Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 24/06/2010 18:09

D'incivisme al Tarragonès diria que n'hi ha una mica menys que per aquí, però potser es concentra molt en determinats indrets, els del botellon a les proximitats de l'estació i que mai em deixen dormir.
437.001 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Malgrat que ha sigut una imprudència, i aquestes persones han patit les conseqüències dels seus actes, trobo que cal posar una tanca entre les vies, com a El Palau. Això no pot seguir passant, per moltes lleis que es posin la gent no les respectarà, i seguiran tallant el servei d'aquesta línia cada setmana, i això s'ha d'aturar. S'ha de posar una tanca entre les dues vies, no només pels que passen malgrat la prohibició, sinó pel servei.

No ho veus, xiquet.

El Baix Llobregat, el Garraf, el Baix Penedès i el Tarragonès tenen un molt greu problema d´incivisme.
La gent agafa un martell per trencar el mur si la valla és de maons, unes tenalles si la valla és metàlica.
Hi ha llocs com Calafell o Torredembarra on la valla l´han trencat el mateix dia que l´han instal.lat.
És un miracle que no s´hi mati més gent.
Al meu amic Albert el va atropellar un tren a Altafulla, i mira que li havíem dit milions de cops que no passés per la via. Ni cas. I així li va anar.
A sa mare li va agafar un atac de nervis, així que un altre amic va haver de reconèixer els trossos.

Òbviament, no es pot estar content, però s´han mort de manera molt lògica. I ridícula, es podia perfectament evitat si haguéssin passat pel pas inferior.

Per cert, us convido a visitar l´estació de Sant Vicenç de Calders al vespre a l´arribada d´una R2 en doble de 451 a la via 4, i que observeu quanta gent passa pel pas inferior, i quants creuen les vies.
ës un miracle no ja que no hi hagi més morts, sinó que l´alaris de Castelldefels no es carregués a més gent a sant vicenç Calafell segur o Cunit...


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 24/06/2010 18:12

No haré ningún tipo de comentario, porque los que se me ocurren son bastante serios y desagradables contra este señor.

http://www.elperiodico.es/es/noticias/s ... 6390.shtml

El cónsul de Ecuador critica a la Generalitat por hablar de "imprudencia"


Jueves, 24 de junio del 2010 - 16:42h. AGENCIAS (CASTELLDEFELS) Votos:+0-0Comentarios(3)
El cónsul de Ecuador en Barcelona, Freddy Arellana Ruiz, ha criticado hoy a la Generalitat por decir que las personas atropelladas en Castelldefels en un accidente ferroviario han cometido una "imprudencia", y ha pedido esperar al resultado de la investigación judicial.

Arellana se ha desplazado hoy, en nombre del embajador de su país en Madrid, Galo Chiriboga, al centro cívico Frederic Mompou de Castelldefels para interesarse por los familiares de las víctimas mortales del accidente de tren, en el que han fallecido 12 personas, sobre las que se apunta a que la mayoría de ellas eran de origen latinoamericano.

Con tono dolido, el cónsul ha precisado que ningún representante de la Generalitat se ha puesto en contacto con él o algún otro miembro del cuerpo consular de países latinoamericanos, a pesar de que, ha asegurado, parece que habría numerosas víctimas de origen latino.

"Sin señalización adecuada"

"Estamos desinformados totalmente", ha indicado el cónsul, que ha considerado que el conseller Joaquim Nadal se haya "precipitado" al sugerir una imprudencia por parte de las víctimas el trágico atropello al cruzar éstos las vías, no utilizar el paso subterráneo y no hacer caso de los avisos de megafonía. Arellana ha asegurado que las víctimas no encontraron la "señalización adecuada" para cruzar las vías, según explicó un funcionario ecuatoriano que vivió el atropello y que ahora se encuentra en un hospital "en estado de shock" por lo sucedido.

El cónsul ha considerado que el hecho de que el paso elevado de peatones estuviese cerrado al público y la gran cantidad de viajeros que llenaban los andenes y las salidas de la estación deberían haber sido previstas por los responsables ferroviarios. Aseguró que las víctimas "desearon buscar la puerta de salida pero no la encontraron 'fácilmente".

Castelldefels, "símbolo de San Juan"

El cónsul de Ecuador se ha puesto en contacto con sus homólogos de Colombia, Chile y Bolivia en Barcelona dado que entre las víctimas podrían encontrarse personas de estas nacionalidades, ha avanzado, aunque puntualizando que no dispone de información oficial sobre este hecho. "Estamos tristes y preocupados", ha dicho el cónsul sobre lo sucedido.

El cónsul apuntó que se debería haber previsto la gran afluencia de gente. "Castelldefels es la playa símbolo en la fiesta de San Juan", consideró, al tiempo que subrayó que carece de información oficial sobre la identidad de las víctimas por lo que espera el resultado de la investigación.



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dijous 24/06/2010 18:25

Aquesta gent malauradament intentaràn xupar tots els diners possibles a Adif i Renfe i intentaràn difamar que la culpa és d'aquests. Si als seus països és normal travessar les víes en qualsevol indret, doncs allà ells, però aqui (encara que hi ha molts inconcients que se salten les normes) està absolutament prohibit.

Ara resultarà que la culpa és de Renfe per fer-hi passar trens sobre les vies. Au venga va...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 24/06/2010 18:29

En algun mitjà ha sortit algú dient que tot i considerar-ho un comentari inoportú la majoria dels que han creuat les vies per accedir a la seva estació d'origen ho han fet saltant els torniquets, doncs jo crec que el comentari és totalment oportú, perquè simplement coincideix que no respecten que s'ha de pagar bitllet i tampoc respecten que no s'han de creuar les vies, espero que els supervivents en surtin ben escarmentats.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 24/06/2010 18:41

Miquel ha escrit:Acaben de dir a Tv3 que les primeres investigacions de la caixa negra, diuen que el maquinista va fer ús del xiulet, i que possiblement anava a molta més de la velocitat permesa (150 Km/h).
També han dit que en aquests casos Renfe hauria de tenir en compte les festes i fer que els trens circulin poc a poc per poder frenar a temps.

En fin...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 24/06/2010 18:43

megapauer ha escrit:També han dit que en aquests casos Renfe hauria de tenir en compte les festes i fer que els trens circulin poc a poc per poder frenar a temps.
I fer un trajecte Alacant-Barcelona a 30km/h en 20 hores... Ja sabia que al final la culpa seria del "malèfic" tren... :boig



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 24/06/2010 18:43

megapauer ha escrit:
Miquel ha escrit:Acaben de dir a Tv3 que les primeres investigacions de la caixa negra, diuen que el maquinista va fer ús del xiulet, i que possiblement anava a molta més de la velocitat permesa (150 Km/h).
També han dit que en aquests casos Renfe hauria de tenir en compte les festes i fer que els trens circulin poc a poc per poder frenar a temps.

En fin...
Ja he dit, ha estat error meu, han dit menys velocitat.
M'he equivocat. :oops:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dijous 24/06/2010 18:55

Esperem que coses aixi no es tornin a repetir mai mes, no crec que es mostri racisme a les opinions de racisme per part dels companys del fòrum, sol s'ha de dir que els missatges que hi han a les estacions ho diuen clar i sobre amb varis idiomes i la senyalització a les andanes ho diu, aixi que no hi ha excusa per donar-li la culpa a a Renfe, quina barra per favor...



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dijous 24/06/2010 18:55

pedrofgc ha escrit:
Alex_C4 ha escrit:A veure si ens tallem amb alguns comentaris que aqui fa pudor a racisme
RACIME??????Els racistes son ells per que no acaben d´entendre que les normes aqui són per a tots iguals,i s´ha de viatjar amb titol de transport i no és pot creuar per les vies,no és tan dificil d´entendre.I el cònsul d´Equador que és preocupi del seu país que bastant problemes tenen.
A tu qui t'ha dit que els implicats en l'incident d'ahir no duien bitllet?, jo he vist tot tipus de gent creuant les vies. A Mi me la porta fluixa si els morts son llatino americans o nascuts a palautordera. Son persones humanes, t'hauría de caure la cara de vergonya



Avatar de l’usuari
Evalleida
N7
N7
Entrades: 589
Ubicació: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit

Entrada Autor: Evalleida » Dijous 24/06/2010 19:00

Pero no estem parlant del atropellament senyors... :x



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 24/06/2010 19:10

Jo visc a la vora de la línia R3, com molts sabreu, a la majoria d'estacions (gairebé totes), no hi han passos inferiors i/o superiors, s'ha de travessar a nivell de via, i en segons quins llocs, és perillós, ja que passen els trens que van/venen de Puigcerdà/La Tour de Carol, segons l'estació, ho fan molt depressa, doncs bé, mireu el nombre d'atropellaments en aquesta línia, és baixissim, és de les línies on menys gent atropellen. Jo utilitzo molt l'estació de Balenyà - Tona - Seva, just abans d'arribar a Vic, i venint de Tona, per l'antic camí ral, has de creuar dues vies sense pas, una està en servei, i sempre passo mirant que no vingui cap tren. Llavors has de creuar pel pas de fusta, hi ha gent que no ho fa, fins i tot n'hi ha que passen just darrera dels trens que no paren, i de veritat, no entenc com no els atropellen. A Vic, una estació renovada fa pocs anys, no he vist mai ningú creuar les vies, tots fan servir les escales mecàniques, les convencionals o l'ascensor, és una de les estacions on més civisme he vist. Un altre exemple, Granollers - Canovelles, hi ha un agent de seguretat, que cada vegada que ve un tren, es fica al pas a nivell, igual que un policia, i quan un tren arrenca, no deixa passar ningú. Sobre com evitar el què ha passat la matinada passada, un exemple el tenim al baixador de Portaventura, una tanca separa la via on paren els trens, de la via general, on passen els LD i mercaderies. Tot i que com dieu no seria la solució, ja que al dia següent d'instal·lar la tanca, estaria trencada. Potser caldria fer com la línia del Train Jaune, un tercer carril, per alimentar el tren.
En fi... Molt trista i lamentable l'actitud de la gent que va creuar imprudentment la via, però tampoc m'hi voldria acarnissar, la mort és un preu massa alt, com per frivolitzar en temes com aquest. Només espero que a partir d'ara, es controli molt més l'assumpte de creuar les vies, les normes són per complir-les, no per saltar-se'les a la torera. Si cal imposar sancions, endavant, el que no es pot repetir un fet com aquest, en la darrera setmana, ha mort molta gent, per culpa de les seves imprudències. Hi han hagut molts atropellaments darrerament. Només espero que el maquinista pugui re-incorporar-se a la feina després d'aquest fet. Molts ànims també a ell, que sense culpa, es va emportar per davant la vida de 12 persones, qui sap si d'aquí unes hores o dies, en poden ser més. Tant de bo que no. Desitjar la ràpida recuperació a tots els afectats, encara que hagin comès una imprudència, siguin espanyols, catalans, equatorians, marroquins, o Islandesos.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 24/06/2010 20:03

Vejam sisplau, no hi té RES a veure que fóssin sudamericans o no.
A a R2 Sud, l´incivisme és col.lectiu per part de tota mena de gent, catalans de la ceba, de la no ceba, espanyols de prop o de lluny, estrangers, i no estrangers.
La gent es cola en massa, gent jove i gent gran, i la gent creua les vies per on els surt dels nassos, siguin blancs, negres o verds.
Abans de l´arribada de la immigració ja passava.

El baixador de Port Aventura té valla entre les dues vies, cert, però és que només una de les vies té andana, i a l´altre cantó de la valla i la via directa hi ha un hort, i ningú creua allà.
Altra cosa és Salou o Cambrils, sobretot Salou, que és mlt més problemàtic, sobretot els passos a nivell del C/Barcelona i el del Camping Sangulí.

En quant al cònsul de l´Equador, és un polític, ja sabem com són...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/06/2010 20:24

Les tanques no serviran de res, la gent les trencarà per tal de poder accedir a l'altre via, per molt que posem facilitats per accedir a l'altre andana serse cap perill. I lo que deien de la tele, de soterrar, és totalment absurd, a quantes estacions soterrades veiem baixar a la gent, com a Arc de Triomf o Sant Andreu Arenal?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/06/2010 20:33

http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... e-adn.html

Los forenses tardarán días en identificar los cadáveres y precisarán pruebas de ADN

Los restos de los 12 fallecidos están muy deteriorados por el brutal impacto del tren | Todas las víctimas excepto una tienen menos de 28 años, muchas de ellas podrían ser latinoamericanas | Uno de los 14 heridos es una mujer de 28 años que está muy grave y dos son menores

JAVIER DALE | JOSEP M. CALVET | Barcelona | 24/06/2010| Actualizada a las 16:34h | Sucesos
Los forenses que trabajan para identificar a los 12 muertos en el atropello de un tren en la estación Castelldefels Playa sólo han podido avanzar en la mitad de casos, pero completar el trabajo puede durar días porque los cuerpos están destrozados y algunos pueden necesitar pruebas de ADN.

La consellera de Justícia, Montserrat Tura, dijo en el Instituto de Medina Legal que están pidiendo que la sesentena de familiares de los posibles muertos que se han presentado en el Instituto, en la Ciudad de la Justicia, den a los forenses detalles físicos que les puedan ayudar.

Tura no pudo asegurar, por tanto, que la mayoría de muertos sean ecuatorianos, y sólo concretó que algunos rondan la mayoría de edad y otros deben de ser nacidos en los años 70, aunque "la dificultad es muy elevada; el grupo es muy heterogéneo".

El conseller de Interior, Joan Saura, ya adelantó esta mañana que el proceso de identificación "no será corto" debido a "cómo se ha producido el accidente".

Diez personas siguen ingresadas en varios hospitales barceloneses, tres de ellas en estado crítico, y otras cuatro han recibido el alta, mientras las 12 víctimas mortales han sido trasladadas al Instituto de Medicina Legal para su identificación.

El accidente ferroviario ocurrido durante la tradicional verbena de San Juan ha conmocionado a la comunidad catalana en uno de los días más festivos del año y ha llevado al president de la Generalitat, José Montilla, a declarar hoy jornada de luto oficial en Catalunya.

Montilla, que se ha trasladado a Castelldefels para expresar su pésame a las víctimas, ha atribuido la tragedia a un "gesto de imprudencia" de las víctimas, que fueron arrolladas por un tren Euromed Alaris cuando, tras descender de un tren de Cercanías, atravesaron directamente las vías para dirigirse a la playa en lugar de hacerlo por un paso subterráneo de la estación.

El juzgado de Gavà, que se ha hecho cargo de la investigación, ha coordinado las labores de los equipos de bomberos y los mossos d'Esquadra. Antes de proceder al levantamiento de los cadáveres, el juez ha ordenado una segunda batida en la estación para buscar los objetos personales de las víctimas. El juez ya dispone de la caja negra del tren.

Tura ha asegurado que los expertos utilizan todas las técnicas a su alcance para realizar lo antes posible la identificación, a partir del ADN, de las huellas dactilares e incluso de partes concretas del cuerpo, pero que el estado de los restos no permitirá hoy más que hacer "una hipótesis de identificación", que se intentará ratificar con las familias.

La consellera ha confirmado que todos los cuerpos y restos se encuentran ya en esta instalación, pensada para identificar víctimas de grandes catástrofes, y ha anunciado que se abrirá de inmediato una sala para que los familiares de los fallecidos puedan esperar a conocer el avance de los trabajos. Los psicólogos que se encuentran ahora desplazados en un centro cívico de Castelldefels se trasladarán aquí, a los que se sumarán también otros especialistas de la Generalitat, para poder atender a las familias o amigos de las víctimas.

Restos mortales muy deteriorados

Los restos mortales, que han llegado en 20 sacas, están muy deteriorados dado el brutal impacto que recibieron las víctimas al ser arrollados por un tren rápido Alaris, hasta el punto de que la identificación de muchos cuerpos no se puede hacer por los rasgos faciales ya que las caras han quedado desfiguradas. "Las personas que han trabajado en las tareas de recuperar los restos de los cadáveres afirman que no habían visto nunca una cosa similar", ha dicho Tura, que ha expresado su pesar por la tragedia y ha mostrado su solidaridad hacia las personas que se acercan al centro cívico de Castelldefels y al Instituto de Medicina Legal en busca de información y que se muestran "desconcertados y desconsolados".

Hasta ahora, han trabajado en el protocolo activado para recoger los restos de las víctimas e identificarlas 21 miembros de la policía científica, 35 agentes de la unidad de investigación y 19 forenses.

Habría muchos latinoamericanos entre las víctimas

Sobre la nacionalidad de las víctimas, el conseller Saura no quiso concretar, aunque todo apunta a que la mayoría son de origen latino. Ello se desprende de que el origen de las personas que se han acercado al centro cívico de Castelldefels o a la Ciudad de la Justicia preocupados por si tienen algún familiar entre las víctimas y de los testigos. En el tren viajaban una gran cantidad de personas latinoamericanas, como Marcelo Carmona, Edelin Contreras o Leiny Gerona, que presenciaron el siniestro.

En el mismo sentido, el cónsul de Ecuador en Barcelona, Freddy Arellana, ha asegurado que al menos cinco de las víctimas mortales o desaparecidos son oriundos de su país. Asimismo, la embajada de Colombia ha informado de la "desaparición" de dos de sus ciudadanos tras el accidente.

La consellera de Salud, Marina Geli, ha informado de que entre las 14 personas heridas se encuentra una mujer, de 28 años, en estado de "extrema gravedad o muy crítica", además de dos menores de 15 y 16 años con traumatismos. Cuatro ya han sido dados de alta.

El conductor del tren, añadió Geli, también está siendo atendido psicológicamente. Previamente, fue sometido a un test de alcoholemia, en el que dio negativo (0,0).

La investigación judicial sobre el accidente deberá determinar si el paso subterráneo de la estación fue suficiente para absorber a la gran cantidad de viajeros que descendieron en la estación, al parecer unos 700, y si el cierre de la pasarela superior existente, de titularidad municipal, fue uno de los motivos por los que los fallecidos y heridos optaran por atravesar las vías.

El paso estaba "abarrotado"

Marcelo Carmona, un boliviano testigo del trágico accidente ferroviario de anoche, ha asegurado que el paso subterráneo de la estación de Castelldefels estaba en ese momento "abarrotado" y que, pocos segundos antes del siniestro, hubo una "oleada de gente que se lanzó a las vías" para ir a la playa a celebrar la verbena.

El Euromed procedía de Alicante y se dirigía hacia las 23,30 horas de ayer a la ciudad de Barcelona cuando, a su paso por la estación de Castelldefels-playa, arrolló a una treintena de personas que cruzaban las vías en ese momento.

Se da la circunstancia de que una joven de 19 años murió arrollada por un tren hace poco más de un año en el mismo apeadero al cruzar las vías.



pedrofgc
N5
N5
Entrades: 92
Ubicació: olesa de montserrat

Entrada Autor: pedrofgc » Dijous 24/06/2010 20:38

437.001 ha escrit:Vejam sisplau, no hi té RES a veure que fóssin sudamericans o no.
A a R2 Sud, l´incivisme és col.lectiu per part de tota mena de gent, catalans de la ceba, de la no ceba, espanyols de prop o de lluny, estrangers, i no estrangers.
La gent es cola en massa, gent jove i gent gran, i la gent creua les vies per on els surt dels nassos, siguin blancs, negres o verds.
Abans de l´arribada de la immigració ja passava.

El baixador de Port Aventura té valla entre les dues vies, cert, però és que només una de les vies té andana, i a l´altre cantó de la valla i la via directa hi ha un hort, i ningú creua allà.
Altra cosa és Salou o Cambrils, sobretot Salou, que és mlt més problemàtic, sobretot els passos a nivell del C/Barcelona i el del Camping Sangulí.

En quant al cònsul de l´Equador, és un polític, ja sabem com són...
Que bó lo del cònsul...
pedrofgc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 24/06/2010 23:19, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/06/2010 20:39

http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... cerse.html

Nadal: "No es momento de calificar el cruce de las vías. Simplemente, no debió hacerse"

La Secretaría de Estado de Infraestructuras confirma que se han abierto dos expedientes informativos –de Renfe y Adif-, cuyas conclusiones se remitirán al Govern y al Gobierno central | Además, se ha abierto una Investigación judicial | El tráfico de Cercanías se ha restablecido

JAVIER DALE | Barcelona | 24/06/2010| Actualizada a las 17:07h | Sucesos
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, se negó a calificar el hecho de que 30 personas cruzaran la vía de la estación de Castelldefels Platja, lo que causó anoche una tragedia con 12 víctimas, ya que "no es el momento de hacerlo". "Simplemente –añadió-, no debió hacerse".
UNA ESTACIÓN REMODELADA EN 2009
La estación de Castelldefels-Platja, donde se registró anoche el atropello de un grupo de personas que cruzaban sus vías, dispone de un paso inferior dotado de escaleras y ascensores que estaba abierto en el momento de los hechos. Según explicaron fuentes del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), el paso inferior estaba en servicio y suficientemente señalizado. Estas mismas fuentes recalcaron que las instalaciones cumplen todos los requisitos legales y de seguridad y recordaron que el cruce de las vías está prohibido.

La estación fue remodelada por Adif en 2009, con la construcción de un nuevo paso inferior entre andenes, que tiene una longitud de 21,5 metros, una anchura de 3,4 metros y una altura de 3 metros, y está situado en la zona más cercana a los accesos. Asimismo, se pusieron en servicio tres accesos, uno entre el nuevo paso inferior y el vestíbulo, otro en la zona de taquillas y el tercero próximo al paso elevado peatonal. Estas obras se complementaron con la adecuación del edificio de viajeros y de los entornos de la estación con un nuevo vallado con el objetivo de completar el cerramiento perimetral de la estación. La remodelación supuso una inversión total de 1,4 millones de euros. / Efe

El conductor del Euromed da 0,0 en el control de alcoholemia y está en estado de shock
De esta forma, el conseller ha puesto freno a las preguntas de la prensa, dirigidas en su mayoría al Secretario General de Infraestructuras, Victor Morlán, sobre la causa del accidente ferroviario. Nadal ha apuntalado lo explicado previamente por el propio Morlán: que se ha abierto una investigación interna desde Renfe y Adif para esclarecer las causas del accidente, que ambas investigaciones se remitirán al Gobierno Central y el Govern de la Generalitat, ya que el accidente afecta a una de las competencias traspasadas por el Estado a Catalunya, y que, además, se está desarrollando una investigación judicial.

Precisamente a causa de la investigación judicial, Morlán no ha respondido a algunas de las preguntas que se le han formulado, por no caer en la "especulación", y porque "tendremos tiempo suficiente para valorar en los próximos días" las causas y circunstancias de la tragedia.

Entre los datos que sí han podido concretar Morlán y Teófilo Serrano, presidente de Renfe, es que en el convoy, con capacidad para 1.000 pasajeros, viajaban 700 personas, y que 30 de ellas optaron por atravesar las vías. El Secretario de Estado de Infraestructuras ha comentado, respecto a la señalización del paso subterráneo –algunos testigos de la tragedia apuntan a que estaba deficientemente señalizado- que "he hecho esa misma pregunta a los técnicos cuando he llegado, y me han dicho que la señalización estaba bien hecha, así como la seguridad y la accesibilidad de la propia estación".

El paso subterráneo, "suficiente"

Al respecto del volumen de pasajeros del tren, y de si el paso subterráneo era suficiente para permitir el paso fluido y seguro de los mismos, Nadal ha sido categórico: "Llevamos muchos meses con este apeadero operativo, con dimensiones suficientes y sobradas respecto al marco legal, con dos ascensores para eliminar las barreras arquitectónicas. Un tren de estas características lleva 1.000 personas casi cada día. Y todas bajan en la estación".

Nadal también ha apuntado que el paso elevado que conecta con la estación y que estaba cortado, "estaba interrumpido por una cadena", y ha señalado que superar esa barrera "es tan difícil como cruzar las vías". El conseller ha negado posteriormente que haya sugerido que la solución ante el colapso del paso subterráneo fue emplear el paso elevado: "No he sugerido nada. Sólo he constatado la situación del paso elevado".

Por su parte, el cónsul de Ecuador en Barcelona, Freddy Arellana Ruiz, ha criticado hoy a la Generalitat de Catalunya por decir que las personas atropelladas en Castelldefels han cometido una "imprudencia", y ha pedido esperar al resultado de la investigación judicial.

Respecto a ese paso, Morlán explicó que, estructuralmente, no pertenece a la estación y que tras la reforma de la misma se cerró, al considerarte suficientes los pasos subterráneos habilitados. No obstante, indicó que la investigación interna valorará si esos elementos eran suficientes o no para cerrar la pasarela. Asimismo, concretó que existe un servicio de megafonía que advierte a los usuarios que no crucen por las vías y que en el momento de la tragedia había personal en la estación: "Una estación no está abierta sin que haya personal trabajando", especificó.

El tren, trasladado a Vilanova

Nadal ha anunciado también que el juez de guardia de Gavà (Barcelona) que instruye la causa ha autorizado ya el traslado del Euromed a Vilanova i la Geltrú, donde se iniciará la investigación judicial. Asimismo, la caja negra del tren está ya a disposición del juzgado, en funciones de guardia en el momento del siniestro, ha informado el Tribunal Superior de Justicia de Catalunya (TSJC).

El tren causante del atropello se encontraba hasta mediodía de hoy estacionado en una vía cerca de la estación de Castelldefels-playa donde se ha producido el trágico suceso, a la espera de la autorización judicial.

Nadal ha indicado que el juez ha autorizado hacia las 13.00 horas de hoy el traslado del convoy Euromed hasta la estación de Vilanova i la Geltrú (Barcelona), donde se analizarán todos los datos de que dispone para incorporarlos a la investigación judicial en curso y a otra, de carácter interno, que realizarán Adif y Renfe.

El Euromed procedía de Alicante y se dirigía hacia las 23,30 horas de ayer a la ciudad de Barcelona cuando, a su paso por la estación de Castelldefels-playa, arrolló a una treintena de personas que cruzaban las vías en ese momento.

Normalizado el paso de los trenes

El paso de los trenes por la estación de Catelldefels se ha normalizado después de haber estado suspendido desde anoche tras el accidente, según han informado fuentes de Renfe. El paso de los trenes había sido suspendido después de las 23:30 horas, cuando sucedió el siniestro, ya que hubo que atender a los heridos, retirar los cadáveres e identificar los restos humanos. Renfe ha explicado que desde las 12,27 horas de esta mañana los trenes vuelven a circular con normalidad por la estación de Castelldefels Playa.

Renfe había habilitado un dispositivo especial de 55 autocares entre las estaciones de Castelldefels Playa y Sitges para solventar los problemas de circulación a causa del accidente de anoche, Según ha informado la compañía ferroviaria, Renfe envió además a 22 informadores de la compañía entre las dos estaciones que hay en Castelldefels y en las del Garraf y Sitges, que atendieron a los ciudadanos para explicarles que deben coger el autobús por el corte de vías entre Castelldefels y Sitges. La compañía ferroviaria también había desviado todos los trenes de media y larga distancia del corredor sur por el interior, por Vilafranca del Penedés (Barcelona).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/06/2010 20:40

Si us plau, deixeu els comentaris de racisme o no racisme, o :escoba



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 24/06/2010 20:45

http://www.3cat24.cat/noticia/740367/ba ... -seguretat

Castelldefels

Blanco atribueix l'accident a "una imprudència" i assegura que l'estació compleix totes les normes de seguretat

Actualitzat a les 20:23 h 24/06/2010
El ministre de Foment, José Blanco, ha atribuït el tràgic accident a l'estació de Platja de Castelldefels a "una imprudència" de les víctimes. "Amb les dades disponibles fins ara, tot sembla indicar que aquest lamentable accident s'ha produït a causa de la imprudència comesa per part d'aquells viatgers que van intentar travessar la via saltant directament des de l'andana. Una cosa totalment prohibida", ha recordat Blanco, que també ha volgut deixar clar que l'estació de rodalia, remodelada fa menys d'un any, compleix tota la normativa de seguretat vigent. "I té un pas inferior com a únic espai autoritzat per anar d'una andana a l'altra", ha puntualitzat el ministre de Foment.

El ministre de Foment, José Blanco, que s'ha desplaçat a Castelldefels, ha traslladat "tot el seu suport" a les famílies de les víctimes i els ha dit que ara el més important és continuar amb la tasca de recerca i atendre els ferits. "La pèrdua de vides humanes -ha dit- sempre és dolorosa, però més quan són persones que tenen tota la vida per davant".

Mentrestant, l'Adif i Renfe han obert investigacions per aclarir els fets. El seu objectiu és determinar si la causa de l'accident és només una imprudència o si bé algun element, com ara la mala senyalització, va poder portar les víctimes a travessar per les vies i no pel pas subterrani de l'estació. També ha obert diligències prèvies el jutjat de Gavà, que estava de guàrdia en el moment dels fets.

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha explicat que "fa molts mesos" que aquest pas subterrani estava operatiu, que és "nou i compleix amb tots els requisits de seguretat". Nadal ha dit que el pas superior, que no és una instal·lació de l'estació sinó de la ciutat, estava tancat des que es va posar en funcionament el pas subterrani i els dos ascensors.

Per la seva banda, el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha insistit que "ningú comptava amb el fet que una estació remodelada des de fa 7 mesos amb totes les exigències i requisits de seguretat i accessibilitat no serà suficient per evitar un accident d'aquestes característiques". Morlán ha reconegut que la investigació haurà d'aclarir si el pas subterrani de Castelldefels podia engolir la gentada que hi va arribar per celebrar la revetlla a la platja.

Balanç tràgic

El balanç ha estat de 12 víctimes mortals i 14 persones ferides, 3 en estat crític. Al lloc dels fets s'hi van desplaçar 15 dotacions dels Bombers de la Generalitat, diverses patrulles dels Mossos d'Esquadra, 24 unitats de Suport Vital Bàsic i Suport Vital Avançat del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), i efectius de la Creu Roja, entre els quals un grup de psicòlegs. Aquest equip de psicòlegs va atendre ràpidament els familiars i acompanyants de les víctimes i els van traslladar al Centre Cívic Frederic Mompou. La zona s'ha acordonat ràpidament per part de la policia per tal d'evitar la presència de curiosos.

Restablert el servei ferroviari

L'atropellament mortal per part d'un tren Alaris, (no un Euromed, com s'havia dit en un principi) que cobria la ruta entre Alacant i Barcelona ha provocat l'aturada del servei en aquest punt i ha afectat la línia 2 de Rodalies i també els trens de mitjana i llarga distància que passen per aquest punt.

El servei s'ha restablert passades les dotze del migdia i els trens ja circulen en totes dues direccions per aquesta línia R-2 Sud, que fa el recorregut entre Barcelona i Sant Vicenç de Calders, tant els de Rodalies, com els de mitjana i llarga distància. A més, l'estació de Platja de Castelldefels, on hi ha hagut l'accident, també torna a estar operativa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 24/06/2010 20:49

En primer lloc el meu condol per la families de la victimas .
Si em permeteu aqui s0han dit moltes veritats, mes crec que els famliars dels afectats, i que malgrat semblar racista , noi es que son la pera, aquest mitgdia em posava negre sentit las declaracions, el colmo un que diu que ell no va cada dia a Castelldefels que no te per que seaber que hi un pas nou soterrani, i que clar ha anat a creuar on ho feia tota la vida, el pas elevat, que evidentement per evitar que la gent pasi sense bitllet, esta clausurat, Dons noi si veus que no pots passar mira busca el lloc, no pasis per on no ho tenias que fer , que hem de ser una miqueta mes civilitzats .
El mitjans de comunicacion tret de TV3 penosos, Tv3 crec que es l'unic canal que ha tractat el tema com hi de ser, i en aquest cas el Conseller Nadal ha dit elque tenia que dir, ha estat una improdencia amb consequencies molt greus.
Ara las families segur a demanar indemnizatcions, perdoneu el que dire semblara una mica dur pero es aixi, els unics respondables i culpables del accident han estat las mateixes victimes, crec que aixo s'haria de dir amb la veu molt alta, ells son els unics responsables dels fets i malauradament ho han pagat amb la vida, el que tindria que servir de reflexio pero altres que pensan com pensaban ells, NO PASA NADA YO NO ME ESPERO SOY MUY LISTO,i se que pensareu que soc una mica inhuma, pero si reclaman indemnizatcions, el que haurian de fer es pagar un multa. L'unica familia que al meu parer te tot el dret a una indemnizacio pero per part de las familias de las victimas, es la familia del maquinista
Altre victima el maquinista, si ell si que tindra consequencies, si no laborals espero que la logica impreri, si psicologicas, jo en el seu cas no se si seria capaç de posarma als comandeaments d'un tren altre cop. i d'aquest ningun es procupa
Las primeras investigacions de la caixa negra, tal com ja s'ha dit confirman velocitat molt inferior a la permesa, el que vol dir que el maquinista sabent las circunstancies que es podien donar ja va pendre mesures, us del xiulet, com es reglamentari. per tant cap responsabilitat ni per RENFE ni per ADIF ni per al maquinista els unics responsables las victimas



pedrofgc
N5
N5
Entrades: 92
Ubicació: olesa de montserrat

Entrada Autor: pedrofgc » Dijous 24/06/2010 20:56

BRILL 18 ha escrit:En primer lloc el meu condol per la families de la victimas .
Si em permeteu aqui s0han dit moltes veritats, mes crec que els famliars dels afectats, i que malgrat semblar racista , noi es que son la pera, aquest mitgdia em posava negre sentit las declaracions, el colmo un que diu que ell no va cada dia a Castelldefels que no te per que seaber que hi un pas nou soterrani, i que clar ha anat a creuar on ho feia tota la vida, el pas elevat, que evidentement per evitar que la gent pasi sense bitllet, esta clausurat, Dons noi si veus que no pots passar mira busca el lloc, no pasis per on no ho tenias que fer , que hem de ser una miqueta mes civilitzats .
El mitjans de comunicacion tret de TV3 penosos, Tv3 crec que es l'unic canal que ha tractat el tema com hi de ser, i en aquest cas el Conseller Nadal ha dit elque tenia que dir, ha estat una improdencia amb consequencies molt greus.
Ara las families segur a demanar indemnizatcions, perdoneu el que dire semblara una mica dur pero es aixi, els unics respondables i culpables del accident han estat las mateixes victimes, crec que aixo s'haria de dir amb la veu molt alta, ells son els unics responsables dels fets i malauradament ho han pagat amb la vida, el que tindria que servir de reflexio pero altres que pensan com pensaban ells, NO PASA NADA YO NO ME ESPERO SOY MUY LISTO,i se que pensareu que soc una mica inhuma, pero si reclaman indemnizatcions, el que haurian de fer es pagar un multa. L'unica familia que al meu parer te tot el dret a una indemnizacio pero per part de las familias de las victimas, es la familia del maquinista
Altre victima el maquinista, si ell si que tindra consequencies, si no laborals espero que la logica impreri, si psicologicas, jo en el seu cas no se si seria capaç de posarma als comandeaments d'un tren altre cop. i d'aquest ningun es procupa
Las primeras investigacions de la caixa negra, tal com ja s'ha dit confirman velocitat molt inferior a la permesa, el que vol dir que el maquinista sabent las circunstancies que es podien donar ja va pendre mesures, us del xiulet, com es reglamentari. per tant cap responsabilitat ni per RENFE ni per ADIF ni per al maquinista els unics responsables las victimas
OLEEEE OLEEEE!!!!Si senyor quanta raó tens



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”