Avançaments mal calculats a Renfe

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Avançaments mal calculats a Renfe

Entrada Autor: wefer » Dimarts 12/10/2010 0:07

Avui, estant a Sitges, he viscut el següent, i que no és cap cas aïllat sinó que passa cada dia multitud de vegades a tota la xarxa.

He arribat a l'estació de Sitges, i veient de lluny que arriba el rodalies cap a Barcelona, baixo corrent travesso pel pas soterrat (amb les màquines obertes, com de costum, però això és una altra història) i arribo a l'andana sentit Barcelona. Veig que el tren s'ha parat a l'entrada de l'estació, abans d'arribar-hi, on hi ha una via d'apartador. Aquest fet és habitual per poder fer els avançaments.
Doncs bé... s'hi ha passat entre 5 i 6 minuts, parat al mig del no res però a 200 metres de l'estació, abans no l'ha sobrepassat el tren que portava al darrera, un regional. Per si això no fos prou, ha continuat parat 3-4 minuts més, perquè rere el regional venia un Euromed.
Total, 8-9 minuts perduts absurdament esperant l'avançament, amb la gent que volia baixar a Sitges tancada absurdament a pocs metres de la seva destinació.

Què podria fer-se per evitar això:
Solució 1:
A l'estació de Sitges hi ha 3 vies. Posar-ne una quarta passant, tal com està ara és pràcticament impossible. No obstant, amb tres vies i la central banalitzada no hi hauria d'haver problema perquè el rodalies parés a la via més propera a l'edifici de viatgers mentre els avançaments es realitzessin per la via central. Només caldria posar els desviaments necessaris aptes per a 100 km/h en desviada, un uns centenars de metres abans d'entrar a l'estació (costat Vilanova) i l'altra just a la capçalera costat Barcelona abans d'arribar al desviament de la via costat muntanya. Amb això no es guanyaria temps de trajecte, però en canvi els passatgers procedents de Vilanova podrien estalviar-se els 10 minuts parats en el no-res.
En cas que l'avançament fos es sentit contrari, la cosa encara és més fàcil: l'avançament es fa també per la via central, i el rodalies s'espera a la via costat muntanya.

Solució 2:
Es tractaria d'optimitzar els avançaments. Amb l'estona que el tren ha estat parat en el no-res, hagués tingut temps de sobres per carregar passatge i continuar fins a Garraf com a mínim, on es podia fer l'avançament sense problemes i sense perdre tant de temps, sobretot tenint en compte que la velocitat màxima d'aquell tram és inferior a la màxima que pot agafar un rodalies, i per tant no hi ha diferència significativa entre una 447, un Civia o un Euromed.

Coneixeu més casos a la xarxa catalana on es donin casos d'avançaments tant poc treballats com aquests?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/10/2010 0:26

Renfomentadif va per la llei del mínm esforç. En el cas de Sitges, això inclou la idea que tard o d'hora, tot el que no sigui rodalia (o gairebé tot) acabarà anant per l'LAV. Per tant, per a què esprémer-se el cervell si en uns quants anys (sí, la ment funcionarial tira a base d'eres geològiques) tot se solucionarà sol?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 12/10/2010 1:16

Doncs sincerament,a mi com a usuari de Rodalies no m'importaria arribar a destinació amb 5-10 minuts de retard a canvi de que els passatgers dels trens de MD i LD que porten retards força considerables(més que el Rodalies)que paguen mès(i els de MD no tenen devolució)i que venen de més lluny no acumulin encara més retard del que porten i si és possible,puguin recuperar minuts.

Els Rodalies cap a EDF surten de SVC normalment als :02 i :32 minuts,depenent de la hora 12-13 minuts abans hi sol passa un Regional cap a EDF,i darrere del Regionals sol passar-hi un tren de LD.Depenent de l'hora passa primer el Regional i desprès el LD,o nomès el Regional o nomès el LD.

Si el Regional i el LD porta retard,el Rodalies normalment no s'espera i surt de SVC puntual i fa les seves parades,i en alguna estació s'aparta per deixar passar als certs trens de MD i LD que venen amb retard,molt sovint ho fan a Cunit peró també ho fan al ja citat tram de 3 vies a la sortida de Sitges costat Vilanova.Un cop la 450 que vaig agafar en el trajecte SVC-EDF és va apartar a Cunit i va estar-hi parat allà ben bé 10 minuts,en certa estació va ser avançat per una doble de 448R i un 130,tot i aixó,vam arribar a Sants amb nomès 4 minuts de retard,segur que el 448R i el 130 portava més retard.També un cop el Rodalies a la mateixa SVC és va esperar a que passessin el CEX i l'Euromed tots dos amb retard i el Rodalies sortir amb 13 minuts de retard peró el rodalies va arribar a Sants amb nomès 4 minuts de retard.Igualment si almenys d'apartar el tren al tram de via triple de Sitges l'apartes a Garraf,acumularia el mateix retard o fins i tot una mica més en el cas de que el Rodalies fos un servei SVC-EDF sense aturada a Garraf.

A mi també em van avançar en un tren a Sitges,peró atenció anava a bord d'un REX servit per una 470 en simple i el tren que ens van avançar era una doble de 470 que també feia un REX!,i vaig agafar la primera 470 a SVC,o sigui,que si haguès deixat passar la 470 en simple i agafes la doble que anava amb retad haguès arribat abans!!
wefer ha escrit:Coneixeu més casos a la xarxa catalana on es donin casos d'avançaments tant poc treballats com aquests?
Com a mínim el de Sitges s'ultilitza,poc peró s'ultilitza,no com una estació que jo em se que perfectament és podria aprofitar per fer avançaments peró no és fa,i de fet certa estació va estar dissenyada per fer-hi avançaments(sinó seria de 2 vies nomès!),i les dues vies sense andana per on en teoria els semidirectes haurien de fer avançaments o passar-hi sense parar com ho feien fins al Febrer de 2008 nomès l'ultilitzen 4 trens de mercaderies i trens sense servei.Ah,i no és a la xarxa d'Adif!No se que és pitjor...Ja ús podeu imaginar de quina estació parlo.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 12/10/2010 1:35

Quatre Camins
Mako448 ha escrit: Com a mínim el de Sitges s'ultilitza,poc peró s'ultilitza,no com una estació que jo em se que perfectament és podria aprofitar per fer avançaments peró no és fa,i de fet certa estació va estar dissenyada per fer-hi avançaments(sinó seria de 2 vies nomès!),i les dues vies sense andana per on en teoria els semidirectes haurien de fer avançaments o passar-hi sense parar com ho feien fins al Febrer de 2008 nomès l'ultilitzen 4 trens de mercaderies i trens sense servei.Ah,i no és a la xarxa d'Adif!No se que és pitjor...Ja ús podeu imaginar de quina estació parlo.
I sobre el tema dels avançaments abans d'especular i explicar els arguments fàcils i de sempre que alguns expliquen "que si falta de competència que si no se qué, que si inútils"...un ha de pensar el per qué de les coses, perquès molt fàcil parlar per parlar sense dir res.

L'avançament a sitges per via 4 és una mala idea ja d'entrada. Jo ho veuria més lògic apartar el rodalies a la 3 tot i que s'haguesin de traslladar tots els usuaris de l'andana 1 a la 2, però bueno amb un avís d'antelació no passar res, i allà que el tren esperés el que hagués d'esperar. L'avançament a Garraf ja seria més crític especialment si l'euromed ja comença a enganxar el rodalies molt avans d'arribar a Sitges. Jo penso que el càlcul dels avançaments es fa sobre un programa infomàtic que aconsella quina estació és la més optima per fer l'avançament en menys temps, però clar son models informàtics i poden variar respecte la realitat. S'ha de tenir traça en això.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/10/2010 2:26

Parlant d´això, algú sap per què des de fa un temps s´ha neutralitzat l´agulla cantó Tarragona de la via... crec que és la 3 (la que té l´edifici de viatgers), de l´estació de Cunit?
No fa tant com això hi feien avançaments, i si mai passa res entre Vilanova i Sant Vicenç, malament per fer avançaments sense entorpir la línia!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/10/2010 2:40

Fer esperar un tren deu minuts per un avançament és ridícul. Al nucli de Viena, els S-Bahn s'esperen uns tres minuts per a deixar passar Intercities que van als seus 100-120 per hora. Tot és qüestió de gestionar correctament els cantons. I no us parlo de tecnologia punta, ja que el cas d'Àustria que us explico és de fa prop de 20 anys (i possiblement ja existís abans).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 12/10/2010 8:46

No consta enlloc aquest fet.
437.001 ha escrit:Parlant d´això, algú sap per què des de fa un temps s´ha neutralitzat l´agulla cantó Tarragona de la via... crec que és la 3 (la que té l´edifici de viatgers), de l´estació de Cunit?
No fa tant com això hi feien avançaments, i si mai passa res entre Vilanova i Sant Vicenç, malament per fer avançaments sense entorpir la línia!


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/10/2010 10:50

Mako448 ha escrit:Doncs sincerament,a mi com a usuari de Rodalies no m'importaria arribar a destinació amb 5-10 minuts de retard a canvi de que els passatgers dels trens de MD i LD que porten retards força considerables(més que el Rodalies)que paguen mès(i els de MD no tenen devolució)i que venen de més lluny no acumulin encara més retard del que porten i si és possible,puguin recuperar minuts.

.
Tu no agafes les Rodalies per treballar, no? Ni tornes a la nit de la feina esgotat, per a que a sobre et facin esperar perquè si, i sense cap avís d'enlloc. També estaria bé solidaritzar-se amb qui no li queda més remei que agafar Rodalies.

I què hi ha dels transbordaments que es perden si un rodalies va amb retard? Perds enllaços no només amb rodalies, sinó també amb MD, LD...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 12/10/2010 12:23

metring ha escrit:
Mako448 ha escrit:Doncs sincerament,a mi com a usuari de Rodalies no m'importaria arribar a destinació amb 5-10 minuts de retard a canvi de que els passatgers dels trens de MD i LD que porten retards força considerables(més que el Rodalies)que paguen mès(i els de MD no tenen devolució)i que venen de més lluny no acumulin encara més retard del que porten i si és possible,puguin recuperar minuts.

.
Tu no agafes les Rodalies per treballar, no? Ni tornes a la nit de la feina esgotat, per a que a sobre et facin esperar perquè si, i sense cap avís d'enlloc. També estaria bé solidaritzar-se amb qui no li queda més remei que agafar Rodalies.

I què hi ha dels transbordaments que es perden si un rodalies va amb retard? Perds enllaços no només amb rodalies, sinó també amb MD, LD...
Doncs el mateix per els usuaris dels Regionals i de Llarga Distància que molt possiblement els seus trens que per horari han de passar abans que el Rodalies agradi o no i que segurament portin un retard molt superior al del Rodalies,alguns passatgers del Regional o del Llarga Distància també tornen de la feina esgotats o van a treballar de nit(també al Rodalies) o han de fer transbords iguals que els del Rodalies.

Imagina't que agafes un Regional a Tarragona que ve tard i a sobre a partir de quin punt el teu tren regional ha d'anar a pas de tortuga per qué davant té un Rodalies que va puntual i no el volen apartar(per sort realment el solen apartar,peró no sempre,peró fa uns anys no apartaven els rodalies per res,i ho se per pròpia experiència),i acumular encara més retard del que ja tenia,i arribant amb un retard força considerable perdent transbords,etc...,ah!,i sense devolució express a diferència de Rodalies.

I jo veig una mica tonteria ultilitzar la vía 4(és la via apartada direcció sud?,no és la 3?)per apartar els Rodalies que van direcció Barcelona per una raó ben simple,interfereix el trànsit de trens direcció sud,en canvi si s'aparta el tren en el tram de 3 vies,no interfereix el trànsit direcció sud.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 12/10/2010 17:37

437.001 ha escrit:Parlant d´això, algú sap per què des de fa un temps s´ha neutralitzat l´agulla cantó Tarragona de la via... crec que és la 3 (la que té l´edifici de viatgers), de l´estació de Cunit?
No fa tant com això hi feien avançaments, i si mai passa res entre Vilanova i Sant Vicenç, malament per fer avançaments sense entorpir la línia!
Està en procés de canvi d'agulles/enclavaments. ;)

Pel que fa al tema...
Hi han molts casos com aquest!
El que més em cabreja és la parada d'entre 10 i 20 minuts del Rodalies-Regional a Reus (amb 447) a Sant Vicenç, per a que l'Alaris el passi... :roll:
Però n'hi han molts més, com la mania de fer parar 5 minuts els Rodalies a l'entrada de St. Vicenç per a que surti el Rodalies en sentit contrari, quan el podrien ficar per una altra via...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/10/2010 17:54

Curiós, perquè no fa la pinta que estigui gaire en obres, aquella agulla de Cunit...

Tema avançaments i agulles, les que comença a ser urgent que es canviin són les de St.Sadurní, el soroll que fan al passar-hi en tren comença a fer una mica de cangueli.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 12/10/2010 18:48

Mako448 ha escrit:Doncs sincerament,a mi com a usuari de Rodalies no m'importaria arribar a destinació amb 5-10 minuts de retard a canvi de que els passatgers dels trens de MD i LD que porten retards força considerables(més que el Rodalies)que paguen mès
Suposo que tampoc et deu importar que se't coli tothom a la cua del cine. És de lloar el fet que el teu temps no tingui cap valor i en canvi el de la resta de persones sí. Realment curiós, encara que en el meu cas no comparteixo aquesta manera d'afrontar la vida. Potser si la teva feina perillés pel fet d'arribar tard constantment, canviaries d'idea. No tothom va amb tren per passar l'estona.

Igualment, també em sembla espectacular la idea de que els viatgers de llarga distància, com que paguen més, han de tenir preferència. Per aquesta regla de tres, quan vagi per la carretera amb el meu cotxe i se m'acosti pel darrera un Mercedes, hauré de retirar-me a la cuneta. No m'importarà, perquè quan arribi a la ciutat podré saltar-me tots els passos de vianants pel forro... al cap i a la fi jo pago més anant en cotxe que ells anant a peu!!! I els que vagin en bici, que s'apartin o els passo per sobre!!!

En fi, que ningú se m'enfadi per fer una mica de conya, però és aquest argument és una de les coses més estranyes que he llegit en molt de temps.
Mako448 ha escrit:Un cop la 450 que vaig agafar en el trajecte SVC-EDF és va apartar a Cunit i va estar-hi parat allà ben bé 10 minuts,en certa estació va ser avançat per una doble de 448R i un 130,tot i aixó,vam arribar a Sants amb nomès 4 minuts de retard,segur que el 448R i el 130 portava més retard.
Això el que demostra és que el temps de viatge es podria reduir si els avançaments estiguessin més ben calculats, i ja no diguem si hi hagués 4 vies en tota o part del trajecte. El que passa és que és més còmode inflar en minuts el trajacte. El tren arriba puntual, ningú té dret a queixar-se, polítics i gestrs queden contents amb les xifres de puntualitat... però els usuaris passen del tren i van en cotxe particular. El de sempre.


Mako448 ha escrit:si almenys d'apartar el tren al tram de via triple de Sitges l'apartes a Garraf,acumularia el mateix retard o fins i tot una mica més en el cas de que el Rodalies fos un servei SVC-EDF sense aturada a Garraf.
No, perquè ens haguéssim estalviat la maniobra d'engegar des de la via apartada, parar a Sitges i carregar/descarregar passatgers. Tot s'hagués pogut fer en el temps d'espera. A més, al tenir més a prop el regional i l'Euromed l'espera no hagués passat de 5 minuts. Ben bé es podien haver estalviat 5 o 6 minuts.
MZA_1600 ha escrit:L'avançament a sitges per via 4 és una mala idea
Totalment d'acord. Bàsicament, perquè diria que la via 4 és una de les vies mortes, i un Euromed empotrat contra l'edifici de viatgers no seria massa bona idea.
Jo en tot cas he proposat avançament per la via del mig, o si vols parlar més "tècnicament", la via 1.
Guigui ha escrit:Fer esperar un tren deu minuts per un avançament és ridícul. Al nucli de Viena, els S-Bahn s'esperen uns tres minuts per a deixar passar Intercities que van als seus 100-120 per hora. Tot és qüestió de gestionar correctament els cantons.
Però ja veus que ens han acostumat tant malament que a Espanya, al que altres llocs seria inadmissible, aquí és considerat com normal.
El que més enllà dels Pirineus consideren el normal, aquí és considerat una excentricitat o directament una cosa impossible de fer.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dimarts 12/10/2010 19:23

Yo estoy de acuerdo con Mako, no puedes penalizar un regional o un euromed, que sentido tiene que tengan que ir detras de un cercanias, ademas si hay un retraso en un grandes lineas Renfe tiene que devolver el dinero y no creo que esten por la labor, es decir el euro y regionales tienen prioridad sobre cercanias y eso es asi desde hace mucho otra cosa es que no guste.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/10/2010 19:43

470 ha escrit:Yo estoy de acuerdo con Mako, no puedes penalizar un regional o un euromed, que sentido tiene que tengan que ir detras de un cercanias, ademas si hay un retraso en un grandes lineas Renfe tiene que devolver el dinero y no creo que esten por la labor, es decir el euro y regionales tienen prioridad sobre cercanias y eso es asi desde hace mucho otra cosa es que no guste.
Claro, encima que las Rodalies dan pena, demos más motivo para quejarnos. Aquí los únicos que tienen derecho a un servicio decente, por lo que decís, parece que sean quienes pagan más, y el AVE es la excelencia, lo demás, para los desgraciados que cogemos el tren "barato", que nos den morcilla, da igual que sea lo peor.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 12/10/2010 19:58

Eso no es cierto. Para circulación, un cercanías tiene preferencia sobre cualquier otro. Además, también es lo más lógico. Si un cercanías circula con retraso, el servicio de vuelta que haga también tendrá retraso e irás acumulando retrasos o "contagiándolos" a otros trenes (por lo embutidas que están las circulaciones en los túneles de Barcelona). En cambio, un regional puede afectarle en que estará menos tiempo parado en EdF o Bellvitge y en un LD menos aún porque pasan al depósito.

Y esto es algo que tener en cuenta cuando los operadores del CTC tienen pluses por puntualidad de las circulaciones. Yo preferiría tener 1 tren con +30 que 5 con +10.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/10/2010 20:02

victorcasta ha escrit:Eso no es cierto. Para circulación, un cercanías tiene preferencia sobre cualquier otro. Además, también es lo más lógico. Si un cercanías circula con retraso, el servicio de vuelta que haga también tendrá retraso e irás acumulando retrasos o "contagiándolos" a otros trenes (por lo embutidas que están las circulaciones en los túneles de Barcelona). En cambio, un regional puede afectarle en que estará menos tiempo parado en EdF o Bellvitge y en un LD menos aún porque pasan al depósito.

Y esto es algo que tener en cuenta cuando los operadores del CTC tienen pluses por puntualidad de las circulaciones. Yo preferiría tener 1 tren con +30 que 5 con +10.
Això que dius és molt raonable. El que és estrany és que no s'apliqui més.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dimarts 12/10/2010 21:02

metring ha escrit:
470 ha escrit:Yo estoy de acuerdo con Mako, no puedes penalizar un regional o un euromed, que sentido tiene que tengan que ir detras de un cercanias, ademas si hay un retraso en un grandes lineas Renfe tiene que devolver el dinero y no creo que esten por la labor, es decir el euro y regionales tienen prioridad sobre cercanias y eso es asi desde hace mucho otra cosa es que no guste.
Claro, encima que las Rodalies dan pena, demos más motivo para quejarnos. Aquí los únicos que tienen derecho a un servicio decente, por lo que decís, parece que sean quienes pagan más, y el AVE es la excelencia, lo demás, para los desgraciados que cogemos el tren "barato", que nos den morcilla, da igual que sea lo peor.
Yo no creo que cercanias de pena ni considero a sus usuarios de tercera y es verdad que todo es mejorable pero no creo que un euromed tenga que ir haciendo el recorrido de un cercanias.Cuando el tráfico de largo recorrido pase por Lav entonces se liberaran surcos y cercanias podrá ir mejor.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 12/10/2010 23:27

M'agradaria saber en quina part de la meva proposta es parlava de penalitzar els llarga distància.

Diria que l'únic del que parlo és de per què no s'optimitzen els avançaments, tal com fan en altres països, per tal de no fer perdre el temps als usuaris de rodalies. Més que res, perquè la gent utilitzi el tren. Ara, que si interessa més que la gent passi d'agafar els trens, aleshores ho deixem tal com està i punt, només faltaria :x



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 13/10/2010 1:30

Sobre els avançaments es fa el que bonament es pot i una cosa és el que tu veus des d'un tren o des d'una estació i una altra cosa és el que veu una persona des d'una sala on veu tota la línia bé que aquella persona també deixa de veure coses.

Pel que fa a les prioritats no sé si ha canviat però crec que el senyor 470 està força desinformat, en general i des de fa molts anys el que té prioritat són els trens de Rodalies, en el nucli de Madrid molt més que aquí, on per fer-se'n una idea a determinades franges horàries no s'admet la circulació de trens de mercaderies, tot i que aquí pot haver canviat com a norma general té prioritat el servei de rodalies tot i que amb excepcions doncs es permetia fer avançaments dels trens de Llarga distància quan això podia evitar una indemnització per retard, d'un temps ençà se'n veuen fer més que fa anys, altres avançaments es troben ja previstos als horaris.

Sobre si això és encertat o no, donaria molt a parlar, el que és encertat és al capdevall el sentit comú, però està clar que sovint o es penalitza a un o a l'altre, sobre el cas que parlem parar els trens a la via del costat muntanya implica fer anar a la gent pel pas inferior, i parar la circulació de trens per la via contrària durant un període de temps més important del que sembla, i les vies de les estacions són com són perquè tampoc es van pensar per la utilització actual, canviar coses sí però amb una planificació no podria ser que en pocs anys no servís per a res.

Quant a si el servei de rodalies és bo o dolent pot ser discutible serà fàcil donar-lo per bo per aquells que no l'utilitzen o com a molt ho fan en trajectes on funciona acceptablement bé, però la realitat és força diferent.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/10/2010 7:07

josep_serre ha escrit:Sobre els avançaments es fa el que bonament es pot i una cosa és el que tu veus des d'un tren o des d'una estació i una altra cosa és el que veu una persona des d'una sala on veu tota la línia bé que aquella persona també deixa de veure coses.
Es tracta menys de les persones que són al centre de control que dels responsables que hi hagi o deixi d'haver-hi una determinada tecnologia o instal·lació de senyalització que permeti una gestió més fluïda del trànsit ferroviari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”