Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Re: Breu apunt...

Entrada Autor: Vox » Dimecres 18/01/2006 15:09

JaMiRo! ha escrit:Hola!
Vox ha escrit: [...] I Gorg, però en aquest cas com a zona renovada, una especie del que esta passant a Bcn tocant amb Hospitalet però sense ser tan bestia, clar, més modest però no está mal: ciutat del basquet darrera el camp de la penya, ja en obres, canal del port començat o a punt, la L2 existent desde 1985, la futura L10 ja en obres desde fa anys i el TRAM T5 que crec ja surt projectat als mateixos tramvies. [...]
Un parell d'apunts off-topic (disculpa'm wefer :oops: ):

-Ciutat del Bàsquet de la Penya: gran projecte que aniquilarà el carrer comercial del barri de la Salut, enviant a prendre pel sac la vida d'aquest barri de Badalona, i de pas ens saturarà encara més l'Autopista del Maresme C31 i la Ronda de Dalt B20, a més dels carrers pròxims a aquest centre d'oci. Ja em veig aguantant els domingueros...I pensava que en tindria prou amb Montigalà...Mare de Déu Senyor!

-Port Esportiu de Badalona i Canal del Gorg: si bé el que ara ens han deixat és ben maco comparat amb les fàbriques abandonades i el sòl contaminat, considero que si la majoria dels badalonins no té per comprar-se un iot i tal com està el litoral català de ports esportius, l'obra és innecessària. A més, els pisos d'aquesta zona de Badalona estan pels núvols...I se m'ocorren coses millors que fer amb la pasta que ha costat fer el port i el canal, com per exemple allargar JA la L1 fins a Badalona Centre i la L2 fins a Can Ruti (amb la línia de metro lleuger L13), i de pas el tramvia fins a Montgat, que falta els fa.

:atac

Salut!
Certament, vaig oblidar deixar clar que no visc ni a la zona del Gorg ni a la de la futura estació de Badalona Centre (visc al Dalt de la Vila), així que no conec part d'aquest problemes que comentes.

De fet, la ciutat del basquet i el canal han portat bastanta polèmica. No estic gaire enterat del tema, i clar, penso "noves instal·lacions, nova línea de metro, tram, canal, centre comercial.. molt bé!" però reconec que es pq ho veig desde fora.

De totes maneres, totes les zones de Bcn i voltants que estan en plena renovació hi ha un centre comercial:

-GV2 a l'Hospitalet
-El de la ciutat del bàsquet a Gorg-Badalona
-Diagonal Mar al Fòrum
-Glories per on el 22@

I no se si contar La Maquinista a la zona Sagrera, potser queda un pel lluny, potser en fan un per on la nuvia i la nova estació de la Sagrera?

Vull dir que es normal que façin aquestes coses, encara que ens toquin la pera una mica >:(

Vox



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 18/01/2006 15:12

@Jamiro: la Hispania té la terminal davant dels jutjats de la ciutat, que fa la línia Badalona-St.Fost de Campcentelles-Mollet del Vallès-Sabadell. Són 4 expedicions diàries els laborables i 3 els dissabtes, diumenges i festius.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 18/01/2006 15:15

Hola!

Sigui com sigui, si l'estan liant per fer Badalona Centre, ja que estem posats podrien fer l'allargament fins a Morera, o tornaran a liar-la llavors...? :?

Ja vegeu la meva opinió: l'allargament de la L2 hauria d'ésser complet fins a Morera i s'hauria de fer simultàniament amb la L1 des de Fondo. Demano potser massa.

De la L13 no se'n diu massa coses, l'últim que vaig saber d'aquesta línia, que serà per a la L2 el que la L11 per a la L4 (és a dir, una perllongació de la L2 en metro lleuger), és que se n'estava estudiant la seva implantació; cal fer un estudi de mobilitat fins a Can Ruti i si realment val la pena portar la línia fins allà, donades les característiques del terreny. Jo penso que si, donat la importància d'aquest centre sanitari i totes les instal·lacions properes: tanatori i centre Guttmann de rehabilitació (per a persones que per qualsevol motiu han perdut la mobilitat; les característiques de la L2-L13 com a línies adaptades a PMR ho aconsellen, penso jo).

Salut!

PD: al company UT596001, només dir-te que és justament l'única línia interurbana que conec juntament amb la Casas; pensava, però, que aquesta línia era de l'empresa Plana, perquè en alguna ocasió havia vist algún autobús d'aquesta empresa (potser Hispania l'havia comprat...No hi entenc gaire d'autobusos :oops: )


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 18/01/2006 15:36

JaMiRo! ha escrit:PD: al company UT596001, només dir-te que és justament l'única línia interurbana que conec juntament amb la Casas; pensava, però, que aquesta línia era de l'empresa Plana, perquè en alguna ocasió havia vist algún autobús d'aquesta empresa (potser Hispania l'havia comprat...No hi entenc gaire d'autobusos :oops: )
La història d'aquesta línia és un pèl complicada... :D

En un principi, aquesta línia l'explotava l'empresa Kalet. Després, va passar a Plana, que la va gestionar un temps. Més tard, Plana i Hispania van fer una permuta de línies: Hispania traspassava a Plana les línies que tenia a la zona de Reus (la Reus-Salou i alguna més, crec) i la Plana li traspassava la línia del Vallès, la Sabadell-St.Fost-Badalona. D'aquí a que ara la gestioni Hispània (empresa del grup -més aviat imperi- Sagalés).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 18/01/2006 22:05

Pregunta que pixa parcialment fora de test:

Si finalment Déu Nostro Senyor escolta els precs dels Badalonins i Colomencs i autoritza la construcció del tram Fondo-Badalona Centre de la L1 :x , el tram Trinitat Nova-Trinitat Vella de la L3 està inclòs també en el PDI o és una de les tradicionals cagades que es mig-subsanen tard i malament? :mmm

Relació amb el tema: no massa, però qui vulgui anar de Gorg a Canyelles... :x



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 18/01/2006 22:09

Em pensava que Plana i Hispania estaven implantades només al Camp de Tarragona... :P



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dijous 19/01/2006 0:12

Jo crec que el tram Trinitat Nova - Trinitat Vella es un tram molt necessari per a la L3 i per Santa Coloma... aixi es podria anar facilment des del centre de Badalona al nord de la ciutat de Barcelona :D


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 19/01/2006 0:21

Hola!
437.001 ha escrit:Em pensava que Plana i Hispania estaven implantades només al Camp de Tarragona... :P
Jo també, més que res per l'empresa Plana, que estic acostumat a veure'n a diestro y siniestro per Salou i Cambrils (sí, què passa, sóc el típic guiri barceloní de platja tarragonina... :D ).

Retornant al tema fil, l'ampliació de la L1 de Fondo a Badalona Centre és URGENT, com el tema L2 fins a Morera...Això es pot veure fàcilment observant l'estat de saturació de les línies urbanes de TUSGSAL que fan de continuació natural d'aquestes dues línies des de Fondo (L1) i des de Pep Ventura (L2).

De fet, la B27, que en part del seu tram cobreix el Fondo-Badalona Centre, té una línia de reforç els laborables, la B17, degut al tema que us comento...Per posar l'exemple. :roll:

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 19/01/2006 23:24

Avui he pasat pel cantó. Han fet una especie de perforacions allargades, als extrems i ja hi ha terra fent muntanyetes a diferents punts.

Això avança, jo crec que en dos setmanes tenim inauguració :roll:

Vox



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 20/01/2006 10:33

JaMiRo! ha escrit:Hola!


Ja vegeu la meva opinió: l'allargament de la L2 hauria d'ésser complet fins a Morera i s'hauria de fer simultàniament amb la L1 des de Fondo. Demano potser massa.

De la L13 no se'n diu massa coses, l'últim que vaig saber d'aquesta línia, que serà per a la L2 el que la L11 per a la L4 (és a dir, una perllongació de la L2 en metro lleuger), és que se n'estava estudiant la seva implantació; cal fer un estudi de mobilitat fins a Can Ruti i si realment val la pena portar la línia fins allà, donades les característiques del terreny. Jo penso que si, donat la importància d'aquest centre sanitari i totes les instal·lacions properes: tanatori i centre Guttmann de rehabilitació (per a persones que per qualsevol motiu han perdut la mobilitat; les característiques de la L2-L13 com a línies adaptades a PMR ho aconsellen, penso jo).
El que seria millor es allargar la L2 fins Can Ruti i deixar-se de metros lleugers i punyetes. I desfer d'una vegada l'enllaç de Trinitat Nova juntant les 2 linies.



De_Bufalà
N3
N3
Entrades: 28
Contacta:

Entrada Autor: De_Bufalà » Divendres 20/01/2006 15:59

Aquest metro que passa per Bufalà el faran de veritat? o és un d'aquells projectes que no queden més que en això, un simple projecte. Perque no m'ho puc ni imaginar. La veritat és que seria genial haver de deixar anar amb la B26 (que estic fins als collons que haguem d'anar com a sardines tambè al bus). Si és així que passaría per l'avinguda bufalà? Espero que algú em sàpiga respondre.
Gràcies ;)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 20/01/2006 19:50

Hola!
De_Bufalà ha escrit:Aquest metro que passa per Bufalà el faran de veritat? o és un d'aquells projectes que no queden més que en això, un simple projecte. Perque no m'ho puc ni imaginar. La veritat és que seria genial haver de deixar anar amb la B26 (que estic fins als collons que haguem d'anar com a sardines tambè al bus). Si és així que passaría per l'avinguda bufalà? Espero que algú em sàpiga respondre.
Gràcies ;)
Home, un altre badaloní, que bé! ;)

En principi no és un simple projecte, sinó que s'hauria de fer, això sí serà de les últimes obres que es facin del PDI, per tant paciència...

Ah, per cert, la parada de Bufalà va a la confluència Martí Pujol amb Avinguda dels Vents, per després fer baixada cap a Badalona Centre! 8)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 20/01/2006 20:43

Llavors la L1 baixarà per Martí Pujol? Ai, la que liaran tallant aquell carrer, a menys que ho façin amb tuneladora.

Per cert, i com pensen portar la L2 fins Casagemmes? Perdò, la L13! segons un plànol que va posar en Javi82 fa temps, marcava com L13 (rosa) ja el tram dsd Badalona Centre-Casagemmes-Morera-Canyet-Can Ruti.

Potser es aquesta la línea que van dir farien en forma de 8, estil L9 en alguns trams. Ho dic pq de Badalona Centre a Casagemmes han de passar per sota la NII i tot allò es massa estret, haurà de ferse amb tuneladora i beeeeeeeen fons :|

Vox



De_Bufalà
N3
N3
Entrades: 28
Contacta:

Entrada Autor: De_Bufalà » Divendres 20/01/2006 20:46

Si q estàs enterat sobre el tema. Encara que és normal q t'interessi, xq el metro solucionaria (o això s'espera) molts problemes a les carreteres de badalona. Esperem que no triguin molt les obres i podem gaudir (?) d'una ciutat descongestionada.
Badalona és casa nostra, hem de cuidar-la ^^;



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 21/01/2006 0:33

Hola!

A Vox:

Sí, en principi i segons com està especificat al projecte, la L1 ha de baixar per Martí Pujol; el recorregut sencer surt de Fondo, passa per davant de la porta principal del Centre Comercial Montigalà, després per davant del Mercat de Lloreda, on s'enfila per l'Avinguda Puigfred de Sant Crist que desprès és l'Avinguda dels Vents a Bufalà, finalment gira per Martí Pujol per arribar a l'Illa Fradera, on ara està tot aixecat per fer l'estació intermodal.

La L13, en principi, és només des de Morera i com ja vaig comentar està en fase d'estudi, és a dir, no és ni tan sols projecte; en canvi, sí que existeix el projecte Badalona Centre-Cassagemes-Morera; el tram Morera-Can Ruti és el de la suposada L13 (el tema Canyet, desconec si faran una estació en aquest barri, supos que si donat que serà un metro lleuger).

Finalment, ignoro quin serà el mètode constructiu a triar tant en el cas de la L2 com en el cas de la L1...

Espero que la L2 la facin amb tuneladora, perquè foradar el Centre és impossible, si volen fer alguna cosa segur que surten runes romanes!


A De_Bufalà:

Sí, m'agrada l'assumpte perquè sóc un fanàtic del Metro; a més, com conec algú de l'Ajuntament (no l'alcadessa...) estic bastant informat dels assumptes del transport... 8)

Sí, Badalona és casa nostra, cal que l'estimem però no com diu la Maite... :roll:


Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

De_Bufalà
N3
N3
Entrades: 28
Contacta:

Entrada Autor: De_Bufalà » Dilluns 23/01/2006 16:54

una pregunta, a aquells que visquin a la zona o hagin estat per francesc macià algún d'aquests dies... es veu moviment per allà? xD Ja sé que anirà per llarg això, xò es que la meva impaciència és molt gran...
Gràcies ;)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 23/01/2006 19:20

Hola!
De_Bufalà ha escrit:una pregunta, a aquells que visquin a la zona o hagin estat per francesc macià algún d'aquests dies... es veu moviment per allà? xD Ja sé que anirà per llarg això, xò es que la meva impaciència és molt gran...
Gràcies ;)
No hi visc, però si ben a prop i com hi passo molt per allà per molts motius, ja t'avanço que és un luxe veure el tram des del carrer Saragossa (on hi ha el respiradero del cul de sac de Pep Ventura) fins al carrer Conquesta (un parell de carrers abans d'arribar a Sant Ignasi de Loiola) LLIURE DE COTXES!!! Que duri... :D

Ja han començat a aixecar l'asfalt, per cert en molts punts sota l'asfalt hi ha adoquinat de pedra (per això aquest carrer té forma una mica abombada que no s'ha acabat de corregir amb l'asfaltat), ja m'hi fixaré que potser encara resta alguna resta arqueològica relacionada amb els transports, a saber: vies de tramvia per exemple... :o

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 23/01/2006 20:20

De_Bufalà ha escrit:una pregunta, a aquells que visquin a la zona o hagin estat per francesc macià algún d'aquests dies... es veu moviment per allà? xD Ja sé que anirà per llarg això, xò es que la meva impaciència és molt gran...
Gràcies ;)
En principi he de passar per davant un mínim de dos cops per setmana així que ja aniré informant del que observi, apart del que aporti l'altre corresponsal, JaMiRo!, i algun més que s'apunti :D

Vox



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 31/01/2006 23:00

Bé, han col·locat més valles (crec que son recents), ara metàliques raó per la qual es difícil veure molt, pero es veu ja els forats de 1 ó 2 metres que he llegit faran abans de col·locar les pantalles.

Avui he llegit un "panfleto" de no se quin forum badaloní i diuen que la L2 anirá també cap President Companys (carrer on visc), no se si s'han equivocat o si pretenen demanar això o què.

Vox



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 31/01/2006 23:36

Hola!

Conec el tram des de l'ajuntament fins Carrer Conquista que es on viuen els meus avis. En aquell tram l'acera esta rebaixada i encimentada i la ciruclació al trànsit está reduida als carrers que hi desemboquen. L'explanada de l'estació ja hi es, pero encara falten enderrocar uns edifificis de dónen a Marti i Pujol. També s'han canviat els tems d'espera dels semafors a la comfluència entre martí i Pujol i Francesc Macià, cosa que em fot molt a mi perque cada dia passo per allà i tenia calcualts els temps >:( >:(

Bueno.

Salut.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”