Túnel a l'estació de l'Hospitalet

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
jordij
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: R4 Sud

Túnel a l'estació de l'Hospitalet

Entrada Autor: jordij » Dilluns 01/03/2010 18:35

Voldria fer una pregunta sobre una curiositat que sempre he tingut i que encara no he pogut saber.

Sortint de l'estació d'Hospitalet, en direcció Barcelona, a l'esquerra hi ha dues vies independents durant una estona que van a parar a un túnel. Algun cop hi he vist algun tren parat. Algú sap a on va a parar o anava a parar aquest túnel?

Moltes gràcies!



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2176
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 01/03/2010 18:46

És el túnel de la bifurcació de Gornal (nom de la zona on es troba, si no vaig errat). Uneix les vies de la línia d'Hospitalet amb les vies de la línia de Vilanova, una mica abans d'arribar a Bellvitge, costat Sants. Actualment, de les dues vies, només una resta conectada a la xarxa general ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 01/03/2010 22:40

Hi ha algun tren de mercaderies o alguna locomotora que circuli per aquest túnel?



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dilluns 01/03/2010 22:47

Sagrerenc ha escrit:Hi ha algun tren de mercaderies o alguna locomotora que circuli per aquest túnel?
No se si encara seguirà o no ocupat, pero crec que hi ha trens dins el túnel aparcats, no se si 440R...


Imatge

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 01/03/2010 23:01

Aquelles unitats van ser traslladades a Sant Vicenç de Calders.
Altaria_Trianilla ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Hi ha algun tren de mercaderies o alguna locomotora que circuli per aquest túnel?
No se si encara seguirà o no ocupat, pero crec que hi ha trens dins el túnel aparcats, no se si 440R...


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
jordij
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: R4 Sud

Entrada Autor: jordij » Dimarts 02/03/2010 1:31

oriolp13 ha escrit:És el túnel de la bifurcació de Gornal (nom de la zona on es troba, si no vaig errat). Uneix les vies de la línia d'Hospitalet amb les vies de la línia de Vilanova, una mica abans d'arribar a Bellvitge, costat Sants. Actualment, de les dues vies, només una resta conectada a la xarxa general ;)
Gràcies per la resposta. No sé si ho he entès bé. Seria això?Imatge





Per cert, jo recordo haver-hi vist algun cop civies parats allà, però potser només ha estat dos cops que ho he vist.



Avatar de l’usuari
jordij
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: R4 Sud

Entrada Autor: jordij » Dimarts 02/03/2010 1:37

Més que res per no obrir nous temes en el fòrum, i ja que en aquest tema es parla de ramals i d'Hospitalet, copio aquí una entrada que vaig posar fa uns dies en un tema que parla sobre la wiki, però que ningú m'ha respost.
L'article R1 de la wiki diu:
Fou inagurada el 1980 i l'estació terminal es trobava a l'estació de França, amb la destrucció del ramal de Marina es va fer circular aquest servei pel Clot-Aragó fins al centre passant per Plaça Catalunya i finalitzant el seu recorregut a Molins de Rei.
Jo el que recordo és que acabava a L'Hospitalet i l'aeroport (a Pl. Catalunya encara hi ha un cartell en què s'intueix a sota d'una enganxina "Aeroport", més tard CREC que va passar a acabar només a l'Hospitalet i després van allargar uns quants trens fins a Molins. S'hauria de dir que el final és a Hospitalet i que són alguns i només de dilluns a divendres els que acaben a Molins.
Per tant:
- EdF
- L'Hospitalet/Aeroport
- L'Hospitalet
- Molins de Rei. L'Hospitalet caps de setmana

Algú em podria confirmar si va ser així realment? No voldria canviar una cosa que crec que no és correcta per una altra que també ho és.

Gràcies!



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 02/03/2010 10:24

jordij ha escrit: Gràcies per la resposta. No sé si ho he entès bé. Seria això?Imatge
Correcte. Si et fixes, la traça en corba al costat de la piscina es veu perfectament, fins que el ramal arriba a contactar amb la via general. Fa una corba una mica més tancada.

Com a curiositat, comentar que aquesta coberta de formigó és una zona de solarium de la piscina :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23302
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/03/2010 11:56

jordij ha escrit:Més que res per no obrir nous temes en el fòrum, i ja que en aquest tema es parla de ramals i d'Hospitalet, copio aquí una entrada que vaig posar fa uns dies en un tema que parla sobre la wiki, però que ningú m'ha respost.
Si ningú no t'ha respost, és perquè potser no ho saben dir. En tot cas, més val abstenir-se de barrejar temes i fils, especialment si n'hi ha d'altres oberts. En qualsevol cas, el que es pot fer és tornar-ho a demanar amb discreció al fil corresponent, per si a algú li ha passat per alt.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1594
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 02/03/2010 16:07

Hola;

¿Algú sap per què caraï resta abandonat el túnel? No entenc per què per allà no fan circular una posible línia de rodalies Martorell-Aeroport, ni que fos cada 30', o si no com a mínim una l'Hospitalet-Aeroport. :x

Per cert Jordij;
La foto ja no es veu :? ¿Podries tornar-la a penjar?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1556
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 02/03/2010 16:20

Javi M ha escrit:¿Algú sap per què caraï resta abandonat el túnel? No entenc per què per allà no fan circular una posible línia de rodalies Martorell-Aeroport, ni que fos cada 30', o si no com a mínim una l'Hospitalet-Aeroport. :x
Pel mateix motiu que resta abandonat l'enllaç Sant Andreu Comtal - Sant Adrià del ramal de Laminados. Quan van desaparèixer les circulacions de mercaderíes per aquests ramals, es van deixar d'utilitzar.

I com ningú (ni Renfe, ni Generalitat, ni cap administració) vol fer línies de Rodalíes perifèriques (sense passar per Sants) aquests ramals acaven morint. L'enllaç Sant Andreu Comtal - Sant Adrià desapareix amb el projecte de La Sagrera. I és provable que aquest enllaç L'Hospitalet - Bellvitge desaparegui amb el projecte de La Torrassa. :(
Guigui ha escrit:Si ningú no t'ha respost, és perquè potser no ho saben dir.
O perquè no hem vist el post, home :D


Salvem l'Estació de França!

daneel
N5
N5
Entrades: 116
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: daneel » Dimarts 02/03/2010 17:13

m.h.t. ha escrit:.. I és provable que aquest enllaç L'Hospitalet - Bellvitge desaparegui amb el projecte de La Torrassa. :(
...
Se utilizará parte del túnel para encaminar los servicios actuales hacia Sants. En vez de pasar por las vias actuales en superficie, pasarian por el túnel; del cual habría que rehacer el tramo final para que "apuntase" hacia Sants en vez de hacia Bellvitge.

Al menos era la idea que se manejaba cuando se comentaba la construcción del intercambiador de la Torrassa; pero para verlo en la realidad habrá que esperar primero a que soterren la actual línea de Bellvitge-Vilanova y se haga el estudio de soterramiento de la línea de Vilafranca, para lo cual estaba previsto utilizar parte de éste túnel.

Pero mucho me temo que las renas criaran pelo antes que ésto llegue, ... :'(



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 02/03/2010 20:42

m.h.t. ha escrit:
Javi M ha escrit:¿Algú sap per què caraï resta abandonat el túnel? No entenc per què per allà no fan circular una posible línia de rodalies Martorell-Aeroport, ni que fos cada 30', o si no com a mínim una l'Hospitalet-Aeroport. :x
Pel mateix motiu que resta abandonat l'enllaç Sant Andreu Comtal - Sant Adrià del ramal de Laminados. Quan van desaparèixer les circulacions de mercaderíes per aquests ramals, es van deixar d'utilitzar.

I com ningú (ni Renfe, ni Generalitat, ni cap administració) vol fer línies de Rodalíes perifèriques (sense passar per Sants) aquests ramals acaven morint. L'enllaç Sant Andreu Comtal - Sant Adrià desapareix amb el projecte de La Sagrera. I és provable que aquest enllaç L'Hospitalet - Bellvitge desaparegui amb el projecte de La Torrassa. :(
Guigui ha escrit:Si ningú no t'ha respost, és perquè potser no ho saben dir.
O perquè no hem vist el post, home :D
Ja fa unes quantes setmanes que el ramal de laminados va passar a millor vida. També està previst que amb el soterrament de la línia de Vilanova al seu pas per Bellvitge (obres que teòricament haurien de començar el present any) hagi de desaparèixer el ramal del Gornal.
Actualment el ramal citat, es fa servir per fer maniobres dels trens així com per estacionar-los.
Desconec si encara resta connectat per la banda de la línia de Vilanova, però és probable que estigui donat de baixa.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1594
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 02/03/2010 22:58

Ha deixat d'existir el Triangle Ferroviari :twisted:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23302
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/03/2010 23:07

Sí, substituït per dos catets. Ben pocs si ho comparem amb els que han causat aquesta salvatjada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 03/03/2010 7:43

Hola,

Hombre pues yo igual una línea de L'Hospitalet al aeropuerto no hubiese puesto, pero una línea de Martorell a Castelldefels creo que habría sido un acierto. Habría significado unir vía ferrocarril de cercanías todo el Baix Llobregat de norte a centro y de centro a sur por la margen izquierda. Lo que impica que la nueva L12 ó C3 a Castelldefels no fue más que propaganda electoral barata justo antes de unas elecciones, que ahora mismo no es más que una excusa para que cuando se den los trabajos aquí trinque todo el mundo sus 3% 's respectivos, etc. Porque de haber intervenido hace tiempo en el sentido de aprovecharse de este ramal, ya tendríamos una línea de cercanías a Castelldefels más que no pasaría por Sants y que aseguraría el servicio al Baix Llobregat. Incluso podría haber sido una línea de Vilanova a Martorell.

Pero bueno, el problema no deja de ser que tenemos las mismas vías por el mismo sitio de siempre y no solamente no se crea nada nuevo ni hay intenciones de crearse con un mínimo de cabeza y materia gris (en lugar de pensar en un túnel bajo Diagonal multiancho y saliendo/entrando a todas partes piensan en solamente un túnel para la C3), sino que encima se destruye lo poquito que hay y que serviría de desahogo.

Y lo que pasa en el enclave de L'Hospitalet es ya tan serio y tan grave como para que haya dimisiones. Es una absoluta vergüenza. No es posible que cualquier tren que llegue a ese lugar tenga que ver su marcha paralizada durante el excesivo e inadmisible tiempo indefinido que hay que estar detenidos allí simplemente para tratar de meter con calzador a los trenes de las líneas C1 y C3 que finalizan allí su recorrido y poder sacar los que lo inician. Es que han prolongado algunos C1 a Molins para tratar de paliar esto pero es imposible. Teniendo como se tiene espacio en Martorell para hacer algo similar, teniendo espacio en Vilafranca antes del soterramiento y pidiendo trenes como están pidiendo en la zona del Vendrell para aumentar frecuencias porque se ahogan con un tren cada hora. Incluso en Castellbisbal habría espacio para ello. Pero nada, se insiste en mantener esa enorme playa de vías en L'Hospitalet como cabecera/final de línea que destroza al resto de la red en todo: frecuencias, tiempos de espera, abastecimiento de la población, tiempo de parada en los andenes... esperemos que con el soterramiento de vías en Sant Feliu esto pase ya a la historia y venga acompañado de la desaparición de L'Hospitalet como inicio/final de este tipo de recorridos.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 03/03/2010 15:54

Crec que seria viable fer dues línies de Rodalies amb interval de pas de 30 minuts. La primera de Castelldefels a Martorell i la segona de Mataró a Terrassa, pel ramal de les Aigües, permetent l'enllaç amb l'R2 a Sant Andreu Comtal, amb l'R3 a Montcada-Bifurcació i amb l'R7 a Cerdanyola del Vallès.

O potser encara millor, una línia orbital Castelldefels-Molins de Rei-Cerdanyola Universitat-Mataró, amb horaris alternats amb la línia circular Barcelona-Molins de Rei-Cerdanyola Universitat-Barcelona.

Però en aquest país ens hem permès el luxe de desmantellar el ramal de Laminados, i en canvi és una necessitat imperiosa fer l'autovia del túnel de la Conreria (B-500). Així ens va...



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 653
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 03/03/2010 16:47

Sagrerenc ha escrit:Crec que seria viable fer dues línies de Rodalies amb interval de pas de 30 minuts. La primera de Castelldefels a Martorell i la segona de Mataró a Terrassa, pel ramal de les Aigües, permetent l'enllaç amb l'R2 a Sant Andreu Comtal, amb l'R3 a Montcada-Bifurcació i amb l'R7 a Cerdanyola del Vallès.

O potser encara millor, una línia orbital Castelldefels-Molins de Rei-Cerdanyola Universitat-Mataró, amb horaris alternats amb la línia circular Barcelona-Molins de Rei-Cerdanyola Universitat-Barcelona.

Però en aquest país ens hem permès el luxe de desmantellar el ramal de Laminados, i en canvi és una necessitat imperiosa fer l'autovia del túnel de la Conreria (B-500). Així ens va...
Una forma para librar hospitalet del "caos" de salidas/entradas de trenes, es llevando los R1 hasta Molins, y Martorell, (ejemplo: Mataró-Molins y Blanes/Maçanet-Martorell) dejando sólo los R3 y los R7 (los R3, con el tiempo llegarán a Castelldefels, y los R7, a Granollers)

Volviendo al tema, que nos estamos desviando, decir que ese túnel no puede usarse para la nueva construcción del intercambiador de Torrassa, ya que la futura estación será soterrada, y el túnel está soterrado, y los trenes tienen que seguir iendo por el exerior, como hasta la actualidad.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 03/03/2010 18:13

Va... foto aeria de la boca del dichós túnel XD

Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 03/03/2010 21:51

Sagrerenc ha escrit:Però en aquest país ens hem permès el luxe de desmantellar el ramal de Laminados, i en canvi és una necessitat imperiosa fer l'autovia del túnel de la Conreria (B-500). Així ens va...
I Tiana i Sant Fost de Campcentelles, què en fem? Les tirem a terra per tancar la carretera actual i així no gastar ni un cèntim en la xarxa de carreteres secundàries del país?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”