Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: metring » Dijous 09/12/2010 11:17

Els missatges sobre lavabos, han estat traslladats a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 22#p183122



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 09/12/2010 17:06

http://el9nou.cat/noticies_o_0/15701/pr ... 0%99andana

Protegiran les passeres de l’estació de Vic perquè no plogui a l’andana

Imatge
Vista d’una de les passeres de l’estació de tren de Vic, aquest dijous a la tarda ALBERT LLIMÓS

última actualització: 05-12-2010 (11:45)
J.M. El govern de Madrid hi destinarà un pressupost de 100.000 euros. La plataforma Renfe Espavila' t també demana solucions per a la sala d'espera climatitzada.
Les queixes dels usuaris per la climatització de l’estació de tren de Vic començaran a trobar solució, almenys parcialment. El govern central destinarà una partida de 100.000 euros per protegir les passeres que hi ha sobreles andanes i per col·locar noves portes a la sala d’espera, per evitar que hi entri el fred a l’hivern.

Les mesures s’emmarquen en un pla de modernització d’estacions, i es recullen en un document que l’adjunta del Defensor del Pueblo, Maria Luisa Cava de Llano, ha enviat a la Plataforma Renfe Espavila’t.

“Els passos per sobre la via són fets amb travessers de fusta, amb una separació, i no estan coberts; quan plou, l’aigua cau a baix a l’andana”, explica el portaveu de Renfe Espavila’t, Màrius Valls. La
sala d’espera climatitzada encara està més entre les incògnites, perquè “les portes s’obren i es tanquen constantment”, de manera que és difícil mantenir-hi la temperatura.

Per Valls, el futur de la línia, per tenir un bon servei, hauria de passar perquè “hi hagués menys trens circulant, però que funcionessin millor”.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 09/12/2010 17:38

L'estació de Vic en si és un despropòsit. A la sala d'espera depèn de com hi fa més fred que a baix a les andanes, ja que dona la sensació d'estar molt mal aïllada.
Després, quan vas a seure a un banc de l'andana, has d'anar en compte, ja que estàn plens de caqueta de coloms, que es fiquen entre l'enreixat del sostre i van per allà dins, cagant per els forats i quedant els bancs bruts (encara no he vist cap vegada que netegin un banc, cartell, etc.).. :avall


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/12/2010 21:41

Per Valls, el futur de la línia, per tenir un bon servei, hauria de passar perquè “hi hagués menys trens circulant, però que funcionessin millor”.
Eeeeh???


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/12/2010 2:09

Doncs això, menys trens però que funcionin millor.
2-2=0
Fàcil, no?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 10/12/2010 20:00

La reforma de l'estació de Sant Adrià de Besòs ja ha començat. De moment, han tret les valles vermelles que tancaven l'estació, i tots els fanals. Ara l'estació està cercada per valles d'obra (amb les quals tothom es pot colar) i il·luminada per diversos focus a la nit.

Al menys, aquí han posat bastants focus, perquè a d'altres estacions, durant el període de remodelació, no es va posar quasibé il·luminació, com és el cas de Palautordera (que ja deu estar acabada), on van posar només un.
Guigui ha escrit:
Per Valls, el futur de la línia, per tenir un bon servei, hauria de passar perquè “hi hagués menys trens circulant, però que funcionessin millor”.
Eeeeh???
És clar, perquè desdoblar traçats si podem treure trens? :D :boig


Salvem l'Estació de França!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 11/12/2010 2:38

La setmana passada vaig recórrer la R1 fins a Canet, i hi ha un cert nombre d´estacions en obres, Sant Adrià n´és una.
Canet, Caldes d´Estrac, Llavaneres, Badalona, Cabrera, Montgat estan en obres d´algun tipus.
Crec que altres estacions també, però no ho recordo bé.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 23/12/2010 22:24

Adif licita la primera fase de las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de Molins de Rei (Barcelona)

• Las actuaciones, que se compatibilizarán con la explotación ferroviaria, consisten en el recrecido de los andenes para facilitar el acceso a los trenes • Se invertirán más de 150.000 euros

Foto de la noticia23/12/2010. - Adif ha licitado las obras de remodelación de la estación de Molins de Rei, perteneciente a las líneas R1 y R4 de Cercanías, que contemplan la mejora de la accesibilidad mediante la elevación del nivel de los andenes, para facilitar así el acceso a los trenes. El presupuesto destinado a este proyecto asciende a 157.276,8 euros.

Estas actuaciones, que se compatibilizarán con la explotación ferroviaria, consisten en el recrecido del nivel de los andenes de las vías 3A y 5 hasta alcanzar una altura de 68 cm respecto a la cota de carril en una longitud de 200 m, lo que facilitará a los clientes del ferrocarril un acceso a los trenes más seguro y cómodo.

La pieza de borde de andén actual será sustituida por una pieza de borde prefabricado de hormigón de color blanco silíceo de 60 cm de ancho y dos tiras antideslizantes de 5 cm de ancho. El resto del pavimento del andén se realizará con losas prefabricadas de color.

Los trabajos se complementarán con la adaptación de las escaleras del paso inferior existente, mediante la construcción de dos nuevos peldaños para cada una. Asimismo se recrecerán las arquetas y se desmontarán los elementos de señalización e iluminación para volver a montarlos. Por último, se prevé la reposición de siete farolas y dos cámaras de televisión.

Estas actuaciones se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.

Finalmente, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de Cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Anuncien reforma de l'estació i ni tan sols posen ascensors? >:(



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 23/12/2010 22:50

Mako448 ha escrit:Anuncien reforma de l'estació i ni tan sols posen ascensors? >:(
Adif licita la primera fase de las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de Molins de Rei



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/12/2010 18:25

El que em sembla lamentable és que Adif ens vulgui fer veure quanta cosa fa informant de cada fase de cada obra d'adaptació que fan a cada estació. I torno a repetir el que ja he dit moltes vegades de Viena: allí, van adaptar tota la xarxa d'S-Bahn (que no té gaire a envejar a la de Barcelona en quant a extensió) en pocs mesos, i d'això ja en fa més de deu anys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimecres 29/12/2010 12:42

Segons el butlleti de La Llagosta, començaran les obres a principis de Gener!
L´enllaç: Esta a la pag 4!

http://www.llagosta.cat/lallagosta/recu ... tllet_.pdf



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimecres 29/12/2010 23:44

Guigui ha escrit:El que em sembla lamentable és que Adif ens vulgui fer veure quanta cosa fa informant de cada fase de cada obra d'adaptació que fan a cada estació. I torno a repetir el que ja he dit moltes vegades de Viena: allí, van adaptar tota la xarxa d'S-Bahn (que no té gaire a envejar a la de Barcelona en quant a extensió) en pocs mesos, i d'això ja en fa més de deu anys.
Àustria és un país ric. Aquí no ho som. Fàcil i entenedor, oi?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 30/12/2010 12:13

Si només fos això, el problema és que ens creiem un país ric.
javi82 ha escrit: Àustria és un país ric. Aquí no ho som. Fàcil i entenedor, oi?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/12/2010 12:17

javi82 ha escrit:Àustria és un país ric. Aquí no ho som. Fàcil i entenedor, oi?
No. Àustria és un país que, malgrat les no poques corrupteles que hi ha, sap força bé què toca fer i què no. En canvi, Espanya és un país que va amb una sabata i una espardenya però vol fer veure al món que és el non plus ultra.

Dit d'altra manera: Espanya és un país mentalment pobre. Àustria no tant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 08/01/2011 11:51

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 54032.html

Conclouen les obres de millora de l'accessibilitat a l'estació de Renfe

Adif ha invertit un milió d'euros a elevar andanes i col·locar rampes
08/01/11 02:00 - l'hospitalet de llobregat -

Adif ha conclòs les obres per millorar l'accessibilitat a l'estació de Renfe de l'Hospitalet, per on circulen les línies R-1, R-3, R-4 i R-7. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries ha invertit un milió en obres per reduir les barreres arquitectòniques i millorar la mobilitat. Per facilitar l'accés als trens s'han elevat les andanes fins a una altura de 68 centímetres sobre la cota del carril. També s'han col·locat rampes al final de l'andana. A més, s'ha instal·lat una franja de paviment de color groc i s'ha incorporat una banda podotàctil per facilitar el desplaçament i orientació dels usuaris amb dificultats de visió.

D'altra banda, han acabat també les obres per millorar l'accessibilitat a l'estació de Renfe de Montcada i Reixac. Aquestes obres han costat 310.000 euros i han consistit en l'adequació de les andanes, que s'han elevat fins als 68 centímetres. A més, se n'ha prolongat la longitud fins als 200 metres. Així mateix s'ha col·locat un nou paviment i un conjunt de peces per rematar l'andana format per vorades senyalitzades i antilliscants. També s'ha instal·lat paviment especial per a persones amb dificultats de visió i s'han renovat elements de senyalització i enllumenat.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 14/01/2011 19:50

Si algú va a Vilanova amb tren aviso de que l'edifici de l'estació està en plena obres,i ara el vestíbul l'han reduit a un terç(és provisional),resultat,els taps que és formen per sortir són horrorosos(s'ha de validar per sortir)i s'ha de tidnre una mica de paciència per sortir.Si a les 16.30 a hi havia un tap força considerable,no em vull ni imaginar a les 19.30-20 hores.Ja s'ho podrien haver organitzat una mica millor.

Per cert,a Gavà marquesines acabades i ja està posat l'ascensors,no faltarà gaire per qué funcioni el nou pas inferior.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/01/2011 22:05

En canvi a Sitges, van a passos lents. No hi ha gaire canvis a les obres del nou pas inferior, i de començar a instal·lar ascensors, res de res encara.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 15/01/2011 1:39

Mako448 ha escrit:Si algú va a Vilanova amb tren aviso de que l'edifici de l'estació està en plena obres,i ara el vestíbul l'han reduit a un terç(és provisional),resultat,els taps que és formen per sortir són horrorosos(s'ha de validar per sortir)i s'ha de tidnre una mica de paciència per sortir.Si a les 16.30 a hi havia un tap força considerable,no em vull ni imaginar a les 19.30-20 hores.Ja s'ho podrien haver organitzat una mica millor.

Per cert,a Gavà marquesines acabades i ja està posat l'ascensors,no faltarà gaire per qué funcioni el nou pas inferior.
Crec que trigaran una miqueta més del que penses, MJ... tot i que no molt.

Avui en un altre fòrum s´hi incloïa un article de l´ABC que diu que Adif adjudica obres per canviar totes les agulles de Cunit, que estan antiquades...
Bona notícia, a més la fan coincidir amb l´inici de la part seriosa de les obres del pas inferior nou de Cunit...

També vaig llegir al Diari de Tarragona que s´autoritzava la reforma de les andanes... d´Altafulla!! per arribar a 68cm (que jo sàpiga ja els fa, les andanes són altes), i per perllongar-hi andanes (aquí si hi haguéssin de posar 449 en doble, ja seria un problema...).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/01/2011 0:16

D'Adif:

Las actuaciones, que se compatibilizarán con la explotación ferroviaria, consisten en el recrecido de los andenes para facilitar el acceso a los trenes

Adif licita las obras de mejora de accesibilidad en la estación de Cornellà (Barcelona)

- Se invertirán más de 500.000 euros

20-gener-2011..- Adif ha licitado las obras de remodelación de la estación de Cornellà, perteneciente a las líneas R1 y R4 de cercanías, que contemplan la mejora de accesibilidad mediante la elevación del nivel de los andenes, para así facilitar el acceso a los trenes. El presupuesto destinado a este proyecto asciende a 157.276,8 euros (IVA excluido).

Estas actuaciones, que se compatibilizarán con la explotación ferroviaria, consisten en el recrecido del nivel de los andenes de las vías 3A y 5 hasta alcanzar una altura de 68 cm respecto a la cota de carril en una longitud de 200 m, lo que facilitará a los clientes del ferrocarril un acceso a los trenes más seguro y cómodo.

Las piezas del borde del andén serán sustituidas por otras de prefabricado de hormigón vibromoldeado de color blanco silíceo de 60 cm de ancho y dos tiras de material antideslizante de 5 cm de ancho. El resto del pavimento del andén se realizará con losas prefabricadas de color de 60x40x5 cm.

Los trabajos se complementarán con la adaptación de las escaleras del paso inferior existente, mediante la construcción de dos nuevos peldaños para cada una. Asimismo se recrecerán las arquetas y se desmontarán los elementos de señalización e iluminación para volver a montarlos. Por último, se prevé la reposición de siete farolas y dos cámaras de TV, instaladas en poste, en su ubicación original.

Estas actuaciones se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.

Finalmente, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 21/01/2011 0:38

metring ha escrit:D'Adif:

Adif licita las obras de mejora de accesibilidad en la estación de Cornellà (Barcelona)


Estas actuaciones, que se compatibilizarán con la explotación ferroviaria, consisten en el recrecido del nivel de los andenes de las vías 3A y 5 hasta alcanzar una altura de 68 cm respecto a la cota de carril en una longitud de 200 m, lo que facilitará a los clientes del ferrocarril un acceso a los trenes más seguro y cómodo.
No sabia que a Cornellà hi haguessin via 3A i via 5,s'han confòs amb Molins de Rei,comparem aquesta nota de premsa amb la de la remodelació de Molins de Rei també d'Adif:
Adif ha licitado las obras de remodelación de la estación de Molins de Rei, perteneciente a las líneas R1 y R4 de Cercanías, que contemplan la mejora de la accesibilidad mediante la elevación del nivel de los andenes, para facilitar así el acceso a los trenes. El presupuesto destinado a este proyecto asciende a 157.276,8 euros.

Estas actuaciones, que se compatibilizarán con la explotación ferroviaria, consisten en el recrecido del nivel de los andenes de las vías 3A y 5 hasta alcanzar una altura de 68 cm respecto a la cota de carril en una longitud de 200 m, lo que facilitará a los clientes del ferrocarril un acceso a los trenes más seguro y cómodo.

La pieza de borde de andén actual será sustituida por una pieza de borde prefabricado de hormigón de color blanco silíceo de 60 cm de ancho y dos tiras antideslizantes de 5 cm de ancho. El resto del pavimento del andén se realizará con losas prefabricadas de color.

Los trabajos se complementarán con la adaptación de las escaleras del paso inferior existente, mediante la construcción de dos nuevos peldaños para cada una. Asimismo se recrecerán las arquetas y se desmontarán los elementos de señalización e iluminación para volver a montarlos. Por último, se prevé la reposición de siete farolas y dos cámaras de televisión.

Estas actuaciones se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.

Finalmente, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de Cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.
[/quote][/quote]

Peró si pràcticament hi diu el mateix...amb les mateixes paraules,amb la diferència que a la notícia de la remodelació de Cornellà posa la mida de les loses fàbricades(a la de Molins no ho posa).Aquests de l'Adif amb el copia i enganxa...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”