Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
121 POBLE SEC
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: 121 POBLE SEC » Dilluns 14/07/2014 12:46

Algu sap com van les obres de les linies L9 y L10 encara finalitzen a l'estació La Sagrera el tronc central de barcelona ya hauria de estar enllestit a veure si fan allargar aquest metro



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 14/07/2014 12:49

121 POBLE SEC ha escrit:Algu sap com van les obres de les linies L9 y L10 encara finalitzen a l'estació La Sagrera el tronc central de barcelona ya hauria de estar enllestit a veure si fan allargar aquest metro
S'ha dit milers de vegades (i no sé si ho has llegit) que el tram central no es farà fins que no hi hagi diners. Per tant si el vols veure enllestit, espera't sentat...



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 14/07/2014 13:38

Renfe451 ha escrit:
trensmat ha escrit:Yo a la zona sur de la línea 9 le pondría L-12 hasta que acabaran las obras de la línea 9 central.

sobre el tramvia por la Ronda del Mig no esta nada mal la idea, pero el problema seria la plaza Lesseps ya que es una arteria vital para la ciudad de Barcelona y también que el trafico es demasiado denso por la zona de Lesseps hasta General Mitre.
A més també de que la Plaça Lesseps ha estat massa temps potes enlaire. Si tornéssin les obres els veïns es pujarien per les parets.
Exacto. :ok


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 14/07/2014 15:02

Renfe451 ha escrit:
trensmat ha escrit:Yo a la zona sur de la línea 9 le pondría L-12 hasta que acabaran las obras de la línea 9 central.

sobre el tramvia por la Ronda del Mig no esta nada mal la idea, pero el problema seria la plaza Lesseps ya que es una arteria vital para la ciudad de Barcelona y también que el trafico es demasiado denso por la zona de Lesseps hasta General Mitre.
A més també de que la Plaça Lesseps ha estat massa temps potes enlaire. Si tornéssin les obres els veïns es pujarien per les parets.
Inviable amb la darrera actuació d'urbanització de Gral. Mitre, carrils molts justets; obra acabada de fer o en curs d'urbanització, cas del tram de Muntaner. A més tenim més de la meitat del túnel del metro construït. No hi doneu més voltes al Tram, la Ronda del Mig tindrà el metro de la L9-L10.

Per cert, la denominació Nord i Sud les trobo molt correctes i definitòries geogràficament parlant.

Salut!



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 14/07/2014 16:34

Jo ho trobo, també, bé que es diguin Nord i Sud. Senzill i totalment aclaridor.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 14/07/2014 17:46

Oriolix ha escrit:[...] l'estació de Camp Nou que tant et molesta resulta que està al mig de la zona universitària de la Diagonal, tocant a les facultats de Geografia, Història, Filosofia, etc. Evidentment també queda a prop del Camp Nou i li van posar aquest nom, com li podrien haver posat "Cementiri de Les Corts" que també està per allà.
Precisament, ni la Facultat de Geografia i Història ni la de Filosofia es troben allà.
Guigui ha escrit:Madrid: Santiago Bernabéu
Londres: Wembley Stadium
París: Stade de France (Saint-Denis / La Plaine)
Viena: Stadion
etc.

Però el problema és que a Barcelona es digui Camp Nou...
Desconec com és a la resta de ciutats, però aquí aquesta parada donarà servei també a la Zona Universitària. El fet que es prefereixi Camp Nou a Campus Sud és un vil reflex d'aquesta societat.

Personalment, haguera trobat una bona solució anomenar l'estació Campus Sud | Camp Nou. I l'estació de Palau Reial, que paradoxalment és usada per més universitaris que la parada mateixa de Zona Universitària, hauria de rebatejar-se com Zona Universitària | Palau Reial.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 14/07/2014 19:44

Javi M ha escrit:
Oriolix ha escrit:[...] l'estació de Camp Nou que tant et molesta resulta que està al mig de la zona universitària de la Diagonal, tocant a les facultats de Geografia, Història, Filosofia, etc. Evidentment també queda a prop del Camp Nou i li van posar aquest nom, com li podrien haver posat "Cementiri de Les Corts" que també està per allà.
Precisament, ni la Facultat de Geografia i Història ni la de Filosofia es troben allà.
Guigui ha escrit:Madrid: Santiago Bernabéu
Londres: Wembley Stadium
París: Stade de France (Saint-Denis / La Plaine)
Viena: Stadion
etc.

Però el problema és que a Barcelona es digui Camp Nou...
Desconec com és a la resta de ciutats, però aquí aquesta parada donarà servei també a la Zona Universitària. El fet que es prefereixi Camp Nou a Campus Sud és un vil reflex d'aquesta societat.

Personalment, haguera trobat una bona solució anomenar l'estació Campus Sud | Camp Nou. I l'estació de Palau Reial, que paradoxalment és usada per més universitaris que la parada mateixa de Zona Universitària, hauria de rebatejar-se com Zona Universitària | Palau Reial.
Doncs jo sí que li veig un perquè a anomenar-la Camp Nou. Simplement és una zona que atrau molts turistes, i si poses una parada amb el seu nom tots tindràn una referencia molt més clara on anar.


Salutacions,

Oriol

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dilluns 14/07/2014 19:53

"Només comentar que el traçat de la L9 no és responsabilitat el sr.Mas "

¿ Perdón ?

Las obras de la L-9 comenzaron en el 2002,último gobierno de Pujol con el señor Mas de conseller en cap.Todavía le recuerdo subido encima de una excavadora en Santa Coloma o Badalona haciéndose la foto de inauguración de obras de rigor.

Cierto que el trazado luego se empeoró todavía más en el aeropuerto y el Prat,pero el resto era igual (de hecho en los primeros proyectos aparecía el absurdo que la L-9 conectaba con la L-3 en Maria Cristina y volvía a subir para conectar de nuevo en Zona Universitària (!)).


"pero el tema es que aquí se demonizaba la L12 Metrosur diciendo que no se usa y que no sirve para nada, "

No se me ocurriría a mí decir tal cosa,pero el Metrosur tampoco ha sido el éxito del siglo...actualmente transporta poco más de la mitad del pasaje que se preveía cuando se proyectó.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 14/07/2014 20:02

oriolp13 ha escrit:Doncs jo sí que li veig un perquè a anomenar-la Camp Nou. Simplement és una zona que atrau molts turistes, i si poses una parada amb el seu nom tots tindràn una referencia molt més clara on anar.
La majoria de turistes que van al Camp Nou ho fan des de el centre de la ciutat, o el que es el mateix, via L3 (Les Corts) o L5 (Collblanc). No crec que vagin fins a Zona Universitària o la mateixa Collblanc a canviar de línia quan les altres dues estacions són una mica més aprop.

Si l'estació s'anomena "Camp Nou" ha estat per culpa dels fanàtics de l'equip, doncs si certa ciutat te la seva "Santiago Bernabeu", aquí hauria d'haver la corresponent. Per tant trobo més adient "Campus Sud" o l'actual "Avinguda de Xile" ja que és on es troba l'estació.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 14/07/2014 20:12

Hay un fantástico tunel viario en Lesseps, que estamos desaprovechando para los coches, y que podría perfectamente ceder un carril por sentido para que pase un tranvía (¡o siquiera un carril bus!), además permitiría tener una parada justo en el centro de la plaza, y con un trasbordo muy rápido al Metro y buses. Durante las obras, para no molestar, lo que hacemos es cerrar por completo el tunel viario para usar el otro carril para las obras. Poblema resuerto.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 14/07/2014 22:59

Bé, doncs avui m'han respost al email que els vaig enviar. La resposta suposo que tots sabreu quina es. Però bé, almenys han respost (tard, això si).
ATM ha escrit:Benvolgut Sr. Rodríguez,



En resposta a les seves rectificacions del proppassat dia 7, en qualitat de Secretari de la Comissió de Nomenclatura m’escau de respondre-li el procés pel qual s’escull el nom d’una estació, que és com segueix:



· Un expert en toponímia de la Universitat de Barcelona fa una primera proposta de noms per a les estacions en construcció.

· La Comissió de Nomenclatura analitza les propostes i les debat en profunditat, buscant-hi la idoneïtat i evitant les incoherències i les possibilitats de confusió amb d’altres estacions.

· Aquestes noves propostes s’envien a l’Ajuntament on s’ubica l’estació, el del Prat en el seu cas, el qual fa les contrapropostes que li semblen oportunes.

· Aquest diàleg continua fins arribar a un acord de proposta entre la Comissió i l’Ajuntament en qüestió.

· Un cop s’hi arriba, el nom proposat se sotmet a l’aprovació del Consell d’Administració de l’ATM, constituït per representants de les diverses Administracions consorciades i presidit per l’Hble. Conseller de Territori i Sostenibilitat.



Li prego de creure’m, Sr. Rodríguez, si li dic que totes les consideracions que vostè ens fa ja han estat en boca i objecte de discussió diverses vegades dels membres de la Comissió de Nomenclatura, fins que se n’ha arribat a l’aprovació.



Atentament,
O sigui, que després de passar per tota aquests llocs (que sembla una cadena de muntatge), han trobat oportú dir-li a una estació "El Prat" tenint sis estacions al seu terme municipal i dir-li "Cèntric" a una altra on més de la meitat de la gent quan la vegi no tindrà ni idea del seu orígen. Doncs no ho entenc.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 14/07/2014 23:20

Esto es un poco como si yo te pregunto de que color estas pintando tu casa y tu me dices "de uno muy bonito que escogí con mi mujer". Te han contestado justificando su metodología, que es correcta, pero no el criterio. Por ejemplo, si te ruegan que les creas cuando les dices tus sugerencias pues sería interesante que presenten las argumentaciones de cada órgano que estuvo involucrado en ese proceso, y las actas de todas las reuniones que hicieron, para poder ver como se justifican entonces unos nombres que evidentemente causaron desde el comienzo alguna duda.

Si fuera yo malpensado diría que esos nombres los han decidido según sus intereses... al alcalde de El Prat no le vendrá mal poder abrir paradas de Metro que tienen nombres como si un espacio cultural fuera una cosa tan importante como para merecer Metro, en esta megalopolis que es El Prat con su supermetro....



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 14/07/2014 23:24

alf_ ha escrit:Por ejemplo, si te ruegan que les creas cuando les dices tus sugerencias pues sería interesante que presenten las argumentaciones de cada órgano que estuvo involucrado en ese proceso, y las actas de todas las reuniones que hicieron, para poder ver como se justifican entonces unos nombres que evidentemente causaron desde el comienzo alguna duda.
Eso se llama transparencia, y en este país no se lleva.
alf_ ha escrit:Si fuera yo malpensado diría que esos nombres los han decidido según sus intereses... al alcalde de El Prat no le vendrá mal poder abrir paradas de Metro que tienen nombres como si un espacio cultural fuera una cosa tan importante como para merecer Metro, en esta megalopolis que es El Prat con su supermetro....
Yo creo que también. Creo que los nombres elegidos entre las fases 1 y 2 eran los nombres que proponemos aquí, pero son los que luego ha modificado el alcalde de El Prat en la fase 3 para adaptarlas a su gusto y que luego la ATM ha aprobado. :avall


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/07/2014 23:30

Vist tot aquest batibull, el millor serà deixar-nos de L9 sud o altres històries, i anomenar la línia directament pel que és: el Metro del Prat. Que arribi a Barcelona o altres municipis, és un fet merament circumstancial, vist el cas que han fet a l'alcalde de torn perquè imposi els seus interessos particulars.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 16/07/2014 1:28

davroca5 ha escrit:
alf_ ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Gent de poca fe, el 2026, en parlem. Segurament en parlarem molt abans! Salut!
¿Así que tendré que esperar 12 años para tener Metro? ¿Hola? ¿Pero que m***** de promesa es esa? ¿Durante 12 años vamos a tener que soportar el tráfico y la mala comunicación? Genial!! :cop
Tu mismo has dicho antes que no te creías que en el 2026 tendríamos el tramo central, amigo mío ;)
Yo soy de la opinión que entre 2020 y 2025 tendremos tramo central.
Entre 2015 y 2035 me parece una fecha más realista, pero sólo es una opinión.
Las tuneladoras les dan dinerete a los de Cotxeoficialunya.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimecres 16/07/2014 2:23

No tenen ni cap ni peus els noms de les estacions al Prat de Llobregat, això ha estat un gol de l'alcalde del Prat.
Quina caqueta de noms per despistar tota la gent que no sigui del Prat de Llobregat!
:martell2 :martell2


Visca el metro!!

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 21/07/2014 1:26

Imatge

Les concessionàries s'estan fent d'or :plas
Ah, es Europa | Fira


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 21/07/2014 7:31

Estic veient que a totes aquestes estacions fantasma els han instalat màquines de bitllets, però voleu dir que valdran d'aqui a que les inaugurin? Es que se suposa que al 2015 implantaran la T-mobilitat, i no sé si aquestes màquines estan preparades per interactuar-hi.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 21/07/2014 13:52

alf_ ha escrit:Hay un fantástico tunel viario en Lesseps, que estamos desaprovechando para los coches, y que podría perfectamente ceder un carril por sentido para que pase un tranvía (¡o siquiera un carril bus!), además permitiría tener una parada justo en el centro de la plaza, y con un trasbordo muy rápido al Metro y buses. Durante las obras, para no molestar, lo que hacemos es cerrar por completo el tunel viario para usar el otro carril para las obras. Poblema resuerto.
al túnel sentit nord de la plaça Lesseps hi ha un carril bus


ES PELIGROSO ASOMARSE

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 21/07/2014 20:00

I dubto que un tramvia pogués pujar les rampes d'aquell túnel...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”