Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
pedrofgc
N5
N5
Entrades: 92
Ubicació: olesa de montserrat

Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Entrada Autor: pedrofgc » Dijous 24/06/2010 20:57




Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dijous 24/06/2010 21:04

Estic totalment d'acord amb vosaltres en què la culpa del que ha passat ha estat per la imprudència de persones que es passen les normes pel forro del pantaló.

Ara bé, un parell de coses que cal plantejar-se:

- Està el pas inferior prou dimensionat per absorbir la quantitat de gent que mou un baixador com aquell?

- Pot un tren travessar a 150 km/h un baixador amb aquella configuració? No seria més segur que es fes un baixador amb dues vies principals i dues de laterals desviades?

I finalment... hauria passat una desgràcia així si s'haguessin fet en el seu dia les obres del Corredor de la Mediterrània, mortes de risa a l'Hospitalet de l'Infant?



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 24/06/2010 21:09

davidbarna ha escrit: - Està el pas inferior prou dimensionat per absorbir la quantitat de gent que mou un baixador com aquell?
I si no ho està, el que cal fer és esperar-se. No podem fer un pas soterrat de 25 metres d'ample.
davidbarna ha escrit: - Pot un tren travessar a 150 km/h un baixador amb aquella configuració? No seria més segur que es fes un baixador amb dues vies principals i dues de laterals desviades?
El problema del baixador no és que no tingui vies laterals desviades, és que per anar de l'andana direcció Sant Vicenç a la sortida s'han de creuar les vies. Encara que hi haguesin dues generals, dues desviades i totes les vies que vulguis, l'accident hagues succeit igualment.
Per cert, al tenir vies desviades passaria a ser estació, no?



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dijous 24/06/2010 21:43

en part la culpa la te adif per 2 motius:

1º: tancar un pas elevat del qual no te competencia alguna. si volen evitar que la gent es coli, que facin un pont com el de sant andreu comptal
2º: el pas subterrani es massa estret i a sobre no esta ben senyalitzat. es veritat que a l'hivern no hi va ni deu, pero ha d'estar preparat per tanta gent en aquestes dates. be que el que hi ha a montmelo no es el millor del mon, pero ho tenen ben muntat perque no hi hagi incidents durant els dies de la F1 i de la MotoGP (ho dic per experiencia propia)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 24/06/2010 22:01

twipsy ha escrit:en part la culpa la te adif per 2 motius:

1º: tancar un pas elevat del qual no te competencia alguna. si volen evitar que la gent es coli, que facin un pont com el de sant andreu comptal
2º: el pas subterrani es massa estret i a sobre no esta ben senyalitzat. es veritat que a l'hivern no hi va ni deu, pero ha d'estar preparat per tanta gent en aquestes dates. be que el que hi ha a montmelo no es el millor del mon, pero ho tenen ben muntat perque no hi hagi incidents durant els dies de la F1 i de la MotoGP (ho dic per experiencia propia)
No cola. Si de les 500 persones (per posar un exemple), només 30 no passaven pel pas inferior, és que no deu estar tan mal senyalitzat. Si hi ha molta gent, t'esperes, perquè bé que s'hi esperava la resta de la gent.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 24/06/2010 22:19

twipsy ha escrit:en part la culpa la te adif per 2 motius:
Adif no te la culpa de que la gent sigui impacient i imprudent i decideixi saltar-se la prohibició de creuar les vies.
twipsy ha escrit: 1º: tancar un pas elevat del qual no te competencia alguna. si volen evitar que la gent es coli, que facin un pont com el de sant andreu comptal
La setmana passada vaig veure a gent enfilant-se pel pont que comentes i colant-se, saltant les dues valles i mig penjant-se pel pont, així que si es volen colar es colaran igualment... es més, algú caurà avall i encara culparà a Adif.
twipsy ha escrit: 2º: el pas subterrani es massa estret i a sobre no esta ben senyalitzat. es veritat que a l'hivern no hi va ni deu, pero ha d'estar preparat per tanta gent en aquestes dates. be que el que hi ha a montmelo no es el millor del mon, pero ho tenen ben muntat perque no hi hagi incidents durant els dies de la F1 i de la MotoGP (ho dic per experiencia propia)
Ara haurem de fer passos subterranis amb l'amplada d'un carrer per tal que puguem passejar-hi còmodament... En una estació on cada dia hi hagi un trànsit elevat de gent si que calen passos amplis, però aquí no. No costa res esperar i fer cua, que de ben segur n'estan acostumats a fer-ne a discoteques, concerts, partits de futbol, etc...


La culpa únicament la tenen els que han saltat a la via, que segur que saben de sobres que està prohibit (hi han cartells per totes les estacions i deuen estar farts de sentir-ho per megafonia).


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/06/2010 22:24

twipsy ha escrit:1º: tancar un pas elevat del qual no te competencia alguna.
Si Adif no hi té competència no el pot tancar ni obrir.
twipsy ha escrit:2º: el pas subterrani es massa estret i a sobre no esta ben senyalitzat.
Tan estret i mal senyalitzat com la resta: és a dir, prou perquè persones amb dos dits de front sàpiguen identificar-lo i s'armin de paciència (tampoc en cal tanta) per a esperar-se.

Quant a la resta, estic amb els comentaris que s'han fet. S'ho han buscat. I que ara ningú no intenti justificar la infracció que han comès tota aquella colla de temeraris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 24/06/2010 22:31

twipsy ha escrit:1º: tancar un pas elevat del qual no te competencia alguna. si volen evitar que la gent es coli, que facin un pont com el de sant andreu comptal
El pas elevat no està pas tancat. El que està tancat és la rampa que dóna accès a l'andana direcció Sant Vicenç, ja què aquesta rampa permetria a la gent colar-se. Vaja, això és el que s'ha vist a les imatges de TV3.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 24/06/2010 22:32

Al 3cat24 confirmen que la xifra de víctimes mortals, s'eleva a 13 ja. Per cert, a Vilaweb, hi ha un enllaç, cap aquí el fòrum.

http://www.3cat24.cat/noticia/741506/ca ... telldefels

Hospitalet de Llobregat

S'eleva a 13 el nombre de víctimes mortals en l'atropellament de Castelldefels
Actualitzat a les 22:39 h 24/06/2010

L'anàlisi de les restes mortals ha confirmat que són 13 les persones que han perdut la vida en l'atropellament de la nit de Sant Joan a Castelldels. Les anàlisis dels forenses han permès corregir el balanç de víctimes, segons ha informat la consellera de Justícia, Montserrat Tura, aquest dijous al vespre. Fins ara s'havia comunicat que hi havia 12 morts i 14 ferits. De les 13 víctimes mortals, 8 ja estan identificades. Tura ha advertit que les tasques d'identificació són molt complicades i s'allargaran dies en els casos més complicats.

Montserrat Tura ha confirmat que les últimes anàlisis forenses eleven a 13 la xifra de víctimes mortals de l'atropellament. El balanç nou s'ha fet públic aquest dijous al vespre, quan una cinquantena de familiars i amics de les víctimes continuaven esperant a l'Institut de Medicina Legal, a la Ciutat de la Justícia, per tenir informació de primera mà de la tasca dels forenses.

Els experts han pogut identificar 8 víctimes mortals, set homes i una dona. Els cinc restants encara no se sap qui són, i Tura només ha avançat que són dos homes i tres dones.

En una compareixença prèvia, Tura ha anunciat que la identificació i reconstrucció dels cossos és molt complicada per l'estat en què van quedar després del xoc i que es podria arribar a allargar dies. En els casos més extrems s'ha de recórrer a les proves d'ADN, i qualsevol dada que puguin aportar els familiars -d'una piga o d'un tatuatge, per exemple- és clau.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 24/06/2010 23:00

pedrofgc ha escrit:
437.001 ha escrit:Vejam sisplau, no hi té RES a veure que fóssin sudamericans o no.
A a R2 Sud, l´incivisme és col.lectiu per part de tota mena de gent, catalans de la ceba, de la no ceba, espanyols de prop o de lluny, estrangers, i no estrangers.
La gent es cola en massa, gent jove i gent gran, i la gent creua les vies per on els surt dels nassos, siguin blancs, negres o verds.
Abans de l´arribada de la immigració ja passava.

El baixador de Port Aventura té valla entre les dues vies, cert, però és que només una de les vies té andana, i a l´altre cantó de la valla i la via directa hi ha un hort, i ningú creua allà.
Altra cosa és Salou o Cambrils, sobretot Salou, que és mlt més problemàtic, sobretot els passos a nivell del C/Barcelona i el del Camping Sangulí.

En quant al cònsul de l´Equador, és un polític, ja sabem com són...
Que bó lo del cònsul...
Doncs a la línia Llobregat Anoia millor no et dic el tipus de gent que acostuma a colar-se,no,perque em direu que sóc un racista i no és veritat...
Doncs mira de calmar-te o els administradors et poden dir alguna cosa.
És cert, hi ha molts immigrants que es colen, però també n´hi ha molts que paguen.
I hi ha mooooooooooooooooooooooolts catalans i no sempre són gent necessitada, que es ´colen, pedroFGC . Coneixes l´estació Universitat Autònoma de FGC?



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 24/06/2010 23:27

Un portaveu del SEMAF està ara en directe al CANAL 24h de TVE.

L'Alaris anava a 139 km/h quan el màxim era 150 Km/h. Ha parlat amb el maquinista que està destrossat. Està parlant de caracteristiques tecniques de frenada d'urgència i de comportaments d'usuaris. un tren a 100 km/h com aquest tarda 1.000m en aturar-se en frenada d'emergencia



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 24/06/2010 23:29

Trobo que la tanca sí és necessària, és difícil que la tallin amb una línia amb tanta freqüència. Sinó, hi ha una mena de tanca més gruixuda que és més difícil de tallar. Més que res, pel servei.

D'altra banda, la nacionalitat dels afectats SÍ que té rellevància en tant que el cònsol equatorià ha sortit en defensa de les víctimes. No es pot dir que tots els nouvinguts incompleixin les normes sobretot als ferrocarrils, tampoc es pot dir que tots els catalans siguin innocents. Dir que els que van creuar les vies eren d'orígen sud-americà i africà no és pas racisme, és una dada que cal tenir en compte a l'hora de buscar el perfil més comú en aquesta mena d'infractors. Per què? Per fer estudis que portin a campanyes de conscienciació, si pot ser, dins aquestes comunitats.

I tot això, sense racisme.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/06/2010 23:32

twipsy ha escrit:en part la culpa la te adif per 2 motius:

1º: tancar un pas elevat del qual no te competencia alguna. si volen evitar que la gent es coli, que facin un pont com el de sant andreu comptal
Jo he sentit que el pont era competència de l'ajuntament, i que van ser ells qui el van tancar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/06/2010 23:45

UT440_132M ha escrit:Al 3cat24 confirmen que la xifra de víctimes mortals, s'eleva a 13 ja. Per cert, a Vilaweb, hi ha un enllaç, cap aquí el fòrum.
Des d'aquí agraïm a Vilaweb per aquesta consideració.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 24/06/2010 23:47

Claro es que los de soca arrel son delicuentes mas de pata negra tipo Millet, Montull, Prenafeta, Alavedra etc. La verdad no se que tiene que ver este comentario y otros con el ferrocarril, a sido una desgracia y la nacionalidad de cada uno, me da igual, yo lo que quiero es que no vuelva a pasar y que quien tenga que tomar medidas que las tome, pero esto volvera a suceder en cualquier otro sitio porque imprudencias se cometen todos los dias y todos despues a rasgarse las vestiduras.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/06/2010 23:49

:topic



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 25/06/2010 0:08

A Mataró amb la jardinera que hi van posar ningú salta per la via i tothom fa servir el pas subterrani, podrien posar quelcom similar...

Imatge



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 25/06/2010 0:34

uriol108, és una bona solució però calen massa obres. Amb una tanca rígida deu haver-ne prou. És car? bé que van posar-ne una a la Ronda del Litoral per darrera de Montjuïc per tal de que els que abans vivien a Can Tunis no travessin l'autopista posant en risc la seva vida i la dels conductors.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 25/06/2010 0:38



"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Divendres 25/06/2010 0:47

Un altre grup? Si a la pàgina anterior (la 6) d'aquest fil ja apareix l'enllaç a un creat per un membre del fòrum...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”