Nova estació de Montmeló

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Nova estació de Montmeló

Entrada Autor: metring » Divendres 30/07/2010 17:55

Nota: no he trobat tema concret sobre el cas de Montmeló. no l'he inclós al fil de reformes d'estacions, perquè es tracta d'una nova estació.

http://www.lamalla.cat/infolocal/catalu ... ?id=392631

La circulació de trens a Montmeló, soterrada a partir de diumenge

Les obres han superat una primera fase de construcció d'un túnel, a l'espera de fer l'altre

EFE / LAMALLA.CAT

Els trens començaran a circular de forma soterrada per primera vegada a la història a la localitat de Montmeló, al Vallès Oriental, a partir d'aquest pròxim diumenge, 1 d'agost, gràcies a l'acord entre el Ministeri de Foment i la Generalitat per enterrar les línies ferroviàries entre Barcelona i la frontera francesa, al seu pas pel nucli urbà. La línia d'Alta Velocitat (AVE) entre la capital catalana i Figueres, a l'Alt Empordà també discorrerà en el futur per un dels dos túnels paral·lels que l'administradora d'infraestructures ferroviàries Adif està construint sota el corredor actual, segons una nota de Foment.

Les obres de soterrament consisteixen en la construcció de dos túnels paral·lels sota el corredor actual. Primer s'ha executat el túnel meridional pel que circularan tots els trens d'amplada convencional i s'ha instal·lat un baixador provisional. Quan estigui llest el segon dels túnels i la nova estació de Montmeló, circularan per ell els trens d'ample convencional. El primer dels túnels que es posa ara en servei, quedarà per ús exclusiu d'amplada internacional.

Estació provisional
De la seva banda, Renfe habilitarà a partir d'aquest cap de setmana aquesta estació provisional a la localitat, a 200 metres de l'actual, atès que la "complexitat de les obres" obliga a una modificació parcial del servei de la línia R2 de Rodalies i el servei de Mitja i Llarga Distància de la línia Barcelona-Girona-Portbou.

En aquest sentit, l'empresa ferroviària ha programat un servei alternatiu per carretera durant el cap de setmana, en els trams afectats per la modificació del servei.

Històric
La companyia ha indicat que 4.790 viatgers utilitzen cada dia l'estació de tren de Montmeló. Per a aquesta població, aquesta actuació és una fita històrica ja que gràcies a la posada en servei de la primera fase del nou traçat s'eliminarà la barrera creada pel ferrocarril i els trens deixaran de circular en superfície pel nucli urbà, una fet que no ocorria des que el 1854 va entrar en funcionament la línia Barcelona-Granollers.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 02/08/2010 8:38

Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi? >:(



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 02/08/2010 9:26

La nova estació provisional e Montmeló,té cartelleria de Rodalies Catalunya o la de sempre vermella?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/08/2010 11:00

Mako448 ha escrit:La nova estació provisional e Montmeló,té cartelleria de Rodalies Catalunya o la de sempre vermella?
Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 03/08/2010 0:08

metring ha escrit:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
Elements no, s'ha reaprofitat tot!



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dimarts 03/08/2010 0:25

han posat fins i tot les banderoles que posen els dies de la F1 indicant les destinacions



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/08/2010 10:14

UT596001 ha escrit:
metring ha escrit:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
Elements no, s'ha reaprofitat tot!
Exacte, així que de Rodalies Catalunya, res de res.



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dimarts 03/08/2010 20:01

metring ha escrit:
UT596001 ha escrit:
metring ha escrit:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
Elements no, s'ha reaprofitat tot!
Exacte, així que de Rodalies Catalunya, res de res.
I no saps el que me n'alegro!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/08/2010 22:09

Tranquil, que amb la nova vindrà el tío Paco con las rebajas, tot i que la nova senyalètica de rodalia em fa el pes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 06/08/2010 17:06

Trenscat ha escrit:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi? >:(
No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempre



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dissabte 07/08/2010 12:03

Danzig ha escrit:
Trenscat ha escrit:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi? >:(
No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempre
Jo sempre he pensat que el problema no es el tren, sinó el TAV.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dilluns 09/08/2010 14:12

solde13 ha escrit:
Danzig ha escrit:
Trenscat ha escrit:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi? >:(
No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempre
Jo sempre he pensat que el problema no es el tren, sinó el TAV.
Soterrar o no el tren no es preocupant quan a Figueres segons sembla volent fotre a un altre poble la seva estació perquè el AVE para allá. Per què coi no les foten al centre les estacions de AVE-Tren? Soterrar, es un mal menor comparat amb l'allunyament dels centres urbans de les estacions ferroviaries. Tot i que es cert, que segons on, soterrar es una bajenada i una inversió que seria més profitosa per desdoblar vies ferroviaries o crear millors serveis... Gastar en una població petita un soterrament es una bajeanada i un malbaratament de diners que aniria millor per altres coses. Tot i que clar, aprofitant que es fa la LAV i s'ha de soterrar per el pas de les poblacions (logicament) , doncs aprofitar que fan lo del AVE per soterrar la estació no está tan malament, tot i que es una mania molt rara a Catalunya aixó de soterrar els trens i que no evitin el pas de carreteres de alta circulació en algunes poblacions i més prioritat als peatons i transport public que al transport privat dels ous. Però a saber en que coi pensen els politics.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/04/2012 12:47

http://www.europapress.cat/economia/not ... 13930.html

Entra en servei la nova infraestructura ferroviària de Montmeló (Barcelona)


BARCELONA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

Adif ha posat en servei la nova infraestructura ferroviària d'ample convencional :?: a Montmeló (Barcelona), segons ha informat aquest dilluns en un comunicat.

Les obres executades han consistit en la construcció de dos túnels de 1.340 metres cadascun, realitzats mitjançant el sistema de pantalles, per soterrar la línia d'ample convencional i per al corredor d'alta velocitat a l'altura del nucli urbà.

S'han construït dos viaductes sobre el riu Congost de 232,2 metres de longitud cadascun perquè els trens deixin de circular per la superfície del municipi, i s'ha realitzat el muntatge de la superestructura del nou ample convencional.

També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.

Es preveu completar les obres amb la construcció d'un túnel que donarà servei a la circulació d'alta velocitat, que ocuparà una superfície de 41.443 metres quadrats.

Durant les obres s'ha interromput el servei ferroviari en el trajecte Mollet Sant Fost-Granollers Centre entre les 00.45 hores d'aquest divendres i les 04.30 hores d'aquest dilluns.

Aquestes actuacions són fruit de l'acord establert el desembre del 2005 entre el Ministeri de Foment, la Generalitat, Adif i l'Ajuntament de Montmeló, i ha suposat una inversió superior als 105 milions d'euros.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 09/04/2012 15:03




Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/04/2012 22:46

metring ha escrit:d'ample convencional :?:
Això ve de pervertir la llengua fins a límits insospitats: de "línia convencional" s'ha passat a assumir que l'ample ibèric (desgraciadament en ús per a les "línies convencionals" d'aquest país) és "convencional", quan en realitat, és un infractor congènit de les convencions internacionals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 09/04/2012 23:43

metring ha escrit:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
No serà pas.



lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Dimarts 10/04/2012 20:20

UT596001 ha escrit:
metring ha escrit:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
No serà pas.
Per què dius això? :nose

Salutacions
Josep Maria



lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Dimarts 10/04/2012 20:31

Guigui ha escrit:
metring ha escrit:d'ample convencional :?:
Això ve de pervertir la llengua fins a límits insospitats: de "línia convencional" s'ha passat a assumir que l'ample ibèric (desgraciadament en ús per a les "línies convencionals" d'aquest país) és "convencional", quan en realitat, és un infractor congènit de les convencions internacionals.
La noticia que ha penjat metring és un resum de la nota de premsa d'Adif:

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument

Si Adif diu que l'ample és convencional qui fa el resum ni es planteja que hi pugui haver un error.

Salutacions
Josep Maria



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 10/04/2012 20:48

Bones

Entenc el comentari de Metring.
Penso que no es com ens ho comenta. Crec que quan diu "convencional" es refereix a l'estandard actual (sigui bo o no) que hi ha a la península ibèrica.
Ara que si seria més correcte dir "ample ibèric", però es ADIF, no cal apretar massa, jejejeje


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 10/04/2012 21:18

lithops ha escrit:
UT596001 ha escrit:
metring ha escrit:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
No serà pas.
Per què dius això? :nose


Salutacions
Josep Maria
Cap tren de la línia R11 s'atura a Montmeló



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”