Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 22/11/2010 18:59

Guigui ha escrit:
Mako448 ha escrit:Segur que són obres molt lleus,col.locar-hi la retolació de Rodalies Catalunya i poc més.Res d'allargar andanes ni res per l'estil.
Si fan les obres de nit durant quinze dies per a no estorbar la circulació, seran d'algun calat.
En fcuevas27 va citar que es va construir una caseta nova a l'andana de la via 2 a la punta de l'andana costat Barcelona, s'han fet obres de cablejat. Substitució de l'enclavament?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 23/11/2010 0:02

Avancen les obres de renovació d´estacions: a Sant Vicenç de Calders s´hi prepara el perllongament d´uns metres de les vies 7, 9 i 11, a Calafell l´edifici de viatgers ja està tancat i barrat, i s´hi han començat les obres de restauració/reconstrucció (així de malament estava), a Cubelles també es restaura però no estava tant fatal, a Segur i Cunit sembla que s´hi fan obres relatives a un nou pas inferior (just comencen, també a Calafell i Cubelles), a Sitges les obres estan ja en curs, a l´andana direcció Tarragona hi ha una excavadora i ja s´hi veu el principi d´un futur forat, a Garraf les obres de les noves andanes avancen, i a Gavà les obres del nou pas inferior han provocat limitacions de velocitat...

Què més? Ah sí, no sé si ja s´havia dit, suposo que sí, però a Arc de Triomf la senyalització és Rodalies Catalunya (cartell blanc).

Avui he recorregut la R3 fins a Vic, i tot i que no són ni molt menys perfectes i no hi ha pas inferior a cap estació tret de Vic, les andanes estan relativament acceptables a totes les estacions.
Realment el cas de la R4 (estacions dels trams Terrassa-Manresa i Martorell-Sant Vicenç de Calders) comença a ser escandalós.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/11/2010 10:49

437.001 ha escrit:a Sitges les obres estan ja en curs, a l´andana direcció Tarragona hi ha una excavadora i ja s´hi veu el principi d´un futur forat
Si, ahir mateix la vaig veure, el nou pas soterrat avança. Pel que em van dir, a l'anterior instal·laran escales mecàniques.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 23/11/2010 19:23

Com ja sospitava,les obres de Cerdanyola no són per reformar andanes,allargar-les,etc..Tot i que tampocés l'estació de l'R4 que necessita una millora de manera més urgent.A més que les obres no les fa l'Adif.

Moltes estacions de l'R4 estàn fatals,peró clar per Rodalies de Catalunya,per Renfe i Adif l'R4 és tercer món. >:(



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 23/11/2010 20:25

437.001 ha escrit:

Avui he recorregut la R3 fins a Vic, i tot i que no són ni molt menys perfectes i no hi ha pas inferior a cap estació tret de Vic, les andanes estan relativament acceptables a totes les estacions.
Realment el cas de la R4 (estacions dels trams Terrassa-Manresa i Martorell-Sant Vicenç de Calders) comença a ser escandalós.
Potser a l'R3 les andanes estan pavimentades, però tu intenta anar un dia en doble 447 i intenta baixar per exemple a Figaró o Hostalets de Balenyà (agreujada per ser en corba), les andanes que estan a nivell només admeten una composició simple, si per mala (o bona) sort, vas en una doble 447, i la composició on viatges queda a l'andana baixa, ja et dic jo que has de fer un bon salt si no vols acabar amb un esquinç al peu, l'alçada pel cap baix són d'uns dos pams per sota l'estrep de la porta d'una 447. De Vic en amunt la cosa és diferent, la majoria d'andanes (gairebé totes) admeten una doble 447 sense problemes, excepte LaTour de Carol, a la via A (l'andana d'ample ibèric) on es repeteix el cas de la R4, andanes sense alçar i que semblen un jardí botànic, però allò ja no és competència d'Adif


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 23/11/2010 20:39

UT440_132M ha escrit:
437.001 ha escrit:

Avui he recorregut la R3 fins a Vic, i tot i que no són ni molt menys perfectes i no hi ha pas inferior a cap estació tret de Vic, les andanes estan relativament acceptables a totes les estacions.
Realment el cas de la R4 (estacions dels trams Terrassa-Manresa i Martorell-Sant Vicenç de Calders) comença a ser escandalós.
Potser a l'R3 les andanes estan pavimentades, però tu intenta anar un dia en doble 447 i intenta baixar per exemple a Figaró o Hostalets de Balenyà (agreujada per ser en corba), les andanes que estan a nivell només admeten una composició simple, si per mala (o bona) sort, vas en una doble 447, i la composició on viatges queda a l'andana baixa, ja et dic jo que has de fer un bon salt si no vols acabar amb un esquinç al peu, l'alçada pel cap baix són d'uns dos pams per sota l'estrep de la porta d'una 447. De Vic en amunt la cosa és diferent, la majoria d'andanes (gairebé totes) admeten una doble 447 sense problemes, excepte LaTour de Carol, a la via A (l'andana d'ample ibèric) on es repeteix el cas de la R4, andanes sense alçar i que semblen un jardí botànic, però allò ja no és competència d'Adif
El pitjor cas es dóna a Sant Martí de Centelles. A la via general, l'andana està elevada direcció BCN per una composició, i, si va en doble, i para a la via general, l'andana no aixecada sentit Vic està A NIVELL DE VIA, no està gens aixecada, i calculo que el salt que s'ha de fer és pitjor que un Civia amb andanes no reformades... , i el fet de ser en curva encara fa que la distància sigui major, ja que el tren queda basculat...

Una imatge val més que mil paraules: http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 180133.jpg
Mireu l'andana de la dreta a la part del fons (correspon a 1 UT sencera)


Salutacions,

Oriol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 23/11/2010 21:35

Cert, però al què jo em referia és a que "almenys" en totes les estacions hi ha andana alta amb espai suficient per a una 447 en simple.

En cap cas dic que estinguin "bé" com a estacions, menys encara des que no hi ha pas inferior a cap d´elles tret de Vic (ni a Granollers ni a Mollet n´hi ha!)

En canvi, a la R4, L´Arboç, La Granada, Els Monjos, LAVERN-SUBIRATS no ténen ni un metre d´andana alta (en particular Lavern, que és com el tros d´andana baixa a St.Martí de Centelles).
A la R4 nord, Sant Vicenç de Castellet està en la mateixa situació, i les estacions de Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses i Castellbell i El Vilar només tenen andana alta amb espai per a UN COTXE, i la resta de l´andana està en un estat ABSOLUTAMENT LAMENTABLE, bastant pitjor que a Sant Martí.
Francament pitjor que a la R3 doncs, i més tenint en compte que té força més usuaris que la R3 a tots els sectors de la línia.

El que sí que falla a la R3 són els passos inferiors: La Garriga, Les Franqueses, Granollers-Canovelles, Mollet-Santa Rosa, Parets i Montcada-Ripollet el demanen a crits!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 30/11/2010 19:13

Avui he pogut veur que a Gavà, ja han començat la instal·lació d'ascensors.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 03/12/2010 23:14

Avancen les obres...

A Cubelles hi ha limitació de velocitat: han començat les obres del nou pas inferior, ja estan excavant l´andana i hi han posat una placa metàlica per tal que els passatgers hi puguin caminar, sota la placa hi ha forat.
La limitació és a 40, m´ha semblat veure...

A les altres estacions (tret de Gavà) la cosa va tirant, però encara no van tan avançats...



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dissabte 04/12/2010 11:07

com va el tema de la instalacio d'ascensors a pl. catalunya? I que estan fent tambe en aquesta estacio, veig que estan rebaixant el nivell de l'andana...



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 04/12/2010 13:01

fcuevas27 ha escrit:com va el tema de la instalacio d'ascensors a pl. catalunya? I que estan fent tambe en aquesta estacio, veig que estan rebaixant el nivell de l'andana...
Segons m´ha dit un amic maquinista que les portes del Civia minusvalids toquen a les andanes a varies estacions i faran alguna cosa a l´andanes i de moment han suprimit aquestes portes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 04/12/2010 13:05

Increïble. Quan Renfomentadif va encarregar els trens, van prendre les mides a la primera estació que van trobar i avall?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dissabte 04/12/2010 13:17

A Maçanet Massanes la nova estació ja està molt avançada. Està feta tota l'estructura, només falten els interiors i els recubriments. D'altra banda els ascensors ja estan instal·lats, però el pas soterrani encara està igual gairebé que fa dos mesos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/12/2010 13:17

UT447Barcelona ha escrit:
fcuevas27 ha escrit:com va el tema de la instalacio d'ascensors a pl. catalunya? I que estan fent tambe en aquesta estacio, veig que estan rebaixant el nivell de l'andana...
Segons m´ha dit un amic maquinista que les portes del Civia minusvalids toquen a les andanes a varies estacions i faran alguna cosa a l´andanes i de moment han suprimit aquestes portes.
Només puc dir: quina xapussaaaaaaaa!!!!!!!!!!



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 04/12/2010 17:45

A Badalona s'han carregat un tros sencer de l'andana de la vía 1 (Mataró-Blanes), com si hagués caigut un mísil allà vaja. A la vía 2 tambè hi ha forat però no tan pronunciat. Suposo que allà aniran els nous pasos subterranis. Ara, ambdúes víes, els trens s'aturen més al sud que abans.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 04/12/2010 18:23

UT447Barcelona ha escrit:
fcuevas27 ha escrit:com va el tema de la instalacio d'ascensors a pl. catalunya? I que estan fent tambe en aquesta estacio, veig que estan rebaixant el nivell de l'andana...
Segons m´ha dit un amic maquinista que les portes del Civia minusvalids toquen a les andanes a varies estacions i faran alguna cosa a l´andanes i de moment han suprimit aquestes portes.
Qué vol dir exactament aixó?

I per cert,a Pl.Catalunya,que jo sàpiga(o tinc mala memòria)hi ha ascensors.I el que faràn serà canviar el tipus d'andana suposo que al estil Sant Vicenç de Calders,més llarga i uns pocs centímetres més alta.Aixó de les portes dels minúsvàlids dels Civia sona una mica extrany,si et refereixes a que han posat pegatines de que la porta no funciona a tots els Civia,no ho crec pas.



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Diumenge 05/12/2010 11:56

Em sembla recordar que Adif posaria 2-3 ascensors mes a la estacio de pl. catalunya,si clar que en te, 2 per pujar de l'andana al vestibul, i nomes 1 del vestibul al carrer... suposo que aquests ascensors serien per pujar del vestibul al carrer. Perque donat el gran volum que te de gent l'estacio de pl. catalunya, els tindrien que posar... I a la estacio de sabadell nord que estan fent... allargaren andanes? I a la de cerdanyola? sembla que estiguin arreglant les voreres, i justament la part que no s'utilitza...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 05/12/2010 15:05

A Sabadell Nord estan construint l'intercanviador amb FGC, i també estan allargant andandes.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 05/12/2010 15:24

A Sabadell Nord fa una setmana que s'ha recuperat el pas en superfície entre Gran Via i Plaça Espanya. Ara es treballa tant a l'estació RENFE com a la futura de FGC.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 09/12/2010 8:28

A Sabadell Nord han de canviar totalment l'estació que tindrà accessos compartits amb FGC des del centre de la rotonda de la pl.Espanya. Des del nou vestíbul es baixarà a les dues andanes per unes noves baixades amb escales fixes, mecàniques i ascensors. L'accés actual quedarà com a sortida d'emergència.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”