Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 104
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Incompetència

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/02/2010 14:48

El que és de jutjat de guàrdia és que ara, a pilota passada, s'adonin que la catenària rígida fa més mal que bé. O sigui, tornaran a tallar la via per canviar-la?

N'hi ha per a enviar tots els responsables a jugar a les tirolines a la catenària... amb tensió.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 10/02/2010 14:50

A les hores, quina catenària haurien de posar?

I com no van provar abans de la instal·lació??? :osti



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/02/2010 15:00

metring ha escrit:I com no van provar abans de la instal·lació??? :osti
No en deuria sucar ningú.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 10/02/2010 15:42

Guigui ha escrit:Una altra mena d’incidències, que és molt més habitual, són les enganxades del tren amb la catenària. Per evitar aquests problemes es va col·locar catenària fixa als túnels de Barcelona, cosa que curiosament està al darrere de l’avaria més gran que es va produir aquest gener. Va ser el dia 25 i es va haver de tallar el trànsit al túnel de Sant Andreu Arenal. L’enganxada es va produir just al punt on la catenària passa a ser fixa. Els trens que hi van anar passant durant aquell matí van arrencar 30 metres de catenària fins que la línia va quedar sense subministrament elèctric.

Després de creuar els informes de Renfe i Adif, els tècnics van arribar a la conclusió que el problema està en el canvi de catenària. La fixa desgasta molt més els pantògrafs dels trens que no pas la convencional. Per tot plegat, ja s’ha demanat la col·laboració de TMB –el metro treballa amb catenària fixa des de fa anys– per trobar materials que es desgastin menys amb el fregament entre la catenària i el pantògraf.
Si, el problema es al entrar a la catenària rígida, no serà que els pantografs no estiguin ben calibrats a l'alçada, o que la catenària normal, no estigui a la mateixa alçada que la rígida??

Ja sabem que pasa quan, un tren de metro, es troba amb una catenària mal anivellada, pantograf a la deixalleria...


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 10/02/2010 22:20

I si el problema fossin els pantògrafs i no la catenària, o fos qüestió de l'estat de la via que fa balancejar massa el tren i que el pantògraf se surti de mare?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/02/2010 22:34

Aleshores, els tècnics l'han pifiada ara (per no saber determinar la causa exacta) o abans (per no reconèixer-la a temps)?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 10/02/2010 23:11

victorcasta ha escrit:I si el problema fossin els pantògrafs i no la catenària, o fos qüestió de l'estat de la via que fa balancejar massa el tren i que el pantògraf se surti de mare?
Igualment, haurien d'haver comprovat tots els factors.



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dijous 11/02/2010 1:14

victorcasta ha escrit:I si el problema fossin els pantògrafs i no la catenària,
Si en aquell mateix tram passaben els trens sense enganxades ni desgastaments exagerats de cap mena, dubto que sigui el pantógraf(¿catenária?)
victorcasta ha escrit:o fos qüestió de l'estat de la via que fa balancejar massa el tren i que el pantògraf se surti de mare?
Estat via?
Balancejar massa el tren?
Pantógraf sortit de mare? ¿?¿Perdó?¿?

Possats a dir, també pot ser el water del tren, que després de ser utilitzat, al fer el vuit per buidar la tassa, perden aire les balones, i el tren en si es descompensa...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 13/02/2010 0:18

http://www.eldebat.cat/cat/notices/2010 ... _64175.php

Nadal i el president de Renfe 'amanyaguen' els treballadors de Rodalies de Barcelona

Josep Tordera

A primers del passat gener, pocs dies desprès de que la Generalitat hagués assumit la gestió del servei de Rodalies de Barcelona, els gairebé 900 treballadors d'aquesta àrea de la companyia pública van rebre dues cartes, per separat. Una anava signada per Teófilo Serrano, president de Renfe, i l'altra per Joaquim Nadal, conseller de Política territorial i Obres Públiques (PTOP).

La carta de Serrano comença recordant als seus treballadors que, malgrat el traspàs, tots ells segueixen formant part de Renfe. A la vegada, els recorda que la companyia “ha apostat sempre per seguir essent l'operador ferroviari que prestés aquest servei”. El president de la companyia ferroviària explica als seus subordinats que la nova situació comporta “un alt nivell d'auto exigència professional” , a la vegada que es mostra confiat en “l'alt nivell professional de la plantilla per afrontar aquest repte amb mentalitat guanyadora”.

Per la seva banda, Nadal en un missatge en dues versions, catalana i castellana, que també ha estat difosa per la intranet de Renfe, es posa a la disposició de la plantilla de Rodalies, a la qual agraeix la tasca desenvolupada, a la vegada que expressa la confiança en el seu treball. Però, tot seguit, el conseller escriu: “Vull també que sapigueu, i no caldria ni dir-ho, que el Govern de la Generalitat estarà amatent al compliment de tots els compromisos assumits i al manteniment i ple respecte dels drets i deures de tot el col•lectiu de treballadors i treballadores d'aquest servei de Renfe”. El missatge afegeix un prec: “Us vull demanar que tingueu sempre molt present que l'única raó de ser del nostre servei és, precisament, la d'oferir als ciutadans i ciutadanes un servei cada dia millor. La carta acaba amb un missatge d'optimisme en expressar la seva confiança a poder “compartir grans coses en un futur immediat”.

Les dues cartes no són una casualitat. El malestar dels sindicats de Renfe davant del traspàs de Rodalies, fins i tot amb amenaça de vaga en el conjunt de la companyia, va portar als Executius espanyol i català a pactar que Renfe seguiria encarregant-se d'aquest servei al llarg del 2010 i que, seria a la fi d'aquest any quan el Govern català decidiria si signava un acord amb la companyia pública espanyola per mantenir la prestació del servei o si optaria per buscar un altre operador. Abans, els sindicats ja havien expressat la seva rotunda negativa a qualsevol fórmula que comportés que els 900 treballadors afectats deixessin de formar part de la plantilla de Renfe per incorporar-se, bé als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), bé a una nova empresa mixta formada per Renfe i FGC, o qualsevol altra fórmula que no fos la seva continuïtat a Renfe.

Donat que la majoria de comunitats autònomes disposen en els seus Estatut de la possibilitat de demanar aquest traspàs, el Ministeri de Foment va encarregar un estudi, ja fa més d'un any, per veure com es podria enfocar aquesta nova situació. El resultat de l'informe defensa un model molt semblant al que se segueix a França: les regions arriben a acords amb la SNCF (equivalent francès de la Renfe) per fixar els serveis regionals a prestar i la subvenció pels mateixos. A Alemanya hi ha una fórmula similar si bé amb una sensible diferència, ja que els governs dels estats poden concedir la prestació dels serveis a companyies privades.

Vist l'informe i els models dels països propers, Foment proposarà a cada comunitat interessada en aquesta competència que arribi a un acord amb Renfe per prestar el servei, que és el que al ministeri li agradaria que fes la Generalitat en el futur. D'altra banda, el president de Renfe en la seva carta als treballadors de Rodalies de Barcelona també deixa clar que aquesta és la fórmula que prefereix la companyia. “El nostre objectiu irrenunciable és convertir-nos en l'operador de referència per totes les Administracions. Aquesta és la vocació natural de Renfe, tant a Catalunya com a qualsevol altre autonomia que pugui assumir competències semblants en matèria de trànsit ferroviari”.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/02/2010 0:25

Renfe ha escrit:El nostre objectiu irrenunciable és convertir-nos en l'operador de referència per totes les Administracions.
Doncs que s'ho guanyin. Res més a dir.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 13/02/2010 4:35

Jo sí que tinc una cosa més a dir:
metring ha escrit:Abans, els sindicats ja havien expressat la seva rotunda negativa a qualsevol fórmula que comportés que els 900 treballadors afectats deixessin de formar part de la plantilla de Renfe per incorporar-se, bé als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), bé a una nova empresa mixta formada per Renfe i FGC, o qualsevol altra fórmula que no fos la seva continuïtat a Renfe.
TRASPÀS TOTAL A FGC I PUNT.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 13/02/2010 12:32

Sobre el tema que parlaveu dels pantògrafs i la catenària rígida. Quina catenària tenen als túnels de Madrid? En el cas que no sigui rígida... si no tenen problemes pq no apliquen el mateix sistema aquí?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

david_jim
N4
N4
Entrades: 65
Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Entrada Autor: david_jim » Dissabte 13/02/2010 23:18

Vilarrubla ha escrit:Sobre el tema que parlaveu dels pantògrafs i la catenària rígida. Quina catenària tenen als túnels de Madrid? En el cas que no sigui rígida... si no tenen problemes pq no apliquen el mateix sistema aquí?
A Madrid, excepte al túnel nou, tota la resta tenen catenària normal, i molt poques vegades hi ha incidents per aquest tema.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/02/2010 23:21

Per tant, no és gens escabellat pensar que el tema de la catenària rígida és una excusa de mal pagador per poder-se escaquejar de fer manteniment, que deu donar menys 3% que instal·lar material nou per una milionada. Clar que no cal anar fins a Madrid per a comprovar-ho, FGC també és una clara mostra que la catenària tradicional pot funcionar molt bé.

És una manera molt bonica de fer veure a tothom que el que ens cal és l'economia del coneixement, basada en el treball qualificat, ben fet i sostenible, i que entre tots ens hem de cordar el cinturó... el nostre, és clar, perquè els manaires i els seus amiguets amb negocis altrament inviables sembla que tenen barra lliure.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 14/02/2010 15:40

david_jim ha escrit:A Madrid, excepte al túnel nou, tota la resta tenen catenària normal, i molt poques vegades hi ha incidents per aquest tema.
Al Pasillo Verde no hi ha també catenària rígida? Jo almenys ho recordo així.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 16/02/2010 21:38

Rescato aquest fil per informar que a Montcada i Reixac-Santa Maria ja s'està posant la nova senyalètica de l'estació estil Generalitat. Bàsicament és la mateixa que la de FGC, amb cartells on posa el nom de l'estació estil Llobregat-Anoia però amb el logotip de Rodalia Catalunya a l'esquerra.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 16/02/2010 22:54

Hi ha una cosa que fa ja algunes setmanes que m'hi vinc fixant, i és que ara es veuen els trens (per fora almenys) nets com mai ho han estat, no sé si té a veure amb el nou gestor. És una petita bona notícia veure els trens nets i sense graffitis.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 16/02/2010 23:00

Peeeeeerò encara se n'escapa algun amb tot un cantó pintat de dalt a baix sense ni un sol centímetre net de grafit, com vaig veure fa una setmana.



mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dimecres 17/02/2010 13:46

UT596001 ha escrit:Rescato aquest fil per informar que a Montcada i Reixac-Santa Maria ja s'està posant la nova senyalètica de l'estació estil Generalitat. Bàsicament és la mateixa que la de FGC, amb cartells on posa el nom de l'estació estil Llobregat-Anoia però amb el logotip de Rodalia Catalunya a l'esquerra.
Sí, jo ho acabo de veure avui. Per cert, veig molt més entenedor posar en gran que la via va "A Barcelona" i després posar les línies de rodalies i a on va cadascuna, en comptes de posar "B. Sants/Vilafranca del P./St. Vicenç de C".

Al cap i a la fi, la nostra xarxa ens agradi o no és majoritàriament radial i des de les rodalies majoritàriament s'hi va al centre, és a dir, a Barcelona.



Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dimecres 17/02/2010 14:26

Acaba de sortir al TN Comarques un CIVIA pintat amb els colors de Rodalies Catalunya i el Conseller i el Remacha visitant-lo a Sants!
En un lateral posa Operat per Renfe.

No m'ha donat temps de veure gaire més!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”