Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Re: Estratègia

Entrada Autor: Prest » Divendres 03/01/2014 16:30

Guigui ha escrit:Si treus el gruix del trànsit de l'estació, amb previsió que algun dia també pensin restablir la R2 en la seva totalitat, ja em diràs què quedarà de trànsit a l'Estació de França. D'aquí a fer creure a la gent que allò és una nosa que no serveix per a res, hi ha un passet petit.
Exacte.
I de fet, en converses "de carrer" amb gent que són simples usuaris de rodalies, EdF queda com fora de l'esquema. La percepció que tenien un parell de compays meus (del vallès, R4 - Un de Terrassa i l'altre de Sabadell) era d'una estació obsoleta i llunyana.
Caldria promocionar l'ús de l'estació, però no es fa (per part de l'entitat de transport i turisme). El que es fa es el contrari.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 03/01/2014 23:55

Per casualitat, avui ha caigut a les meves mans l'exemplar número 6 de Maquetren, de l'estiu del 92 i parla de la re-inaguració per les Olimpiades, i llegeixo:
después de cuatro años de trabajos y dos mil millones pesetas

Quatre anys treballant i a aquest cost i després de 22 anys de funcionament ja la volen tancar?! I el que costa adaptar Gavà i La Llagosta (2,2 MEUR) No se en que pensen aquest polítics ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 04/01/2014 12:50

Adolescent barceloní ha escrit:És el que jo dic. Als polítics els molesta l'EdF i se la volen treure de sobre sigui com sigui; és el que els preocupa. Si es solucionen o no els problemes, tant els hi fa, mentre es puguin embutxacar sobres de diners...
I quines són les causes "reals" de que, segons això, molesti l'Estació de França de manera tan suposadament generalitzada?

No crec que neixin o siguien educats "odiant" una estació.

Una part dels partits aposten decididament de manera contínua pel transport públic (d'altres "amb la boca petita" o amb una càrrega important de matissos a l'hora de la veritat)

Els polítics acaben fent sovint allò que els interessa, sí, i pel que fa a l'interès a mantenir-se al poder això es veu reflectit en "coses que satisfan a la gent al punt de continuar votant-me".

No tindrà una part important de culpa l'afany de "modernitat " de la pròpia població, en sí? La població del milió i mig d'habitants, no "els cinquanta" d'aquest fòrum o "els cent o dos-cents" d'altres.

L'estació, el Parc de la Ciutadella, la Barceloneta, el propi barri de la Ribera... no són percebuts per part de la població adulta com "la Barcelona antiga"?

D'altra banda, si hi ha estacions de rodalies/regionals que queden "als barris", parlant en aquest cas de la "perifèria nord" (Clot-Aragó, Sant Andreu Comtal, Sant Andreu Arenal, La Sagrera ara), difícilment la població d'aquesta part de Barcelona aniria a l'Estació de França a agafar el mateix tren.

Això mateix:
Prest ha escrit:I de fet, en converses "de carrer" amb gent que són simples usuaris de rodalies, EdF queda com fora de l'esquema. La percepció que tenien un parell de compays meus (del vallès, R4 - Un de Terrassa i l'altre de Sabadell) era d'una estació obsoleta i llunyana.
Queda molt "fiada" als serveis de llarg recorregut, però clar, pel que fa a "imatge de negocis", incomparable l'entorn de Sants i el de l'Estació de França (sense entrar al futur de l'AV a la Sagrera)

És a dir, que més enllà de la percepció de l'Estació de França com a "cosa del passat" (i parlo de la població ara), potser el problema està arrelat en què la gent no utilitza el tren, fora dels nínxols que ja cobreixen Sants o les estacions de rodalies/regionals dels barris.

Jo ara mateix signaria un "Virgencita, Virgencita -del Talgo?-, que me quede como estoy".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 04/01/2014 13:16

En base a aquest avís, m'he adonat de l'existència de la web (i de la pàgina FB):
cornella ha escrit:Chicos os paso el link de facebock: "Salvem l'Estació de França" ya somos casi 700.https://www.facebook.com/pages/Salvem-l ... 350?ref=hl

Nois Siusplau ens hem de unir per fer força i denunciar aquestes coses quan es confirmin.

Gràcies...
rangqiang ha escrit:Us presento la meva nova web de l'Estació de França on aniré posan videos i fotos

http://www.ESTACIODEFRANCA.COM

ja em direu si us agrada ok?
rangqiang, que consti que he fet el "M'agrada", he entrat a estaciodefranca.com i he vist sencers els dos videos (el de presentació i el de "Referèndum?")

Si vols una opinió sincera, cap dels dos videos, tal i com estan plantejats ara, crec que sigui "apte" per a persones que no siguin molt aficionades al ferrocarril. En 5 mesos he estat la 13ª persona que ha vist el primer (i això compta per igual les persones que n'hagin vist 10 segons o l'hagin vist sencer), i la 55ª persona que ha vist el segon.

Veig que tens moltes ganes, d'això no hi ha cap mena de dubte! Però tal i com ho tens muntat, fins i tot pot ser contraprodüent (la portada de la web hauria de contenir un resum d'idees més sòlides que no pas la redirecció a fer "M'agrada" a la pàgina de Facebook, i caldria evitar les faltes d'ortografia)

Jo de tu, primer pensaria quines idees principals vols comunicar, que captin l'atenció de la gent ("del milió i mig d'habitants, no dels 50 del fòrum") durant els breus segons que poden romandre a la portada d'una web nova fins que es decideixen a continuar-hi, o bé a navegar a un altre lloc. I això aplica encara més pel video.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dissabte 04/01/2014 13:31

Jo aquí proposso una petita solució per això i per el tercer túnel. Creieu que es podria realitzar?

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=960



rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dissabte 04/01/2014 18:52

Fran-Ikarus ha escrit:En base a aquest avís, m'he adonat de l'existència de la web (i de la pàgina FB):
cornella ha escrit:Chicos os paso el link de facebock: "Salvem l'Estació de França" ya somos casi 700.https://www.facebook.com/pages/Salvem-l ... 350?ref=hl

Nois Siusplau ens hem de unir per fer força i denunciar aquestes coses quan es confirmin.

Gràcies...
rangqiang ha escrit:Us presento la meva nova web de l'Estació de França on aniré posan videos i fotos

http://www.ESTACIODEFRANCA.COM

ja em direu si us agrada ok?
rangqiang, que consti que he fet el "M'agrada", he entrat a estaciodefranca.com i he vist sencers els dos videos (el de presentació i el de "Referèndum?")

Si vols una opinió sincera, cap dels dos videos, tal i com estan plantejats ara, crec que sigui "apte" per a persones que no siguin molt aficionades al ferrocarril. En 5 mesos he estat la 13ª persona que ha vist el primer (i això compta per igual les persones que n'hagin vist 10 segons o l'hagin vist sencer), i la 55ª persona que ha vist el segon.

Veig que tens moltes ganes, d'això no hi ha cap mena de dubte! Però tal i com ho tens muntat, fins i tot pot ser contraprodüent (la portada de la web hauria de contenir un resum d'idees més sòlides que no pas la redirecció a fer "M'agrada" a la pàgina de Facebook, i caldria evitar les faltes d'ortografia)

Jo de tu, primer pensaria quines idees principals vols comunicar, que captin l'atenció de la gent ("del milió i mig d'habitants, no dels 50 del fòrum") durant els breus segons que poden romandre a la portada d'una web nova fins que es decideixen a continuar-hi, o bé a navegar a un altre lloc. I això aplica encara més pel video.
Es que realment no tinc idea com puc transmetra aquesta passió per Salvar l'Estació a una persona que no es aficionada al ferrocarril, per això nois poseu idees



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 04/01/2014 19:03

rangqiang ha escrit:Es que realment no tinc idea com puc transmetra aquesta passió per Salvar l'Estació a una persona que no es aficionada al ferrocarril, per això nois poseu idees
Imagina que li estàs explicant a un nen de primària: paraules simples, frases curtes, i vocabulari fàcil.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Diumenge 05/01/2014 10:58

No es podria fer una petició a la plataforma Change.org??



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 05/01/2014 17:27

marc_bcn_2 ha escrit:No es podria fer una petició a la plataforma Change.org??
Les peticions d'aquest tipus no solen tenir gaire repercusió, crec que seria més bona idea intentar convocar concentracions o enviar cartes a diverses personalitats.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 05/01/2014 19:55

Os propongo que firmemos todos los que estemos dispuestos una carta a enviar a los principales diarios. Aquí os va mi esbozo, por favor decid si os parece adecuado el texto o qué querríais cambiar, y si la queréis firmar. Necesito nombre, apellidos y DNI o NIE de los que quieran firmar, si alguien no quiere ponerlo en este hilo que me lo pase por privado. Si alguien quiere redactarla también en catalán bienvenido sea, mi redaccion en catalán de mucha pena :oops:
Sr. Director,

La administración ha anunciado que se invertirán 22 millones de Euros para establecer dos terminales para trenes regionales, en Gavà para los que se dirigen al norte, y en La Llagosta para los que se dirigen al sur. Estas actuaciones no servirán más que para asumir las funciones que actualmente asume y puede asumir nuestra bella e histórica Estació de França. En lugar de potenciar su uso y aprovechar sus capacidades se pretende gastar en unas innecesarias terminales, que obligarán a los regionales a recorrer inútilmente muchos kilómetros de más. Es de imaginar que esa actuación debe hacer supérflua la Estació de França con tal de poder cerrar su ramal de acceso que se ubica en el primer subsuelo de Glòries, donde se pretendía inicialmente hacer el tunel de la Gran Via. Pretender cerrar una gran estación de tren y sus enlaces con tal de poder hacer un túnel para coches ya es en si mismo una metáfora insuperable, además de un despilfarro innecesario y un menosprecio de la escasa infraestructura ferroviariaria que tenemos. Parece una fría ironía que esta noticia surja apenas unas semanas después de la reciente alerta de contaminación, como si las vías férreas fuesen el problema y no la solución. No se va a potenciar el uso del tren si toda la inversión sólamente sirve para rehacer instalaciones suprimidas por capricho, que ya existían y que cumplen impecablemente su función.

Atte.
...



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 05/01/2014 20:47

Bueno, como dispongo de tiempo libre te la he traducido, añadiendo un par de cosillas y cambiando algunas frases para que quedara bien. Por mi parte te mandaré un MP con mi nombre y DNI para firmarla.
Sr. Director,

L'administració ha anunciat recentment que s'invertiran 22 milions d'euros per a adequar dues noves terminals per als trens regionals, una de les quals a Gavà per als regionals que es dirigeixin al nord i l'altra a La Llagosta per als que ho facin al sud. Aquestes actuacions només serviran per a assumir les funcions que pot assumir, i que de fet ja assumeix des de fa temps la bella i històrica Estació de França. En comptes de potenciar-ne l'ús i aprofitar les capacitats que actualment posseeix es pretén invertir en unes noves terminals innecessàries, que obligaran als trens regionals a recórrer inútilment més quilòmetres. Suposem que tot això convertirà l'Estació de França en una estació redundant, per tal de poder tancar el ramal d'accés a aquesta que s'ubica al primer subsòl de la plaça de Glòries, on es vol construir el túnel de la Gran Via. Pretendre tancar una gran estació de ferrocarril i els seus enllaços per tal de fer un túnel per a cotxes ja constitueix una metàfora insuperable, a més d'ésser un clar exemple de malbaratament i de menyspreu a l'escassa infraestructura ferroviària de què disposem. Sembla una cruel ironia que aquesta notícia sorgeixi amb prou feines unes setmanes després de l'alerta de contaminació que va afectar l'àrea metropolitana, com si les vies fèrries fossin el problema i no la solució. No es potenciarà l'ús del tren si totes les inversions es destinen a refer instal·lacions suprimides per capritx, instal·lacions que ja existeixen i que compleixen impecablement la seva funció.
Atentament,

Fòrum del Transport Català
Suposo que no cal dir que sou lliures a l'hora de corregir-la, això és un simple esborrany!



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 06/01/2014 0:53

epuig29 ha escrit:Bueno, como dispongo de tiempo libre te la he traducido, añadiendo un par de cosillas y cambiando algunas frases para que quedara bien. Por mi parte te mandaré un MP con mi nombre y DNI para firmarla.
Sr. Director,

L'administració ha anunciat recentment que s'invertiran 22 milions d'euros per a adequar dues noves terminals per als trens regionals, una de les quals a Gavà per als regionals que es dirigeixin al nord i l'altra a La Llagosta per als que ho facin al sud. Aquestes actuacions només serviran per a assumir les funcions que pot assumir, i que de fet ja assumeix des de fa temps la bella i històrica Estació de França. En comptes de potenciar-ne l'ús i aprofitar les capacitats que actualment posseeix es pretén invertir en unes noves terminals innecessàries, que obligaran als trens regionals a recórrer inútilment més quilòmetres. Suposem que tot això convertirà l'Estació de França en una estació redundant, per tal de poder tancar el ramal d'accés a aquesta que s'ubica al primer subsòl de la plaça de Glòries, on es vol construir el túnel de la Gran Via. Pretendre tancar una gran estació de ferrocarril i els seus enllaços per tal de fer un túnel per a cotxes ja constitueix una metàfora insuperable, a més d'ésser un clar exemple de malbaratament i de menyspreu a l'escassa infraestructura ferroviària de què disposem. Sembla una cruel ironia que aquesta notícia sorgeixi amb prou feines unes setmanes després de l'alerta de contaminació que va afectar l'àrea metropolitana, com si les vies fèrries fossin el problema i no la solució. No es potenciarà l'ús del tren si totes les inversions es destinen a refer instal·lacions suprimides per capritx, instal·lacions que ja existeixen i que compleixen impecablement la seva funció.
Atentament,

Fòrum del Transport Català
Suposo que no cal dir que sou lliures a l'hora de corregir-la, això és un simple esborrany!
Jo separaria el cas del sud i del nord. Actualment ja existeix una lamentable terminal a Bellvitge pels trens del nord així que si algú pensa en fer una cosa decent a Gavà, sempre que això impliqui l´eliminació de la terminal de Bellvitge, potser té una explicació. Caldria que algú expliqui què millores incorporarà Gavà en relació a Bellvitge (un inconvenient com és una major distància a Barcelona ja el coneixem) i si val la pena potser té algun sentit fer alguna cosa a Gavà. Crec que és a la Llagosta on cal carregar les tintes ja que pels trens del sud sí que exiteix l´estació de França que fa les funcions perfectament (mil vegades millor que a la Llagosta), tot a no ser que els amics de la Generalitat ens sorprenguin amb unes millores que introdueixi la nova terminal que ara no s´encerta a divisar (segur que ells ho tenen perfectament pensat tot i tindran respostes tècniques per tot). És una suggerència.

Sobre el tema de Glòries, crec que el tema del soterrament de la Gran Via és un tema secundari. Si es treu el ramal d´accés a la EdF poden fer el seu soterrament pels cotxes més fàcilment (demostrant el grau de prioritat que dóna l´Ajuntament de Barcelona al transport públic i al privat) però sobretot el que aconseguirien seria tallar l´accés a l´estació, que evidentment en aquesta situació ja no tindria cap sentit i es podria tancar, moment en el que es podrien fer moooooooooooooooooooooolts pisos i alguns guanyarien moooooooooooooooooooooooooooolts diners (això ja ho han fet als terrenys de la via 1 i 2 fent un lamentable bloc de pisos a pocs metres de l´edifici històric demostrant com cuiden el patrimoni de la ciutat). Jo aniria més pels pisos dels terrenys de l´estació que pel soterrament de la Gran Via a Glòries, crec que és aquesta la qüestió.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 06/01/2014 1:13

De fet, si haguéssim d'esmentar totes i cadascuna de les p*****s en contra del transport públic, més que una carta donaria per escriure un llibre...
Però sí, el tema de la Gran Via a mi també em preocupa...

Hi ha algun lloc del món on es maltracti més el transport públic que aquí? Em sembla que no...

He estat aquest matí fent fotos a l'EdF amb uns amics, i la primera impressió que una persona té si mira l'estació des de la part de fora és una sensació com de deixadesa...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/01/2014 10:04

Adolescent barceloní ha escrit:Hi ha algun lloc del món on es maltracti més el transport públic que aquí? Em sembla que no...
Em sembla que sí. Però tornem al tema del fil, que amb la dèria de tenir-la més grossa (o més petita) que ningú, no arribem enlloc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 06/01/2014 10:15

Lo de Glòries no estaba del todo seguro si ponerlo, pero me pareció relevante, como que da mucho tufo a que de repente muchas prisas en poder redirigir los servicios. Porque el no tener donde meter todos esos trenes es la principal razón de que ADIF les haya impedido cerrar la estación. Pero es verdad que le he dado demasiado peso, y tampoco podemos saber eso de seguro. Luego vista la situación inmobiliaria que tenemos tampoco parece que con un par de bloques de pisos haya ya tanto que ganar, si nadie tiene para sacarse una hipoteca. ¿Y si lo reformulamos para expresar que dudamos de que sea por motivos ferroviarios, y solo dejamos la alusión a Glòries y a la especulación?
Luego, lo de la terminal para regionales del norte de alguna forma quería expresar que esa función la podría cumplir también la Estació de França, ya que pienso que si hay ya una macroestación al norte ¿cual es la necesidad de tener los regionales llegando hasta Sants, cuando en Sants apenas queda espacio? Decidme si preferís que eliminemos esa alusión.
Aqui va la V2.0.
Sr. Director,

La administración ha anunciado que se invertirán 22 millones de Euros para establecer dos terminales para trenes regionales, en Gavà para los que se dirigen al norte, y en La Llagosta para los que se dirigen al sur, cuando actualmente los regionales del sur los asume nuestra bella e histórica Estació de França, que también podría absorber los del norte una vez terminada La Sagrera como estación central en el norte. Pero en lugar de potenciar el uso de dicha estación y aprovechar sus capacidades se gastará en unas terminales que obligarán a los regionales a recorrer inútilmente muchos kilómetros de más. Esa actuación haría supérflua la Estació de França en contra de todo criterio de mejora del servicio ferroviario, ya sea con la mirada puesta sobre terrenos que quedarían liberados para la especulación o en el subsuelo de Glòries donde se podría hacer el tunel de la Gran Via a menor profundidad. Pretender cerrar una gran estación central de tren y sus enlaces carece de sentido, es un despilfarro innecesario y un menosprecio de la escasa infraestructura ferroviariaria que tenemos. Parece una fría ironía que esta noticia surja apenas unas semanas después de la reciente alerta de contaminación, como si las vías férreas fuesen el problema y no la solución. No se va a potenciar el uso del tren si toda la inversión sólamente sirve para rehacer instalaciones suprimidas por capricho, que ya existían y que cumplen impecablemente su función.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 07/01/2014 19:11

A la plaça de les Glòries hi passat el ramal de l'estació de França i el de la R3/R4, si no ho recordo malament. Si un molesta l'altre també (tot i que podria ser que un tingués una cota més inferior que l'altre...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dimarts 07/01/2014 20:56

I no seria millor enfocar la carta a demanar una explicació clara i precisa del futur que tenen pensat per a l'EdF i la xarxa de regionals i rodalies a la ciutat de Barcelona? A més també els podríem recordar l'enorme quantitat d'estacions terminals que hi ha pel món i el perquè de la consideració de l'EdF com a obsoleta. A mi m'agradaria que algú donés explicacions clares (si és que les tenen, que ho dubto molt) sobre aquest tema, no tanta demagògia i tonteries de "recuperació d'espais" i "obsolescència".



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimecres 08/01/2014 10:20

epuig29 ha escrit:I no seria millor enfocar la carta a demanar una explicació clara i precisa del futur que tenen pensat per a l'EdF i la xarxa de regionals i rodalies a la ciutat de Barcelona? A més també els podríem recordar l'enorme quantitat d'estacions terminals que hi ha pel món i el perquè de la consideració de l'EdF com a obsoleta. A mi m'agradaria que algú donés explicacions clares (si és que les tenen, que ho dubto molt) sobre aquest tema, no tanta demagògia i tonteries de "recuperació d'espais" i "obsolescència".
seria una forma molt correcta i respectuosa, però alhora un pel ingenua (en el bon sentit).
Si es pensa en especular amb els terrenys de la platja de vies de l'estació (que és el precedent que tenim amb la terminal de rodalies que hi havia)... no es drià directament .
I sobre el futur de la xarxa de regionals i rodalies de ben segur que en podem dir meravelles (ja tenim programes electorals per això que encara s'han de complir com la LOF, la L9 o l'eix transversal ferroviari, T-Mobilitat, i els rodalies de girona, tarragona, lleida...).

Penso que hauriem de ser directes i clars: exposant els precedents (com ha evolucionat la xarxa), la situació actual i les evidents necessitats de transport públic , "exigim" (o demanem) que es conservi l'EdF en l'esquema ferroviari.

En qualsevol cas crec que seria molt útil fer una petita trobada per redactar la carta aprofitant el que ja heu exposat molts per aquí. Us sembla bé?

salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/01/2014 10:41

A mi la versió actual em sembla prou correcta (potser algun matís la podria millorar, però a mi se m'escapen)

Només li afegiria els punts i apart (jo personalment hi posaria dos: després de "més quilòmetres" i després de "de què disposem")
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 08/01/2014 15:46, en total s’ha editat 1 vegada.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 08/01/2014 15:27

Vale, aquí va una tercera versión. Es sensato lo que dices, epuig29, pero esta carta va dirigida a los medios y por extensión a la ciudadanía, por eso no veo tanto sentido en pedir respuestas como en llamar la atención a la situación perversa a la que ha derivado todo este asunto.
Sr. Director

Mientras falta inversión para poder terminar obras ya empezadas como La Sagrera, se pretende gastar 22 millones de Euros para establecer dos terminales para trenes regionales, en Gavà para los que se dirigen al norte, y en La Llagosta para los del sur, en lugar de utilizar como terminal nuestra Estació de França, que podría absorber los regionales del norte si se terminase La Sagrera como segunda estación central, descongestionando Sants. Parece que se busca hacer supérflua la Estació de França, tal vez con la mirada puesta sobre terrenos que quedarían liberados para la especulación o en el subsuelo de Glòries donde se podría hacer el tunel de la Gran Via a menor profundidad, pero sin ninguna previsión de mejorar el servicio ferroviario. ¿Por qué no se invierte en terminar las obras iniciadas, o en mejorar el servicio? Parece una fría ironía que apenas unas semanas después de la reciente alerta de contaminación se informe de esta prevista actuación, como si las vías férreas fuesen el problema y no la solución. No se va a potenciar el uso del tren si toda la inversión sólamente sirve para rehacer instalaciones que ya existen y funcionan pero se suprimen por capricho, en lugar de mejorar y ampliar la infraestructura y el servicio.
Creo que esto va tomando forma, os ruego a los que estáis interesados en echar el grito al aire para salvar la EdF que por favor digáis si queréis cambiar el contenido de la misiva de cualquier forma, y si os gusta que paséis los datos para firmarla. Recordad que en su momento conseguimos rescatar las barandillas del GMB, tal vez aquí podemos conseguir girar un poco la opinión pública hacia una mayor defensa del transporte público, por eso la carta apela a los motivos económicos, a la especulación y a la contaminación ambiental, temas que probablemente a la gente le son más importantes que los trenes mismos. Pongo como plazo aproximado esta noche o sino mañana para enviarla, pero por ahora solo somos 4 que la queremos firmar, para eso casi como si no nos molestamos. Pero pienso que aunque parezca una tontería una buena carta publicada en los diarios podría ayudar a concienciar sobre lo que esta pasando y la tumba que nos vamos a cavar...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”