Violència a rodalia i al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

N'hi ha prou amb posar més càmeres de seguretat per frenar la violència a les estacions d'Adif?

Si, així se n'estaran més
3
4%
Si, però poca cosa
6
8%
No ho sé
7
10%
En absolut, calen més vigilants!
24
33%
Calen més vigilants, i amb permís per fer servir les armes quan calgui
32
44%
 
Vots totals: 72
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Violència a rodalia i al metro

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 26/08/2020 8:52

Grafiters nocturns i violència:

La matinada ha estat dura per als vigilants del metro, i els grafiters n’han estat la causa. Dos incidents han marcat la nit de servei per personal de seguretat de Prosegur, l’empresa contractada per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per vigilar al metro. El resultat de la matinada ha estat dos vigilants ferits i un robatori.

La situació més greu s’ha viscut cap a les 3.15 hores a la cruïlla entre els carrers S’Agaró i Platja d’Aro, al barri de Trinitat Nova (Nou Barris). Segons ha pogut saber el TOT Barcelona de fonts coneixedores, un grup de sis grafiters ha agredit amb pals i pedres una parella de vigilants que patrullaven per vigilar un pou de ventilació per on els vàndals solen accedir al subsòl per pintar els trens.
(...)

El segon incident ha estat dues hores més tard, a les 5.35 hores. Ha tingut lloc a les cotxeres de Triangle Ferroviari de TMB, ubicades al barri de la Verneda i la Pau (Sant Martí). En aquest cas els grafiters també hi han estat implicats, ja que un vigilant s’ha lesionat quan els perseguia. Fonts de TMB comenten que l’home ha volgut enxampar els vàndals i ha caigut. L’ensopegada l’ha fet patir una dislocació del braç esquerre i ha hagut de ser ingressat a l’Hospital del Mar.

(...)

https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... etro-93356


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dijous 17/09/2020 21:50

Suposo que heu vist ja. Dos vigilants de Prosegur fotent-se de nates a Espanya. Va succeir ahir a la nit.

Pel que diuen, es veu que un d'ells de sobte aixi sin comerlo ni beberlo va començar a estomacar l'altre sense motiu aparent xD

Hi ha qui diu que ha pogut ser un "brote".



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 21/10/2020 9:30

Hi ha un punt del relat en què comença a no quedar-me clar què fa "el chico" [que quería viajar sin billete ni mascarilla], i què fa "el individuo/el hombre" [que se enfada porque los vigilantes no dejen entrar al chico]

Fa la impressió que "el individuo" surt fora, agafa unes pedres, i és "el chico" qui les acaba llençant. I a qui detenen és "al chico" ("el menor"). Què passa, doncs, amb "el individuo"?

EDITO: he llegit millor, i només hi ha una persona (el chico/menor/individuo/hombre), però el fet que li comencin a dir "el hombre" m'havia despistat.

https://www.metropoliabierta.com/inform ... 4_102.html

Sin mascarilla ni billete y a pedradas contra vigilantes de metro
Los Mossos d'Esquadra se llevan a comisaría a un menor que destrozó una marquesina del metro de Glòries


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 22/10/2020 11:48

campbell ha escrit:
Dijous 17/09/2020 21:50
Suposo que heu vist ja. Dos vigilants de Prosegur fotent-se de nates a Espanya. Va succeir ahir a la nit.

Pel que diuen, es veu que un d'ells de sobte aixi sin comerlo ni beberlo va començar a estomacar l'altre sense motiu aparent xD

Hi ha qui diu que ha pogut ser un "brote".
Si, es un brote de locura como todos los que estamos viendo. La gente definitivamente ha perdido la cabeza y se hacen cosas absurdas. Aprovecho para Amador acerca de una noticia que salió en los medios sobre una agresión en FGC a alguien que no llevaba bien puesta la mascarilla y no sé si el agresor o la víctima descubrió que el otro era gay por lo que hubo trifulca añadida. Las asociaciones del profe tomaron cartas en el asunto y parece que se le piden responsabilidades a la empresa.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 18/11/2020 19:19

https://elcaso.elnacional.cat/ca/succes ... 2_amp.html

El titular és aquest:
VÍDEO: Un lladre roba a un jove al metro de Barcelona i s'emporta una ganivetada

...però, a la vista del vídeo, jo no m'enduria cap dels dos a casa, i ves a saber qui és la víctima, o la "més víctima" de tots dos...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimecres 18/11/2020 22:20

Fran-Ikarus ha escrit:
Dimecres 21/10/2020 9:30
Hi ha un punt del relat en què comença a no quedar-me clar què fa "el chico" [que quería viajar sin billete ni mascarilla], i què fa "el individuo/el hombre" [que se enfada porque los vigilantes no dejen entrar al chico]

Fa la impressió que "el individuo" surt fora, agafa unes pedres, i és "el chico" qui les acaba llençant. I a qui detenen és "al chico" ("el menor"). Què passa, doncs, amb "el individuo"?

EDITO: he llegit millor, i només hi ha una persona (el chico/menor/individuo/hombre), però el fet que li comencin a dir "el hombre" m'havia despistat.

https://www.metropoliabierta.com/inform ... 4_102.html

Sin mascarilla ni billete y a pedradas contra vigilantes de metro
Los Mossos d'Esquadra se llevan a comisaría a un menor que destrozó una marquesina del metro de Glòries
Molt curiós aquest estil narratiu dels periodistes. El més curiós es quan "un puñado de piedras" es converteixen en "rocas", com qui no vol la cosa. Això sí, "el puñado de piedras" les recull "el individuo", mentre que "las rocas" les llença "el chico" "contra los trabajadores". Se suposa que "los trabajadores" són els de seguretat? O tots els treballadors? On s´ha tret la carrera de periodisme qui ha redactat això? És que no hi ha per on agafar-ho...



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 19/11/2020 11:48

Cuidado!!! En estos tiempos hay un aspecto fundamental en los medios. Si queréis podemos abrir un hilo sobre quiénes son los responsables, pero en este hilo no viene al caso y por ello no entraré en ello. Actualmente hay un aspecto muy importante en los Medios de comunicación, que son la forma de redactar las noticias y el efecto que se busca en el público que las recibe. Ambos aspectos a día de hoy son fundamentales y son los que mueven a la población a actuar de determinada forma.

Dentro decretos dos aspectos entra el amarillismo en muchas ocasiones y aunque nos resulte difícil de creer los propios redactores jefes piden a quienes dan las noticias o las escriben que utilicen ciertas estructuras para crear un efecto en los receptores de la noticia. Antes esto ya sucedía pero en estos tiempos de pandemia, más aún.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

kastroboy
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: kastroboy » Divendres 25/12/2020 0:12

Bona nit de Nadal! Se sap alguna cosa de l'apunyalament a un tren a Llavaneres??



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 09/03/2021 9:14

https://www.elperiodico.cat/ca/societat ... o-11567279

Agressió a un vigilant de Renfe a l’estació de la Sagrera de Barcelona | Vídeo
Els agressors, que presentaven signes d’embriaguesa, van reaccionar de manera violenta quan se’ls va recriminar que s’havien colat


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 28/04/2021 13:01

Regió-7, 28 d'abril de 2021 ha escrit: Dues agressions a vigilants de Renfe a Manresa creen malestar al col·lectiu
Un grup de persones que volia pujar al tren sense pagar, dissabte, va colpejar l'empleat de seguretat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 20/07/2021 12:24



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/12/2021 16:17

https://www.elperiodico.cat/ca/successo ... a-13001305

Detingut un home per empènyer una dona a la via del metro a Barcelona


Barcelona 18 de de desembre del 2021. 15:53

Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dissabte un home que ha empès a una dona a la via del metro a l'estació d'Urgell de Barcelona, d'on ha pogut sortir abans de l'arribada del comboi gràcies a l'ajuda d'un altre usuari.

La policia autonòmica ha informat a EFE que els fets han tingut lloc poc abans de les 9.40 hores en circumstàncies que encara s'estan investigant, encara que, de moment, es descarta que es tracti d'un cas de violència masclista perquè la víctima i l'agressor no es coneixien.

El detingut, un home de 28 anys s'enfronta ara a una acusació per intent d'homicidi i una altra per lesions.

La dona ha estat traslladada a un centre sanitari per sotmetre's a un examen en profunditat, encara que mostra només contusions i ferides superficials.

Pel que sembla, el detingut es va aproximar a la dona quan tots dos es trobaven en una de les andanes del metro d'Urgell, de la línia 1, i l'ha empès cap a la via sense més.

Un viatger, que es trobava a l'andana oposada i ha presenciat els fets, ha saltat i ha creuat les vies per ajudar la dona a sortir del lloc i posar-se fora de perill abans de l'arribada del proper comboi.

Els Mossos descarten també que la motivació del detingut fos robar a la víctima, per la qual cosa es planteja la possibilitat que aquest estigués en situació d'alienació per algun motiu.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 29/03/2022 9:22

Diari de Girona, 28 de març de 2022 ha escrit: Dos detinguts i dos denunciats per agredir dos vigilants de seguretat a l'estació de Blanes
Els treballadors van informar el centenar de joves que el tren no sortiria i alguns s'hi van encarar
Un sindicat de seguretat privada denuncia manca d'efectius

[...]
Arran del tall de la línia R1 a Santa Susanna per l'acció del temporal de mar i que va obligar a posar un servei substitutori per carretera entre Blanes i Pineda de Mar.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 20/05/2022 12:48

Regió-7, 19 de maig de 2022 ha escrit: Apunyalen per l'esquena un vigilant de l'estació de ferrocarrils d'Igualada
Els fets han tingut lloc aquest dijous al migdia i es busca l'agressor
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 24/05/2022 8:33

Regió-7, 23 de maig de 2022 ha escrit: Presó provisional per al presumpte autor de l'apunyalament al vigilant d'Igualada
El detingut té una causa oberta per un delicte de lesions
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 02/04/2023 12:45

https://www.elperiodico.cat/ca/societat ... a-85520811

A la L1
Detingut per presumptament apunyalar fins matar un home al metro de Barcelona
Els Mossos d’Esquadra arresten un home per presumptament cometre el crim en una parada a l’altura de l’Hospitalet


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 27/06/2023 1:24

Peligrosa pelea a pedradas en el medio de las vías del tren en el centro de Barcelona.

Barcelona, fuera de control. No hay día que las imágenes que genera la capital de Catalunya no hagan poner los pelos de punta. Las últimas, este fin de semana, al mediodía, en el centro de la ciudad pero bajo tierra. En las vías del tren, en su paso por paseo de Gracia, una estación de Renfe por la cual cada día pasan miles de personas, entre vecinos de Barcelona y los turistas que visitan nuestra ciudad.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 53102.html



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 04/07/2023 19:39

Això no passa de ser una anècdota, comparat amb la majoria de fets lamentables que alimenten aquest tema, però com que m'ha passat a mi l'explico.

Fa dies, entro al metro amb una altra persona. Bé, no és del tot cert: quan jo ja hi havia entrat (validat), l'altra persona s'adona que s'havia deixat unes coses (entre elles probablement el títol de transport), i puja a casa a buscar-les.

Jo em quedo, ja a dins, al vestíbul (i bastant a prop de la cabina del "cap d'estació", per cert), però sense baixar a les andanes. Podia haver sortit a esperar fora, però va, era cosa de pocs minuts, i també vaig pensar que si sortia i trigàvem poc a tornar-hi, la T-Usual no em deixaria passar fins passats uns minuts.

Sigui com sigui, era jo al vestíbul, responent uns missatges de WhatsApp i tal, i en certa manera "deambulant" entre el flux de gent que hi entrava (de fora al vestíbul, i després abaix cap a les andanes) i que sortia (de les andanes al vestíbul)

Anava jo movent-me així, de manera una mica aleatòria, i quan deixo de respondre els missatges i pujo la vista, per pura casualitat, el meu moviment "rotatiu aleatori" va coincidir amb el d'un home que hi havia davant meu, com a 1 metre de distància, i que passava pel vestíbul jo diria que procedent d'una anada i dirigint-se cap a una altra (és una estació amb correspondència). Un home que jo no coneixia de res i que, si hi vaig posar la vista a sobre, va ser bàsicament per no col·lisionar-hi, ja que ell es movia en una direcció i jo més aviat en l'oposada.

Per a sorpresa meva, el tipus s'atura de cop, gira la mirada cap a mi, i diu "Eh, tu!". Jo m'hi aturo, i immediatament afegeix "¿Tienes problema conmigo?" (així, sense article i amb accent eslau, la regió geogràfica de procedència és òbvia)... al mateix temps que arqueja lleugerament les cames, flexiona els dos braços i tanca els dos punys, en evident actitud de defensar-se d'uns cops... o de preparar-se per donar-los!

Sortosament reacciono ràpid, i dic, amb total (aparent) calma: "No", mentre continuo movent-me cap a on anava.

"¿Seguro?". "Sí, sí"... i per sort em va creure i va continuar el seu camí cap a les escales de l'andana de l'altra línia... Però jo molt alleujat (i esperant que passessin uns minuts fins que arribés l'altra persona, perquè a sobre nosaltres havíem de baixar a aquella mateixa andana, i no volia trobar-me de nou amb el subjecte per casualitat), i cavilant com és possible que en un moment qualsevol algú es posi davant teu en posició d'anar a barallar-se... I, és clar, de quina mena de gent es tracta...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dilluns 17/07/2023 2:45

No trobo cap altre tema on ficar això, si els administradors ho creuen convenient, que ho moguin cap a un altre tema.

Unos ladrones apuñalan en el pecho a un vigilante de seguridad en la estación del Nord de Barcelona.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 27102.html



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimecres 26/07/2023 1:15

Pánico en un tren de Rodalies: un hombre drogado sube al R1 y amenaza a los viajeros con un martillo.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 31102.html



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”