Integració ferrocarril a St.Vicenç dels Horts

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Integració ferrocarril a St.Vicenç dels Horts

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 02/11/2009 12:59

Recentment ha sortit a la web de GISA la licitació per a la redacció de l'estudi informatiu d'integració urbana de la línia de FGC a St.Vicenç dels Horts. Això és un eufemisme per no dir "soterrar" o "tapar al preu que sigui", ja que segons els plànols que hi ha penjats sembla que volen fer una versió 2 del calaix de Sants en aquesta població... Visca la febre "amagatrenqueéstercermundistaaqualsevolpreu". :nono

http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 940000.PDF

Us poso l'enllaç perquè vegueu el què pretenen fer...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/11/2009 13:03

Som un país ben curiós. L'únic on els morts, en lloc de ser enterrats, són apilats en altura en nínxols; i l'únic on els trens, en lloc de circular a l'aire lliure, han d'anar tapats peti qui peti.

De debò, que caldria que ens ho féssim mirar...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dilluns 02/11/2009 13:19

Ja de passada, no sé si seria millor posar "soterrament" al títol del fil, perquè quan he llegit el títol he pensat "Integració vol dir condicionament (de valles, passos a nivell, etc.), o el desastre que em penso?"

En fi, com que ja sé que com a mínim trigaran uns quants anys, de moment estic tranquil (excepte pels diners que s'hagin cobrat pels projectes/informes).



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 02/11/2009 13:25

Hola,

Pues no sé si lo llamarán integración o soterramiento, pero lo que está claro a la vista del archivo que se adjunta es que no van a soterrar nada ya que el desnivel que al parecer tenemos entre banda y banda de las vías hace imposible ningún soterramiento y simplemente parece que van a reordenarlo y cubrirlo mediante una especie de estructura dejando en el lado de mayor desnivel otros usos. Yo no veo soterramiento como no lo veo en el cajón de entrada a Sants, lo que sí que parece que había en el caso de Sants es una chapuza. Aquí no sabemos cómo quedará.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 02/11/2009 14:41

Això és ocultar la veritat, menysprear els diners i gastar-los (no invertir-los en coses innecessàries, perquè els veïns que han de suportar el soroll, ja ho sabien quan van comprar la vivenda, i no deu quedar cap casa d'abans del 1912 amb el seu propietari original en peu. Encara no s'ha soterrat a Sant Boi, o no s'ha soterrat fent passar pel centre a Martorell, però es farà a Sant Vicent dels Horts... hi han altres prioritats, com el pas a ample UIC, millora dels serveis als dos ramals, habilitació de la via per a serveis de passatgers a Sallent, Prolongació de la línia fins a Glòries, enllaçant amb la línia del Vallès, i un llarg etcètera, però fem calaixos, que, ni acaben d'evitar el soroll, ni faciliten el pas d'una banda a l'altre... que si es per fer bonic, que pintin les vies i el balast de rosa.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 02/11/2009 14:50

Guigui ha escrit:Som un país ben curiós. L'únic on els morts, en lloc de ser enterrats, són apilats en altura en nínxols; i l'únic on els trens, en lloc de circular a l'aire lliure, han d'anar tapats peti qui peti.

De debò, que caldria que ens ho féssim mirar...
Això se li'n diu economia de sòl...


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 03/11/2009 7:22

Hola,
Lluita1714 ha escrit:Això és ocultar la veritat, menysprear els diners i gastar-los (no invertir-los en coses innecessàries, perquè els veïns que han de suportar el soroll, ja ho sabien quan van comprar la vivenda, i no deu quedar cap casa d'abans del 1912 amb el seu propietari original en peu. Encara no s'ha soterrat a Sant Boi, o no s'ha soterrat fent passar pel centre a Martorell, però es farà a Sant Vicent dels Horts... hi han altres prioritats, com el pas a ample UIC, millora dels serveis als dos ramals, habilitació de la via per a serveis de passatgers a Sallent, Prolongació de la línia fins a Glòries, enllaçant amb la línia del Vallès, i un llarg etcètera, però fem calaixos, que, ni acaben d'evitar el soroll, ni faciliten el pas d'una banda a l'altre... que si es per fer bonic, que pintin les vies i el balast de rosa.
Ciertamente, si hay una prioridad en esa línea de FGC, es pasar de ancho de vía métrico a UIC de 1.435 mm cuanto antes mejor y contar con una infraestructura que permita ser moldeable e interaccionar con el resto de la red. No sé si está totalmente preparada para ello o no, pues no hace mucho que se duplicó la vía única que existía. Espero y supongo que la duplicación se hiciese respetando medidas y parámetros para poder en cuanto que se tomase la decisión, pasar a aancho UIC pero lo desconozco.

Eso sí, en la línea Llobregat-Anoia de FGC el gran reto es el cambio de ancho de vía y si alguna vez se tomase la decisión de realizar un túnel de cercanías por Diagonal, conectar con él a través del corredor "Sant Boi-Cornellà-Esplugues-Zona Universitària". Esos son los 2 retos de esta infraestructura para el futuro (aunque para algunos el único reto sea que el tranvía llegue a Cuatre Camins y hacer aparcamientos para bicis).

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/11/2009 8:58

Santfeliuenc ha escrit:No sé si está totalmente preparada para ello o no, pues no hace mucho que se duplicó la vía única que existía. Espero y supongo que la duplicación se hiciese respetando medidas y parámetros para poder en cuanto que se tomase la decisión, pasar a aancho UIC pero lo desconozco.
Si no vaig errat, els trens i túnels de la L-A tenen gàlib UIC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 03/11/2009 13:21

Hola,

¿Si no vas errado...? o sea que como yo, vamos, ni idea, jejejejeje. No si yo no quiero saber si los túneles o los trenes están preparados, eso, quieras que no, sería fácilmente solucionable encargando una partida de trenes así a saco (prefiero que se gasten mi dinero en eso que no en unas cuantas pensiones vitalicias para sus bolsillos), yo lo que quiero saber es si la infraestructura, las vías y traviesas, el espacio que ocupan... si están preparadas para cambiar a ancho UIC de manera relativamente fácil o si para ello habría que expropiar, perder tiempo, pasar años y años mamoneando y :blah

Eso es lo que me interesaría saber. Pero al 100% y con seguridad porque la respuesta es fácil: o es SÍ o es NO.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 03/11/2009 14:41

Sí,deu ser fàcil, ja que les unitats 213 són de gàlib UIC, i ja van rebre molts premis al disseny, ens el el primer tren de via mètrica, amb l'amplitud d'un tren UIC, i per tant, l'unic que s'ha de fer és canviar la via, remodelar les 213, i alçar les andanes. Tot es pot fer progressivament, primer la via, i a mesura que es fa (per trams) anar canviant les unitats d'ample, suposo que en el cas de les 213 deu ser poca cosa més que canviar els bogies. Progressivament per no tancar tota la línia de sobte, i aïllant els trens als quals se'ls hagi canviat l'ample, dins de la zona on la via és nova, i fer connexions amb bus. Com a exemple, poso el que van fer entre Europa Fira i l'Hospitalet quan va caure el túnel, amb tres trens aïllats a Plaça Espanya donant servei. Més tard, es pot elevar les andanes, quan ja toqui una veritable restauració de les 213, degut a que cal apujar el pis que avui és a nivell d'andana (d'aquí a uns 15 anys, recordant que les unitats més velles ja han fet deu anys)

és fàcil, no té gaire incidència, encara que suposa sacrificis durant dos o tres anys, menys si es posa esforç i diners.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 04/11/2009 23:54

Guigui ha escrit:Som un país ben curiós. L'únic on els morts, en lloc de ser enterrats, són apilats en altura en nínxols; i l'únic on els trens, en lloc de circular a l'aire lliure, han d'anar tapats peti qui peti.

De debò, que caldria que ens ho féssim mirar...
:riure BONÍSSIM :riure



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 05/11/2009 16:04

Sóc favorable al soterrament de tram entre Sant Vicenç i Can Ros, però no a l'encaixonament. Per fer les coses malament, que es quedi com està.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 06/11/2009 9:50

Hola,
Lluita1714 ha escrit:Sí,deu ser fàcil, ja que les unitats 213 són de gàlib UIC, i ja van rebre molts premis al disseny, ens el el primer tren de via mètrica, amb l'amplitud d'un tren UIC, i per tant, l'unic que s'ha de fer és canviar la via, remodelar les 213, i alçar les andanes. Tot es pot fer progressivament, primer la via, i a mesura que es fa (per trams) anar canviant les unitats d'ample, suposo que en el cas de les 213 deu ser poca cosa més que canviar els bogies. Progressivament per no tancar tota la línia de sobte, i aïllant els trens als quals se'ls hagi canviat l'ample, dins de la zona on la via és nova, i fer connexions amb bus. Com a exemple, poso el que van fer entre Europa Fira i l'Hospitalet quan va caure el túnel, amb tres trens aïllats a Plaça Espanya donant servei. Més tard, es pot elevar les andanes, quan ja toqui una veritable restauració de les 213, degut a que cal apujar el pis que avui és a nivell d'andana (d'aquí a uns 15 anys, recordant que les unitats més velles ja han fet deu anys)

és fàcil, no té gaire incidència, encara que suposa sacrificis durant dos o tres anys, menys si es posa esforç i diners.
¿Dos o tres años para cambiar la vía de Pl. España a Martorell? madre mía, eso sí que lo veo yo lento de narices. ¿No se podría trabajar a tramos y con una vía desmantelada mientras se circula por la otra? deduciremos entonces que no hay instaladas traviesas polivalentes y que hay que levantar lo actual y colocar nuevas si se quisiera cambiar de ancho métrico a UIC...

Tampoco me olvido de los ramales de Martorell a Manresa y a Igualada, pero bueno, supongo que el tramo principal es el de Martorell a Pl. España. El que viniera de Igualada o Manresa con un simple cambio en Martorell Enllaç ya lo tendría solucionado.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 06/11/2009 10:04

Jo no sóc absolutament gens partidari del soterrament a Sant Vicenç dels Horts, quan es va fer la doble via, d'aquest tram essent dels primers trams on es va fer de la línia es va fer com es va fer entre d'altres coses perquè en aquell moment no estaven de moda els soterraments però és que a més a més el pas del tren pel poble és modèlic quant a integració, sense passos a nivell i servint tot el poble per tant llarga vida al traçat actual i a la llum del sol des del tren.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 06/11/2009 14:16

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

¿Dos o tres años para cambiar la vía de Pl. España a Martorell? madre mía, eso sí que lo veo yo lento de narices. ¿No se podría trabajar a tramos y con una vía desmantelada mientras se circula por la otra? deduciremos entonces que no hay instaladas traviesas polivalentes y que hay que levantar lo actual y colocar nuevas si se quisiera cambiar de ancho métrico a UIC...

Tampoco me olvido de los ramales de Martorell a Manresa y a Igualada, pero bueno, supongo que el tramo principal es el de Martorell a Pl. España. El que viniera de Igualada o Manresa con un simple cambio en Martorell Enllaç ya lo tendría solucionado.

Saludos,
Sergio
Yo tenia en cuenta hasta Igualada y Manresa, y sabiendo que en esos lugares, la via es unica.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 08/11/2009 11:12

Ús asseguro que lo millor per Sant Vicenç dels Horts és que el tren segueixi a l'aire lliure.No hi ha cap pas a nivell,i hi ha nombrosos passos superiors i ponts per passar d'un costat a un altre.I les vies no divideixen el poble per res del món.

Posar un calaixot és una bestiessa com una catedral,i encara dividiriem més les dues parts del poble.O sigui,que lo millor és que ho deixin tal com està.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/11/2009 16:53

Mako448 ha escrit:Posar un calaixot és una bestiessa com una catedral,i encara dividiriem més les dues parts del poble.O sigui,que lo millor és que ho deixin tal com està.
Quan això va contra el negoci, no hi ha raons que valguin. I després diuen els polítics que han pres nota del guirigall d'aquests últims dies...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 09/11/2009 14:15

Hola,
Lluita1714 ha escrit:Yo tenia en cuenta hasta Igualada y Manresa, y sabiendo que en esos lugares, la via es unica.
Yo esos tramos, lógicamente los dejaría para otra fase de la conversión a UIC. El tramo más importante y en el que actuaría yo en primer lugar sería de Martorell a Barcelona.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 09/11/2009 14:36

Santfeliuenc ha escrit:Hola,
Lluita1714 ha escrit:Yo tenia en cuenta hasta Igualada y Manresa, y sabiendo que en esos lugares, la via es unica.
Yo esos tramos, lógicamente los dejaría para otra fase de la conversión a UIC. El tramo más importante y en el que actuaría yo en primer lugar sería de Martorell a Barcelona.

Saludos,
Sergio
Yo no lo creo así, creo que el eje transversal ferroviario, más las vias duplicadas (4 vias) entre Martorell y Barcelona, pueden potenciar mucho la linea con servicios regionales.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 10/11/2009 8:18

Hola,

Hombre, yo hablo de un escenario a corto-medio plazo, tú hablas de un eje transversal que si se construye, sería a muy largo plazo. Y si empezase por el tramo de Martorell a Barcelona, no deja de ser lo mismo que te comento ahora, ya que la duplicación a 4 vías sería posterior.

Mi idea sería convertir las actuales infraestructuras de RENFE y FGC del Baix Llobregat a UIC, con lo que a los lados habría 2 vías de UIC en cada margen del río. Y en el centro tendríamos las 2 vías de AV y habría que convertir las 2 vías de mercancías también a UIC. Con 8 vías en UIC en el Llobregat, ¿qué cuadruplicación sería necesaria por mucho eje transversal que hubiese? lo que pasa es que esto de la unificación del ancho de vía es algo que hay que tratar seriamente y meterse de lleno y no en plan "sí pero no sé, bueno ya veremos", etc.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”