Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1766
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 12/03/2025 13:06

Ja és una qüestió d'Estat

El maltractament d’Espanya als catalans s’acarnissa amb les Rodalies

Dia rere dia, el caos ferroviari a Catalunya es repeteix de manera constant, evidenciant el maltractament denigrant als usuaris dels ferrocarrils. La fallida del servei de Rodalies, el desgavell de l’AP-7 i la manca de solucions per al Corredor Mediterrani són diferents cares d’una mateixa moneda que aboquen al col·lapse tant la mobilitat de les persones com la circulació de mercaderies.

El cas de Rodalies és especialment greu. Els usuaris patim no només un servei deplorable, sinó també una absoluta manca d’informació i una nul·la capacitat i voluntat de resoldre els problemes. El 62% de les incidències que afecten el servei són causades per la manca d’inversió de l’Estat espanyol. Seguint la tònica habitual, l’any 2021, tan sols es va executar un 19% de la inversió ferroviària pressupostada, i el dèficit acumulat en infraestructures a Catalunya entre el 2009 i el 2023 s’estima en 42.500 milions d’euros.

L’Estat espanyol ha perpetuat un model d'infraestructures al servei del centralisme, afavorint infraestructures que passen per Madrid en lloc d’invertir allà on més es necessita, tant per la ciutadania com per a l’activitat econòmica. Aquesta estratègia, que ve de lluny, afecta greument el dia a dia de la població i és una estratègia deliberada per dificultar el desenvolupament econòmic dels Països Catalans.

Denunciem l’Estat espanyol, ja que el problema de Rodalies, el col·lapse de l’AP-7 i la manca d’inversió en el Corredor Mediterrani són una mostra evident de la discriminació sistemàtica en matèria d’infraestructures envers Catalunya.

Per aquest motiu, davant del col·lapse evident i del tracte indigne als usuaris, manifestem el nostre suport a les concentracions convocades per la plataforma Trens i Transports Dignes el pròxim 22 de març.

Així mateix, donem suport a la crida a participar en la manifestació convocada per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) el dissabte 5 d’abril a l’estació de Sants de Barcelona, en protesta pel caos del servei de Rodalies.

Només amb la República Catalana tindrem la possibilitat de decidir i gestionar els recursos necessaris per fer front a les nostres necessitats d’inversió.

Jordi Domingo
President del Consell de la República

wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 12/03/2025 16:39

Com deia aquell, aquí tothom ha vingut a "hablar de su libro".
La única manera d'acabar amb el drama de Rodalies és invertir, i invertir bé. Suposar que això passarà automàticament per fer una "República catalana"... doncs és, com a mínim, molt suposar. El problema és que el status actual té les mateixes possibilitats de funcionar bé, és a dir, cap.
La única manera de que Rodalies funcionés seria tallar les vies fins que no es comprometin les inversions necessàries. I no les vies de Rodalies, sinó les de l'AVE, on viatgen còmodament els senyorets que (malauradament) han de prendre les decisions.

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 12/03/2025 23:56

Óscar Puente, sobre les fallades a Rodalies: «Si hi invertim més, fem inviable la prestació del servei»

El ministre de Transports afirma que les incidències atribuïbles a Renfe i Adif es deuen a la renovació de la infraestructura

Després d’una setmana caòtica a Rodalies, el ministre de Transports, Óscar Puente, ha assegurat que les fallades que s’han produït no «són conseqüència d’un abandonament i una falta d’inversió» per part del Govern d’Espanya, sinó al contrari. En la sessió de control al Govern, Puente ha defensat que les fallades atribuïbles a la prestació del servei es deuen a les contínues renovacions que s’estan realitzant a tota la xarxa de Rodalies: «Si hi invertim més fem inviable la prestació del servei».

Després de demanar perdó aquest dimarts al Senat per les incidències de l’última setmana, el ministre ha afirmat aquest dimecres que cap d’aquestes es pot atribuir a «la falta d’inversió» i que és «exactament el contrari».
https://www.elperiodico.cat/ca/politica ... -115202071

Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/03/2025 8:15

Cal ser un autèntic acròbata dialèctic per deixar-ne anar una com aquesta. I no dic més perquè quedaria poc fi, a més de ser impossible superar la barroeria de la pròpia frase de qui l'ha perpetrada.

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 13/03/2025 16:58

Curiosament, ADIF remarca molt i molt que la incidència és culpa de OUIGO, cosa que no passa quan el tren és de Renfe.
Que cadascú tregui les seves conclusions

albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Dijous 13/03/2025 21:10

Doncs segons això, l'ha exculpat.

PizzaiPinya24
N3
N3
Entrades: 33

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Diumenge 16/03/2025 12:22

No tinc clar si això va a aquest fil, si s'ha de moure endavant.

Fa poc vaig haver d'anar a Figaró, i, en tornar, veig un parell de persones grans a l'estació, que em pregunten si sé quan passa el proper tren a no-recordo-on.
M'expliquen que han perdut el que acaba de passar perquè havia de parar a via 1, però ha parat a via 3 sense previ avís i, com que el pas per creuar les vies és en mig de l'andana, si el tren és llarg el bloqueja i queda inutilitzable. Els dic el que diu Ferroviària que trigarà el proper tren i em quedo a esperar el meu, que havia de passar també per via 1.

Al cap d'una estona avisen per megafonia que el proper tren que passa és sense parada (sentit contrari al que havia d'agafar jo, que anava tard), però el veig arribar molt lent. Evidentment, el que passava és que, com que el meu arribava tard, la via única era ocupada, i el tren va haver de parar per deixar passar el meu. I, oh sorpresa, el tren sense parada s'atura a la via 1. Just en aquell moment es comença a veure lluny el tren que jo havia d'agafar, i per megafonia avisen que para... a la via 3! Doncs vinga a córrer cap a la cua del tren que ja era aturat (si hagués anat pel cap se m'hagués menjat el meu tren, que ja estava arribant, i ara no estaria explicant això) i a creuar pel mig de les vies. També vaig haver d'ajudar una dona gran a baixar l'andana i pujar-la per l'altre costat, perquè sinó ens tocava esperar 1 hora.

Em pregunto qui és, amb perdó, l'imbècil que ha decidit fer passar un tren anunciat per via 1 a la via 3, DUES VEGADES SEGUIDES!!! I més que deu passar. No deu costar tant enviar el semidirecte sense parada per via 3 i el que sí que té parada a via 1. A mi em sap greu perquè sé que hi ha molta pressió sobre els treballadors ferroviaris, maquinistes, controladors... i segur que molta gent ho dona tot de sí perquè el servei surti el millor possible. Però a vegades sembla que vulguin fotre l'usuari a propòsit, o que simplement siguin molt dolents fent la seva feina. I cada cop més costa defensar la feina feta, tal i com van les coses.

PD: quan arriba el meu tren a l'estació, comença a pitar, no sé si per cridar-nos l'atenció a mi i a la dona gran perquè haguem creuat pel mig. Espero que no, perquè si era això és per anar i explicar-li quatre coses al maqui.

"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

122-042-132
N9
N9

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 16/03/2025 21:03

Cosa semblant m'ha passat varies vegades a La Garriga. Et diuen una via i quan arriba és l'altre i apa tothom a corra, i no tothom pot corre. És de vergonya la gestió de RENFE i Adif. Jo de vegades arribo a pensar que ho fan d'esperçement per fotre l'usuari ( no dic client). Salut!

metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/03/2025 8:27

Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 96

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Dilluns 17/03/2025 17:12

PizzaiPinya24 ha escrit: Diumenge 16/03/2025 12:22 No tinc clar si això va a aquest fil, si s'ha de moure endavant.

Fa poc vaig haver d'anar a Figaró, i, en tornar, veig un parell de persones grans a l'estació, que em pregunten si sé quan passa el proper tren a no-recordo-on.
M'expliquen que han perdut el que acaba de passar perquè havia de parar a via 1, però ha parat a via 3 sense previ avís i, com que el pas per creuar les vies és en mig de l'andana, si el tren és llarg el bloqueja i queda inutilitzable. Els dic el que diu Ferroviària que trigarà el proper tren i em quedo a esperar el meu, que havia de passar també per via 1.

Al cap d'una estona avisen per megafonia que el proper tren que passa és sense parada (sentit contrari al que havia d'agafar jo, que anava tard), però el veig arribar molt lent. Evidentment, el que passava és que, com que el meu arribava tard, la via única era ocupada, i el tren va haver de parar per deixar passar el meu. I, oh sorpresa, el tren sense parada s'atura a la via 1. Just en aquell moment es comença a veure lluny el tren que jo havia d'agafar, i per megafonia avisen que para... a la via 3! Doncs vinga a córrer cap a la cua del tren que ja era aturat (si hagués anat pel cap se m'hagués menjat el meu tren, que ja estava arribant, i ara no estaria explicant això) i a creuar pel mig de les vies. També vaig haver d'ajudar una dona gran a baixar l'andana i pujar-la per l'altre costat, perquè sinó ens tocava esperar 1 hora.

Em pregunto qui és, amb perdó, l'imbècil que ha decidit fer passar un tren anunciat per via 1 a la via 3, DUES VEGADES SEGUIDES!!! I més que deu passar. No deu costar tant enviar el semidirecte sense parada per via 3 i el que sí que té parada a via 1. A mi em sap greu perquè sé que hi ha molta pressió sobre els treballadors ferroviaris, maquinistes, controladors... i segur que molta gent ho dona tot de sí perquè el servei surti el millor possible. Però a vegades sembla que vulguin fotre l'usuari a propòsit, o que simplement siguin molt dolents fent la seva feina. I cada cop més costa defensar la feina feta, tal i com van les coses.

PD: quan arriba el meu tren a l'estació, comença a pitar, no sé si per cridar-nos l'atenció a mi i a la dona gran perquè haguem creuat pel mig. Espero que no, perquè si era això és per anar i explicar-li quatre coses al maqui.
A Vilafranca del Penedès (estació on el canvi d'andana es fa a través d'un pas superior al qual no afecta la circulació de trens, però que és prou llarg) és habitual que no anunciïn la via fins a l'últim moment, especialment als serves amb inici a aquella estació. Quan entra, tothom a córrer.
En preguntar als informadors abans, diuen que no saben per quina via passarà però que el retindran. Un cop fins i tot vaig sentir com avisaven (no sé a qui) a través de les emissores que l'última persona en anar-hi era una senyora gran que duia un carretó i que, quan ella hagués entrat, el tren podria sortir. La solució no és ideal, però es podria implantar també en aquestes estacions per assegurar que tothom l'agafa.

Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/03/2025 13:36

Usuaris de Rodalia, indignats perquè durant cinc hores no hi ha hagut trens de Segur de Calafell a Barcelona
Segons que sembla, a l'estació de Cunit alguns passatgers es van encarar amb un maquinista i van trencar dos vidres

Els usuaris de Rodalia de l’estació de Segur de Calafell van estar ahir més de cinc hores sense cap tren per anar a Barcelona. Segons que ha denunciat la plataforma Dignitat a les Vies i ha confirmat Renfe, des de les dotze del migdia fins passades les cinc de la tarda no hi ha hagut cap tren en direcció nord que s’hagi aturat a l’andana. En sentit sud, segons l’associació d’usuaris, tan sols s’han aturat dos combois en aquesta franja horària. Paral·lelament, a l’estació de Cunit alguns passatgers sembla que es van encarar amb un maquinista arran d’un servei anul·lat i van trencar vidres de l’estació com a protesta per la manca de connexions.

Amb tot, hi ha discrepàncies entre usuaris i Renfe sobre l’horari en el qual han passat els trens en direcció nord. Mentre per Dignitat a les Vies per Segur de Calafell tan sols s’ha aturat un tren cap a les 17.50 hores. En canvi, Renfe ha explicat que s’ha aturat un R2 a les 17.08 hores i un R14 a les 17.56 hores -segons els usuaris, aquest tren no s’ha aturat-. En un dia feiner normal, entre les 12 i les 18 hores per l’estació de Segur de Calafell hi ha previstos fins a onze trens de l’R2 en sentit Barcelona.

https://www.vilaweb.cat/noticies/usuari ... barcelona/

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.

122-042-132
N9
N9

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 20/03/2025 14:39

Els trens mai no rutllaran bé

Fem un esforç i, per molt que ens dolgui, admetem la veritat amb tota la seva cruesa: a Catalunya, els trens mai no rutllaran bé. Ja hem viscut traspassos parcials de competències (el darrer, amb l’estat robant la cartera d’uns polítics catalans massa espantats per les amenaces d’uns sindicalistes ganduls) i consellers de diversos colors polítics que, al seu torn, tenien amiguets al gobierno de Madrit. Tot això ja s’ha esdevingut i, ai las, el passat és com una vella padrina que continua mantenint la pell ben joliua a còpia de maquillar-se, entestada a esdevenir un futur continu.

Article complert

https://www.elnacional.cat/ca/opinio/tr ... 1_102.html

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 25/03/2025 18:41

El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei

La consellera Paneque admet que a les estacions ferroviàries hi ha 109 ascensors i escales mecàniques, d’un total de 264, que no funcionen

https://www.elperiodico.cat/ca/politica ... -115672904

metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/03/2025 11:48

albert28
N9
N9

Entrada Autor: albert28 » Divendres 28/03/2025 16:49

L'origen de la incidència de la R3.

Trenofílic
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: Trenofílic » Dimarts 01/04/2025 20:26

Evacuen l’estació de Passeig de Gràcia per un tren avariat i les aglomeració a les andanes | VÍDEO

La incidència ha afectat les línies R2 Nord, R2 Sud, R11, R14, R15, R16 i R17, amb retards de fins a 50 minuts
https://beteve.cat/mobilitat/avaria-tre ... ig-gracia/

Jo crec que ha hagut de venir la Guàrdia Urbana no només com diuen per limitar l'accés perquè l'andana és estreta, sinó també per la tensió que acumulava la gent per la vaga i per les incidències habituals de dies anteriors, tenien por que algú explotés i produís algun aldarull. :x

albert28
N9
N9

Entrada Autor: albert28 » Dijous 03/04/2025 15:17

Arran de les incidències recurrents i les vagues, pot ser hagi la sensació que s'ha reduït la afluència al tren?

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 03/04/2025 23:42

albert28 ha escrit: Dijous 03/04/2025 15:17 Arran de les incidències recurrents i les vagues, pot ser hagi la sensació que s'ha reduït la afluència al tren?
Segur. De fet el que és sorprenent és que encara hi hagi gent que faci servir Rodalies.

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 06/04/2025 1:33

ara.cat ha escrit:Rodalies, més enllà de les obres

Certament, les prop de 200 obres que s’estan fent a la xarxa ferroviària catalana han de provocar, es vulgui o no, incidències que afecten els usuaris. Això tothom ho pot entendre. En molts casos són obres necessàries, que fins i tot arriben massa tard i que a la llarga milloraran el servei. La manca d’inversió en aquesta infraestructura, però, és tan gran que només serà una primera passa i no servirà, de fet, per millorar el que més preocupa i complica la vida als usuaris.

Algunes associacions d’usuaris critiquen, precisament, que les obres que s’han prioritzat no són les que més ajudaven a millorar el servei als ciutadans, com ara el desdoblament de la R3, i que l’excusa que els posen és que no hi ha prou autobusos per donar servei alternatiu tenint en compte el gran nombre d’obres que ja estan ja en marxa. Té sentit i mostra fins a quin punt és crítica i greu la situació a la xarxa ferroviària de Renfe.

Tanmateix, del caos de Rodalies no en tenen la culpa només les obres, tot i que en siguin una part important. Com es pot veure en el dossier d’aquest diumenge, hi ha moltes incidències recurrents que no hi estan directament relacionades. Ha costat poder fer el mapa per posar en relació les obres i les incidències perquè la informació que ofereixen Renfe i Adif no és mai completa i només informa d’algunes de les incidències que es produeixen.
Més informació: https://www.ara.cat/editorial/rodalies- ... 39029.html

genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dissabte 19/04/2025 13:11

Regió-7, 18 d'abril de 2025 ha escrit: Un altre caos a Rodalies: desenes de passatgers atrapats de matinada
Renfe investiga per què no va arribar el transport alternatiu per cobrir unes obres programades a l'R2 sud

ACN
Barcelona18 D’ABR. 2025 11:44

Desenes de persones s'han quedat atrapades durant més d'una hora aquesta matinada a l'estació de Castelldefels. Són els passatgers de l'últim tren d'aquest dijous que, cap a les 23 hores, van haver de baixar del tren per unes obres programades al tram entre Sitges i Castelldefels.

Els autobusos llançadora que estaven previstos a les 23.15 hores no van arribar. Els passatgers es van haver d'esperar a l'andana durant una hora fins que a les 00.15 hores va arribar un tren per portar-los fins a Sant Vicenç de Calders. Des de Renfe demanen disculpes i asseguren que estan mirant què va passar i per què no van arribar els busos llançadora previstos. Protecció Civil va emetre una prealerta del pla Ferrocat per acumulació de persones a l'andana.

Diversos usuaris afectats s'han queixat de la situació a través de les xarxes socials. Han denunciat la falta d'informació i que hagin estat més d'una hora esperant una solució.

Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”