Sant Cugat torna a reclamar estació d'AVE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Sant Cugat torna a reclamar estació d'AVE

Entrada Autor: metring » Dissabte 22/01/2011 16:44

http://es.noticias.yahoo.com/5/20110122 ... a5357.html

Sant Cugat reclama una estació de l'AVE per a passatgers al municipi


Europa Press

SANT CUGAT DEL VALLÈS (BARCELONA), 22 (EUROPA PRESS) L'alcaldessa de Sant Cugat del Vallès (Barcelona), Mercè Conesa, ha reivindicat una estació per a passatgers de l'AVE al municipi, que ja té una reserva de terra per a aquesta infraestructura a la zona del Capio Hospital General de Catalunya. Seguir leyendo el arículo

"L'anterior alcalde va ser més prudent, però jo continuo reivindicant el paper de Sant Cugat a l'AVE", ha explicat Conesa en una entrevista a Europa Press, conscient que la posició de l'ara conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, és la de reclamar unitàriament l'estació vallesana amb indiferència de la seva ubicació concreta.

Conesa ha assegurat que és conscient que la crisi econòmica afecta directament la inversió en infraestructures, però confia que el govern sàpiga prioritzar-lez amb alternatives que tinguin un cost menor.

En aquest sentit, Conesa ha proposat que l'actual estació de Renfe del municipi pugui acollir la parada per a passatgers de l'AVE mentre no funcionen les definitives, com la Sagrera, ja que està adaptada a l'ample europeu, de manera que ja hi circulen mercaderies provinents del port.

INFRAESTRUCTURES VITALS

Conesa també ha reclamat la finalització del Quart Cinturó com una infraestructura "fonamental" que permetrà reduir el col·lapse de la B-30, així com el reforç de la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

"Les infraestructures ben encaixades en el territori no ens fan por", ha dit l'alcaldessa, qui ha destacat que la línia ferroviària del Vallès registra uns 20 milions de viatges anuals, pel qual és necessari buscar "una unió més intensa" entre Cerdanyola del Vallès, Rubí i Sant Cugat en un eix horitzontal que hauria d'assumir Renfe, després de quedar descartades altres opcions com el desdoblament de la línia o la prolongació de la línia del Tibidabo.

Alhora, Conesa ha lamentat que el projecte de tramvia vallesà, que inicialment unirà Montcada i Reixac amb Cerdanyola, que passarà pel Centre Direccional i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), no inclogui en la seva primera fase aquesta unió horitzontal amb Sant Cugat, que hauria de prolongar-se fins als polígons empresarials com el de Sant Joan.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 23/01/2011 4:17

Això fa massa tuf a municipals.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”