Renfe vol reduir la venda en taquilla a 27 estacions

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 08/01/2007 17:53

Albert ha escrit:Ahora que cierran tantas taquillas ya que se supone que con esas nuevas máquinas que compraron hace un tiempo ya tenemos bastante, no sé por qué no se puede pagar con tarjeta. En Martorell, las 4 que hay, han estado unas semanas con la ranura tapada y un mensaje de "Temporalmente no se acepta el pago con tarjeta". Creía que era por algun problema en nuestra maravillosa estación (tendrán algo que ver las pu*** palomas?), pero he visto que en Sants y otras estaciones de BCN han estado igual. Alguien sabe qué ha pasado?
Ei, a Sant Andreu Arenal ha passat el mateix, i em sona haver vist el mateix a alguna altra estació. És degut a algún "problema informàtic", rollo any 2000, quan els sistemes es van destarotar? :x



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 08/01/2007 23:07

El pagament amb targeta pot funcionar excepcionalment en algun moment, de tota manera us adverteixo que si intenteu ficar una targeta bancària i ho aconseguiu teniu molts números que es quedi a dins i hagueu de demanar ajuda per treure-la.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Dimarts 09/01/2007 17:20

Sobre el tema que ja faci setmanes que les autovenda no accepten targetes he enviat un mail a clientebarcelona@renfe.es i m'han contestat això:
Bon tarda Sr,


li demanem disculpes, els responsables informatics de Madrid esperen solucionar el problema que tenim a les maquines autovenda en un breu espai de temps, es un problema que afecta a tota la Red.
Fa pena que tot ho hagin de controlar des de Madrid. Les càmeres de seguretat de totes les estacions d'Espanya les controlen des de Madrid també? La megafonia i els teleindicadors també?
Per mi quan més lluny està el poder de decisió pitjor servei.

A veure si és veritat que ho solucionen ben aviat.

Per cert, no sé si us heu fixat, però els últims dies he vist en diverses màquines una finestreta de Windows amb un missatge d'error que ara no recordo exactament que posava, però la veritat és que no inspira gaire confiança. Això em fa pensar que tenen un error bastant general del sistema i que pot ser provocat per diveros motius: virus, cracker, informàtics incompetents quea hagin ficat la pota.

Ja és lamentable que eliminin taquilles i després les màquines els hi facin figa de mala manera.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 09/01/2007 20:00

clientebarcelona@renfe.es ha escrit:Bon tarda Sr,

li demanem disculpes, els responsables informatics de Madrid esperen solucionar el problema que tenim a les maquines autovenda en un breu espai de temps, es un problema que afecta a tota la Red.
La redacció és per emmarcar :evil:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 09/01/2007 20:03

Segurament, l'han redactat els mateixos traductors de la megafonia del metro, amb el seu característic catanyol :twisted:



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 09/01/2007 20:12

Hola,

Yo lo único que veo en esa disculpa es simplemente una manera muy cómoda de sacarse el muerto de encima... ¿realmente no tienen responsabilidad alguna? lo dudo, lo que pasa es que poner esa frase queda muy bien, muy cómodo, parece que se da por bueno y al echarle la culpa a quien se le está echando pues mejor que mejor.

Y lo que habrá pasado es que ni siquiera habrán hecho nada para solventar el problema, pero no desde donde se indica, sino desde algún lugar más próximo.

Lo único que pasará es que habrán avisado, como en cualquier empresa, del fallo a reparar y les habrán dicho por teléfono que ahora no vienen y que ya vendrán cuando les toque, cuando puedan o cuando les dé la gana. De ahí a decir lo que se dice...

La decisión por ejemplo de los trazados del AVE, por aquí sí, ahora no, espera que no sé, por Aragón, no por Mallorca, espera que mejor por Valencia, no porque ahora casi que por Provenza, no mejor por el litoral... eso se ha parido aquí y al final resulta que me parece que hasta no se sabe, se puede leer en la prensa que después de todo, no se les ocurre mejor cosa que pasar a un metro escaso de la Sagrada Familia. Y no señores, eso no lo ha dicho ni Madrid, ni Valencia, ni Sevilla, lo estamos diciendo nosotros.

Mira que si nos diera por decir que el AVE por Aragón y el nuevo túnel para cercanías por Diagonaaaaaaal...

:pal

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 09/01/2007 21:04

Fare una mica d'advocat del diable dient que en part comprenc que es fagi desde madrid.

M'explicare, en una empresa estatal com RENFE O. que ha instal·lat unes MAES totes iguals a tot españa (al centres de rodalies) ha seguit tota una planificació a la hora d'intal·lar-les de tal forma que pocs son els que saben com funcionen.

La casualitat, o no, fa que el dept. de sist. d'info que porta el tema estigui a Madrid i per això diuen que és desde allà que s'ha de solucionar.

El que no te perdó, es que encara no ho hagin arreglat, ja que tampoc ha de costar tant...

De totes maneres, recordeu que en cap taquilla es pot pagar amb targeta... :roll: :!:



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimarts 09/01/2007 21:34

La pregunta és: a tota Espanya les MAEs de Renfe no deixen pagar amb targeta o només és amb les de Catalunya? Si el que falla és a nivell de les màquines només, entedria que ho solucionéssin els "serveris centrals". Però em fa l'efecte que el que falla és només la "xarxa catalana", o sigui que no hi ha motius perquè ens ho hagin de solucionar des de Madrid.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 09/01/2007 21:54

Hola,
Albert ha escrit:Però em fa l'efecte que el que falla és només la "xarxa catalana"...
Ya, pero "que te parezca" no significa que sea así, hay que demostrarlo y hay que mirarse todas y cada una de las máquinas para afirmar eso y ni tú ni nadie lo ha hecho. Simplemente habrá una partida de máquinas defectuosas que tienen ese problema y que hay que reparar.

No creo que tenga nada que ver con persecución alguna, porque precisamente por no oir quejas victimistas de este calibre se da dinero. La gente de por ahí fuera, muy al contrario de lo que se pueda pensar desde aquí, no está todo el día pensando a ver cómo les puedo jorobar hoy a los catalanes. Más bien pasan de ello.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimarts 09/01/2007 22:58

Ei, sin victimismo, sólo con un poco de lógica. Cuánto tiempo han estado funcionando correctamente? Más de un año, eso seguro. Han fallado de repente todas las máquinas, a la vez? Mucha casualidad me parece... Por lo tanto, me inclino más por un fallo en la red de comunicaciones que en todas y cada una de las máquinas.

Victimismo no, sólo un poco de sentido común. Y aún así, puede que esté equivocado, por eso razono ambos casos.



Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Dimecres 10/01/2007 12:10

George85 ha escrit: De totes maneres, recordeu que en cap taquilla es pot pagar amb targeta... :roll: :!:
Sí, però si tinc un bitllet de 50 € i vull comprar una T-10 de 2 zones que costa 13 € em tornen el canvi en bitllets i no haig d'anar amb un sac per agafar el canvi amb monedes que dona la màquina.

Ya, pero "que te parezca" no significa que sea así, hay que demostrarlo y hay que mirarse todas y cada una de las máquinas para afirmar eso y ni tú ni nadie lo ha hecho. Simplemente habrá una partida de máquinas defectuosas que tienen ese problema y que hay que reparar.
Sóc informàtic i està clar que no hi cap partida de màquines defectuoses. Si fa aproximadament uns 2 anys que es van començar instal·lar i han funcionat perfectament no pot ser que ara s'espatllin totes de cop (tenint en compte que s'han instal·lat progressivament).
Totes les màquines que he vist del nucli de Rodalies de Barcelona no accepten el pagament amb targeta. Per tant està clar que és problema de la xarxa o de la plataforma tecnològica que té Renfe.
Tal com tu dius m'agradaria saber si fallen totes les màquines de tots els nuclis d'Espanya. Si realment controlen tota la xarxa informàtica des de Madrid el lògic seria que fallés a tot a Espanya i no només la xarxa catalana. Però per això faria falta saber l'estructura del sistema informàtic de Renfe.
Ara bé, tenint en compte el llarg període de temps sense aquest servei, tampoc descartaria que sigui un problema de comissions i que Renfe estigui negociant amb les entitats bancàries per rebaixar aquestes, i que coma mesura de pressió hagi anul·lat el pagament amb targeta. Ara, això és una especulació meva, però si no és certa només es pot afirmar una cos: tenir un mes sense funcionar el sistema de pagament amb targeta vol dir que el departament d'informàtica és molt incompetent o no té els recursos tecnològics o humans necessaris.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 10/01/2007 15:35

Minotaure ha escrit:
George85 ha escrit: De totes maneres, recordeu que en cap taquilla es pot pagar amb targeta... :roll: :!:
Sí, però si tinc un bitllet de 50 € i vull comprar una T-10 de 2 zones que costa 13 € em tornen el canvi en bitllets i no haig d'anar amb un sac per agafar el canvi amb monedes que dona la màquina.
És que per començar l'autovenda per comprar una T-10 de 2 zones com a molt t'agafarà el bitllet de 20 euros, en cap cas el de 50 euros.



Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Dimecres 10/01/2007 17:06

UT596001 ha escrit:
Minotaure ha escrit:
George85 ha escrit: De totes maneres, recordeu que en cap taquilla es pot pagar amb targeta... :roll: :!:
Sí, però si tinc un bitllet de 50 € i vull comprar una T-10 de 2 zones que costa 13 € em tornen el canvi en bitllets i no haig d'anar amb un sac per agafar el canvi amb monedes que dona la màquina.
És que per començar l'autovenda per comprar una T-10 de 2 zones com a molt t'agafarà el bitllet de 20 euros, en cap cas el de 50 euros.
Doncs no ho sé, la veritat és que no ho provat mai. El què si que puc dir és que per comprar un bitllet senzill de Barcelona a Mataró (2,50 €) vaig pagar amb un bitllet de 20 € i em va tornar 17,50 € en monedes (com a mínim 10 monedes força pesants) i ja és força molest.

A més, a les taquilles pots tornar bitllets.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 10/01/2007 19:38

Hola,
Ara bé, tenint en compte el llarg període de temps sense aquest servei, tampoc descartaria que sigui un problema de comissions i que Renfe estigui negociant amb les entitats bancàries per rebaixar aquestes, i que coma mesura de pressió hagi anul·lat el pagament amb targeta. Ara, això és una especulació meva, però si no és certa només es pot afirmar una cos: tenir un mes sense funcionar el sistema de pagament amb targeta vol dir que el departament d'informàtica és molt incompetent o no té els recursos tecnològics o humans necessaris.
Como diría Zaplana... "alomojó zí, alomojó no".

xD

Maybe, baby.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 10/01/2007 20:00

UT596001 ha escrit:
Minotaure ha escrit:
George85 ha escrit: De totes maneres, recordeu que en cap taquilla es pot pagar amb targeta... :roll: :!:
Sí, però si tinc un bitllet de 50 € i vull comprar una T-10 de 2 zones que costa 13 € em tornen el canvi en bitllets i no haig d'anar amb un sac per agafar el canvi amb monedes que dona la màquina.
És que per començar l'autovenda per comprar una T-10 de 2 zones com a molt t'agafarà el bitllet de 20 euros, en cap cas el de 50 euros.
A FGC és pot pagar amb bitllets de 50€,sempre i quan et compris un bitllet que superi els 20€,o bitllets.Si et gastes menys de 20€,no pots pagar amb bitllet de 50€.
A Martorell Enllaç ,a l'accès Av.Montserrat,a la MAE no és pot pagar en bitllets,només monedes o tarja de crèdit,menos mal que han fet un pas subterrani al costat,per qué sinó,a donar una mega volta.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 10/01/2007 20:34

Mako448 ha escrit: A FGC és pot pagar amb bitllets de 50€,sempre i quan et compris un bitllet que superi els 20€,o bitllets.Si et gastes menys de 20€,no pots pagar amb bitllet de 50€.
A Martorell Enllaç ,a l'accès Av.Montserrat,a la MAE no és pot pagar en bitllets,només monedes o tarja de crèdit,menos mal que han fet un pas subterrani al costat,per qué sinó,a donar una mega volta.
Jo a Terrassa he pagat una T-10 de una zona amb un bitllet de 50 i no va passar res. El problema es que semblava el bingo, tot el canvi t'ho dona amb monedes de 2 €....



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 10/01/2007 21:22

Pel que tinc entès, sol haver-hi una màquina autovenda "autoritzada" a donar molt canvi mentre les restants són més estrictes en l'acceptació de bitllets.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 10/01/2007 23:38

No és així, hi ha unes màquines que estan en import exacte tot i que tenen canvi i actuen de reserva de les altres.

Les altres màquines accepten el bitllet de 50 en les condicions que s'ha descrit, poden acceptar-lo per imports inferiors si ho habilita l'agent d'estació, i que només ho farà com a últim recurs després de proposar alternatives al client.
entfe001 ha escrit:Pel que tinc entès, sol haver-hi una màquina autovenda "autoritzada" a donar molt canvi mentre les restants són més estrictes en l'acceptació de bitllets.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 12/01/2007 9:37

Minotaure ha escrit:[Sí, però si tinc un bitllet de 50 € i vull comprar una T-10 de 2 zones que costa 13 € em tornen el canvi en bitllets i no haig d'anar amb un sac per agafar el canvi amb monedes que dona la màquina.
Haurien d'instalar maquines que poguessin tornar billets, de la mateixa manera que ho fa el caixer automatic.No crec que fos tan complicat.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 12/01/2007 13:16

A Itàlia n'hi ha que tornen canvi en bitllets de 5€, clar que allà suposo que ja en deurien tornar quan existien les lires, que tenien el bitllet de menys valor el de 1000 lires equivalent a 80 pessetes (50 cèntims) perquè us en feu una idea, allà fins i tot les màquines de referscos agafaven bitllets.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”