Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 17/05/2010 15:37

seria prou pràctic, algú que li envii a TMB? :D
http://www.microsiervos.com/archivo/art ... istas.html


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/05/2010 15:46

I on dirà "processant nova informació"?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/05/2010 16:06

Guigui ha escrit:I on dirà "processant nova informació"?
xD xD

Per cert, Qui ha fet el disseny?

No s'ha adonat que els trens tenen 5 cotxes i n'ha posat 4 :P :P


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/05/2010 16:58

Jo diria que es tracta d'un disseny general, adaptable al nombre de cotxes que calgui. Ja posats, tampoc diria mai "Línea 3" en castellà, sinó més aviat "L3" dins el quadradet verd.

En quant al disseny en si, em sembla encertat i conté força informació. Ara, segur que tindria més utilitat a rodalia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 17/05/2010 17:43

És un bon sistema, podrien posar-lo a la L9/L10 per substituir el sistema "cutre" que hi ha actualment, ja que les pantalles TFT són escasses, i estan mal colocades.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/05/2010 18:25

Però, el veig massa sotísficat per TMB, en especial, el sistema de capacitat del tren, ja ho veig futurista.
Per cert, el Processant Nova Informació, i el seu germà Actualitzant Dades, hi tenen lloc, a sota de l'esquema del tren, o substituïnt la direcció pel missatge.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 19/05/2010 14:55

BCN2008 ha escrit:És un bon sistema, podrien posar-lo a la L9/L10 per substituir el sistema "cutre" que hi ha actualment, ja que les pantalles TFT són escasses, i estan mal colocades.
La informació a la L10, tant l'estàtica com la dinàmica, em va sorprendre molt desagradablement. De fet, és el que més em va desagradar.
Trobo que la informació estàtica de la resta de línies de BCN és bona, molt millor que a la majoria de ciutats. En canvi, a la L9/L10 és pobre i confusa. No entenc aquest pas enrera.
En quan a les pantalles de la L9, exactament el mateix. Moltes pantalles, però molt inútils. Dues pantalles per andana com hi ha a la resta de línies són un sistema molt més senzill i, a sobre, molt més útil i menys confús.

En quant al model proposat aquí, trobo molt bona la idea d'indicar la capacitat, encara que gràficament està sobrecarregat. S'ha de dissenyar per "tontos", i aquest disseny és atractiu però massa complex.
D'altra banda, tècnicament, veuríem si es podria fer amb els sistemes actuals.
Crec que els trens de les últimes sèries (5000, 6000 i 9000) tenen sensors de pes que indiquen l'ocupació de cada cotxe, però no crec que els tinguin les sèries 3000 i 4000. Els 2000, 2100 i 500, ni idea.
Després, a més, està el tema de si els sistemes de TMB permeten enviar aquesta informació al CCM perquè aquest el reenviï a les pantalles adequades.

En quant a rodalies... si no són capaços d'indicar la llargada del proper tren a les estacions principals com es fa a qualsevol país civilitzat, i de vegades ni tan sols la destinació, com coi podem pensar en que hi apliquin aquestes virgueries?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 19/05/2010 15:48

wefer ha escrit: Crec que els trens de les últimes sèries (5000, 6000 i 9000) tenen sensors de pes que indiquen l'ocupació de cada cotxe, però no crec que els tinguin les sèries 3000 i 4000. Els 2000, 2100 i 500, ni idea.
Després, a més, està el tema de si els sistemes de TMB permeten enviar aquesta informació al CCM perquè aquest el reenviï a les pantalles adequades.
Hi arriba l'ocupació percentual de cada cotxe.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 19/05/2010 20:32

els sensors que indiquen l'ocupació dels cotxes no son gaire exactes precisament. Amb el tren ple de passatge et poden indicar que està al 40% perquè la indicació es mesura per pes. L'única vegada que he vist un 5000 indicant el 110% de la càrrega va ser quan es van fer les proves d'esforç en arribar. Tampoc hi ha manera d'enviar aquesta informació als teleindicadors.
Els 2100 i els 500 si que indiquen la càrrega. Els 2000, 3000 i 4000's no.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 20/05/2010 8:28

Hola,

Yo inicialmente iría con calma. Esto de mostrar la densidad del vagón está muy bien, pero a la gente a la hora de la verdad y a la hora de ser prácticos le daría igual. ¿Qué criterios utiliza la gente a la hora de la verdad? ¿dónde se mete uno en el metro cuando un tren llega a la estación? seamos claros, la gente el único criterio que tiene es el de dónde le va a quedar más cerca la salida en la estación de destino ¿me equivoco? ese es el único criterio válido y elemental que utiliza la gente, y en caso de emergencia, pues si llegas a la estación y estás viendo que el metro se va porque lo oyes de lejos, pues coges y echas a correr y entras por la puerta que más cerca te quede, generalmente las últimas o las primeras que son las que abundan en todos los accesos a los andenes.

Por lo tanto eso de coger y poner pantallas que me indiquen que el coche/vagón de cabeza del próximo convoy va a estar a rebentar, a mi me da lo mismo si en mi estación de destino yo tengo que salir por ahí para coger la escalera e irme al vestíbulo. Interesante sí que sería disponer de esa información y venderían muchas pantallas de esas en el resto de Europa y países nórdicos y anglosajones, pero en Barcelona, España, Italia, etc. esto es accesorio hoy por hoy y nada práctico. No veo mal que esté ahí y que se indique, ojo. Pero la gente hará lo que quiera. Otra cosa sería que se estudiasen los flujos de movimiento en las estaciones y diferentes líneas y que en función de eso y de estas costumbres de colocarse en el vagón según dónde estuviese la salida en la estación de destino se utilizase para realizar obras decisivas en el sentido de cambiar los accesos de entrada y salida en las estaciones.

Por ejemplo, en las estaciones donde hubiese accesos en los extremos, si se viese que a causa de esto, los vagones de cabecera del metro son los que siempre van más cargados de gente y dado que tenemos tornos de acceso que miden a diario el número de usuarios que pasan por esa estación... analizando estos datos en toda la red, todas las líneas y todas las estaciones, ello nos debería poder llegar a saber cuánta gente se baja en esa estación, a qué hora hay más afluencia de viajeros, etc. Y con estos resultados podríamos llegar a tener que decidir cerrar y tapiar por ejemplo el acceso situado en los extremos y construir uno nuevo, por ejemplo en el centro de la estación (o a alturas diferentes en el andén coincidiendo con los diferentes vagones) allí donde fuese posible para, de esta manera hacer por narices que la gente escogiese todos los vagones del metro y no solamente los de los extremos.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/05/2010 9:59

Santfeliuenc ha escrit:Por ejemplo, en las estaciones donde hubiese accesos en los extremos, si se viese que a causa de esto, los vagones de cabecera del metro son los que siempre van más cargados de gente y dado que tenemos tornos de acceso que miden a diario el número de usuarios que pasan por esa estación... analizando estos datos en toda la red, todas las líneas y todas las estaciones, ello nos debería poder llegar a saber cuánta gente se baja en esa estación, a qué hora hay más afluencia de viajeros, etc. Y con estos resultados podríamos llegar a tener que decidir cerrar y tapiar por ejemplo el acceso situado en los extremos y construir uno nuevo, por ejemplo en el centro de la estación (o a alturas diferentes en el andén coincidiendo con los diferentes vagones) allí donde fuese posible para, de esta manera hacer por narices que la gente escogiese todos los vagones del metro y no solamente los de los extremos.
Si més no, aprofitant que s'estan construïnt moltes estacions de zero, s'hi podrien col·locar les sortides de manera diferent que les restants estacions de la xarxa. I és cert, la gent es mou pel criteri d'on es trobarà la sortida a la seva estació; jo mateix ho faig, fins i tot sabent que els cotxes del mig solen ser els que van més buits.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 20/05/2010 14:12

Hola,

Exacto, lo haces tú... y yo... y lo hacemos todos. Y hay quien podría decir, ¿qué más da recorrer el andén entero para colocarte en un extremo ahora o cuando llegues a la estación de destino, si es lo mismo? pues sí, es verdad, será lo mismo, pero si lo hago ahora, en destino soy el primero en salir y no tengo a nadie delante, pero como recorra la distancia en destino, cuando llegue a la mitad del andén ya tengo que estar haciendo cola para las escaleras ya sean mecánicas o normales porque tengo todo el andén por delante lleno de gente y tardo tres veces más en salir.

De estar construidos los accesos en según qué estaciones en el medio de las mismas o algo más cerca de un extremo que del otro, sin estar en ellos... la gente calcularía dónde le queda la puerta y se subiría a los vagones intermedios también.

Ahora bien, lo que sí está claro es que lo de las pantallas informativas o rótulos o marquesinas deslizantes que hay en la actualidad en el servicio que sea, son de vergüenza, no funcionan, no los encienden, van desfasados, se confunden de línea... y lo peor de todo es que les importa bien poco a quienes han de hacer que funcionen que todo este sistema vaya bien o no. Les da exactamente igual. Hasta que no coja nadie aquí todo esto y se depuren responsabilidades rascándole el bolsillo a alguien, esto no funcionará en la vida. El/los operao/s que sea/n responsable/s de todo esto han de ser sancionados si no funciona bien, ya sea el fallo informático, manual o como sea.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 20/05/2010 14:46

Santfeliuenc ha escrit: la gente el único criterio que tiene es el de dónde le va a quedar más cerca la salida en la estación de destino ¿me equivoco?
Sí t'equivoques ;)
Els usuaris de la L1 en hora punta, l'únic criteri que fem servir per entrar al tren és posar-nos per aquella porta on veiem que, empenyent, tenim un mínim de possibilitats de poder-hi entrar. Si et quedes als extrems, tens un 70 o 80% de probabilitats de quedar-te a terra i haver d'esperar el proper tren. O el proper del proper, i així successivament.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/05/2010 14:58

Si, però que consti que la L1 és una línia excepcional :D



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 20/05/2010 16:25

wefer ha escrit:Els usuaris de la L1 en hora punta, l'únic criteri que fem servir per entrar al tren és posar-nos per aquella porta on veiem que, empenyent, tenim un mínim de possibilitats de poder-hi entrar. Si et quedes als extrems, tens un 70 o 80% de probabilitats de quedar-te a terra i haver d'esperar el proper tren. O el proper del proper, i així successivament.
metring ha escrit:Si, però que consti que la L1 és una línia excepcional
Sí, es la línia on l'excepció és que no li toqui absorvir el passatge de Renfe pel tall de la Meridiana, de FGC per talls al Gornal (ocasionats per un forat de les obres de l'Ave o per la construcció d'una estació amb nom compost amb un topònim que ningú relaciona amb la zona i un signe gràfic que no ortogràfic) o de la L5 (pel tall causat per la construcció d'una estació a Sant Ramon i que per error rebrà un nom que no té res a veure amb la zona de Sant Ramon).

També és excepcional per ser la més lenta, la que té pitjor manteniment (mireu sino l'aire condicionat) i la que està condemnada a dependre de partides especials per renovar el parc mòbil al ser incompatible amb els trens d'ample UIC de la resta de línies.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/05/2010 18:27

Exacte, excepcional, però no pas per bon funcionament :|



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 21/05/2010 12:49

doncs jo sí que prefereixo posar-me a un cotxe amb menys ocupació encara que hagi de caminar 15 metres més


ES PELIGROSO ASOMARSE

celularfreak
N2
N2
Entrades: 15
Ubicació: Barcelona, Sagrada Familia

Entrada Autor: celularfreak » Divendres 21/05/2010 20:13

Veo difícil que se implantar a corto plazo un sistema parecido al que muestras.
Si que seria interesante que en el interior de los trenes se mostrara los servicios mas cercanos a tu vagón en la estación a la que vas a llegar. Me explico:
En Tokio, linea yamanote, en el interior de los trenes (encima de las puertas) hay pantallas lcd donde, ademas de anuncios, se muestra un esquema del tren y de donde están los ascensores, escaleras mecánicas y demás servicios del anden de la estación donde estas a punto de llegar.
Es bastante útil la verdad, aunque no entiendas japonés se entiende fácilmente lo que te quieren indicar.
Si encuentro alguna foto os la pondré, aunque como este verano vuelvo, si tenéis alguna petición puedo intentar conseguirla.
Saludos!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/05/2010 21:40

Hola, bienvenido al FTC! Cuanto me alegro de que no seas spam, pese al nick :suar



celularfreak
N2
N2
Entrades: 15
Ubicació: Barcelona, Sagrada Familia

Entrada Autor: celularfreak » Dissabte 22/05/2010 13:33

Ya me ha costado registrarme ya, a la tercera va la vencida! :)
Un saludo!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”