Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 104
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 13/01/2010 21:12

"Servicio de limpieza!" xD

Imatge



Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dimecres 13/01/2010 23:27

De gencat.cat/premsa
El Govern i Renfe signen el conveni per a la direcció i la gestió dels serveis de Rodalia

Es constitueix l’Òrgan Mixt de Coordinació i Control Generalitat de Catalunya – Renfe Operadora, que serà presidit pel Govern

Imatge de la signatura
D’esquerra a dreta: el president de Renfe, Teófilo Serrano; el conseller Joaquim Nadal, i el president d’Adif, Antonio González

La Comissió Mixta de Transferències Administració de l’Estat-Generalitat va acordar el passat 29 de desembre el traspàs del servei de Rodalia al Govern de la Generalitat.

L’acord ha convertit la Generalitat en l’autoritat ferroviària de Rodalia a partir de l’1 de gener de 2010 i li reconeix la potestat per a continuar encarregant el servei a Renfe-Operadora o bé triar un altre operador a partir del 2012.

Les competències traspassades són les que estableix l’article 169 de l’Estatut d’Autonomia en relació als serveis ferroviaris de Rodalia: gestió, regulació, planificació, coordinació i inspecció dels serveis i les activitats i la potestat tarifària sobre el servei que actualment dóna Renfe-Operadora.


Constitució de l’Òrgan Mixt de Coordinació i Control

Per tal de desenvolupar aquesta nova competència el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha subscrit avui amb Renfe-Operadora un conveni sobre la direcció i la gestió del servei de Rodalia.

L’acord inclou la creació d’un Òrgan Mixt de Coordinació i Control Generalitat de Catalunya-Renfe Operadora, presidit per la Generalitat, que tindrà majoria de vot. El nou òrgan també tindrà entre les seves funcions:


* Proposar el director del servei de Rodalia
* Adaptar o modificar els serveis programats i assignar recursos materials i humans en funció dels requeriments de la demanda i valorar la seva repercussió econòmica
* Proposar les mesures necessàries en cas de problemes greus en el servei, tant si són previsibles (obres) com si no (incidències)
* Formular propostes de millora de la infraestructura i sol·licitar la intervenció dels organismes de regulació ferroviària
* Determinar els sistemes d’informació immediata als clients de les anomalies i del restabliment dels serveis
* Definir la via de recepció, canalització i resolució de les reclamacions a nivell comercial
* Determinar l’objectiu de qualitat i puntualitat del servei


El conveni també preveu que Renfe Operadora constituirà una àrea de negoci específica de Rodalies de Catalunya i que la Generalitat podrà determinar el nom comercial del servei de Rodalia de Barcelona.

Un nou òrgan amb 8 representants

L’Òrgan Mixt estarà integrat per 4 representants de Renfe-Operadora i 4 designats per la Generalitat (inclòs el president). A l’hora d’adoptar acords, el president, nomenat per la Generalitat, tindrà vot de qualitat i, per tant, majoria.


* Per part del Govern de la Generalitat, en formarà part :

* Manel Nadal, secretari per a la Mobilitat
* Manel Villalante, director general de Transport Terrestre
* Joan Torres, president d’FGC
* Assumpta Escarp, regidora de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona

* Per part de Renfe Operadora:

* Teófilo Serrano, president de Renfe-Operadora
* Enrique Urkijo, director general de Desenvolupament Estratègic
* Cecilio Gómez-Comino, director corporatiu de Clients Institucionals
* Javier Pérez Sanz, director general de serveis de Rodalies i de Mitjana distància


En la seva sessió constitutiva, aquest Òrgan Mixt ha nomenat Manel Nadal com a president i ha proposat Miguel Angel Remacha com a director dels serveis de Rodalia de Barcelona, que serà ratificat per part de Renfe Operadora. D’altra banda, el Govern de la Generalitat ha nomenat Marc Garcia, director tècnic de l’Autoritat del Transport Metropolità, com a coordinador tècnic de Rodalia.

Desenvolupament del traspàs

L’acord de traspàs estableix que, donat que l’Estat té un contracte programa amb Renfe-Operadora pel període 2006-2010, la Generalitat de Catalunya se subroga en la posició de l’Estat fins al 31 de desembre de 2010. Llavors, la Generalitat serà lliure de negociar un nou contracte, 2011-2015, o triar un nou operador a partir del 2012.

Pel que fa a la valoració econòmica del servei, i segons l’acord de la Comissió Mixta d’Afers Econòmics i Fiscals, l’Estat es compromet a assumir la totalitat del dèficit de Renfe Operadora, que per a 2010 s’estima en uns 117’2 M€. Aquest import inclou el dèficit d’operacions, les amortitzacions de les inversions realitzades i les despeses financeres. L’acord especifica que la Generalitat no assumirà pèrdues de Renfe-Operadora ni de 2010 ni d’exercicis anteriors.

Quan caduqui el contracte-programa vigent, el govern català podrà decidir si renova amb Renfe o bé atorga l’explotació de les rodalies barcelonines a una altra empresa operadora. Tant si l’execució del servei continua en mans de Renfe com si no, l’administració de l’Estat transferirà al govern català un import anual equivalent al dèficit associat a la prestació del servei.

En aquest sentit, els increments de cost deguts a decisions de l’Estat o Renfe ja sigui per increments de cànons d’ús d’infraestructura, nous serveis (per exemple els que es derivin de les obres del Pla de Rodalies) o millora dels estàndards de qualitat, entre d’altres, formaran part del cost a transferir per l’Administració General de l’Estat a la Generalitat de Catalunya.

Per la seva banda, la Generalitat, fent ús de les seves competències, podrà establir uns nivells de qualitat diferents i una política tarifària pròpia. També podrà modificar els estàndards del servei respecte a l’acord del ministeri de Foment amb Renfe (augment de les freqüències de pas, capacitat dels combois, etc.).

L’acord també especifica que si la Generalitat decidís no renovar el contracte amb Renfe Operadora, la Comissió Mixta d’Afers Econòmics i Fiscals Estat – Generalitat haurà d’acordar la valoració dels mitjans materials (parc de 197 trens) i personals (uns 900 empleats) a transferir a la Generalitat.



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dijous 14/01/2010 1:23

canalcole ha escrit:"Servicio de limpieza!" xD

Imatge
De fet li queda millor que el tratge i càrrec de conseller... fa més per a ell. :D :D


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dijous 14/01/2010 9:23

De l'Avui

Codi: Selecciona’ls tots

Rodalies busca la fórmula per posar trens semidirectes
L'entrada de Renfe a l'ATM farà que es modifiquin les corones tarifàries de les línies de rodalia. Es crearà una nova web i un telèfon d'atenció i el nou logotip serà taronja
Quim Torrent
Barcelona

Piano, piano si va lontano. El refrany italià reflecteix millor que qualsevol altre la predisposició que ara mateix tenen la Generalitat i Renfe d'arribar lluny en la seva col·laboració.

Prova d'això és la sintonia que ahir van mostrar els representants de l'operadora, encapçalats pel seu president, Teófilo Serrano, amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal.

Renfe i la Generalitat van constituir l'òrgan que tutelarà el traspàs i que també s'encarregarà de planificar i implantar les millores a la xarxa.

No hi haurà grans canvis a curt termini, però la intenció dels nous responsables de Rodalies Catalunya -el nom comercial que adoptarà al final del procés l'operadora- és fer alguns retocs en el servei abans de finalitzar el primer any.

Una xarxa col·lapsada
En concret, s'està estudiant la creació trens semidirectes en algunes línies. Tot i que la xarxa està actualment molt col·lapsada, hi ha diverses fórmules per augmentar la velocitat dels trens. El primer de tots és una millor coordinació d'horaris, de manera que els trens que surtin de ciutats grans com Mataró o Sabadell puguin avançar altres combois que parin a les estacions intermèdies. Sobre la taula també hi ha la possibilitat que en línies com la del Maresme els trens parin aleatòriament cada dues estacions. D'aquesta manera es reduiria el temps de viatge. Per crear aquests nous serveis i modificar-ne d'altres, el govern disposa de 50 milions aquest 2010 i 58 per al 2011 pactats amb el govern de l'Estat durant les negociacions del traspàs.

El fet que Rodalies passi a mans de la Generalitat comportarà que Renfe s'incorpori a l'ATM. D'aquesta manera la xarxa de Rodalies s'incorporarà a les corones tarifàries del sistema integrat. Això permetrà corregir la diferència de preu que hi ha ara entre el servei de la companyia i l'integrat per a viatges de distància semblant.

Però abans de tot això els usuaris notaran altres canvis. El primer serà la nova pàgina web, que es posarà en marxa el mes de febrer. Un mes més tard s'estrenarà un nou telèfon d'atenció als usuaris lligat al 012. Paral·lelament es presentarà la nova imatge corporativa que adoptaran els trens de rodalia, on el color predominant serà el taronja en lloc del vermell. 



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/01/2010 11:49

En concret, s'està estudiant la creació trens semidirectes en algunes línies. Tot i que la xarxa està actualment molt col·lapsada, hi ha diverses fórmules per augmentar la velocitat dels trens. El primer de tots és una millor coordinació d'horaris, de manera que els trens que surtin de ciutats grans com Mataró o Sabadell puguin avançar altres combois que parin a les estacions intermèdies.
Al·leluia!

Una altra dels lavabos d'en Nadal: http://www.tv3.cat/videos/715349


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dijous 14/01/2010 12:46

rogermelcior ha escrit:De l'Avui

Codi: Selecciona’ls tots

El fet que Rodalies passi a mans de la Generalitat comportarà que Renfe s'incorpori a l'ATM. D'aquesta manera la xarxa de Rodalies s'incorporarà a les corones tarifàries del sistema integrat. Això permetrà corregir la diferència de preu que hi ha ara entre el servei de la companyia i l'integrat per a viatges de distància semblant.
Resumiendo: que el billete de dos zonas deje de costar 1,60 para costar 2,10, o en mi caso concreto, que para bajar de Pineda a Barcelona 5 zonas a 3,60€ se conviertan en 4 zonas a 3,90€. O mejor aún, que para subir a Malgrat deje de ser 1 zona a 1,40€ para ser 2 zonas a 2,10€. Bella corrección.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dijous 14/01/2010 14:28

Tinc pocs record de l'època, pero encara recordo la sensació (més que sensació, realitat) de rapidesa i de brevetat dels trens semidirectes a la R1, on anaven de Mataró a Badalona, i de Badalona al Clot-Aragó "del tirón"

Pel bé de la mobilitat dels que no som de ciutat però hi treballem...TRENS SEMIDIRECTES JA!!!!!!!!!!!!!!!! :plas :plas :plas


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 14/01/2010 14:39

Això estaria molt bé, però tal i com tenim la xarxa, realment creieu que es pot aconseguir?? Ja sé que sempre trec l'exemple de la C2 Sud, és perquè la faig servir a diari, estareu d'acord en que allà és impossible, fins que no es facin més vies, i tal i com està la cosa, dubto molt que els organismes implicats, es posin d'acord per doblar la infraestructura...



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dijous 14/01/2010 17:40

Terror, El Periódico especula amb el tema...
EpC
Rodalies es planteja posar trens semidirectes per escurçar el viatge

• La mesura es podria aplicar a les línies de Puigcerdà, Manresa i el Maresme
CRISTINA BUESA
BARCELONA

Rodalies no ha de ser un servei «fossilitzat» sinó que s’ha de poder adaptar a les circumstàncies, va avisar ahir el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. Alguns dels aspectes que la Generalitat vol millorar com més aviat millor, després de l’assumpció de les competències l’1 de gener, tenen a veure amb la informació als usuaris i amb la freqüència mateix dels trens. Posar semidirectes en línies com la de Barcelona–Vic–Puigcerdà (R-3), la de Manresa (R-4) i la del Maresme (R-1) és una de les mesures que s’estan estudiant, va avançar Nadal.
El principal objectiu és millorar el temps de viatge o, el que és el mateix, reduir el trajecte entre aquells nuclis que presenten més afluència de viatgers. En el cas del traçat que va fins a la capital del Bages, per exemple, es podria augmentar la quantitat de trens entre Manresa i Terrassa (Vallès Occidental), que actualment estan unides, en hora punta, per un servei cada 20 minuts. Si es posessin més unitats per hora en aquest traçat, la connexió amb Barcelona es milloraria substancialment. Actualment la R-4 té 105.000 usuaris al dia, una quarta part del total de passatgers de Rodalies.
El mateix passaria en el recorregut cap a Vic (Osona), una de les línies amb més mal servei (sobretot dels trens que arriben fins a Puigcerdà) ja que transcorre per via única en una gran part del traçat. També en aquest cas, com al Maresme, on compten amb el mateix problema d’estretors en la infraestructura, el nou responsable del transport ferroviari, la Generalitat, estudia la possibilitat de posar-hi trens semidirectes.

TELÈFON AL MARÇ / El número dos de la Conselleria de Política Territorial va exposar aquesta idea després de la constitució de l’òrgan de coordinació format per la Generalitat i Renfe. Manel Nadal també va aprofitar per assenyalar que el mes que ve ja podria estar en funcionament la nova web de Rodalies i, al març, el telèfon d’atenció al client, que tindrà la base a Barcelona.
La puntualitat, la gestió de les avaries, el volum de passatgers o la quantitat de bitllets venuts i el grau de frau seran altres punts que apareixeran en les ordres del dia de l’organisme creat ahir. Nadal va aprofitar per recordar que ha canviat la imatge corporativa de la xarxa barcelonina que, en lloc de mantenir el color vermell i la C, s’ha convertit en una R taronja.
De la mateixa manera que ahir es va firmar el conveni amb Renfe, en les pròximes setmanes se’n subscriurà un altre amb Adif per, per exemple, saber quin espai queda lliure a les vies per emprendre millores com els nous semidirectes.



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dijous 14/01/2010 17:47

En el cas del traçat que va fins a la capital del Bages, per exemple, es podria augmentar la quantitat de trens entre Manresa i Terrassa (Vallès Occidental), que actualment estan unides, en hora punta, per un servei cada 20 minuts. Si es posessin més unitats per hora en aquest traçat, la connexió amb Barcelona es milloraria substancialment.
Error, hi hauria més freqüències, però el temps de trajecte el mateix.

M'edito: Bé, a no ser que aquestes freqüències adicionals fossin directes Terrassa-Manresa...



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 14/01/2010 22:29

No sé on els veuen els trens cada 20 minuts. Hi ha trens cada 30 minuts. I en hora punta (de fet és una franja entre les 7 i les 8 del matí en direcció Terrassa) i a la tarda també en una minsa franja d'una hora hi ha trens cada 15 minuts.

A i el cap de setmana hi ha un tren cada hora.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 14/01/2010 22:56

En el cas del traçat que va fins a la capital del Bages, per exemple, es podria augmentar la quantitat de trens entre Manresa i Terrassa (Vallès Occidental), que actualment estan unides, en hora punta, per un servei cada 20 minuts. Si es posessin més unitats per hora en aquest traçat, la connexió amb Barcelona es milloraria substancialment.
Si augmenten la freqüència de trens, que s'oblidin dels directes entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet.



jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dijous 14/01/2010 23:42

TBF ha escrit:
jordigt2008 ha escrit:
uriol108 ha escrit:Entrevista del programa Àgora de TV3 al Conseller Nadal sobre el traspas de les Rodalies

http://www.tv3.cat/videos/2292259/Rodal ... est-any-si
Encara ens el trobarem dintre dels lavabos :)
Potser si
Que bo jajajaa



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 15/01/2010 20:14

brito_cat ha escrit:Terror, El Periódico especula amb el tema...
EpC
Rodalies es planteja posar trens semidirectes per escurçar el viatge

• La mesura es podria aplicar a les línies de Puigcerdà, Manresa i el Maresme
CRISTINA BUESA
BARCELONA

Rodalies no ha de ser un servei «fossilitzat» sinó que s’ha de poder adaptar a les circumstàncies, va avisar ahir el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. Alguns dels aspectes que la Generalitat vol millorar com més aviat millor, després de l’assumpció de les competències l’1 de gener, tenen a veure amb la informació als usuaris i amb la freqüència mateix dels trens. Posar semidirectes en línies com la de Barcelona–Vic–Puigcerdà (R-3), la de Manresa (R-4) i la del Maresme (R-1) és una de les mesures que s’estan estudiant, va avançar Nadal.
El principal objectiu és millorar el temps de viatge o, el que és el mateix, reduir el trajecte entre aquells nuclis que presenten més afluència de viatgers. En el cas del traçat que va fins a la capital del Bages, per exemple, es podria augmentar la quantitat de trens entre Manresa i Terrassa (Vallès Occidental), que actualment estan unides, en hora punta, per un servei cada 20 minuts. Si es posessin més unitats per hora en aquest traçat, la connexió amb Barcelona es milloraria substancialment. Actualment la R-4 té 105.000 usuaris al dia, una quarta part del total de passatgers de Rodalies.
El mateix passaria en el recorregut cap a Vic (Osona), una de les línies amb més mal servei (sobretot dels trens que arriben fins a Puigcerdà) ja que transcorre per via única en una gran part del traçat. També en aquest cas, com al Maresme, on compten amb el mateix problema d’estretors en la infraestructura, el nou responsable del transport ferroviari, la Generalitat, estudia la possibilitat de posar-hi trens semidirectes.

TELÈFON AL MARÇ / El número dos de la Conselleria de Política Territorial va exposar aquesta idea després de la constitució de l’òrgan de coordinació format per la Generalitat i Renfe. Manel Nadal també va aprofitar per assenyalar que el mes que ve ja podria estar en funcionament la nova web de Rodalies i, al març, el telèfon d’atenció al client, que tindrà la base a Barcelona.
La puntualitat, la gestió de les avaries, el volum de passatgers o la quantitat de bitllets venuts i el grau de frau seran altres punts que apareixeran en les ordres del dia de l’organisme creat ahir. Nadal va aprofitar per recordar que ha canviat la imatge corporativa de la xarxa barcelonina que, en lloc de mantenir el color vermell i la C, s’ha convertit en una R taronja.
De la mateixa manera que ahir es va firmar el conveni amb Renfe, en les pròximes setmanes se’n subscriurà un altre amb Adif per, per exemple, saber quin espai queda lliure a les vies per emprendre millores com els nous semidirectes.

Alegria alegria per fi trens directes i semidirectes tots ha celebrar-ho :anim :anim :anim ))) )))3 )))2 :festa


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 15/01/2010 20:21

A mi no em sembla res a festejar. Renfe no és FGC, amb més estacions que un tramvia. La xarxa de via ampla té una per vila i és important que pari en totes. No suposa cap avantatge de quarts d'hora, i baixarà la demanda.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 15/01/2010 20:23

Aquesta notícia com sempre, s'oblida que a la R3 ja fa molts anys que hi han serveis semidirectes, com son tots els trens a/des de Puigcerdà/La Tour, i alguns Ripoll... No n'aprendran mai... :evil: I què parlar d'alguns SVC - EDF, que de Sitges en amunt no s'aturen fins a Sants... Per tant, com diu Lluita1714, no hi ha res a celebrar... :blah


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dissabte 16/01/2010 2:45

Ahir el Nadal corria per Sants i va agafar un Rodalia de la R2 cap a Sant Vicenç de Calders segons m'han dit!
Avui parla de Rodalia a l'Avui http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _84536.php



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 16/01/2010 10:44

UT440_132M ha escrit:Aquesta notícia com sempre, s'oblida que a la R3 ja fa molts anys que hi han serveis semidirectes, com son tots els trens a/des de Puigcerdà/La Tour, i alguns Ripoll... No n'aprendran mai... :evil: I què parlar d'alguns SVC - EDF, que de Sitges en amunt no s'aturen fins a Sants... Per tant, com diu Lluita1714, no hi ha res a celebrar... :blah
Només faltaria que els trens a Puigcerdà haguessin de parar a tota arreu... i de semidirecte en té poc... fa més parades que el tato.

A mi si que em sembla quelcom a celebrar... els trens per exemple que van a Vilafranca abans no paraven tots a la Granada o Lavern-Subirats ni al Papiol ni a Castellbisbal... I només per això ja es triga 10-12 minuts més


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 16/01/2010 19:21

rogermelcior ha escrit:Ahir el Nadal corria per Sants i va agafar un Rodalia de la R2 cap a Sant Vicenç de Calders segons m'han dit!
Avui parla de Rodalia a l'Avui http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _84536.php
Només per això, demostra tenir molt de valor. Ara en sèrio, allà podrà veure el que és una línia desastrosa, i posar fil a l'agulla per tal d'intentar paliar el problema d'alguna manera, tot i que és molt complicat.



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Diumenge 17/01/2010 16:23

Lluita1714 ha escrit:A mi no em sembla res a festejar. Renfe no és FGC, amb més estacions que un tramvia. La xarxa de via ampla té una per vila i és important que pari en totes. No suposa cap avantatge de quarts d'hora, i baixarà la demanda.
Jo crec que és una bona solució. En comptes de tenir un tren cada 5 minuts en totes les estacions, en tenim un cada 10 minuts i els que paren en unes estacions, no paren a les altres. Deixant la freqüència de 5 minuts només per a les principals estacions. En Renfe és cert que hi ha en general una estació per vil·la, però en algunes estacios hi ha més demanda que en altres. Aquest sistema ja es du a terme a la linia A del RER parisí, la qual té problemes bastant grans de saturació.
A més suposaria que les estacions més allunyades tindrien un temps de viatge menor per arriba a Barcelona, i no hi hauria problemes amb la capacitat perque el que recupera un tren saltant-se una estació, el recupera l'altre saltant-ne una altra.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”