Logotip de "Rodalies de Catalunya"

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Us agrada el nou logo de Rodalies?

Si
34
45%
No
34
45%
No m'agrada cap dels dos
5
7%
Altres (especifiqueu)
2
3%
 
Vots totals: 75
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Logotip de "Rodalies de Catalunya"

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 09/01/2010 22:03

Buf, però aquest logotip de la Fundació La Marató i d'altres d'empreses que ja no existeixen com TVC Edicions i TVC Multimèdia tenen una bona pila d'anys, molt abans que la Generalitat adoptés l'actual imatge corporativa.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 09/01/2010 22:22

Cert, ni tansols fa servir la lletra Helvètica :twisted:

Les normes són ben senzilles. Logo antic, o nou si la empresa és nova en un quadrat, i lletres amb la font Helvètica negreta al costat del logotip, preferiblement sense encaixar, i si és així, amb la part superior de la base o logo antic, amb lletres de la mateixa font, però sense negreta, a sota, com a explicació del significat, objectiu o continuació del nom de la companyia. La Marató no compleix el requisit. De totes formes hi han marques de la generalitat que malgrat no compartit el logotiop, tenen lletra Helvètica, com el palau Robert, i hi destaco que pel que sembla, FGC és la que més temps porta (de la generalitat) fent servir aquesta mena de lletra, ja que a l'antic logotip, feia servir Helvètica 55 Roman.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 11/01/2010 9:45

Rafa Monty ha escrit:O encara millor: xD
No home no... posats a fer quadrats amb el logo desplaçat a un costat, doncs desplacem el logo del FTC del tot cap a la dreta i cap a baix:
logo-ftc-pfffff.gif
Nou logo FTC, estil Generalitat... o no.
logo-ftc-pfffff.gif (644 Bytes) Visualitzat 7713 cops
Realment, dins de la Generalitat necessiten algun dissenyador gràfic de debò urgentment, abans que sigui massa tard.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/01/2010 11:04

wefer ha escrit:Realment, dins de la Generalitat necessiten algun dissenyador gràfic de debò urgentment, abans que sigui massa tard.
El problema és que el de via estreta deu ser més amiguet que qualsevol professional de veritat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 12/01/2010 19:12

Mireu els meus logotips i opineu
Fitxers adjunts
Dibujo.jpg
Dibujo.jpg (14.96 KiB) Visualitzat 7521 cops
Dibujo.jpg
Dibujo.jpg (6.28 KiB) Visualitzat 7517 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimarts 12/01/2010 20:24

preciosos... ¬¬ Per què vivim en un pais on tothom vol fer de tot? Per que ens agrada tan i tan criticar? No trobeu que cadascú s'ha format pel que ha volgut... Els dissenyadors son dissenyadors, els enginyers son enginyers... En canvi en aquest pais tothom en sap de tot i tothom es pensa q esta capacitat per fer de tot. Que facil li resulta a tothom "fer" d'arquitecte pero que pocs d'aquests aixequen edificis.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 12/01/2010 20:59

Metrobaix ha escrit:Per què vivim en un pais on tothom vol fer de tot? Per que ens agrada tan i tan criticar? No trobeu que cadascú s'ha format pel que ha volgut... Els dissenyadors son dissenyadors, els enginyers son enginyers... En canvi en aquest pais tothom en sap de tot i tothom es pensa q esta capacitat per fer de tot.
¿Els que volem fer de tot som nosaltres o els que han fet els disenys dels logos (que segur que fer logos no es la seva feina)?

A més la majoria de la gent que critica no ha dit que en sàpiga fer millors logos que els de la Generalitat, només han dit que els de la Generalitat són chapusses, i tenen tot el dret de dir-ho, perquè se suposa que els logos han de servir per distingir i representar un mode de transport o una empresa d'una altre, i si els fan tots iguals malament rai. :nono
metrobaix ha escrit:Que facil li resulta a tothom "fer" d'arquitecte pero que pocs d'aquests aixequen edificis.
Sí, però alguns dels edificis fets per aquests arquitectes, a vegades cauen :evil:

[Edito: Quan he respost no se m'havien carregat les imatges d'en Trensmat i no les havia vist...]

Ara bé...
La veritat es que això que dius si que se li pot aplicar a alguns, que pensen que un dibuix fet amb el Paint és millor que els de FGC o TMB per molt dolents que siguin aquestos, o alguns que es burlen i afirmen que estàn capacitats per fer logotips originals però no en fan cap per "deleitar-nos" :?
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 12/01/2010 21:09, en total s’ha editat 1 vegada.



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimarts 12/01/2010 21:04

tambe hi han avions que fan enguinyers i fallen... no generalitzem per favor.

No m'estic posant amb ningu en concret, simplement critico la critica facil... q es el que esta pasant en aquest fil. Res més... si algu us explica el perque d'aquestes composicions, el seu origen, les seves evolucions,... i tot el treball que hi ha darrera, de ben segur que us replantejareu els vostres comentaris.

Eso si... para gustos los colores.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 12/01/2010 21:11

Segur que també hi ha molt de treball rera el diseny dels logotips d'altres ciutats, però en cambi, aquests compleixen les senzilles funcions que tenen els logotips.
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 12/01/2010 23:00, en total s’ha editat 1 vegada.



Antoi77
N2
N2
Entrades: 10
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Antoi77 » Dimarts 12/01/2010 21:22

Els logotips de la Generalitat es confeccionen seguint el programa d'identificació visual. El podeu trobar aqui http://www.gencat.cat/piv/pdf/0061.pdf



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 12/01/2010 21:31

metrobaix ha escrit:preciosos... ¬¬ Per què vivim en un pais on tothom vol fer de tot? Per que ens agrada tan i tan criticar? No trobeu que cadascú s'ha format pel que ha volgut... Els dissenyadors son dissenyadors, els enginyers son enginyers... En canvi en aquest pais tothom en sap de tot i tothom es pensa q esta capacitat per fer de tot. Que facil li resulta a tothom "fer" d'arquitecte pero que pocs d'aquests aixequen edificis.
Els arquitectes, cursen uns estudis que els ensenya a crear quelcom a partir de una idea, fer el projecte factible. Alhora, s'han de guiar pel seu gust, per tal de que la obra agradi al públic. L'objectiu de tot professional és que el producte resultant agradi a la gent i als clients. No és així i estem en el nostre dret d'opinar, no pensis que callarem, com fan callar els "entesos" de pintura als que opinen lliurement que l'art contemporani és, essencialment, extravagàncies d'uns pintors, autors de quadres que no valen res, però valen milions per la signatura. Si tot s'ha de guiar per aquestes extravagàncies tindrem una societat de caqueta, on no direm res, com si fossin temps del dictador, convivint i pagant amb els nostres imposts edificis lletjos al nostre gust, com la comissaria de Plaça Espanya, de Boïgas, menjarem ous crus perquè Ferran Adrià diu que és art, observarem quadres de Miró perquè diuen entesos que és originalitat, admirarem atònits com l'Eix Transversal acaba sent un Tram-Tren perquè ho diu un professional, mirarem La Noria perquè uns entesos de televisió diuen que és bon programa, i pagarem amb els nostres imposts logotips barats, ben segur cobrats com or, els quals som capaços d'imitar i fer-ne de millors qualsevol usuari amb nivell mitjà d'informàtica i una mica de gust.

Fa dècades que gent com vostè admet que professionals controlin la nostra vida i ens modifiquin els gustos. Ells han d'estar al servei de la demanda, no nosaltres de la oferta, i em sembla que aquest principi tant bàsic del mercat, i de la societat (no només és compra i venda), queda malmès per comentaris com aquest. Els logotips? I tant que els podem criticar! els paguem nosaltres. No criticarem els logotips que que encarregui el senyor Victor Sauler per a casa seva, i tot i així podem opinar, critiquem el que paguem, realment, si de debò estem en una democràcia, si de debò és un estat europeu, nosaltres som indirectament clients de l'autor d'aquells logotips, i tenim el dret a ser exigents i criticar una feina que al nostre parer, és dolenta. Que l'encàrrec va ser així, que és culpa de l'administració? aleshores criticarem la Generalitat.

No mengis ous crus perquè et diguin que són art, ni cal que miris a disgust com alcen edificis terribles pagats per tots, no miris quadres de Miró si no t'agraden per semblar cult, i si no t'agrada, no miris La Noria, i si vols elimina la cadena del teu televisor. Nosaltres, aquest conjunt, som la societat, i tot professional ha d'estar al servei de la societat i els clients, des del flequer a l'arquitecte, des dels científics de l'alta cuina a l'oficial de segona, tots, han de fer les coses amb gust per vendre bé. Que poden tenir uns clients exquisits amb el que fan, encara que no ens agradi? és el seu negoci, però que no ens manin a callar, que aquí també sabem opinar, és un dret, i quan ho paguem nosaltres, com els famosos logotips, també és el nostre deure.
Llach ha escrit:I tanmateix,
i tanmateix, millor així,
millor un poble que es mou,
encara que, a vegades, precipitat,
encara que, a vegades, massa prudent,
encara que, a vegades, brut, baix, rastrer,
encara que, a vegades, sublim,
millor així, amb tota la seva condició humana, estranya i senzilla;
millor així, que no un ramat de xais sotmès al càlcul dels ordenadors d’interessos.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Javi M ha escrit:, o alguns que es burlen i afirmen que estàn capacitats per fer logotips originals però no en fan cap per "deleitar-nos" :?
Tampoc sou capaços d'admetre la broma? he fet més d'un logotip, sí, i jo no sóc pas professional, i de fet un d'ells és el que faig servir amb aquest usuari, Lluita1714, com a símbol identificatiu (l'estelada en un cercle rotada a 45º). I n'he fet moltes versions d'ell, ja que fa dos anys que el faig fer, i l'he anat modificant, amb gradients, o el darrer, la broma del logotip en un quadrat estil Generalitat. Pensant el els versos que he citat abans... alguns sí són part del ramat de xais, que no accepten la llibertat d'expressió. També et puc dir que la capacitat de fer logotips originals, forma part d'una ironia, doncs està endinsat en un logotip que no ho és, i no m'ho sembla.

Si no t'agrada el meu sarcasme... estàs en el teu dret d'opinar, com jo dels logotips, i de respondre.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimarts 12/01/2010 21:42

perdona pero he manat callar a ningú.... esta clarissim que cadascú el lliure d'opinar i valorar sota el seu concepte. El que no comparteixo es el menyspreu que es fa d'una feina d'aquesta manera tann i tan poc agumentada aquí, per al meu gust barata i banal, sense cap altre criteri que el propi gust.

Tampoc penso entrar en un joc d'estira i arronsa, només em limito a donar la meva opinió personal sobre el tema que se esta tractant en aquest perfil. Per tant.. no entraré al joc que aqui es juga. Poseu-vos tots a dissenyar a veure quines maravelles surten, de pas... truqueu a la Generalitat, i amb una mica de sort en la propera convocatoria de places de dissenyadors gràfics us agafen com a tal. Sort.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 12/01/2010 21:51

metrobaix ha escrit:perdona pero he manat callar a ningú.... esta clarissim que cadascú el lliure d'opinar i valorar sota el seu concepte. El que no comparteixo es el menyspreu que es fa d'una feina d'aquesta manera tann i tan poc agumentada aquí, per al meu gust barata i banal, sense cap altre criteri que el propi gust.
La llibertat personal de cadascú acaba on comença la de l'altre. Quan es tracta de quelcom subjectiu, (no podem dir que el logotip cau), com les arts gràfiques, l'únic argument són els sentits. L'objectiu de l'artista és que agradi, en teoria no? o almenys a una majoria, doncs aquí, els pocs que opinarem (a qui no sigui aficionat als transport, no li interessa normalment) sembla que una bona part, no agrada. La democràcia és també la discrepància.

Quan, en arts gràfiques, no s'intenta buscar el realisme d'una imatge, l'únic cànon que existeix, és la opinió al gust de cadascú.
metrobaix ha escrit:Tampoc penso entrar en un joc d'estira i arronsa, només em limito a donar la meva opinió personal sobre el tema que se esta tractant en aquest perfil. Per tant.. no entraré al joc que aqui es juga. Poseu-vos tots a dissenyar a veure quines maravelles surten, de pas... truqueu a la Generalitat, i amb una mica de sort en la propera convocatoria de places de dissenyadors gràfics us agafen com a tal. Sort.
I que es presentin a les eleccions l'equip del Polònia. Alguns no tenen sentit de l'humor, i si no t'agrada, no critiquis d'aquesta forma.
Presenti's vostè al síndic de Greuges. Sort.
Lluita1714 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 12/01/2010 23:00, en total s’ha editat 2 vegades.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimarts 12/01/2010 21:54

Sort.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 21:54

Eeeps, moderació!

En primer lloc, no he llegit que ningú menyspreï la feina dels dissenyadors, no s'ha de generalitzar. A més, per què no es pot opinar sobre això sense aixecar ampolles? Al cap i a la fi, és un aspecte relacionat amb el transport, que és del que es tracta en aquest fòrum.

I ara, ja podeu continuar amb el tema, i qui vulgui dissenyar logotips, és ben lliure! ;)



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 12/01/2010 23:11

Lluita1714 ha escrit:Si no t'agrada el meu sarcasme... estàs en el teu dret d'opinar, com jo dels logotips, i de respondre.
A veure, primer de tot he de reconeixer, que he sigut una mica precipitat al editar el missatge, en veure el logotip del Metro del Barcelonés que m'ha deixat amb la boca oberta (i ara no vull ofendre a en Trensmat), i m'ha vingut al cap la teva signatura.

Sí que m'agrada la ironia i em va fer gràcia la primera vegada que vaig veure el teu avatar (tampoc amb intenció de fer la pilota...), però el que no em fou gràcia és precisament el que cito al missatge d'avans, lo de Usuari capacitat per fer logotips priginals, ja que dones a entendre que els disenyadors no estàn capacitats per fer-ne, quan precisament, dubto que la culpa sigui dels disenyadors, ja que tenen una "regla" concreta per fer-los, per tant aquests disenyadors en realitat no han disenyat el logotip, només han interpretat la ordre que tenen i ho han ficat a l'ordinador.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 12/01/2010 23:39

Javi M ha escrit: A veure, primer de tot he de reconeixer, que he sigut una mica precipitat al editar el missatge, en veure el logotip del Metro del Barcelonés que m'ha deixat amb la boca oberta (i ara no vull ofendre a en Trensmat), i m'ha vingut al cap la teva signatura.

Sí que m'agrada la ironia i em va fer gràcia la primera vegada que vaig veure el teu avatar (tampoc amb intenció de fer la pilota...), però el que no em fou gràcia és precisament el que cito al missatge d'avans, lo de Usuari capacitat per fer logotips priginals, ja que dones a entendre que els disenyadors no estàn capacitats per fer-ne, quan precisament, dubto que la culpa sigui dels disenyadors, ja que tenen una "regla" concreta per fer-los, per tant aquests disenyadors en realitat no han disenyat el logotip, només han interpretat la ordre que tenen i ho han ficat a l'ordinador.
En això et dono la raó, la Generalitat dona uns cànons molt limitats, de sobrietat i homogeneïtat entre els logotips corporatius. Potser no era la frase més adequada. He de dir que encara no havia descobert res més que Rodalies, FGC i GISA, encara no sabia l'existència de tants. Vaig estar una bona estona rumiant en quelcom a posar, i vaig arribar a la frase aquesta, que potser si que té una ironia agafada amb pinces.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 13/01/2010 8:59

Jo nomes vaig fer un logotip per que havia gent que feia logotips molt originals però quan he vist aquestes critiques penso que no hi ha que reaccionar així :o >:( :'(


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 13/01/2010 22:04

Seguint la temàtica de Trensmat, he ideat aquest logo a l'estil Generalitat :D
Imatge


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 14/01/2010 0:35

Jo proposo aquesta versió...

Imatge

JEJEJEJEJE :)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”