Integració ferrocarril a St.Vicenç dels Horts
Integració ferrocarril a St.Vicenç dels Horts
Recentment ha sortit a la web de GISA la licitació per a la redacció de l'estudi informatiu d'integració urbana de la línia de FGC a St.Vicenç dels Horts. Això és un eufemisme per no dir "soterrar" o "tapar al preu que sigui", ja que segons els plànols que hi ha penjats sembla que volen fer una versió 2 del calaix de Sants en aquesta població... Visca la febre "amagatrenqueéstercermundistaaqualsevolpreu".
http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 940000.PDF
Us poso l'enllaç perquè vegueu el què pretenen fer...
http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 940000.PDF
Us poso l'enllaç perquè vegueu el què pretenen fer...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Som un país ben curiós. L'únic on els morts, en lloc de ser enterrats, són apilats en altura en nínxols; i l'únic on els trens, en lloc de circular a l'aire lliure, han d'anar tapats peti qui peti.
De debò, que caldria que ens ho féssim mirar...
De debò, que caldria que ens ho féssim mirar...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 593Dromedario
- N6
- Entrades: 225
- Ubicació: BCN Sant Andreu
Ja de passada, no sé si seria millor posar "soterrament" al títol del fil, perquè quan he llegit el títol he pensat "Integració vol dir condicionament (de valles, passos a nivell, etc.), o el desastre que em penso?"
En fi, com que ja sé que com a mínim trigaran uns quants anys, de moment estic tranquil (excepte pels diners que s'hagin cobrat pels projectes/informes).
En fi, com que ja sé que com a mínim trigaran uns quants anys, de moment estic tranquil (excepte pels diners que s'hagin cobrat pels projectes/informes).
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Pues no sé si lo llamarán integración o soterramiento, pero lo que está claro a la vista del archivo que se adjunta es que no van a soterrar nada ya que el desnivel que al parecer tenemos entre banda y banda de las vías hace imposible ningún soterramiento y simplemente parece que van a reordenarlo y cubrirlo mediante una especie de estructura dejando en el lado de mayor desnivel otros usos. Yo no veo soterramiento como no lo veo en el cajón de entrada a Sants, lo que sí que parece que había en el caso de Sants es una chapuza. Aquí no sabemos cómo quedará.
Saludos,
Sergio
Pues no sé si lo llamarán integración o soterramiento, pero lo que está claro a la vista del archivo que se adjunta es que no van a soterrar nada ya que el desnivel que al parecer tenemos entre banda y banda de las vías hace imposible ningún soterramiento y simplemente parece que van a reordenarlo y cubrirlo mediante una especie de estructura dejando en el lado de mayor desnivel otros usos. Yo no veo soterramiento como no lo veo en el cajón de entrada a Sants, lo que sí que parece que había en el caso de Sants es una chapuza. Aquí no sabemos cómo quedará.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Això és ocultar la veritat, menysprear els diners i gastar-los (no invertir-los en coses innecessàries, perquè els veïns que han de suportar el soroll, ja ho sabien quan van comprar la vivenda, i no deu quedar cap casa d'abans del 1912 amb el seu propietari original en peu. Encara no s'ha soterrat a Sant Boi, o no s'ha soterrat fent passar pel centre a Martorell, però es farà a Sant Vicent dels Horts... hi han altres prioritats, com el pas a ample UIC, millora dels serveis als dos ramals, habilitació de la via per a serveis de passatgers a Sallent, Prolongació de la línia fins a Glòries, enllaçant amb la línia del Vallès, i un llarg etcètera, però fem calaixos, que, ni acaben d'evitar el soroll, ni faciliten el pas d'una banda a l'altre... que si es per fer bonic, que pintin les vies i el balast de rosa.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Això se li'n diu economia de sòl...Guigui ha escrit:Som un país ben curiós. L'únic on els morts, en lloc de ser enterrats, són apilats en altura en nínxols; i l'únic on els trens, en lloc de circular a l'aire lliure, han d'anar tapats peti qui peti.
De debò, que caldria que ens ho féssim mirar...
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Eso sí, en la línea Llobregat-Anoia de FGC el gran reto es el cambio de ancho de vía y si alguna vez se tomase la decisión de realizar un túnel de cercanías por Diagonal, conectar con él a través del corredor "Sant Boi-Cornellà-Esplugues-Zona Universitària". Esos son los 2 retos de esta infraestructura para el futuro (aunque para algunos el único reto sea que el tranvía llegue a Cuatre Camins y hacer aparcamientos para bicis).
Saludos,
Sergio
Ciertamente, si hay una prioridad en esa línea de FGC, es pasar de ancho de vía métrico a UIC de 1.435 mm cuanto antes mejor y contar con una infraestructura que permita ser moldeable e interaccionar con el resto de la red. No sé si está totalmente preparada para ello o no, pues no hace mucho que se duplicó la vía única que existía. Espero y supongo que la duplicación se hiciese respetando medidas y parámetros para poder en cuanto que se tomase la decisión, pasar a aancho UIC pero lo desconozco.Lluita1714 ha escrit:Això és ocultar la veritat, menysprear els diners i gastar-los (no invertir-los en coses innecessàries, perquè els veïns que han de suportar el soroll, ja ho sabien quan van comprar la vivenda, i no deu quedar cap casa d'abans del 1912 amb el seu propietari original en peu. Encara no s'ha soterrat a Sant Boi, o no s'ha soterrat fent passar pel centre a Martorell, però es farà a Sant Vicent dels Horts... hi han altres prioritats, com el pas a ample UIC, millora dels serveis als dos ramals, habilitació de la via per a serveis de passatgers a Sallent, Prolongació de la línia fins a Glòries, enllaçant amb la línia del Vallès, i un llarg etcètera, però fem calaixos, que, ni acaben d'evitar el soroll, ni faciliten el pas d'una banda a l'altre... que si es per fer bonic, que pintin les vies i el balast de rosa.
Eso sí, en la línea Llobregat-Anoia de FGC el gran reto es el cambio de ancho de vía y si alguna vez se tomase la decisión de realizar un túnel de cercanías por Diagonal, conectar con él a través del corredor "Sant Boi-Cornellà-Esplugues-Zona Universitària". Esos son los 2 retos de esta infraestructura para el futuro (aunque para algunos el único reto sea que el tranvía llegue a Cuatre Camins y hacer aparcamientos para bicis).
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Si no vaig errat, els trens i túnels de la L-A tenen gàlib UIC.Santfeliuenc ha escrit:No sé si está totalmente preparada para ello o no, pues no hace mucho que se duplicó la vía única que existía. Espero y supongo que la duplicación se hiciese respetando medidas y parámetros para poder en cuanto que se tomase la decisión, pasar a aancho UIC pero lo desconozco.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
¿Si no vas errado...? o sea que como yo, vamos, ni idea, jejejejeje. No si yo no quiero saber si los túneles o los trenes están preparados, eso, quieras que no, sería fácilmente solucionable encargando una partida de trenes así a saco (prefiero que se gasten mi dinero en eso que no en unas cuantas pensiones vitalicias para sus bolsillos), yo lo que quiero saber es si la infraestructura, las vías y traviesas, el espacio que ocupan... si están preparadas para cambiar a ancho UIC de manera relativamente fácil o si para ello habría que expropiar, perder tiempo, pasar años y años mamoneando y
Eso es lo que me interesaría saber. Pero al 100% y con seguridad porque la respuesta es fácil: o es SÍ o es NO.
Saludos,
Sergio
¿Si no vas errado...? o sea que como yo, vamos, ni idea, jejejejeje. No si yo no quiero saber si los túneles o los trenes están preparados, eso, quieras que no, sería fácilmente solucionable encargando una partida de trenes así a saco (prefiero que se gasten mi dinero en eso que no en unas cuantas pensiones vitalicias para sus bolsillos), yo lo que quiero saber es si la infraestructura, las vías y traviesas, el espacio que ocupan... si están preparadas para cambiar a ancho UIC de manera relativamente fácil o si para ello habría que expropiar, perder tiempo, pasar años y años mamoneando y
Eso es lo que me interesaría saber. Pero al 100% y con seguridad porque la respuesta es fácil: o es SÍ o es NO.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Sí,deu ser fàcil, ja que les unitats 213 són de gàlib UIC, i ja van rebre molts premis al disseny, ens el el primer tren de via mètrica, amb l'amplitud d'un tren UIC, i per tant, l'unic que s'ha de fer és canviar la via, remodelar les 213, i alçar les andanes. Tot es pot fer progressivament, primer la via, i a mesura que es fa (per trams) anar canviant les unitats d'ample, suposo que en el cas de les 213 deu ser poca cosa més que canviar els bogies. Progressivament per no tancar tota la línia de sobte, i aïllant els trens als quals se'ls hagi canviat l'ample, dins de la zona on la via és nova, i fer connexions amb bus. Com a exemple, poso el que van fer entre Europa Fira i l'Hospitalet quan va caure el túnel, amb tres trens aïllats a Plaça Espanya donant servei. Més tard, es pot elevar les andanes, quan ja toqui una veritable restauració de les 213, degut a que cal apujar el pis que avui és a nivell d'andana (d'aquí a uns 15 anys, recordant que les unitats més velles ja han fet deu anys)
és fàcil, no té gaire incidència, encara que suposa sacrificis durant dos o tres anys, menys si es posa esforç i diners.
és fàcil, no té gaire incidència, encara que suposa sacrificis durant dos o tres anys, menys si es posa esforç i diners.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
BONÍSSIMGuigui ha escrit:Som un país ben curiós. L'únic on els morts, en lloc de ser enterrats, són apilats en altura en nínxols; i l'únic on els trens, en lloc de circular a l'aire lliure, han d'anar tapats peti qui peti.
De debò, que caldria que ens ho féssim mirar...
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Sóc favorable al soterrament de tram entre Sant Vicenç i Can Ros, però no a l'encaixonament. Per fer les coses malament, que es quedi com està.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Tampoco me olvido de los ramales de Martorell a Manresa y a Igualada, pero bueno, supongo que el tramo principal es el de Martorell a Pl. España. El que viniera de Igualada o Manresa con un simple cambio en Martorell Enllaç ya lo tendría solucionado.
Saludos,
Sergio
¿Dos o tres años para cambiar la vía de Pl. España a Martorell? madre mía, eso sí que lo veo yo lento de narices. ¿No se podría trabajar a tramos y con una vía desmantelada mientras se circula por la otra? deduciremos entonces que no hay instaladas traviesas polivalentes y que hay que levantar lo actual y colocar nuevas si se quisiera cambiar de ancho métrico a UIC...Lluita1714 ha escrit:Sí,deu ser fàcil, ja que les unitats 213 són de gàlib UIC, i ja van rebre molts premis al disseny, ens el el primer tren de via mètrica, amb l'amplitud d'un tren UIC, i per tant, l'unic que s'ha de fer és canviar la via, remodelar les 213, i alçar les andanes. Tot es pot fer progressivament, primer la via, i a mesura que es fa (per trams) anar canviant les unitats d'ample, suposo que en el cas de les 213 deu ser poca cosa més que canviar els bogies. Progressivament per no tancar tota la línia de sobte, i aïllant els trens als quals se'ls hagi canviat l'ample, dins de la zona on la via és nova, i fer connexions amb bus. Com a exemple, poso el que van fer entre Europa Fira i l'Hospitalet quan va caure el túnel, amb tres trens aïllats a Plaça Espanya donant servei. Més tard, es pot elevar les andanes, quan ja toqui una veritable restauració de les 213, degut a que cal apujar el pis que avui és a nivell d'andana (d'aquí a uns 15 anys, recordant que les unitats més velles ja han fet deu anys)
és fàcil, no té gaire incidència, encara que suposa sacrificis durant dos o tres anys, menys si es posa esforç i diners.
Tampoco me olvido de los ramales de Martorell a Manresa y a Igualada, pero bueno, supongo que el tramo principal es el de Martorell a Pl. España. El que viniera de Igualada o Manresa con un simple cambio en Martorell Enllaç ya lo tendría solucionado.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Jo no sóc absolutament gens partidari del soterrament a Sant Vicenç dels Horts, quan es va fer la doble via, d'aquest tram essent dels primers trams on es va fer de la línia es va fer com es va fer entre d'altres coses perquè en aquell moment no estaven de moda els soterraments però és que a més a més el pas del tren pel poble és modèlic quant a integració, sense passos a nivell i servint tot el poble per tant llarga vida al traçat actual i a la llum del sol des del tren.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Yo tenia en cuenta hasta Igualada y Manresa, y sabiendo que en esos lugares, la via es unica.Santfeliuenc ha escrit:Hola,
¿Dos o tres años para cambiar la vía de Pl. España a Martorell? madre mía, eso sí que lo veo yo lento de narices. ¿No se podría trabajar a tramos y con una vía desmantelada mientras se circula por la otra? deduciremos entonces que no hay instaladas traviesas polivalentes y que hay que levantar lo actual y colocar nuevas si se quisiera cambiar de ancho métrico a UIC...
Tampoco me olvido de los ramales de Martorell a Manresa y a Igualada, pero bueno, supongo que el tramo principal es el de Martorell a Pl. España. El que viniera de Igualada o Manresa con un simple cambio en Martorell Enllaç ya lo tendría solucionado.
Saludos,
Sergio
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Ús asseguro que lo millor per Sant Vicenç dels Horts és que el tren segueixi a l'aire lliure.No hi ha cap pas a nivell,i hi ha nombrosos passos superiors i ponts per passar d'un costat a un altre.I les vies no divideixen el poble per res del món.
Posar un calaixot és una bestiessa com una catedral,i encara dividiriem més les dues parts del poble.O sigui,que lo millor és que ho deixin tal com està.
Posar un calaixot és una bestiessa com una catedral,i encara dividiriem més les dues parts del poble.O sigui,que lo millor és que ho deixin tal com està.
Quan això va contra el negoci, no hi ha raons que valguin. I després diuen els polítics que han pres nota del guirigall d'aquests últims dies...Mako448 ha escrit:Posar un calaixot és una bestiessa com una catedral,i encara dividiriem més les dues parts del poble.O sigui,que lo millor és que ho deixin tal com està.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Saludos,
Sergio
Yo esos tramos, lógicamente los dejaría para otra fase de la conversión a UIC. El tramo más importante y en el que actuaría yo en primer lugar sería de Martorell a Barcelona.Lluita1714 ha escrit:Yo tenia en cuenta hasta Igualada y Manresa, y sabiendo que en esos lugares, la via es unica.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Yo no lo creo así, creo que el eje transversal ferroviario, más las vias duplicadas (4 vias) entre Martorell y Barcelona, pueden potenciar mucho la linea con servicios regionales.Santfeliuenc ha escrit:Hola,
Yo esos tramos, lógicamente los dejaría para otra fase de la conversión a UIC. El tramo más importante y en el que actuaría yo en primer lugar sería de Martorell a Barcelona.Lluita1714 ha escrit:Yo tenia en cuenta hasta Igualada y Manresa, y sabiendo que en esos lugares, la via es unica.
Saludos,
Sergio
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Hombre, yo hablo de un escenario a corto-medio plazo, tú hablas de un eje transversal que si se construye, sería a muy largo plazo. Y si empezase por el tramo de Martorell a Barcelona, no deja de ser lo mismo que te comento ahora, ya que la duplicación a 4 vías sería posterior.
Mi idea sería convertir las actuales infraestructuras de RENFE y FGC del Baix Llobregat a UIC, con lo que a los lados habría 2 vías de UIC en cada margen del río. Y en el centro tendríamos las 2 vías de AV y habría que convertir las 2 vías de mercancías también a UIC. Con 8 vías en UIC en el Llobregat, ¿qué cuadruplicación sería necesaria por mucho eje transversal que hubiese? lo que pasa es que esto de la unificación del ancho de vía es algo que hay que tratar seriamente y meterse de lleno y no en plan "sí pero no sé, bueno ya veremos", etc.
Saludos,
Sergio
Hombre, yo hablo de un escenario a corto-medio plazo, tú hablas de un eje transversal que si se construye, sería a muy largo plazo. Y si empezase por el tramo de Martorell a Barcelona, no deja de ser lo mismo que te comento ahora, ya que la duplicación a 4 vías sería posterior.
Mi idea sería convertir las actuales infraestructuras de RENFE y FGC del Baix Llobregat a UIC, con lo que a los lados habría 2 vías de UIC en cada margen del río. Y en el centro tendríamos las 2 vías de AV y habría que convertir las 2 vías de mercancías también a UIC. Con 8 vías en UIC en el Llobregat, ¿qué cuadruplicación sería necesaria por mucho eje transversal que hubiese? lo que pasa es que esto de la unificación del ancho de vía es algo que hay que tratar seriamente y meterse de lleno y no en plan "sí pero no sé, bueno ya veremos", etc.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"