Pàgina 79 de 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 15:28
Autor: metring
Opinions que valen la pena llegir, no śe dir "no" i prou:
Com que hi ha un enllaç que no funciona, ho pengem:

Antoni MartiMonterde ‏@Somiatwiter 4 mFa 4 minuts

@transportcat
Crec que depèn dels llocs. A banda de complementar metro ha d'ordenar ciutat. A Cornellà ho ha fet, a BCN, no.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 15:34
Autor: Adolescent barceloní
metring ha escrit:Cert, els han fet una menjada de coco molt important, costa d'entendre.
Per tant, no parlem de gent en contra del tramvia sinó gent a qui altres persones, per motius "x", han manipulat la societat per posar-la en contra d'aquest mitjà de transport.

Si això és així, cal trobar aquestes persones (sent la Diagonal... persones/grups empresarials, ja sabreu per on vaig) i plantar-los a la cara totes les raons per les quals seria beneficiós el tramvia; es quedarien sense arguments. En altres ciutats europees, aquestes discussions pro-tramvia o anti-tramvia tenen lloc? No, que jo sàpiga...

Els anti-tramvia d'aquí són dels del club dels pro-cotxes i els pro-soterraments?

PD: sóc amics dels busos, sí, però per Diagonal (i Gran Via en menor mesura) defenso fermament un sistema tramviari ja que és la millor opció.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 15:55
Autor: Fran-Ikarus
Si us serveix com a "exemple de bany de realitat", al 99% de persones de Barcelona que conec no les he sentit parlar mai del tramvia... ni bé, ni malament.

Només en sento parlar a qui, pel que sigui, treballa en alguna de les dues zones de la Diagonal actualment cobertes. I suposo que als veïns de les zones implicades. Per a la majoria de la gent, però, "transport públic a Barcelona = metro", i no els treguis d'allò. Conec molta gent que fins i tot desconeix quina línia de Nitbus passa per casa seva, per molt que de vegades la necessitin :?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 15:57
Autor: metring
He repescat un article d'en Ricard Riol, que surt aquí http://transportpublic.org/images/pdf/2 ... agonal.pdf i posem trossos pel Twitter, a veure si amb arguments de pes com aquests...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 15:57
Autor: Adolescent barceloní
Fran-Ikarus ha escrit:Si us serveix com a "exemple de bany de realitat", al 99% de persones de Barcelona que conec no les he sentit parlar mai del tramvia... ni bé, ni malament.

Només en sento parlar a qui, pel que sigui, treballa en alguna de les dues zones de la Diagonal actualment cobertes. I suposo que als veïns de les zones implicades. Per a la majoria de la gent, però, "transport públic a Barcelona = metro", i no els treguis d'allò. Conec molta gent que fins i tot desconeix quina línia de Nitbus passa per casa seva, per molt que de vegades la necessitin :?
Una bona campanya informativa de quins transports públics hi ha als barris podria ser efectiva? O seria una despesa innecessària?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 15:59
Autor: metring
Adolescent barceloní ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Si us serveix com a "exemple de bany de realitat", al 99% de persones de Barcelona que conec no les he sentit parlar mai del tramvia... ni bé, ni malament.

Només en sento parlar a qui, pel que sigui, treballa en alguna de les dues zones de la Diagonal actualment cobertes. I suposo que als veïns de les zones implicades. Per a la majoria de la gent, però, "transport públic a Barcelona = metro", i no els treguis d'allò. Conec molta gent que fins i tot desconeix quina línia de Nitbus passa per casa seva, per molt que de vegades la necessitin :?
Una bona campanya informativa de quins transports públics hi ha als barris podria ser efectiva? O seria una despesa innecessària?
No té per què, passant per xarxes socials articles com el que he posat a l'altre missatge... És que no hi ha color... Eh que hi han communitys interessants en fer creure a la gent que el tramvia és "caca"? Doncs apa, també podem difondre que no són certes totes les pestes que diuen!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 17:17
Autor: dcbcn
Una altra possible ruta podría ser Diagonal-Numància-Tarragona (es prou ample i a més tindría parada a Sants-Estació)-Pl.Espanya-Glòries. Per Gran Via, a les voreres aqesutes que hi ha dividint la calçada, q n'hi ha trams q estàn fetes una birria i per les que no hi va quuasi ningú.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 18:17
Autor: Don Ramón
Yo creo que esa vehemente oposición se explica por tres razones principales:

Primero, el miedo al cambio, que en los pueblos poco formados y poco educados es más pronunciado (dijo Stephen Hawking "la inteligencia es la capacidad de adaptarse al cambio");

Segundo, asumiendo como tantas veces que somos el pueblo elegido por Dios y que todo lo hacemos perfecto, la idea de que como ya una vez hubo tranvías y se quitaron eso tiene que ser porque eran algo malo;

Y tercero , los intereses "auomovilísticos", refiriéndome a esa gente de clase alta que solo se mueven en coche (o moto) y no conciben usar el transporte público, que siendo como somos de egoístas son incapaces incluso de empatizar con gente que sí optarían por el transporte público si les conviniese más, y por tanto piensan que ese tranvía no cambiará nada porque todos o van como ahora en bus/Metro, o en coche.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 19:15
Autor: Oriolix
Si no veiem la necessitat de mantenir i ampliar el tramvia, estem manipulats, mal informats, o escrivim a sou d'algun lobby empresarial interessat.

En comptes d'exposar arguments, només hi ha desqualificacions. Així no es pot debatre res.

Manipulats, mal informats i a sou d'un lobby

Publicat: Dissabte 01/08/2015 19:44
Autor: Guigui
Oriolix ha escrit:Si no veiem la necessitat de mantenir i ampliar el tramvia, estem manipulats, mal informats, o escrivim a sou d'algun lobby empresarial interessat.
I si ho fem dient senzillament tramvia=KK, tramvia=cosa de ciutats petites (com Berlín, Viena, etc.), busos elèctrics molt millor (serà per capacitat i cadenciament demostrat per les línies actuals...), estem aportant moltes dades a la veritat, oi?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/08/2015 20:04
Autor: Adolescent barceloní
Una cosa en trec clara: manipular l'opinió pública és massa fàcil. Potser la societat hauria de deixar de ser-ho, de manipulable, cosa que al cap i a la fi és el que interessa a polítics i grans grups empresarials.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 10:09
Autor: Don Ramón
Oriolix ha escrit:Si no veiem la necessitat de mantenir i ampliar el tramvia, estem manipulats, mal informats, o escrivim a sou d'algun lobby empresarial interessat.

En comptes d'exposar arguments, només hi ha desqualificacions. Així no es pot debatre res.
En que quedamos, ¿argumentos, o "no ver la necesidad" de forma subjetiva? Decir que "no veo la necesidad" no es ningún argumento, perdona que te lo diga, el argumento lo tendrás para fundamentar que no ves la necesidad.
La diferencia es que los que defendemos el tranvía lo hacemos generalmente con argumentos fundamentados, en cambio la oposición al tranvía se basa por lo que he visto en lo que dice Guigui, "tranvía=KK, buses eléctricos mejor". En efecto, con ese tipo de no-argumentos no se puede debatir nada. Aún estoy esperando un argumento serio en contra del tranvía. Te rebatiré algunos que he escuchado:

-El bus eléctrico es mejor
No se comercializan buses eléctricos más grandes que articulados simples. Por tanto, al ser un vehículo más pequeño (y de neumáticos), con una gran demanda como la de la Diagonal a a larga se amortiza mejor el tranvía que el bus eléctrico (porque para ofrecer la misma capacidad necesitas muchos más buses, ergo más mantenimiento, más conductores...)

-El tranvía empeorará la circulación y hará más mal que bien
Esto no tiene en cuenta primero que fuera a haber gente que se pasen del coche al tranvía, ni tampoco que si se empeora la circulación eso justamente es una de las formas más eficaces de empujar la gente hacia el transporte público (siempre y cuando este sea segregado y rápido, caso del tranvía pero no del bus)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 10:54
Autor: gracienc
Adolescent barceloní ha escrit:Una cosa en trec clara: manipular l'opinió pública és massa fàcil. Potser la societat hauria de deixar de ser-ho, de manipulable, cosa que al cap i a la fi és el que interessa a polítics i grans grups empresarials.
Hi ha dos grups empresarials que s'oposen al tramvia: Els propietaris de les benzineres de Barcelona i el RACC. (no en copio noticia de referència perquè no sé si el diari ho permet).
Havent de ser aquesta infraestructura un bé col·lectiu pels ciutadans de Barcelona, i entenen que els arguments de l'oposició és basen només en interessos de negoci particulars, crec que la construcció del tramvia per la diagonal no té gaire discussió possible.
CiU en aquest debat només està defensant els arguments del RACC...

Salut!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 10:56
Autor: Ganz
Una opció en què tant el vehicle privat con el tramvia sortirien guanyant seria trasladar el carril bus/taxi als carriles laterals (semblant al que succeeix en sentit Llobregat de la Gran Vía) i que aquests dos carrils siguin també pel tramvia . D'aquesta manera, el vehicle privat guanya dos carrils i el tramvia es realitza . Les obres del tramvia no serien perjudicials quasibé pel tràfic de vehicles privats . L'excusa del costa econòmic no en serveix con a argument, doncs les actuacions que es tindrien que realizar no serien de gran magnitud i, a més, cal generar llocs de treball ...

Amb aquesta opció, s'hauria de replantejar el traçat de les línies de bus que hi passen : per exemple, sentit Besòs i entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia, suprimir el 7 i desviar la resta de línies entre el carrer París i Roselló ...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 11:06
Autor: gracienc
Ganz ha escrit:Una opció en què tant el vehicle privat con el tramvia sortirien guanyant seria trasladar el carril bus/taxi als carriles laterals (semblant al que succeeix en sentit Llobregat de la Gran Vía) i que aquests dos carrils siguin també pel tramvia . D'aquesta manera, el vehicle privat guanya dos carrils i el tramvia es realitza . Les obres del tramvia no serien perjudicials quasibé pel tràfic de vehicles privats . L'excusa del costa econòmic no en serveix con a argument, doncs les actuacions que es tindrien que realizar no serien de gran magnitud i, a més, cal generar llocs de treball ...

Amb aquesta opció, s'hauria de replantejar el traçat de les línies de bus que hi passen : per exemple, sentit Besòs i entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia, suprimir el 7 i desviar la resta de línies entre el carrer París i Roselló ...

Home si això no hagués de resultar en una disminució de la velocitat comercial del tram ni aquest corres el risc de perdre sincronització amb els semàfors.., podria estar bé.
Lo de posar el tram pel mateix carril que el taxi, però, té pinta de ser complicat eh...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 12:49
Autor: Ganz
gracienc ha escrit:
Ganz ha escrit:Una opció en què tant el vehicle privat con el tramvia sortirien guanyant seria trasladar el carril bus/taxi als carriles laterals (semblant al que succeeix en sentit Llobregat de la Gran Vía) i que aquests dos carrils siguin també pel tramvia . D'aquesta manera, el vehicle privat guanya dos carrils i el tramvia es realitza . Les obres del tramvia no serien perjudicials quasibé pel tràfic de vehicles privats . L'excusa del costa econòmic no en serveix con a argument, doncs les actuacions que es tindrien que realizar no serien de gran magnitud i, a més, cal generar llocs de treball ...

Amb aquesta opció, s'hauria de replantejar el traçat de les línies de bus que hi passen : per exemple, sentit Besòs i entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia, suprimir el 7 i desviar la resta de línies entre el carrer París i Roselló ...

Home si això no hagués de resultar en una disminució de la velocitat comercial del tram ni aquest corres el risc de perdre sincronització amb els semàfors.., podria estar bé.
Lo de posar el tram pel mateix carril que el taxi, però, té pinta de ser complicat eh...
Excepte en el cas de les persones que tenen com a destinació la mateixa Diagonal, el taxi podria agafar itineraris alternatius sense més inconvenient . No caldria que taxi i tramvia anessin pel mateix carril .

No resultaria una disminució de la velocitat comercial al tenir dos carrils dedicats al tramvia exclusivament . No té per què afectar a la sincronització amb els semàfors , amb prendre com a referent el que es fa à la resta de la xarxa de TRAM n'hi hauria més que suficient .

Dubto que el RACC s'oposés al tramvia amb aquesta opció, doncs el vehicle privat hi sortiria guanyant teòricament enlloc de perdre privilegis .

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 13:24
Autor: Adolescent barceloní
S'hi oposaria. Hi hauria gent que es passaria del cotxe al tramvia si la velocitat comercial és bona, cosa que a aquests lobbys no els interessa.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 13:48
Autor: Ganz
Adolescent barceloní ha escrit:S'hi oposaria. Hi hauria gent que es passaria del cotxe al tramvia si la velocitat comercial és bona, cosa que a aquests lobbys no els interessa.
Si augmentes la capacitat de circulació del tràfic rodant, aconsegueixes descongestionar part del dens tràfic de vehicles privats de Barcelona, agreujat per la reducció de carrils que hi ha hagut en vies com la mateixa Diagonal, el carrer Balmes o el carrer de sants . És una oportunitat en què tothom hi sortiria guanyant . Senzillament, hi hauria traspàs de clients de l'autobús (i, potser, de Rodalies) cap al tramvia . Dubto molt que el tramvia provoqui un cert dany al vehicle privat ...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 16:54
Autor: Fran-Ikarus
És el que diem uns quants...
wefer ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Jo estic convençut de que la part de la ciutadania que agafa el cotxe perquè les dues subxarxes TRAM no estan connectades és residual.
Absolutament d'acord, i més parlant d'una zona tan elitista com la Diagonal.
La unió dels tramvies simplement seria una millora per a gent que ja agafa el transport públic (els autobusos de la zona) estalviant-los temps, res més.
Jo, les comptades ocasions a l'any en què agafo el cotxe per anar per la Diagonal, no ho faig perquè no hi hagi un tramvia...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 02/08/2015 22:56
Autor: wefer
Deixem-nos ja d'animalades i anem al gra encara que sigui políticament incorrecte.
La Diagonal es fa servir bàsicament com altres carrers tipus Aribau, Muntaner, Via Augusta, etc, perquè els "pijos" de Sarrià/Pedralbes/etc baixin al centre (Ciutat Vella/Eixample/etc) a treballar o a comprar. El tramvia els molesta com qualsevol altre transport públic, perquè ells mai l'utilitzaran ja que implicaria barrejar-se amb la plebs (ecs!!), i per això hi estan en contra. Ells, i els partits que els defensen (PP, CDC...)

Ja està, no li donem més voltes. I fem les obres d'una vegada.