Violència a rodalia i al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

N'hi ha prou amb posar més càmeres de seguretat per frenar la violència a les estacions d'Adif?

Si, així se n'estaran més
3
4%
Si, però poca cosa
6
8%
No ho sé
7
10%
En absolut, calen més vigilants!
24
33%
Calen més vigilants, i amb permís per fer servir les armes quan calgui
32
44%
 
Vots totals: 72
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Violència a rodalia i al metro

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 30/03/2016 14:42

A mi me han tocado controles sobre todo en Sants Estació, en el trasbordo L3-L5 (el pasillo asqueroso ese), en La Sagrera entre L1 y L5, y una vez en Clot Aragó entre L1 y L2. En promedio me tocan como 1 o 2 controles al año, y uso el metro 3-4 días a la semana.
El TramBesòs que lo uso con frecuencia similar me han tocado muchos controles, o al menos los he visto que han tenido que parar el control de tanta gente que tenían retenida xD :'(


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 30/03/2016 18:58

Si he pillado controles en TMB siempre han sido en Sants Estació, eso si uso poco el Metro el ultimo control fue hace dos años minimo pero siempre unos 3 controles en total en Sants en el Anden de la L3.
Wefer no te hicieron un control en las Pruebas de la L9??? eso contaria no??? :)



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 30/03/2016 19:03

A mi, que només vaig a Barcelona quatre o cinc vegades a l'any, m'han fet controls al transbordament de Sants Estació, al de Plaça de Sants, al de Verdaguer i al de La Sagrera. Un any em van demanar el bitllet quatre vegades, les mateixes que vaig estar a Barcelona :)

Al TRAM sí que m'han demanat més el bitllet, especialment a la T3 amb quatre o cinc interventors i el mateix nombre de vigilants.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 02/04/2016 0:54

ortegote ha escrit:Wefer no te hicieron un control en las Pruebas de la L9??? eso contaria no??? :)
No hi vaig anar :)

El que expliqueu encaixa amb la meva experiència. Normalment tinc la sort de no haver de fer transbordaments, i com a dins dels trens o a estacions "normals" no es fan controls, doncs per això no me'n trobo cap.
Sincerament no té cap ni peus que els controls sempre es facin als mateixos llocs. Sembla més que els facin per "fer el paripé" que per controlar realment.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 02/04/2016 1:43

wefer ha escrit:
ortegote ha escrit:Wefer no te hicieron un control en las Pruebas de la L9??? eso contaria no??? :)
No hi vaig anar :)

El que expliqueu encaixa amb la meva experiència. Normalment tinc la sort de no haver de fer transbordaments, i com a dins dels trens o a estacions "normals" no es fan controls, doncs per això no me'n trobo cap.
Sincerament no té cap ni peus que els controls sempre es facin als mateixos llocs. Sembla més que els facin per "fer el paripé" que per controlar realment.
No podría estar más de acuerdo. Si realmente tuvieran intención de actuar contra el fraude habría controles a diario, alternando todas las estaciones, y en todas las salidas de la respectiva estación.
Yo creo que simplemente piensan en TMB que se han gastado un dineral en las estúpidas barreras y ahora que esas hagan su trabajo, aunque no sirvan para nada. Como siempre, las cosas se hacen para cumplir el expediente, ignorando cualquier realidad.

Por esto me opongo a las barreras tarifarias. No sólamente porque son un gasto estúpido que mejor iría a hacer controles de verdad y frecuentes, sino también porque son la coartada para no mover un dedo más en contra del fraude, que de paso los incívicos con cogerle el truco de como burlar la máquina ya no tienen de que preocuparse. Yo creo que en el tranvía hay menos gente que se cuela, aún si sus estadísticas (esas que miden a la gente que no valida mediante alguna bola de cristal o algo) dicen otra cosa, y en definitiva hay más gente que se cuela y a los que luego atrapan y sancionan.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 02/04/2016 12:06

Algun que altre control dels trens si que es fa, a mi me l'han demanat algun cop dins del tren no fa gaires mesos, a L3. De totes maneres, el que passa es que el FMB no te personal destinat a la revisió per a cada línia i durant tots els torns de servei.
Amb 2 grups de revisors, uns d'estacions (normalment d'enllaç) i d'altres itinerants (dins els trens de la línia), la pressió començaria a fer acte de presència. Per línia amb 2 o 3 grups simultanis n'hi hauria prou.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 03/04/2016 13:49

A mi fa temps que no em fan controls... l'últim va ser a l'enllaç de Sagrera L5-L1-RdC, l'any passat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/06/2016 11:03

Mireu a quins extrems està arribant la cosa:



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 02/06/2016 11:07

metring ha escrit:Mireu a quins extrems està arribant la cosa:
M'agradaria saber què en pensen aquells que sempre s'estan queixant de la violència policial, la repressió patriarcal capitalista i tal.
Hi ha algú? Holaaaa?



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 02/06/2016 12:06

Doncs sí ha transcendit als mitjans:

http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... elona.html

Amb vídeo inclòs.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 02/06/2016 14:26

Si les claus poden arribar tranquil·lament a "simples" vàndals, us imagineu què fàcil ha de ser que les aconsegueixi una organització criminal? Per exemple una de terrorista.
Esperem que no passi res :roll:



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 02/06/2016 15:04

Però això:
metring ha escrit:Mireu a quins extrems està arribant la cosa:
no veig que tingui res a veure amb la vaga...

Podria haver passat (malauradament) qualsevol dia, i n'estaríem parlant aquí:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11662


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/06/2016 18:36

Fran-Ikarus ha escrit:Però això:
metring ha escrit:Mireu a quins extrems està arribant la cosa:
no veig que tingui res a veure amb la vaga...

Podria haver passat (malauradament) qualsevol dia, i n'estaríem parlant aquí:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11662
O potser si, no sabem bé les circumstàncies, però com que diuen que darrerament hi han usuaris que pel tema de la vaga es posen violents contra el personal...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 07/06/2016 12:13

Una altra agressió, aquest cop a Catalunya L3 i Glòries L1:

http://www.naciodigital.cat/noticia/109 ... lant/metro

La de Glòries demostra que dos osties ben donades a temps curen moltes coses, ja que s'ha de ser ruc per posar-se a jugar a pilota a una estació de metro, i que, quan et cridin l'atenció, encara t'encarnissis amb el vigilant.

Igual de trista és la de Catalunya L3, on, per el que sembla, l'usuàri conflictiu va una mica passat d'alcohol. Ara, aquest vídeo demostra una preocupació, que almenys jo tinc. La nul·la formació o capacitat d'actuar dels agents de seguretat. Entre dos agents no poden reduïr un individu? El tenen retingut a terra, entre dos i se'ls escapa. Després, esbatussa a un dels agents sense que aquest no faci cap acció de defensa personal més que intentar escapar-se i llançar a l'usuàri contra el metro (i tenint en compte que aquest anava trompa!!, i el més preocupant de tot, l'altre company s'ho mira. Ha de ser finalment un usuàri, que a més sembla jove, qui redueixi a terra a l'individu.

Creació del cos de Policia Ferroviària, Policia del transport, o una subdivisió dels Mossos JA >:( !!!!!


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 07/06/2016 21:54

oriolp13 ha escrit:Una altra agressió, aquest cop a Catalunya L3 i Glòries L1:

http://www.naciodigital.cat/noticia/109 ... lant/metro

La de Glòries demostra que dos osties ben donades a temps curen moltes coses, ja que s'ha de ser ruc per posar-se a jugar a pilota a una estació de metro, i que, quan et cridin l'atenció, encara t'encarnissis amb el vigilant.

Igual de trista és la de Catalunya L3, on, per el que sembla, l'usuàri conflictiu va una mica passat d'alcohol. Ara, aquest vídeo demostra una preocupació, que almenys jo tinc. La nul·la formació o capacitat d'actuar dels agents de seguretat. Entre dos agents no poden reduïr un individu? El tenen retingut a terra, entre dos i se'ls escapa. Després, esbatussa a un dels agents sense que aquest no faci cap acció de defensa personal més que intentar escapar-se i llançar a l'usuàri contra el metro (i tenint en compte que aquest anava trompa!!, i el més preocupant de tot, l'altre company s'ho mira. Ha de ser finalment un usuàri, que a més sembla jove, qui redueixi a terra a l'individu.

Creació del cos de Policia Ferroviària, Policia del transport, o una subdivisió dels Mossos JA >:( !!!!!
El problema del VS es que van pasar de ser Vigilants Jurats, el cual els permetia poder detenir a una persona i ara que nomes son Vigilants de Seguretat i que practicament no poden ni tocar-te.
I doneu gracies que la figura d'Auxiliar de Seguretat ja no existeix si no seria encara pitjor.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/06/2016 21:22

Cas real (ho vaig presenciar en persona) ahir cap a les 22 h., a una estació prou concorreguda, amb correspondència entre dues línies.

No és pas de violència, però sí un exemple de situació que pot degenerar-hi sense massa imaginació.

Arribo a la boca i em prenc uns segons per accedir-hi, a les escales lentament, perquè a mà dreta hi havia una parella de turistes dubitatius/despistats, i a mà esquerra un "bloc" format per dos vigilants i algunes persones més que no arribo a distingir.

Començo a baixar lentament, darrere els indecisos turistes, i les "persones no distingides" resulten ser tres nois, ja vintanyers, amb bosses no massa grans contenint no sé ben bé què (no eren "lateros", per exemple), que parlaven d'alguna cosa amb els vigilants.

Quan estem a mitja escala, baixen ràpid per la meva esquerra dos dels nois, i immediatament al darrere, perseguint-los, els dos vigilants. Els agafen (sense contacte) abans dels torns. Els nois desisteixen de la seva intenció, que era clarament colar-se.

Mentre m'acosto a la validadora sento una conversa més o menys així:
Noi [rient]: -Pues tú no miras y ya está, tío
Vigilant [autoritari]: -Ni mirando ni sin mirar, que ya os hemos dicho que no lo hagáis, ¿vale? ¿Y a qué bajas si te lo digo?
Noi: -¿Y por qué tienes que mirar?
Vigilant: -Te he dicho que cuando esté yo aquí me respetes, ¿vale?
Noi: -Pero...
Vigilant: -Que te digo que me respetes. ¿Entiendes? Respétame

Resum: els vigilants tenien "controlats" els nois a dalt (a la boca, però al carrer), perquè si els treien els ulls de sobra baixaven corrents a colar-se. I gairebé ni així...

Els nois no semblaven "perillosos" (això sí, bastant "vacilones") en el sentit de que semblessin a punt d'iniciar una baralla física, però agafes d'altres que ho siguin una mica més, o estiguin més nerviosos, o més excitats (amb o sense ajut de substàncies estimulants), i ja ho tens muntat.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 08/06/2016 21:48

ortegote ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Una altra agressió, aquest cop a Catalunya L3 i Glòries L1:

http://www.naciodigital.cat/noticia/109 ... lant/metro

La de Glòries demostra que dos osties ben donades a temps curen moltes coses, ja que s'ha de ser ruc per posar-se a jugar a pilota a una estació de metro, i que, quan et cridin l'atenció, encara t'encarnissis amb el vigilant.

Igual de trista és la de Catalunya L3, on, per el que sembla, l'usuàri conflictiu va una mica passat d'alcohol. Ara, aquest vídeo demostra una preocupació, que almenys jo tinc. La nul·la formació o capacitat d'actuar dels agents de seguretat. Entre dos agents no poden reduïr un individu? El tenen retingut a terra, entre dos i se'ls escapa. Després, esbatussa a un dels agents sense que aquest no faci cap acció de defensa personal més que intentar escapar-se i llançar a l'usuàri contra el metro (i tenint en compte que aquest anava trompa!!, i el més preocupant de tot, l'altre company s'ho mira. Ha de ser finalment un usuàri, que a més sembla jove, qui redueixi a terra a l'individu.

Creació del cos de Policia Ferroviària, Policia del transport, o una subdivisió dels Mossos JA >:( !!!!!
El problema del VS es que van pasar de ser Vigilants Jurats, el cual els permetia poder detenir a una persona i ara que nomes son Vigilants de Seguretat i que practicament no poden ni tocar-te.
I doneu gracies que la figura d'Auxiliar de Seguretat ja no existeix si no seria encara pitjor.
Aleshores que algú m'expliqui de què serveix gastar diners amb personal de seguretat, si no poden fer res ni actuar quan se'ls necessita...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 01/08/2016 14:31

http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... e-ojo.html

Un joven que dejó ciego de un ojo a un usuario del metro ingresa en prisión
Los hechos ocurrieron en la verbena de San Juan, cuando el presunto agresor lanzó una botella de vidrio contra la víctima


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 01/08/2016 18:18

oriolp13 ha escrit: Aleshores que algú m'expliqui de què serveix gastar diners amb personal de seguretat, si no poden fer res ni actuar quan se'ls necessita...
En muchas empresas no solo en Ferrocarriles los VS hacen trabajo de disuasion, para que con su presencia uno este mas seguro o de esa sensacion y de paso "asustar" a quien pretenda hacer algo ilegal.
Tambien estan para en casos de evacuación o auxilio ayudar a las personas, en teoria se tienen que encargar de la zona o el inmueble para que todo este correcto en caso de evacuaciones.
Pero quedate con la palabra Efecto disuasorio por que en general es para lo que estan.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 01/08/2016 21:42

ortegote ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Aleshores que algú m'expliqui de què serveix gastar diners amb personal de seguretat, si no poden fer res ni actuar quan se'ls necessita...
En muchas empresas no solo en Ferrocarriles los VS hacen trabajo de disuasion, para que con su presencia uno este mas seguro o de esa sensacion y de paso "asustar" a quien pretenda hacer algo ilegal.
Tambien estan para en casos de evacuación o auxilio ayudar a las personas, en teoria se tienen que encargar de la zona o el inmueble para que todo este correcto en caso de evacuaciones.
Pero quedate con la palabra Efecto disuasorio por que en general es para lo que estan.
Saludos.
Pues para que un vigilante disuada a alguien sólo por las fotos...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”