara no té ATP? :o



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/12/2006 23:33

Tenia entès que el tenia instal·lat però no operatiu. És cert això? :?:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dissabte 23/12/2006 0:07

A veure. Pel que tin entès, hi ha 3 modes normals de conducció a FMB: El mode Manual+25, l'ATP i l'ATO. El primer és per circular a velocitat màxima de 25 km/h, sense cap tipus de sistema de seguretat. El segon és per circular mitjançant el sistema de seguretat ATP o Automatic Train Protection.. El tercer és el que condueix el tren de manera automàtica mitjançant els codis ATP i pel sistema ATC.
Ara per ara, totes les línies disposen de l'ATP instal·lat i operatiu. Les línies 2, 3, 5 i 11 disposen, a més, de l'ATO, amb el qual l'únic que fan els conductors és fer tot el relacionat amb portes i arrencar el tren mitjanjant dos botons. Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.
Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 23/12/2006 0:56

A mi el que m'extranya es que la L1 no tingui ATP, doncs recordo haver vist el panell de l'ATP instal·lat en el pupitre de conducció i il·luminat.

Salut,



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 23/12/2006 10:35

U-Bahn ha escrit:Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.

Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Fins ara, sempre havia vist els llums blaus tant dels 4000 com dels 1100 de la L4 sempre encesos.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 23/12/2006 11:58

Ho torno a repetir. La llumeta blava significa desconnexió de l'ATP; l'ATO quan es desconnecta no se sap de cap manera si no es que vas a darrere del motorista i el veus utilitzar el manipulador. La conducció OBLIGATÒRIA a les línies on està instal.lat l'ATP es ATP si a més ténen ATO doncs ATO. La llumeta significa que el tren que la dugui encesa porta l'ATP desconnectat; si la veu un comandament i pregunta al control que perquè tal tren porta l'ATP desconnectat i el motorista ja ha comunicat que tenia problemes i l'hagut de desconnectar, no passa res; però si el motorista el desconnecta "porque yo lo valgo", se li pot caure el pel.



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dissabte 23/12/2006 12:42

El LLOP ha escrit:Ho torno a repetir. La llumeta blava significa desconnexió de l'ATP; l'ATO quan es desconnecta no se sap de cap manera si no es que vas a darrere del motorista i el veus utilitzar el manipulador. La conducció OBLIGATÒRIA a les línies on està instal.lat l'ATP es ATP si a més ténen ATO doncs ATO. La llumeta significa que el tren que la dugui encesa porta l'ATP desconnectat; si la veu un comandament i pregunta al control que perquè tal tren porta l'ATP desconnectat i el motorista ja ha comunicat que tenia problemes i l'hagut de desconnectar, no passa res; però si el motorista el desconnecta "porque yo lo valgo", se li pot caure el pel.
Si es veritat, per què es nota la L11 quan es va amb mode ATP i ATO, i quan es nota que es va amb ATP no hi havia cap llumeta blava encesa :x.

Els trens de la sèrie 500 on hi està la cabina a darrera, a dalt hi ha un llumet de color vermell que uns dies s'encèn i uns altres dies no. No se si està relacionat amb el ATO o no. Algú sap què pot ser???

Salutacions!



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimecres 27/12/2006 20:34

Segons informació de company motorista de L3, han tret l'ATO de L3 perque funcionava bastant malament, donava gaires problemes com ara que el tren es mogues amb portes obertes.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Dilluns 26/02/2007 19:28

entfe001 ha escrit:
U-Bahn ha escrit:Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.

Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Fins ara, sempre havia vist els llums blaus tant dels 4000 com dels 1100 de la L4 sempre encesos.
Dubto mooooolt però moltisssim que els 4000 portin el llum blau encès, aixó significaria que circula sense el Tren-Stop, l'únic element de seguretat que hi ha vigentment instal·lat a la L1.

Potser t'hauràs confòs amb els 3000!

Sobre l'ATP-ATO, no se quant s'activarà peró potser va per llarg amb moltes obres i modificacions que s'han de fer. Els trens estan ja preparats per circular amb ATP i ATO, tenen al panell de comandament els elements necesaris, marcadors i displays que necesiten, tot es qüestió de retocar i enllestir l'infrastructura viària.



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimecres 05/12/2007 2:10

Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals. Encara que per la meva opinió ha de millorar una mica: agafa segons quines corves a segons quines velocitats.... la corva en S de Tarragona a Sants l'agafa molt bruscament i hi ha perill de que algú caigui... I de la mateixa manera que alguna corva la fa molt ràpidament, també entra a algunes estacions una mica amb la seva calma


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 05/12/2007 17:43

Denisuko ha escrit:Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals. Encara que per la meva opinió ha de millorar una mica: agafa segons quines corves a segons quines velocitats.... la corva en S de Tarragona a Sants l'agafa molt bruscament i hi ha perill de que algú caigui... I de la mateixa manera que alguna corva la fa molt ràpidament, també entra a algunes estacions una mica amb la seva calma
Avui he anat a la L-3 i el 2000 i 3000 corrien amb ATP.
Només funciona al 5000?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimecres 05/12/2007 20:50

No, funcionar funciona a tots els trens (que jo sapiga), ara bé, els posen a tots en funcionament en uns trams horaris concrets, no es fa de 5 a 24, sino potser de 22 a 24 o de 17 a 24. Si es veu que en aquests intervals funciona optimament, llavors es farà durant tot el dia (que no crec que trigui gaire).


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 08/12/2007 16:31

Desgraciadament aquesta tarda he pogut comprovar en un 2000 l'ATO en el tram Montbau-Vallcarca.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 08/12/2007 18:43

Denisuko ha escrit:Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals.
L'ATO en funcionament es reconeix per la llumeta vermella que duen enceses les caixes dels motors dels 5000? Ahir ho vaig veure i em vaig quedar amb el dubte...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 08/12/2007 18:55

No, aquella llumeta vermella que hi ha al costat de les càmeres, estan relacionades amb el nivell de càrrega de la bateria. Si algú més versat pot ampliar la info...



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Diumenge 09/12/2007 20:32

:aaa

Aquesta semana m'ha enrrabiat agafar 5000's a la L3 y veure com el motorista nomes escalfa el seient....


Detalls del ATO a la L3.

Quan el 5000 inicia la marcha sembla adormit, es a dir, comença moooolt a poc a poc a moures fins que li vel el subidón.

En entrar a les estacions ho fan a 50km/h a diferencia de a la L5, on o fan a 40-45.


Re mé

Salutations.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 10/12/2007 18:18

Jo també ho he notat al 5000.
El que és de por, es quan el tren pasa per les agulles d'entrada a cotxeres direcció Vall d'Hebron, va molt ràpid (diria que 60 Km/h).
Hem tornat a passar a les velocitats en línia idèntiques que quan anava Manualment, sense ATP. Personalment no crec que serveixi de gaire l'ATO excepte les freqüències de pas, per anar amb la mateixa velocitat que fa 2 anys és podria remodificar l'ATP per a que sigui més permisiu i aixi els conductors farien més coses que escalfar la cadira.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”