Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Bloquejat

Com creieu que anirà Rodalies després del traspàs?

Molt rebé!!
3
5%
Millorarà Rodalies en alguns aspectes (digue's quins)
8
15%
Serà igual que abans
18
33%
Serà un regal enverinat
25
45%
Altres (expliqueu)
1
2%
 
Vots totals: 55
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Entrada Autor: wefer » Divendres 11/09/2009 1:53

En quant a l'edat dels trens, quan he preguntat alguna vegada per aquest fet a gestors d'alguna operadora de transport la raó que donen per cenviar el tren és de costos. Diuen que un tren modern és econòmicament més eficient en el consum d'energia, necessita menys reparacions i s'estalvia en personal.
Si bé això és cert, el que no sé és en quin moment la corba d'augment de costos per manteniment d'un tren antic supera els costos de compra d'un tren nou, els quals no els regalen precisament.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/09/2009 2:02

wefer ha escrit:Diuen que un tren modern és econòmicament més eficient en el consum d'energia, necessita menys reparacions i s'estalvia en personal.
Doncs aleshores m'agradaria saber per què l'SBB s'entesta en mantenir més de cent locomotores de la sèrie Re 4/4, que data del 1964, quan disposa d'un munt d'altres sèries que no superen els deu o quinze anys i que són emprades per als mateixos tipus de trens.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 11/09/2009 3:11

Avui ha escrit:2. Sense vies, ni estacions. El govern de Catalunya també es resigna a acceptar una transferència sense capacitat de control sobre les infraestructures. Adif, a 500 quilòmetres de distància, continuarà gestionant les vies, les catenàries i les estacions, per bé que l’Estatut obria la porta perquè la Generalitat obtingués la titularitat de les infraestructures interiors de Catalunya (Lleida-Manresa-Barcelona, Puigcerdà-Vic-Barcelona, Tortosa-l’Aldea i Barcelona-Maçanet per la costa) i l’encomana de gestió de les infraestructures anomenades d’interès general. Sembla una temeritat gestionar trens sense vies, i més tenint en compte els antecedents de la mala gestió del ministeri de Foment.
Aquesta línia no és internacional i, per tant, quedaria fora de les competències de la Generalitat?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/09/2009 11:12

cristian26 ha escrit:Aquesta línia no és internacional i, per tant, quedaria fora de les competències de la Generalitat?
Es pot fer la "trampa" de considerar línia internacional únicament el tram Puigcerdà-La Tor de Querol, com passa amb el pont internacional de la línia d'Euskotren a Irún.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 16/09/2009 1:12

Seria el més llògic.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 16/09/2009 12:17

wefer ha escrit:
cristian26 ha escrit:Aquesta línia no és internacional i, per tant, quedaria fora de les competències de la Generalitat?
Es pot fer la "trampa" de considerar línia internacional únicament el tram Puigcerdà-La Tor de Querol, com passa amb el pont internacional de la línia d'Euskotren a Irún.
Normalment aquestes "trampes" que dius es fan en el sentit contrari. Les aprofiten els espanyols per retallar les notres competències i limitar-les al màxim. O sigui que oblidate'n.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 09/10/2009 13:14

No sé si és per aquest tema, però donava la impressió de que si (rectifiqueu-me si no ho és), però a Sants havien treballadors d'Adif i/o Renfe, manifestant-se i demanant dignitat del servei.

Edito per afegir fotos.
Fitxers adjunts
IMG_3143.jpg
IMG_3143.jpg (81.01 KiB) Visualitzat 6709 cops
IMG_3144.jpg
IMG_3144.jpg (95.1 KiB) Visualitzat 6712 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/10/2009 23:04

En principi, el traspàs no afecta Adif. I, per les pancartes, sembla que és més aquesta empresa l'objecte de la manifestació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 11/10/2009 0:34

Crec que es tracten de mobilitzacions de caire estrictament laboral i no té res a veure amb el traspàs de rodalia.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Diumenge 18/10/2009 11:55

Aquestes manifestacions i aturades de personal d'Adif de taquilles i atenció al client fa més d'un any que es realitzen de forma més o menys periòdica els divendres i els diumenges en contra de l'externalització d'aquests serveis. Com bé apunta l'usuari victorcasta, no tenen absolutament res a veure amb el traspàs de Rodalies i només afecten als serveis de venda de bitllets de les estacions on Adif encara se'n fa càrrec, dins de Rodalies Barcelona només és el cas de Sants, Passeig de Gràcia i Estació de França però aquestes manifestacions també es duen a terme a estacions de fora del nucli com Tarragona, Reus, Lleida, Girona o Figueres tot i que la gestió de Mitjana Distància no serà traspassada.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/10/2009 9:40

En Joaquim Nadal diu això sobre el traspàs en una entrevista a La Vanguardia:

El 2010 es el del traspaso de cercanías. Usted dijo que le gustaría que fuese el termómetro del autogobierno de Catalunya.


Después de los traspasos de los ochenta (sanidad, carreteras, educación...) será el de mayor envergadura que se ha hecho. Nos permitirá comprobar la eficacia del Govern como titular de un servicio tan importante. Y prefiero que los ciudadanos lo puedan medir de manera tangible, porque han notado una mejora evidente.

¿En qué lo notarán?

Que nadie espere milagros inmediatos. Nuestro horizonte es extender a Renfe el nivel de excelencia que da Ferrocarrils de la Generalitat. Pretendemos que en la atención e información al viajero se note muy pronto. En el terreno de los horarios, frecuencias y material móvil, tardará un año más en verse. Hasta que no se acabe la línea de alta velocidad, los condicionantes sobre cercanías van a ser elevados.

¿Hay acuerdo económico sobre este traspaso?


Se está trabajando en las valoraciones. Falta cerrar un acuerdo marco que nos permita definir en qué términos actuales y, sobre todo, de futuro cómo el contrato programa permitirá cuantificar en cada momento el servicio.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimecres 21/10/2009 21:10

metring ha escrit:Que nadie espere milagros inmediatos. Nuestro horizonte es extender a Renfe el nivel de excelencia que da Ferrocarrils de la Generalitat.
Després de la caiguda continuada de la qualitat del servei de FGC en els últims anys és molt agosarat qualificar-lo d'excel·lent. Particularment de l'atenció al client se'n pot parlar molt d'aquesta companyia.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/10/2009 9:26

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _76059.php

Pla del govern català per recuperar la confiança en Rodalies

La Generalitat prepara un pla de xoc per assumir la gestió i recuperar la confiança dels usuaris en el servei · Els canvis que més es notaran seran a nivell simbòlic i de comunicació

Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 27/10/2009 01:41


Després de molts anys esperant, arriba l’hora de saltar a la plaça. Els nervis estan a flor de pell perquè no serà un toro fàcil. Hi ha experiència a gestionar línies ferroviàries –les de Ferrocarrils–, però governar una xarxa sencera de Rodalies és una altra cosa. Sobretot perquè parlem d’un sistema que encara té moltes deficiències tècniques fruit de molts anys de desinversió.

Per tot plegat és necessari que a partir del mateix 1 de gener del 2010, quan el govern assumeixi les competències de Rodalies, ja es notin les primeres millores. Amb aquest objectiu, el departament de Política Territorial i Obres Públiques, juntament amb Ferrocarrils de la Generalitat, està elaborant un pla de 100 dies per implantar millores immediates en el servei.

No serà, com explicava el conseller Nadal en una entrevista recent a l’AVUI, una transformació radical, sinó que en els primers mesos el canvi serà més aviat simbòlic. No es poden canviar els horaris o posar més trens, però sí que “volem que es noti que hi ha un canvi d’administrador”, comenta Nadal. La intenció del govern és que, amb el nou amo, els usuaris tinguin la percepció que les coses canviaran.

El fet que les millores en el servei depenguin d’inversions que cal executar amb una certa previsió dificulta la possibilitat de prendre mesures més enllà del terreny de la comunicació. Per exemple, una de les idees que havia sorgit, i que finalment s’ha descartat, és un canvi total de l’aspecte exterior dels trens. No hi ha temps per repintar els gairebé 200 trens de Rodalies Barcelona. A més a més, que la Generalitat assumeixi oficialment la competència de Rodalies no vol dir que es faci càrrec de la part catalana de Renfe, que almenys durant el 2010 seguirà gestionant el servei. Així doncs, els canvi visuals en els trens es limitaran a la presència d’algun símbol de la Generalitat.

Un dels aspectes en què el pla fa èmfasi és en la millora de la informació a l’usuari. La intenció del govern és que els usuaris recuperin la confiança en el servei i se seguirà una política informativa transparent, similar a la de Ferrocarrils. Un dels puntals d’aquesta política serà la presència d’informadors a les principals estacions i una millora més que notable de la megafonia, tant als trens com a les andanes.

A banda de millorar la informació a l’usuari, en aquests primers 100 dies també s’obrirà la porta als ajuntaments perquè tinguin veu a l’hora de suggerir millores en el servei. “De moment, seran petits canvis, però tenim la intenció que arribin a tots els nivells”, admet un alt càrrec del govern que ha participat activament en les negociacions amb Renfe.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/12/2009 15:18

La segona part de la notícia de http://transport.cat/viewtopic.php?f=14 ... 76#p154876

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _81447.php

Traspàs de Rodalies
El ministre ha garantit que es complirà el compromís estatutari del traspàs de Rodalies abans que finalitzi l'any. Blanco ha dit que la propera setmana se celebrarà la comissió mixta per plasmar el compromís adquirit en matèria de competències transferides. En aquest sentit ha afirmat que l'acord està "pràcticament tancat", fins al punt que ha donat el traspàs per "fet".

El ministre ha recordat l'aposta del govern espanyol pel transport ferroviari de mercaderies, i s'ha compromès a tenir en el proper trimestre un calendari d'execució de les obres del corredor mediterrani. En aquest sentit, ha dit que se celebrarà una conferència sectorial amb tots els consellers d'Obres Públiques de l'Estat per donar un impuls al transport ferroviari de mercaderies.

D'altra banda, Blanco ha dit que s'aprofitarà la presidència espanyola de la Unió Europea per refermar el compromís de les connexions de transport amb França, ja que actualment l'economia de l'Estat té un dèficit de connectivitat amb les principals plataformes logístiques i ports.

Nadal ha estat l'encarregat de fer la presentació del titular de Foment, de qui ha dit que "té fermesa de conviccions, lleialtat institucional i capacitat de concretar decisions polítiques importants". "Blanco té un alt sentit de la política", ha remarcat el conseller Nadal, i també ha dit que el dirigent del PSOE "sap què necessiten els ciutadans". El conseller de Política Territorial ha ressaltat "l'olfacte polític" de Blanco.



Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dimecres 16/12/2009 15:03

Codi: Selecciona’ls tots

 [b]El traspàs de Rodalies es tancarà el 29 de desembre[/b]

El vicepresident tercer del govern espanyol, Manuel Chaves, va acordar ahir amb el conseller d'Interior, Joan Saura, convocar la Comissió Mixta de Transferències Estat-Generalitat que tancarà l'acord sobre el traspàs de Rodalies per al dia 29 de desembre. El capítol econòmic, en què hi havia les principals diferències, el govern català el veu pràcticament ultimat.

En un principi s'havia pensat a donar llum verda a aquest traspàs el 22 de desembre perquè el rubriqués el consell de ministres del 23. L'executiu espanyol, però, ha optat finalment per traslladar la reunió bilateral a l'última setmana de l'any perquè el resultat s'aprovi al consell de ministres del 30 de desembre, després del qual es preveu que el president de l'executiu espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, farà una valoració en roda de premsa del curs polític i, molt probablement, mirarà de capitalitzar l'entesa entre els dos executius. El traspàs es publicarà al BOE l'últim dia de l'any i entrarà en vigor l'1 de gener.

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ja va avançar ahir que "l'acord és imminent". Estava pendent d'acabar de lligar les quantitats econòmiques que l'Estat ha de transferir a la Generalitat per finançar el funcionament de la xarxa de Rodalies.

Al principi de la negociació, el govern de la Generalitat demanava una quantitat que superava els 100 milions d'euros i l'Estat n'oferia prop de 70. Les negociacions s'han portat sota un extrem secretisme per evitar polèmiques com l'intent de vaga promoguda pels sindicats de Renfe.

http://paper.avui.cat/article/societ.../desembre.html 



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/12/2009 23:48

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... gener.html

Nadal diu que tot està apunt pel traspàs de Rodalies però avisa que ningú s'esperi 'miracles' l'1 de gener

20:54 17.12.2009

Barcelona (ACN).- El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha manifestat aquest dijous que 'tots els documents estan a punt' pel traspàs de Rodalies a Catalunya que tindrà lloc l'1 de gener. No obstant això, ha avisat que 'ningú esperi l'1 de gener cap miracle'. Nadal ha replicat així al Parlament les crítiques del parlamentari de CiU Josep Rull, qui ha afirmat que es va apropant el dia del traspàs de Rodalies a Catalunya i 'aquesta transferència és insuficient, amputada' i està 'buida de contingut'. El titular de Política Territorial ha indicat, sense concretar, que en els primers mesos 'alguna línia haurà de ser tancada momentàniament'. :o


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 17/12/2009 23:49

Suposo que es deu referir al tancament del túnel de la Meridiana durant cinc mesos l'any que ve.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/12/2009 23:55

En principi també ho pensava, però d'aquí a parlar de tancar línies hi ha un bon tros. Clar que ser polític i dominar el lèxic transportil no sol casar massa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Divendres 18/12/2009 0:23

A veure si la GENE posa 1 tren a l'aeroport de BCN cada 15 minuts a partir del dia 1/1/2010. No costaria gairebé res i ens aniria molt bé als treballadors, especialment als de la T1 que té transport públic deficitari!
:(


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dimarts 22/12/2009 22:31

Quines coses més bàsiques es discuteixen! Qui és el titular de la competència a tot l'estat és qui ha d'assumir el dèficit, no?
L'Estat assumirà els 117 milions de dèficit de Rodalies, després del traspàs a la Generalitat
Actualitzat a les 22:25 h 22/12/2009
L'Estat assumirà el dèficit que generi el servei de Rodalies Renfe un cop estigui traspassat a la Generalitat i que està valorat en uns 117 milions d'euros. Aquest acord ha sorgit precisament de la manca d'entesa entre el govern català i l'espanyol per establir el cost del canvi de mans de Renfe, que s'ha de fer efectiu l'any que ve. Aquest ha estat un dels punts més destacats de la reunió dels govern espanyol i català aquest dimarts a Madrid, on s'ha signat l'acord per al nou model de finançament.



Bloquejat

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”