http://es.noticias.yahoo.com/5/20110122 ... a5357.html
Sant Cugat reclama una estació de l'AVE per a passatgers al municipi
Europa Press
SANT CUGAT DEL VALLÈS (BARCELONA), 22 (EUROPA PRESS) L'alcaldessa de Sant Cugat del Vallès (Barcelona), Mercè Conesa, ha reivindicat una estació per a passatgers de l'AVE al municipi, que ja té una reserva de terra per a aquesta infraestructura a la zona del Capio Hospital General de Catalunya. Seguir leyendo el arículo
"L'anterior alcalde va ser més prudent, però jo continuo reivindicant el paper de Sant Cugat a l'AVE", ha explicat Conesa en una entrevista a Europa Press, conscient que la posició de l'ara conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, és la de reclamar unitàriament l'estació vallesana amb indiferència de la seva ubicació concreta.
Conesa ha assegurat que és conscient que la crisi econòmica afecta directament la inversió en infraestructures, però confia que el govern sàpiga prioritzar-lez amb alternatives que tinguin un cost menor.
En aquest sentit, Conesa ha proposat que l'actual estació de Renfe del municipi pugui acollir la parada per a passatgers de l'AVE mentre no funcionen les definitives, com la Sagrera, ja que està adaptada a l'ample europeu, de manera que ja hi circulen mercaderies provinents del port.
INFRAESTRUCTURES VITALS
Conesa també ha reclamat la finalització del Quart Cinturó com una infraestructura "fonamental" que permetrà reduir el col·lapse de la B-30, així com el reforç de la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).
"Les infraestructures ben encaixades en el territori no ens fan por", ha dit l'alcaldessa, qui ha destacat que la línia ferroviària del Vallès registra uns 20 milions de viatges anuals, pel qual és necessari buscar "una unió més intensa" entre Cerdanyola del Vallès, Rubí i Sant Cugat en un eix horitzontal que hauria d'assumir Renfe, després de quedar descartades altres opcions com el desdoblament de la línia o la prolongació de la línia del Tibidabo.
Alhora, Conesa ha lamentat que el projecte de tramvia vallesà, que inicialment unirà Montcada i Reixac amb Cerdanyola, que passarà pel Centre Direccional i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), no inclogui en la seva primera fase aquesta unió horitzontal amb Sant Cugat, que hauria de prolongar-se fins als polígons empresarials com el de Sant Joan.
Hora i data actual: Dimecres 24/04/2024 6:40
Sant Cugat torna a reclamar estació d'AVE
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
- cristian26
- N7
- Entrades: 544
- Ubicació: Granollers
Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 23/01/2011 4:17
Això fa massa tuf a municipals.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres