Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Entrada Autor: cristian26 » Dilluns 27/04/2009 18:46

metring ha escrit:Amb quatre noves vies, es podrà augmentar en nombre de trens en cada sentit i donar pas als serveis regionals preferents. Aquestes millores són impossibles avui, ja que el traçat ferroviari que ara mateix va per sota de la ciutat és, en algun punt, de via única.
Potser que es decideixin al final de fer el túnel amb quatre víes? :plas


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 27/04/2009 20:11

Hola,

También podríamos echar una manita cerrando embajadas catalanas en Berlín, Nueva York, China, Marruecos, etc. que no sé para qué sirven aparte de para tirar dinero a la basura. También se podría dejar de realizar estudios de paridas varias como "el análisis del baile de San Vito en la mosca común" y similares, que cuestan un ojo de la cara y cuyos resultados no sirven para nada. O se podría echar un ojo a según qué directivos y altos cargos por ejemplo de cierta compañía ferroviaria pública catalana que vieron crecer y crecer sus cuentas desorbitadamente... y así un largo etcétera.

Comentar que un túnel de las características del que se propone por la Diagonal vale un dinero, efectivamente, como irse a cenar a un restaurante vale dinero o como si te vas al cine a ver un estreno, claro. Ahora bien, no estamos hablando del dineral que por ejemplo alguien decidió gastarse en la L9/L10, que es muchísimo más cara, que no ofrece al conjunto de la red los beneficios que un túnel para cercanías ofrecería y que para nada es prioritaria. Es más, este fin de semana, Montilla ha dicho en referencia al 4º cinturón que si una obra es necesaria y prioritaria se hace y punto.

Si para el vehículo privado no tienen miramientos, para un túnel ferroviario que cuesta menos de la 4ª parte que eso, tampoco debería haberlos. No es tan caro un túnel bajo Diagonal como a algunos les pueda parecer. El de Provenza para el AVE lo tasan en unos 250 M€, que veremos si no quedan en 400 M€, con lo que si el de Diagonal se quedase en 1000 M€ ya sería barato para los beneficios que va a ofrecer a la ciudad.

Y sobre los planes con la L8, lo conozco perfectamente. Sé que quieren sacarla de Pl. España, subir a Francesc Macià tomar la vía de Travesera de Gràcia y acabar bajando a Glòries nuevamente tras pasar por Sagrada Familia. Para mi eso es incorrecto y si se prolongasen los FGC desde Pl. España la única opción útil que le veo es hacerlo en línea recta atravesando la Gran Vía.

Lo que no entiendo es en qué perjudica un túnel por la Diagonal a los FGC de la línea Llobregat-Anoia que entrando por ese eje de Diagonal desde Sant Boi y sin perder tampoco la otra entrada de Pl. España lo que verían sería aumentado su radio de acción, nunca disminuido. Las líneas desde Martorell, Igualada y Manresa podrían perfectamente entrar en Barcelona por ese túnel de la Diagonal tras realizar una de sus paradas en Sant Boi. Y desde esta ciudad de Sant Boi podría iniciarse una nueva L8 completamente segregada de las cercanías que tuviese trenes cada 2-3 minutos entre esta localidad y Pl. España y posterior prolongación, si es que se llega a realizar. Se podría seguir entrando por ambos lados, se ganaría un eje nuevo y no solamente no se perdería el antiguo, sino que además se ganaría en frecuencias. El que quisiese ir con cercanías hasta la zona de Sagrada Familia o Glòries, simplemente tendría que seguir por Diagonal, mientras que el que quisiese entrar a Pl. España y más adelante, debería tomar en un intercambiador a nivel en Sant Boi la L8 que en ningún caso tardaría más de 2-3 minutos en salir.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 27/04/2009 20:30

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

También podríamos echar una manita cerrando embajadas catalanas en Berlín, Nueva York, China, Marruecos, etc. que no sé para qué sirven aparte de para tirar dinero a la basura. También se podría dejar de realizar estudios de paridas varias como "el análisis del baile de San Vito en la mosca común" y similares, que cuestan un ojo de la cara y cuyos resultados no sirven para nada. O se podría echar un ojo a según qué directivos y altos cargos por ejemplo de cierta compañía ferroviaria pública catalana que vieron crecer y crecer sus cuentas desorbitadamente... y así un largo etcétera.
Abans teniam una ambaixada a parís en un palau llogat. El lloguer es va suprimir, i amb els diners estalviats, de moment, en ambaixades noves, només suposen un 1% del gast que tenia l'antic.
Respecte l'anàlisi de les mosques, i un que també es comentava, sobre xiclets i bolígrafs que va costar una milionada, no jo t'ho puc excusar perquè canten que són els diners que s'emporten els del Tripartit.
Abans es deia que el tramvia era quelcom que va fer pujol per excusar gastos... almenys va fer quelcom útil, i no com els del Tripartit. D'altra banda que consti a que, i tant que dono les meves raons per tal de que es faci el túnel sota certes condicions, em nego a que facin això que fan.
D'altra banda els diners que es van emportar els antics presidents d'FGC van ser confiscats i aquesta gent ja està complint la pena que el jutge, persona acreditada i preparada (teòricament) per fer-ho, li ha imposat per allò que va fer.
Santfeliuenc ha escrit: Comentar que un túnel de las características del que se propone por la Diagonal vale un dinero, efectivamente, como irse a cenar a un restaurante vale dinero o como si te vas al cine a ver un estreno, claro. Ahora bien, no estamos hablando del dineral que por ejemplo alguien decidió gastarse en la L9/L10, que es muchísimo más cara, que no ofrece al conjunto de la red los beneficios que un túnel para cercanías ofrecería y que para nada es prioritaria. Es más, este fin de semana, Montilla ha dicho en referencia al 4º cinturón que si una obra es necesaria y prioritaria se hace y punto.
I no defenso la construcció del quart cinturó, aquesta és altra, jo no defenso la diagonal sota certes condicions, però altres tampoc.
La L9 serà quelcom que ens donarà beneficis, almenys, a una companyia que sabem que els invertirà en la xarxa de metro de Barcelona.
Santfeliuenc ha escrit: Si para el vehículo privado no tienen miramientos, para un túnel ferroviario que cuesta menos de la 4ª parte que eso, tampoco debería haberlos. No es tan caro un túnel bajo Diagonal como a algunos les pueda parecer. El de Provenza para el AVE lo tasan en unos 250 M€, que veremos si no quedan en 400 M€, con lo que si el de Diagonal se quedase en 1000 M€ ya sería barato para los beneficios que va a ofrecer a la ciudad.
I si ho paga la generalitat, ja es quedaria sense un 20% del nostre finançament! si es que al final ens acaben donant 5.000M€, que és per on sembla que van... 8000M com a màxim.
D'altra banda em pregunto... quins beneficis? si l'explota Renfe, quins beneficis? en tot cas van per a Foment (Madrid) o Renfe Operadora (Madrid). Vet aquí el meu punt 3, en que si es fa així, demano el traspàs.
Santfeliuenc ha escrit: Y sobre los planes con la L8, lo conozco perfectamente. Sé que quieren sacarla de Pl. España, subir a Francesc Macià tomar la vía de Travesera de Gràcia y acabar bajando a Glòries nuevamente tras pasar por Sagrada Familia. Para mi eso es incorrecto y si se prolongasen los FGC desde Pl. España la única opción útil que le veo es hacerlo en línea recta atravesando la Gran Vía.

Lo que no entiendo es en qué perjudica un túnel por la Diagonal a los FGC de la línea Llobregat-Anoia que entrando por ese eje de Diagonal desde Sant Boi y sin perder tampoco la otra entrada de Pl. España lo que verían sería aumentado su radio de acción, nunca disminuido. Las líneas desde Martorell, Igualada y Manresa podrían perfectamente entrar en Barcelona por ese túnel de la Diagonal tras realizar una de sus paradas en Sant Boi. Y desde esta ciudad de Sant Boi podría iniciarse una nueva L8 completamente segregada de las cercanías que tuviese trenes cada 2-3 minutos entre esta localidad y Pl. España y posterior prolongación, si es que se llega a realizar. Se podría seguir entrando por ambos lados, se ganaría un eje nuevo y no solamente no se perdería el antiguo, sino que además se ganaría en frecuencias. El que quisiese ir con cercanías hasta la zona de Sagrada Familia o Glòries, simplemente tendría que seguir por Diagonal, mientras que el que quisiese entrar a Pl. España y más adelante, debería tomar en un intercambiador a nivel en Sant Boi la L8 que en ningún caso tardaría más de 2-3 minutos en salir.

Saludos,
Sergio
Així si que hi estic d'acord, el que no es pot fer es donar aquell revolt per la ciutat.
És bona idea la que planteges però trobo que ja va prou bé la L12 aquella, des de castelldefels fins a Sant Boi, Cornellà, Sant Joan Despí i allà per la diagonal. I sinó en tot cas un ramal, d'aquesta línia o d'FGC cap a l'aeroport des de Sant Boi.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 27/04/2009 20:55

Hola,
Lluita1714 ha escrit:I si ho paga la generalitat, ja es quedaria sense un 20% del nostre finançament! si es que al final ens acaben donant 5.000M€, que és per on sembla que van... 8000M com a màxim.
¿Se quedaría sin un 20%? ¡Anda la leche! Lo mismo que yo cuando me dan mi nómina. En cuanto que pago mis cuotas mensuales del parking, del teléfono, el agua, la luz, etc. también me quedo sin un tanto por ciento de mi sueldo... y que sepas que me ******* un montón, pero son gastos ineludibles y hay que pagarlos. Como aquí la necesidad en cercanías: es un gasto ineludible y de momento con toda la falta que hacen, nosotros con nuestro dinero de nuestra financiación no hemos hecho un puñetero túnel. Ya va siendo hora de mover el culo, ¿no?. Se supone que el dinero que sirve de financiación es para financiar, no para que lo pongamos encima de una estantería, lo cubramos con una vitrina, nos quedemos adorándolo y no lo toquemos nunca más... ¡el dinero en el campo y no el banco! ¿para qué quieres entonces la financiación si no la quieres utilizar para financiar lo que te hace falta para subsisitir? a ver, si estamos quejánonos de que no podemos tener trenes ni cercanías ni nada porque nos falta financiación, y vienen, nos dan un importante dinero (no todo, pero una cantidad importante) que nos corresponde y ¿qué hacemos? ¿nos lo guardamos en el bolsillo como usureros para contemplarlo ahí bien guardadito y sin hacer nada con él? ¿para qué pedir entonces financiación ninguna?

Y antes de quejarse o no de lo que van a dar o no dar, espérate a que te lo den o no te lo den, y entonces lloras, pero no llores antes. Cuando se pide, ya se pide sabiendo que no te van a dar el 100%, pero de lo que te den, utilízalo para algo útil, no para meterlo en un museo y decir que ahora que ya lo tienes guardadito, que no solamente no lo vas a sacar para nada, sino que además de no utilizarlo para lo que decías que te hacía falta, que te paguen también la infraestructura por otro lado.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 27/04/2009 21:17

Santfeliuenc ha escrit:Hola,
Lluita1714 ha escrit:I si ho paga la generalitat, ja es quedaria sense un 20% del nostre finançament! si es que al final ens acaben donant 5.000M€, que és per on sembla que van... 8000M com a màxim.
¿Se quedaría sin un 20%? ¡Anda la leche! Lo mismo que yo cuando me dan mi nómina. En cuanto que pago mis cuotas mensuales del parking, del teléfono, el agua, la luz, etc. también me quedo sin un tanto por ciento de mi sueldo... y que sepas que me ******* un montón, pero son gastos ineludibles y hay que pagarlos. Como aquí la necesidad en cercanías: es un gasto ineludible y de momento con toda la falta que hacen, nosotros con nuestro dinero de nuestra financiación no hemos hecho un puñetero túnel. Ya va siendo hora de mover el culo, ¿no?. Se supone que el dinero que sirve de financiación es para financiar, no para que lo pongamos encima de una estantería, lo cubramos con una vitrina, nos quedemos adorándolo y no lo toquemos nunca más... ¡el dinero en el campo y no el banco! ¿para qué quieres entonces la financiación si no la quieres utilizar para financiar lo que te hace falta para subsisitir? a ver, si estamos quejánonos de que no podemos tener trenes ni cercanías ni nada porque nos falta financiación, y vienen, nos dan un importante dinero (no todo, pero una cantidad importante) que nos corresponde y ¿qué hacemos? ¿nos lo guardamos en el bolsillo como usureros para contemplarlo ahí bien guardadito y sin hacer nada con él? ¿para qué pedir entonces financiación ninguna?

Y antes de quejarse o no de lo que van a dar o no dar, espérate a que te lo den o no te lo den, y entonces lloras, pero no llores antes. Cuando se pide, ya se pide sabiendo que no te van a dar el 100%, pero de lo que te den, utilízalo para algo útil, no para meterlo en un museo y decir que ahora que ya lo tienes guardadito, que no solamente no lo vas a sacar para nada, sino que además de no utilizarlo para lo que decías que te hacía falta, que te paguen también la infraestructura por otro lado.

Saludos,
Sergio
Sí però hi han altres gastos més importants. Amés, qui en treurà benefici? Renfe, Foment i Adif, oi? I assobre ho paga la generalitat?
és com si jo ara li comprés una fàbrica a un amic meu. Ell en treurà benefici oi? clar, dient això es dona per suposat que em sobren els calers, però a Catalunya no ens sobren els calers, és per això que es demana un finançament just.
I és que anem ben justets dels calers, i això es pot notar entre tantes coses, com la deixadesa de Barcelona des de fa 10 anys (Entenc que ja no és ciutat olímpica, però no és raó per tenir-la tan descuidada) mentre Madrid, ciutat tan pulcra, que cada dia té un gratacels nou... mentre la xarxa de transports (Renfe i carreteres) se la paga l'estat... aquí ens paguem el quart cinturó, Sagrera, Túnel de la Diagonal... Ja n'hi ha un tip no?
No, els diners no ens el guardem en una vitrina, ens el gastem, és clar, i és per això que Catalunya, éssent un dels principals productors de l'estat espanyol, és dels que més dèficit té... com s'entén això!
Si ja anem justets de calers, com vols destinar un 20% a un túnel que no et donarà beneficis? és que vull recordar que un país no és la gestió del "mundo de happy" on tot es fa per la comoditat del poble. Un estat, la seva gestió consisteix a mantenir o millorar la comoditat del poble sense portar-lo a la ruïna, perquè si tot es fes sense pensar en els diners... aquesta crisi l'hauríam patit molt abans, i molt pitjor.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 27/04/2009 21:34

Creo que debemos de apartar las discusiones políticas, quien paga, quien deja de pagar, quien lo va a gestionar..., de eso ya se encargarán los políticos que para eso están.
Creo que como foro que nos preocupa el transporte público dbemos de seguir dando ideas positivas y no negativas como estas peleas en las que se mezcla la política de forma muy evidente.
Hace mucho tiempo que dije en este foro que el gran problema del transporte público en Barcelona son los 3 anchos de vía diferentes que conviven en Barcelona, a los que también hay que añadir las 3 empresas FGC, TMB y RENFE y no nos olvidemos de Adif, Fomento, los ayuntamientos y la conselleria del Sr Nadal y encima algunos foreros...

Ya nos vale, demos ideas y no entremos en discusiones, que después nos amonestan, yo me abstengo de politizar, pero no de dar ideas, repito, un ancho de vía, una empresa de tranporte público..
Una vez esto llegue podemos establecer las cercanías que creamos convenientes.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 27/04/2009 21:42

automotorserie 436 ha escrit:Creo que debemos de apartar las discusiones políticas, quien paga, quien deja de pagar, quien lo va a gestionar..., de eso ya se encargarán los políticos que para eso están.
Creo que como foro que nos preocupa el transporte público dbemos de seguir dando ideas positivas y no negativas como estas peleas en las que se mezcla la política de forma muy evidente.
Hace mucho tiempo que dije en este foro que el gran problema del transporte público en Barcelona son los 3 anchos de vía diferentes que conviven en Barcelona, a los que también hay que añadir las 3 empresas FGC, TMB y RENFE y no nos olvidemos de Adif, Fomento, los ayuntamientos y la conselleria del Sr Nadal y encima algunos foreros...

Ya nos vale, demos ideas y no entremos en discusiones, que después nos amonestan, yo me abstengo de politizar, pero no de dar ideas, repito, un ancho de vía, una empresa de tranporte público..
Una vez esto llegue podemos establecer las cercanías que creamos convenientes.
Tens raó, aquestes coses millor es parlen en fòrums de política, encara que aquesta també és part del transport, i la seva gestió.
Demano disculpes si algú s'ha sentit ofès pel meu discurs polititzat. Aquí acaba.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/04/2009 21:50

Si en lloc de fer coses com aquesta http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=9141 i gastar-se calers a porrillo amb campanyes com Visca Barcelona, gastessin en coses com el túnel...



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 28/04/2009 7:56

Hola,
Lluita1714 ha escrit:Sí però hi han altres gastos més importants. Amés, qui en treurà benefici? Renfe, Foment i Adif, oi? I assobre ho paga la generalitat?
De un túnel de esas características quien saca beneficios somos nosotros, los ciudadanos, los usuarios. Además en un futuro las cercanías serán traspasadas con seguridad con lo que se nos traspasaría una infraestructura como esa también. Y negociando como las personas, si desde aquí nos hiciésemos cargo del túnel en sí, siempre se podría conseguir que Fomento colaborase con las conexiones del citado túnel y el resto de corredores y así pagar a medias. Que ojo, pagar lo que es pagar, no paga la Generalitat ni Cataluña en plan "entes etéreos de devoción divina" que solamente por estar ahí generan dinero. Pago yo con mis impuestos, por lo tanto, mi deseo es que mis impuestos reviertan en mi bienestar y ese túnel y las nuevas líneas de cercanías que se hagan, los desdoblamientos, las electrificaciones, etc. son óptimas para mi bienestar. Y repito, si se otorga un dinero para financiación autonómica es precisamente para eso, para que lo cojas y te lo gastes en las cosas que tanto tiempo has estado diciendo que te hacen falta y que no podías porque no tenías dinero. Bueno, ahora que lo tienes utilízalo y gástalo en lo que necesitas. ¿Necesitamos cercanías? pues ahora que lo tenemos gastémoslo en ello.

Y efectivamente, como nos invitan ya muchos, abandono también los temas de pagos o impagos y demás tribulaciones bancarias y me centraré en que la posibilidad de hacer el túnel está ahí, se puede hacer lo pague quien lo pague. Es una ventaja más que evidente para todos, un beneficio al usuario y al transporte público y además lo podríamos tener a las puertas... pues hombre, que se haga.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 28/04/2009 17:50

Aquest túnel és el que farà falta per potenciar el transport públic a Catalunya. Com? És un túnel que pot permetre descongestionar molts punts (Sants, Pl.Catalunya), obra la comunicació amb el centre a partir del 22@ (glòries), permetrà a qui vulgui anar de Granollers a Cornellà (un exemple) anar més ràpid... molt senzill, el túnel no és la solució completa, falta un bon servei i manteniment, és clar.
Altra cosa és en quina època es fan aquestes obres, si es podrien invertir en alguna cosa millor, etc. Enguany fa pocs anys, a començaments de segle, podrien haver projectat aquest túnel i que en el seu global hagués acabat tota la seva construcció, i els problemes succeïts a Bellvitge haguessin sigut molt més minimitzats. En tot hi ha un problema històric a partir de l'època dels Àustries envers Catalunya i respecte a activitats econòmiques i decisions, que es prenien en la meravellosa Castella, prohibint-nos cap comercialització cap Amèrica. Però sapiguent la època actual, no és per tirar coets. El fet que es construeixi aquest túnel servirà per potenciar la obra pública, i un cop finalitzada la construcció una millora envers la població. Però arribarà un moment en que no es podran pagar aquestes obres, bàsicament perquè des de la època de Felip IV estem arruinats envers el sistema financer. A partr de la dècada dels 80 semblava haver una millora, però no. Si ens podríen fer fora d'Europa el 2012, com ja estan anunciant! Si ja ha anunciat el govern que no té ni per pagar les prestacions socials, fòra bo demanar que alguna empresa (o la propia Unió Europea) ajudés en aquest projecte. Bé que nosaltres hem ajudat a fer bastantes coses, no? (en aquest sentit, tindríem que haver millorat més i mirar per els nostres propis interessos, i no tant en els dels demés).
Moltes obres estan finançades per la Generalitat, que és el govern de Catalunya. Per què no tindria que finançar això? I dels propis calés dels polítics també podria sortir. Per d'altra banda, i el més important de tot, ÉS UN PROJECTE ENCARA SENSE SER TAN SOLS ESTUDI INFORMATIU DEL TRAÇAT.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 28/04/2009 17:55

Hi estic plenament d'acord amb en tren250
(tot i que no tenia ni idea d'això d'Europa... cosa que no crec que suceeixi)
Lluita1714 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 28/04/2009 18:55, en total s’ha editat 1 vegada.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/04/2009 18:10

Coi, quin estudi històric, fins i tot de quan encara no hi havia trens!!

Sincerament, si comencessim a mirar els pals a les rodes que al llarg dels segles ens han anat posant, acabariem amb la conclusió de que no hauriem de tenir ni coses bàsiques, com clavegueram, electricitat, etc., i no és aquest el tema, sino que cal millorar les infrastructures ferroviaries. Si us plau, centrem-nos en això.

Igualment, el túnel és necessari, una cosa no treu l'altre, independentment de que es pugui o no pagar.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 28/04/2009 18:17

Exactament. Més d'una quarta part de la gent catalana va al seu treball en transport públic, i d'aquesta molta en tren. Per la movilitat a Barcelona, i connexions més ràpides fora d'ella és molt necessari fer el túnel, independentment de les opinions de com s'administri el projecte. Però si ens mirem el passat, i relacionem això de cara al tema en questió veurem com alguna cosa no rutlla, però, en el cas que es faci, seria important que després de fer les obres tècniques corresponents, es faci un bon servei, manteniment, potenciació del servei, administració...
metring ha escrit:Coi, quin estudi històric, fins i tot de quan encara no hi havia trens!!
Sóc aficionat a la història de fa bastant temps, per això sempre he defensat mirar l'actualitat dintre del passat ;) .



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/04/2009 18:51

No és per estendre l'off-topic gratuïtament, però com a afeccionat a la història em veig obligat a fer algunes puntualitzacions:

Si els catalans no podien comerciar amb Amèrica sota els Àustries, era perquè la Corona d'Aragó era un estat diferent de Castella i la colonització d'Amèrica havia sigut feta per aquesta darrera. L'únic que els dos tenien en comú era el monarca (unió personal). Per això, el rei no podia exigir lleves ni impostos gratuïtament, sinó que havia de demanar-ne permís a les corts (Generalitat), cosa que originà la Guerra dels Segadors.

D'Europa no ens farà fora ningú, a no ser que la miniplaca tectònica que forma la Península Ibèrica se separi de la placa eurasiàtica i convergeixi amb l'africana. Sé que et refereixes a la Unió Europea, però també en aquest cas és altament improbable que facin fora cap estat. De fet, n'hi ha d'altres que s'ho guanyarien més a pols. I si vols dir l'euro, també hi ha candidats més ferms (Grècia, per exemple), però l'efecte psicològic negatiu que això causaria fa pensar que es tracta d'una mesura altament improbable.

I ara, :topic


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 28/04/2009 18:56

Fins el 1980 vam estar fora de la CE, i els avisos vénen volant.
El rei no li interessava convocar corts, de fet Felip II només en convocà 3 a l'estat de la Corona d'Aragó. I després dels Reis Catòlics, Carles V deixà en erència al seu fill els territoris hispànics, el qual podia governar, però entre tots els problemes amb Guillermo de Orange, la meitat de Flandes, els Moriscos amb la rebel·lió de Ferran de Vàlor, etc. Ara, Castella molt més respaldada que la Corona d'Aragó. I Barcelona no diguem... Un bon espai per fortalesa militar, no? Per una altra cosa no. L'únic rei que téen conte Corona d'Aragó és Carles III.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/04/2009 19:00

:topic :topic :topic

El propers missatges que es desviïn del tema, seran esborrats.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 28/04/2009 19:53

Hola,

Imaginemos que el próximo plan metropolitano se plantea ese tercer túnel de cercanías y lo hace por Diagonal, que igual ni dicen por dónde y lo dejan así en el aire. Pero imaginad que la propuesta de ese 3er túnel de cercanías es cierta y se pueden articular 4 vías (Diagonal ofrece el espacio para esas 4 vías, cualquier callejuela paralela a Aragón que no sea Gran Vía no).

¿Qué líneas y por qué haríais vosotros pasar por ese tercer túnel de cercanías?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/04/2009 20:12

Yo, de buenas a primeras, la C4, para despejar el túnel de Catalunya, y unir las localidades del Baix Llobregat. También la C2 Sud, que no pasaría por Passeig de Gràcia, en caso de que se hicieran 4 vías en el túnel de Diagonal, con lo cual podrían aumentar las frecuencias, aunque quizá serviria de poco, a menos que aumenten el número de vías a partir de Castelldefels.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/04/2009 20:18

Santfeliuenc ha escrit:¿Qué líneas y por qué haríais vosotros pasar por ese tercer túnel de cercanías?
Metro i rodalia. Perquè cal una línia urbana que enllaci de manera ràpida les poblacions del Baix Llobregat més properes a Barcelona amb el centre de la ciutat, i també per a la mobilitat interna. I rodalia, perquè constituiria un eix bàsic que agilitzaria considerablement les comunicacions metropolitanes que passen per Barcelona, a més d'alleugerir el trànsit de la xarxa de rodalia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/04/2009 20:22

A les hores, si posessin metro, no connectarien les dues xarxes del tramvia?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”