Pàgina 3 de 4

Publicat: Dimarts 18/09/2007 22:10
Autor: liniadelRipollés
Per cert, divertídissim el fil. M'encanta tenir raó i que no me la donin.- :P

Al company i amic Fantito el convido a passar-se per Torelló a veure com es dóna l'OT en un trajecte amb BLAU (caldria discutir si amb CTC o no, atès que no està comandat des de Barcelona, però Torelló telecomanda Manlleu) i per Ripoll a veure com es dóna l'MT en una estació on tots els trens inicien recorregut ara per ara.
També podrà aprendre coses interessants sobre la marxa de trens cap a trajectes interceptats (Ripoll-Ribes).

Haurem de crear una Comissió d'interpretació de l'RGC en un fil permanent per comentar tot allò que veiem correcte o incorrecte o dubtosament correcte.

Jo m'hi apunto. Quan estigui ben recuperat i comenci a atacar (la setmana vinent) podreu divertir-vos al meu bloggatges.

Publicat: Dimarts 18/09/2007 22:19
Autor: liniadelRipollés
Per cert no confondre mai el blanc destellant (OT) amb el blanc fixe presentat per un agent a peu de via amb un fanal. :D

Què significa el blanc fixe dirigit cap al maquinista?

A Roda de Mar en teniu la solució...

Com es presenta el senyal de pas a nivell cobert de dia? Banderí vermell enrotllat a l'alçada del cap del guarda i mirant el tren.

I de nit? Doncs fanalet blanc fixe...aneu a Roda...ho passareu bé.




fantito ha escrit:Accepto encantat la invitació.

Publicat: Dimarts 18/09/2007 22:59
Autor: liniadelRipollés
Comunicar al fòrum que en Fantito i jo continuem en privat.

Hores d'ara estem discutint la raó per la qual a Torelló es presenta l'OT si el maqui té visibilitat del senyal de sortida i de les operacions, tal i com succeeix.

La solució és que la consigna serie B de l'estació així ho estableix.

Publicat: Dimarts 18/09/2007 23:10
Autor: Jordilar
No tan sols a Torelló si no a moltes estacions on hi ha Personal de Circulació:

- Girona
- Flix
-Ascó
-Riba-Roja
-Móra la Nova
-Reus
-Tarragona
-Sant Viçens
-Vilanova?
-Passeig de Gràcia
-Hospitalet de Llobregat
-Martorell?
-Vic
-Manresa
-Cervera

...

Salut,

Publicat: Dimarts 18/09/2007 23:17
Autor: liniadelRipollés
p.ex...i tantes altres.

quan tinguem una estona també podem comentar la senyalització d'FGV. Comencem per la de l'estació de Seminari o pel Empieza Marcha a la Vista com a forma normal de circular allà per Alacant...?


Jordilar ha escrit:No tan sols a Torelló si no a moltes estacions on hi ha Personal de Circulació:

- Girona
- Flix
-Ascó
-Riba-Roja
-Móra la Nova
-Reus
-Tarragona
-Sant Viçens
-Vilanova?
-Passeig de Gràcia
-Hospitalet de Llobregat
-Martorell?
-Vic
-Manresa
-Cervera

...

Salut,

Publicat: Dimarts 18/09/2007 23:18
Autor: liniadelRipollés
A l'Euromed i a Tarragona qui dóna l'OT? El maqui? :P El Cap de tren? :P El factor de circulació? :P el Cap d'Estació? :P El...?

Jordilar ha escrit:No tan sols a Torelló si no a moltes estacions on hi ha Personal de Circulació:

- Girona
- Flix
-Ascó
-Riba-Roja
-Móra la Nova
-Reus
-Tarragona
-Sant Viçens
-Vilanova?
-Passeig de Gràcia
-Hospitalet de Llobregat
-Martorell?
-Vic
-Manresa
-Cervera

...

Salut,

Publicat: Dimecres 19/09/2007 11:49
Autor: Civis
Jordilar ha escrit:No tan sols a Torelló si no a moltes estacions on hi ha Personal de Circulació:

[...]
-Hospitalet de Llobregat
[...]
Sólo una precisión, en Hospitalet hace ya un par de años que no se da la orden de OT, sólo MT.

Publicat: Dimecres 19/09/2007 15:55
Autor: liniadelRipollés
A mi també m'agrada molt la història, i sé que en saps bastant més que jo.

Haurem de fer un encontre per veure senyalització històrica, en vies de desaparició.
fantito ha escrit:Jo no sóc especialista en blocatges ni conec el reglament de memòria. El meu fort és la història, la tècnica ferroviària i, sobretot, el material circulant, més concretament el remolcat.

Al llarg de la meva trajectòria com a aficionat he conegut a molts ferroviaris i alguns d'ells han esdevingut veritables companys d'aventures. La visió que té un professional del ferrocarril és molt diferent de la que tenim nosaltres. El Reglament, que pot semblar un document precís i inalterable, per un ferroviari no deixa de ser un trist document de referència, ja que gran quantitat de consignes de tipus C l'excepcionalitzen. Avui en dia un simple missatge pel tren-terra esdevé un telefonema que modifica el significat de qualsevol punt transmès abans per qualsevol altre sistema.

El diumenge a Sants, dia que vaig ser quasi tota la tarda, de missatges d'aquests en van córrer forces. En el trajecte entre Pl. Catalunya i l'Hospitalet ( :D ), un tren havia d'atendre les ordres de 7 o 8 consignes diferents i algunes d'elles semblaven contradictòries. Des de la cabina estant, el llum blanc intermitent de la llanterna no es va interpretar com OT. No vaig llegir cap de les consignes, però si que vaig rebre les explicacions de les diferents actuacions que el company feia; com l'explicació del famós límit a 10 a l'entrada a la via 7, motivat més pel descentrament de la catenària que la sinuositat de la via.

Canvi de nom?

Publicat: Dimecres 19/09/2007 16:55
Autor: Guigui
Vist el caire que ha pres el fil, proposo rebatejar-lo en "Senyalització a Adif" o qualsevol cosa per l'estil.

Publicat: Dijous 20/09/2007 21:52
Autor: victorcasta
Doncs ahir vaig veure una de les persones que està a la via 7 de Sants i que resulta que també va amb els transports del 6000 de Sabadell fins a Barcelona. I el que em va explicar és que la seva funció és fer de repetidor de la senyal de sortida, havent de caminar 100 metres amunt i avall contínuament, fent torns d'1 hora amb els seus companys.

Publicat: Dijous 20/09/2007 23:07
Autor: Jordilar
Avui he anat a veure l'espectacle un altre cop. Aquesta vegada l'Agent d'Adif ja no está a la part pública de l'andana si no a la zona d'obres on disposa d'una cadira. El procediment sempre és el mateix. Quan ve el tren, s'aixeca i va a comprobar l'estat de la senyal i quan torna, comprova l'horari de sortida, mira que no pugi i baixi ningú i encén el fanal destellant que no l'apaga fins que el frontal del tren ha passat per davant d'ell. Alguns maquinistes arrancàven amb precaució per poder atendre l'estat de la senyal i altre arrencàven normalment.

Salut,

Publicat: Divendres 21/09/2007 15:59
Autor: liniadelRipollés
No fa de repetidor.

victorcasta ha escrit:Doncs ahir vaig veure una de les persones que està a la via 7 de Sants i que resulta que també va amb els transports del 6000 de Sabadell fins a Barcelona. I el que em va explicar és que la seva funció és fer de repetidor de la senyal de sortida, havent de caminar 100 metres amunt i avall contínuament, fent torns d'1 hora amb els seus companys.

Publicat: Divendres 21/09/2007 16:53
Autor: victorcasta
liniadelRipollés ha escrit:No fa de repetidor.
Suposo que la persona que ho està fent, deu saber quina funció fa, no?

Publicat: Divendres 21/09/2007 23:21
Autor: Jefe de C.T.C.
Doncs si sap la funció que fa que la busqui en el reglament i et digui l'article on posa "Repetición de señal a mano", o l'article que està aplicant ;)

Publicat: Divendres 21/09/2007 23:28
Autor: victorcasta
És que una cosa és que estigui fent una funció i l'altra que l'apliqui reglament en mà. I és que, segons em va dir aquesta mateixa persona i en una altra situació, a Adif, són molt primmirats amb el reglament amb segons quines coses però, amb segons quines altres, no tant.

Publicat: Divendres 21/09/2007 23:52
Autor: Jefe de C.T.C.
Doncs si está fent funcions de circulació ha d'estar aplicant reglament en mà.
Una altra cosa es si està per dir-li als maquinistes el tren que li toca agafar o per anotar el número de série de les unitats per a fins estadístics (per dir un parell de bajanades que se'm donen bé).
Ara si oficialment està donant sortides als trens a Sants haurà de saber l'article que està aplicant. Si passes alguna cosa no crec que digui que estava fent funcions de circulació però sense aplicar el reglament, jo al menys no declararia això davant d'un jutge :(
Per cert això de que en altres coses els de l'Adif no son tan mirats amb el reglament m'ha picat la curiositat...em podríes explicar aquestes "coses" per MP si vols (per no fer encara mes O.T el fil)

Publicat: Dissabte 22/09/2007 11:31
Autor: liniadelRipollés
Qualsevol aspecte?
fantito ha escrit:
victorcasta ha escrit:Suposo que la persona que ho està fent, deu saber quina funció fa, no?
Probablement no. El que és realment important és el que oredena que faci el maquinista a la vista del senyal que li presenta l'Agent al paperet blanc que li han donat a l'inici del servei amb el tren que condueix.. Aquest paperet blanc es coneix com a Consigna de tipus C i té la capacitat d'anular i modificar temporalmet qualsevol aspecte del Reglament de Circulació.

Publicat: Dissabte 22/09/2007 11:38
Autor: liniadelRipollés
El factor de la via 7 m'ha dit que el senyal presentat és indiscutiblement un OT i que no fa de repetidor, atès que no existeix aquest senyal de forma manual al reglament. Altra cosa és que, a la pràctica, vulguin interpretar el que vulguin. En qualsevolm cas un maqui obeeix i no interpreta senyals.

Si volguessin fer-lo existir imagino que haurien de consignar-lo com a agent desprovist de gorra i xiulet (per no confondre amb senyals en trajectes equipats amb BT i BEM) i fanal o banderí amb el color que presenta el senyal lluminós. Per tant, podrien anar preparant els fanals vermells, grocs, verds, verd-grocs, verds destellants, grocs destellants, ... també els banderins intermitents. :D
victorcasta ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:No fa de repetidor.
Suposo que la persona que ho està fent, deu saber quina funció fa, no?

Publicat: Dissabte 22/09/2007 11:41
Autor: liniadelRipollés
El factor de Sants no està donant sortides als trens. Està presentant l'OT en una situació no prevista inicialment.
Estic convençut que aviat posaran el repetidor i llavors el maquinista ja podrà donar-se l'OT a si mateix.
Jefe de C.T.C. ha escrit:Doncs si está fent funcions de circulació ha d'estar aplicant reglament en mà.
Una altra cosa es si està per dir-li als maquinistes el tren que li toca agafar o per anotar el número de série de les unitats per a fins estadístics (per dir un parell de bajanades que se'm donen bé).
Ara si oficialment està donant sortides als trens a Sants haurà de saber l'article que està aplicant. Si passes alguna cosa no crec que digui que estava fent funcions de circulació però sense aplicar el reglament, jo al menys no declararia això davant d'un jutge :(
Per cert això de que en altres coses els de l'Adif no son tan mirats amb el reglament m'ha picat la curiositat...em podríes explicar aquestes "coses" per MP si vols (per no fer encara mes O.T el fil)

Publicat: Dissabte 22/09/2007 12:02
Autor: liniadelRipollés
En qualsevol cas, si creieu que l'agent fa de repetidor..., algú pot explicar-me perquè a les indicadores de sortida quan el senyal està tancat hi ha quatre focus blancs intermitents encesos i l'agent suposadament repetidor presenta quatre blancs intermitents per indicar que han acabat les operacions amb un senyal obert?