Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 104
UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 13/11/2010 13:02

PoLeTe124 ha escrit:
UT447Barcelona ha escrit:
Enric ha escrit:Vist la foto dels panells de l'estació de Sant Vicenç, dir com usuari habitual solament els habré vist amb "marxa" menys vegades que dits tinc a una má....sempre está posat el mateix....


Ara per curisiositát dir dues coses, la primera al terra de las andanes de SVC ja está marcat fins on té que arribar las vias 7 i 9, molt aprop del edifici i després que a l'estació de Vendrell la deixaran totalment infranquejable per tota la colla que sempre volen anar de "gratis"...las tancas de color verd son ben altas, en un principi dificils de saltar.
Per Calafell i Segur de Calafell aquest estiu estaven posant tanques d´aquestes verdes altes!
A Calafell ja les tenen posades, ben lletges són.
Aquestes tanques havera si disminueixen els atropellaments!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/11/2010 16:59

UT447Barcelona ha escrit:Aquestes tanques havera si disminueixen els atropellaments!
No hi tenen res a veure. Són per a delimitar el perímetre de l'estació, no les vies pròpiament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 13/11/2010 20:23

Guigui ha escrit:
UT447Barcelona ha escrit:Aquestes tanques havera si disminueixen els atropellaments!
No hi tenen res a veure. Són per a delimitar el perímetre de l'estació, no les vies pròpiament.
Pel que he vist han col·locat tanques fins més enllà de l'estació, en el tram comprès entre Calafell i Segur de Calafell, lloc on hi ha algun que altre atropellament gairebé cada mes...



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 13/11/2010 22:09

Pere ha escrit:
Guigui ha escrit:
UT447Barcelona ha escrit:Aquestes tanques havera si disminueixen els atropellaments!
No hi tenen res a veure. Són per a delimitar el perímetre de l'estació, no les vies pròpiament.
Pel que he vist han col·locat tanques fins més enllà de l'estació, en el tram comprès entre Calafell i Segur de Calafell, lloc on hi ha algun que altre atropellament gairebé cada mes...
Això es lo que deia. Entre Calafell i Segur de Calafell.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 14/11/2010 11:29

http://www.lavanguardia.es/free/edicion ... 20967.html

CARTAS DE LOS LECTORES

Tren a la UAB

LAIA COLOMÉ GISELA GÓMEZ - Barcelona - 14/11/2010

Al juliol del 2008 la freqüència en el trajecte entre Cerdanyola-Universitat i Martorell de la línia R7 de Rodalies era cada trenta minuts. Renfe va anunciar obres en aquesta línia i per aquest motiu va reduir-ne la freqüència a un tren cada hora. Estava previst que les obres acabessin a l´octubre del mateix any. Ja fa dos anys i quatre mesos de l´inici d´aquestes suposades obres, i els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) seguim tenint un tren cada hora per una distància que es recorre en vint minuts. Tot i que som un dels sectors que més utilitzen el transport públic, sembla que Rodalies estigui fomentant l´ús del cotxe per anar a la universitat. Demanem a la Generalitat que el traspàs de Rodalies es noti en alguna cosa més que en el nom i el color dels trens.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 14/11/2010 13:46

metring ha escrit:http://www.lavanguardia.es/free/edicion ... 20967.html

CARTAS DE LOS LECTORES

Tren a la UAB

LAIA COLOMÉ GISELA GÓMEZ - Barcelona - 14/11/2010

Al juliol del 2008 la freqüència en el trajecte entre Cerdanyola-Universitat i Martorell de la línia R7 de Rodalies era cada trenta minuts. Renfe va anunciar obres en aquesta línia i per aquest motiu va reduir-ne la freqüència a un tren cada hora. Estava previst que les obres acabessin a l´octubre del mateix any. Ja fa dos anys i quatre mesos de l´inici d´aquestes suposades obres, i els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) seguim tenint un tren cada hora per una distància que es recorre en vint minuts. Tot i que som un dels sectors que més utilitzen el transport públic, sembla que Rodalies estigui fomentant l´ús del cotxe per anar a la universitat. Demanem a la Generalitat que el traspàs de Rodalies es noti en alguna cosa més que en el nom i el color dels trens.
A principis del mes de setembre vaig posar una reclamació per internet queixant-me d'aquest mateix fet, i la resposta va ser que les obres de l'implantació del tercer carril no estaven acabades, fet completament fals ja que està més que posat i acabat al tram entre Cerdanyola Universitat i Castellbisbal.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 14/11/2010 20:39

O sigui, la informació segueix com en els pitjors temps de Renfe: o estan totalment desinformats, o et menteixen clamorosament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 15/11/2010 10:25

La informació a Rodalies haurà millorat peró segueix sent deficitària.

Un exemple,dijous passat el rodalies a Terrassa que surt de L'Hospitalet a les 19.22 no el varen anucniar per megafonia,tot i que el tren va sortir i circular.Altre exemple,a l'estació de Martorell als trens que sorten de via morta,a vegades anuncien "efectuarpa la seva sortida en breus moments!quan ja fa més d'1 minut que el tren ha sortit,o fins i tot m'he trobat a les vies passants que el tren s'anuncia just quan aquest surt.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dilluns 15/11/2010 18:47

Mako448 ha escrit:La informació a Rodalies haurà millorat peró segueix sent deficitària.

Un exemple,dijous passat el rodalies a Terrassa que surt de L'Hospitalet a les 19.22 no el varen anucniar per megafonia,tot i que el tren va sortir i circular.Altre exemple,a l'estació de Martorell als trens que sorten de via morta,a vegades anuncien "efectuarpa la seva sortida en breus moments!quan ja fa més d'1 minut que el tren ha sortit,o fins i tot m'he trobat a les vies passants que el tren s'anuncia just quan aquest surt.
Doncs ahir va ser un xou, la megafonia anava quan volia, i per variar, els panells electrònics de l'estació amb: RENFE RODALIES :martell2 La megafonia va començar a fallar al voltant de les 11h



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/11/2010 12:14

Ara que hi haurà canvi de govern, com creieu que anirà? Com FGC quan era a mans de CIU?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 29/11/2010 12:18

Ara que Rodalies segurament tindrà nous gestors(parlo desde la ignorància),és faràn les millores que realment necessita la xarxa de Rodalies?Com la quadruplicació de vies(la més urgent per mi),la remodelació d'estacions a l'R3 i R4,marginades per Foment-Made in PSOE i Rodalies-Made in PSC :) ,millores de freqüències en trams concrets,etc...Ah!,i renfe seguirà tenint la concessió de Rodalies?Suposo que potser un any més segurament sí,però qui sap si al 2012 la concessió de Rodalies Catalunya és per una altra empresa...

Tot i que no té a veure amb Rodalies concretament,caldria també que la Generalitat gestioni Infraestructures,manteniment i Estació,o si no és possible,fer pressió a l'Adif per què és realitzin les millores que calen a la xarxa de Rodalies(estacions i infraestructura)i en general la de tota Catalunya.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimarts 30/11/2010 13:33

La nova estació d'ADIF de Sant Andreu de LLavaneres, crec, és el máxim exponent d'aquest traspàs: 100% Rodalies de Catalunya


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 01/12/2010 8:23

calisay ha escrit:La nova estació d'ADIF de Sant Andreu de LLavaneres, crec, és el máxim exponent d'aquest traspàs: 100% Rodalies de Catalunya
No he vist l'estació de Llavaneres però Montcada i Reixac Santa Maria va ser la primera 100% de Rodalies de Catalunya.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 09/12/2010 22:47

http://www.directe.cat/noticia/18843/la ... elon-18843

La francesa SNCF s'ofereix com a alternativa a Renfe per a gestionar la Rodalia de Barcelona
A partir del 31 de gener, la Generalitat podrà decidir quina empresa dóna el servei

L'operadora ferroviària de França, l'empresa SNCF, està disposada a assumir el servei de la Rodalia de Barcelona, en cas que la Generalitat decideixi prescindir de Renfe en un futur. El president de la SNCF, Guillaume Pepy, s'ha reunit amb el president Montilla per mostrar-li la predisposició de SNCF a oferir el seus serveis. El francès ha recordat que és el Govern qui ha de triar. 'La Generalitat pot seguir treballant amb Renfe durant molt de temps o, en canvi, pot decidir necessitar altres operadors, però és la Generalitat que decidirà', ha dit Pepy.
renfe girona figueres protesta usuaris trens

A partir del 31 de gener de 2010, la Generalitat de Catalunya podrà decidir quina empresa dóna el servei de la Rodalia de Barcelona i la francesa SNCF té les portes obertes a convertir-se en l'operador escollit. Això sí, 'és la Generalitat qui ha de decidir. Així passa també a França, són les autoritats locals les que prenen les decisions sobre qui volen que ofereixi el servei', ha dit el president de l'operadora ferroviària francesa, Guillaume Pepy.

El traspàs dels trens, que es va fer realitat l'1 de gener, implica que la Generalitat assumeixi la gestió dels trens i dels treballadors, de manera que pot fixar els horaris i les tarifes i és l'encarregada de donar la informació als usuaris. Mentrestant, l'Estat espanyol conserva la titularitat de la infraestructura. El conveni entre el Govern i l'Estat estableix que l'empresa operadora segueixi sent Renfe, però només durant aquest 2010. A partir de l'any vinent el Govern és qui ha de decidir si segueix confiant a Renfe el servei o bé busca una nova empresa operadora.

La descentralització, que va arribar amb dos anys de retard, no només afecta les rodalies de Barcelona sinó també la línia de mitjana distància entre Vic i Puigcerdà.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 09/12/2010 23:23

En cas que la SNCF gestionés la xarxa de Rodalia de Barcelona, amb quin material mòbil ho faria? Li compraria els trens a Renfe? Que jo sàpiga la SNCF no té material d'ample ibèric...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 09/12/2010 23:38

Sagrerenc ha escrit:En cas que la SNCF gestionés la xarxa de Rodalia de Barcelona, amb quin material mòbil ho faria? Li compraria els trens a Renfe? Que jo sàpiga la SNCF no té material d'ample ibèric...
El material mòbil es valora i es transfereix a la Generalitat i el posa a disposició de l'operador que s'adjudiqui. No tot és comprar.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 10/12/2010 0:38

Crec que caldria estudiar la possibilitat de que no s'adjudiqués tot el servei a la mateixa empresa, és a ditr, que s'otorguessin les concessions per línia. Per exemple, Renfe podria gestionar R1 i R2, SNCF R3 i R4, i FGC R5, R6 i R7. Per posar només un exemple, és clar.

Perquè això funcionés de veritat, caldria fer un esforç per a la estandarització de tota la xarxa, és a dir, convertir tota la xarxa al mateix ample, mateix gàlib, mateixa tensió elèctrica i mateixa alçada d'andanes. La idea seria convertir tota la xarxa a ample 1.435, andanes altes, electrificació a 25 KV 50Hz i senyalització ERTMS, excloent-ne només metro i tramvies.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Divendres 10/12/2010 21:14

victorcasta ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:En cas que la SNCF gestionés la xarxa de Rodalia de Barcelona, amb quin material mòbil ho faria? Li compraria els trens a Renfe? Que jo sàpiga la SNCF no té material d'ample ibèric...
El material mòbil es valora i es transfereix a la Generalitat i el posa a disposició de l'operador que s'adjudiqui. No tot és comprar.
Y eso donde esta escrito, el traspaso no incluye trenes ni personal, solo gestión, ademas no creo que los de Renfe se quedaran de brazos cruzados.
Y SNCF tampoco es para tirar cohetes.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 10/12/2010 21:26

Pues está escrito aquí. Artículo 5, párrafo tercero.

Y Renfe Operadora hará lo que el Ministerio de Fomento le diga que haga, ni más ni menos. Y no le veo ningún problema: se transfieren los activos y los pasivos.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 10/12/2010 23:43

la línia de mitjana distància entre Vic i Puigcerdà.
Com? Jo creia que es considerava de Rodalies :?
De totes maneres si es de mitja distància ho serà des de l'Hospitalet, suposo.

Penso que segurament la SNCF seria capaç de fer-ho millor que Renfe. Ara bé, hem de tenir en compte els problemes i inconvenients que hem parlat fins ara.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”